Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص روغن پیله کرم ابریشم چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن

روغن پیله کرم ابریشم از روغن هایی است که دارای خواص درمانی و دارویی بی‌شماری بوده و از پیله کرم ابریشم به دست می آید. فواید و خواص روغن پیله کرم ابریشم در سلامت و بهبود پوست بسیار شناخته شده است. کاربرد روغن پیله کرم ابریشم به عنوان یک آب‌رسان و ضد چین و چروک پوست در طب سنتی بسیار توصیه شده و در بهبود بسیاری از مشکلات پوستی از آن بهره برده می شود. با مصرف روغن پیله کرم ابریشم می توان از داشتن مو هایی ابریشمی لذت برد. قیمت روغن پیله کرم ابریشم در بازار متفاوت بوده و می تواند محدوده قیمتی متنوعی را در برگیرد. خرید و فروش روغن پیله کرم ابریشم در کشور ما ایران به دلیل رواج طب سنتی بسیار صورت می پذیرد. امروزه از خواص بی نظیر این روغن شگفت انگیز در محصولات پوستی مختلفی استفاده می شود.

در ادامه این مقاله به بررسی این روغن و طرز تولید و نحوه مصرف روغن پیله کرم ابریشم پرداخته ایم. با ما همراه باشید. نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلاً هم به بررسی روغن های درمانی دیگری نیز پرداخته است. روغن هایی همچون : روغن خرچنگ، روغن مگس، روغن میگو، روغن ماهی، روغن زبان گنجشک، روغن حلزون و … .

روغن پیله کرم ابریشم، معجزه زیبایی و سلامت چیست ؟

پروانه های مادر، کرم ابریشم را تولید می کنند. در ابتدا کرم‌های ابریشم به صورت تخم هایی ریز هستند که پس از مدتی از تخم خارج شده و تنها فعالیت مهمشان خوردن است. این کرم ها از برگ درختان و یا گیاهانی که روی آن قرار دارند تغذیه کرده و بعد از گذشت حدود یک ماه ساخت پیله را آغاز می کنند. غذای اصلی این موجود برگ درخت توت سفید بوده و آغاز مرحله پرورش کرم و زندگی آن به‌طور طبیعی با وضعیت آب و هوایی و زمان جوانه زدن درخت توت متناسب است. این کرم ها اهمیت بالایی دارند زیرا از پیله های آن عموماً نخ های ابریشمی تهیه می شود.

خواص روغن پیله کرم ابریشم چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن
خواص روغن پیله کرم ابریشم چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن

به ماده ی تولید شده توسط آب دهان این موجود معجزه گر پیله کرم ابریشم گفته می شود. در واقع ماده اصلی سازنده پیله، آب دهان آن بوده و شبیه به نخ هایی خیلی نازک و ظریف است. بنابراین پیله ابریشم درواقع همان ماده تولید شده توسط آب دهان کرم ابریشم می باشد که به دور خود تنیده است. کاربرد پیله کرم ابریشم از دیر باز تا اکنون وجود داشته و در بخش های گوناگونی استفاده شده است.

خواص و فواید روغن پیله کرم ابریشم اصل چیست ؟

  • سرشار از پروتئین های ضروری
  • کلاژن سازی عالی برای پوست صورت
  • سفت کننده پوست صورت و مناسب برای لیفت آن
  • درمان کننده چین و چروک
  • آبرسان بسیار قوی
  • نرم و ابریشمی نمودن مو ها
  • پیشگیری از آفتاب سوختگی
  • پیشگیری از ایجاد جوش و آکنه
  • ضد چین و چروک اطراف چشم
  • درمان کننده لک و تیرگی اطراف چشم

طرز تهیه روغن پیله کرم ابریشم چگونه است ؟

جالب است بدانید که پیله این جانور ارزش خوراکی نداشته، اما با استخراج چربی و روغن آن، می توان برای تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی مراقبت از پوست، استفاده نمود. تهیه روغن پیله کرم ابریشم معمولاً به روش پرس سرد و یا با استفاده از حلال های خاص استخراج می گردد. این روغن شفاف و طلایی و سرشار از ترکیبات و مواد مغذی مختلفی می باشد. مصرف روغن پیله کرم ابریشم فواید زیادی را در بهبود سلامت پوست و مو داراست.

کاربرد روغن پیله کرم ابریشم به دلیل وجود چه ترکیباتی است ؟

کاربرد این ماده به دلیل دارا بودن ترکیبات و مواد مغذی بی شمار موجود در آن است. این ماده سرشار از امگا ۳، کلاژن، اسید آمینه ضروری، پروتئین و ترکیبات مفید و مغذی است که در ادامه به آن اشاره شده است :

فیبروئین، سریسین، متیونین، ایزولوسین، لوسین، لیزین، اسید آسپارتیک، ترئونین، سرین، آرژنین، سیستئین، آلانین، سرین، اسید گلوتامیک، گلیسینف آلانین، گلاسین و… .

سیستین و متیونین از آمینو اسیدهای حاوی گوگرد بود که در بدن انسان و بدن حیوانات و حتی در پروتئین های گیاهی هم یافت می شود. این آمینواسید ها در بدن جهت ساخت پروتئین های مهم از جمله کراتین استفاده می شود. نقش کراتین هم در سلامت موی سر یک نقش کاملاً حیاتی بوده و کمبود آن باعث آسیب به مو ها خواهد شد. این روغن با دارا بود این ترکیبات مغذی به سلامت و پوست و مو کمک می کند.

خواص و فواید روغن پیله کرم ابریشم بر پوست چیست ؟

وجود پروتئینی به نام سریسین در این ماده معجزه گر رطوبت و آبرسانی پوست را برای مصرف کنندگان به ارمغان آورده و باعث حفظ طراوت و شادابی پوست می گردد. درواقع این روغن یک آبرسان بسیار قوی برای پوست های خشک بشمار می آید. ویتامین E موجود در این ماده طبیعی رطوبت پوست را حفظ کرده و راه نجاتی برای پوست های دهیدراته است.

از دیگر فواید سریسین موجود در این روغن بی نظیر جلوگیری از آفتاب سوختگی بوده و احتمال ایجاد سرطان های پوستی را در فرد تا حد ممکن کاهش می دهد. این ترکیب به حفاظت از پوست در برابر نور خورشید پرداخته و روند پیری پوست را کاهش می دهد.

این ماده پوست را از هر گونه چربی اضافی پاک نموده و پوست را پاک‌سازی می نماید. این ماده آلودگی ها را از سطح پوست می زداید. با کاربرد روغن پیله کرم ابریشم منافذ پوست باز شده و چهره فرد روشن و شفاف می گردد. با این عمل موجب از بین رفتن جوش و آکنه شده و از بروز دوباره آن پیشگیری می کند.

خواص روغن پیله کرم ابریشم چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن
خواص روغن پیله کرم ابریشم چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن
نکته

پروتئین فیبروئین موجود در این ماده همچون یک لایه بردار عمل نموده و به ترمیم پوست کمک می کند. بنابراین مصرف روغن پیله ابریشم بهترین انتخاب برای از بین لک، جای جوش، اسکارهای پوستی و… از روی پوست می باشد.

این روغن به عنوان منبع غنی از پروتئین شناخته می شود. این ماده دارای خواص کلاژن سازی بوده و باعث بهبود پوست خواهد شد. این ترکیب معجزه گر و بی نظیر از چین و چروک های پوستی و پیر شدن پوست نیز جلوگیری می نماید.

از دیگر فواید روغن پیله کرم ابریشم داشتن مقادیر زیادی ویتامین A و ویتامین E و کلاژن و الاستین است که باعث سفت شدن و استحکام بخشیدن به پوست صورت می گردد. در واقع این ماده پوست صورت را لیفت می کند.

فواید و خواص روغن پیله کرم ابریشم در درمان سیاهی زیر چشم چیست ؟

یکی از دارو های گیاهی که در درمان سیاهی و پف دور چشم می توان به کار برد، این روغن معجزه گر است. ویتامین A و E دو آنتی اکسیدان قوی هستند که هر دو در پیله کرم ابریشم موجود هستند و می‌توانند سیاهی دور چشم را تا حد زیادی از بین ببرند. با افزایش جریان خون و نازک نمودن پوست توسط این دو ماده ارزشمند به شادابی، سلامت، و زیبایی پوست افزوده می شود.

نحوه مصرف روغن پیله کرم ابریشم چگونه است ؟

این روغن معمولاً مصرف خوراکی نداشته و نحوه مصرف روغن پیله ابریشم بیشتر به صورت مالشی می باشد. برای مصارف مختلف می توان چند قطره از روغن معجزه گر را روی محل مورد نظر چکانده و ماساژ داد تا روغن جذب گردد. برای درخشندگی مو و حالت ابریشمی بخشیدن به آن می توان چند قطره از ماده شکفت انگیز را به نوک موها آغشته نموده و سپس ماساژ داده تا جذب گردد.

لازم به ذکر است که طبع روغن پیله کرم ابریشم گرم و تر بوده و در هنگام استفاده از آن باد به این نکته توجه گردد.

قیمت روغن پیله کرم ابریشم اصل چگونه است ؟

قیمت روغن پیله کرم ابریشم اصل می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. کیفیت و اصل بودن محصول از عوامل مؤثر بر قیمت این ماده بی نظیر و معجزه گر بشمار می آید. هرچه روغن های درمانی از جمله این روغن با کیفیت تر باشند نسبت به نمونه های مشابه، قیمت بیشتری هم خواهد داشت. این ماده که در بهبود سلامت و زیبایی کاربرد فراوانی دارد، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است. این ماده بی نظیر را می توان از مراکز فروش مختلفی تهیه نمود. عطاری ها، فروشگاه های محصولات بهداشتی و مراکز فروش اینترنتی نیز اقدام به فروش روغن اصل نموده و بنابراین به آسانی می توان آن را تهیه و از خواص بی نظیرش بر بهبود پوست و مو لذت برد.

لازم به ذکر است که این ماده در انواع خارجی و ایرانی در بازار های خرید و فروش عرضه می شود و هر یک می توانند قیمت متفاوتی را داشته باشند. شرکت های مربوط به عرضه این‌گونه روغن ها معمولاً قیمت های متفاوتی را بر محصولات وارداتی یا تولیدی خود گذاشته و قیمت محصولات را به کیفیت و اصل بودنشان نسبت می دهند.

خرید و فروش روغن پیله کرم ابریشم اصل چگونه است ؟

خرید و فروش روغن پیله کرم ابریشم  اصل در کشور ما ایران به دلیل رواج طب سنتی و همین‌طور کشور های دیگر رونق زیادی داشته و به روش های گوناگونی صورت می پذیرد. این ماده شگفت انگیز را می توان از مراکز خرید و فروش مختلف تهیه نمود. داروخانه ها، عطاری ها و فروشگاه های معتبر فروش محصولات درمانی مجاز در سراسر کشور و یا مراکز فروش اینترنتی محل عرضه و خرید روغن پیله کرم ابریشم اصل بشمار می روند. به دلیل  فواید و خواص این ماده در سلامت و بهبود پوست و مو، خرید و فروش روغن اصل طرفداران فراوانی به‌ویژه در کشور ما ایران داراست.

البته لازم به ذکر است که به دلیل استقبال مردم از این ماده بی نظیر، تعدادی از افراد سود جو اقدام به تولید روغن های تقلبی و عرضه آن نموده اند. ظاهر این روغن های تقلبی شبیه به نوع اصلی بوده و تشخیص آن ها از یکدیگر کار نسبتاً دشواری می باشد. روغن های تقلبی نه تنها در درمان مشکلات پوستی نمی توانند مؤثر عمل کنند، بلکه ممکن است باعث بروز حساسیت در پوست شده و مشکلات متعددی را برای مصرف کنندگان ایجاد نمایند. بهترین روش برای خرید روغن پیله کرم ابریشم اصل مراجعه به مراکز خرید معتبر می باشد.

سخن آخر

در مقدار مصرف روغن های درمانی مانند این روغن باید جانب احتیاط را رعایت کرده و از زیاده روی در مصرف آن پرهیز شود.

خواص درمانی اشاره شده در پوست و زیبایی تنها مربوط به روغن اصل می باشد. در غیر این صورت این فواید و بهبودها مشاهده نخواهد شد.

روغن های درمانی مانند این ماده معمولاً به دما حساس هستند. بنابراین آن‌ها را دور از نور مستقیم خورشید و در مکانی خشک و خنک نگهداری نمایید. زیرا نور خورشید می تواند ترکیبات معجزه گر و شگفت انگیز این محصولات را تجزیه و از کیفیت محصول بکاهد.

خواص روغن پیله کرم ابریشم چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن

بهتر است تا روغن‌های درمانی را در ظروف شیشه ای و کدر نگهداری نمود تا خواص بی نظیر درمانیشان در اثر آسیب های محیطی حفظ گردد.

بر اثر آسیب های محیطی و نگهداری نامناسب، روغن های درمانی ممکن است که خواص شگفت انگیز خود را از دست داده و یا خواصشان فروکش نماید. بنابراین تهیه روغن تازه بسیار قابل توجه می باشد.

در هنگام تهیه روغن‌های درمانی توجه به این نکته حائز اهمیت است که روغن‌هایی را که در ویترین فروشگاه ها قرار گرفته‌اند خریداری ننمایید. زیرا این محصولات با قرار گرفتن در معرض نور خواص مؤثر خود را از دست می دهند.

برخی از افراد ممکن است به این ماده حساسیت داشته باشند. بنابراین قبل از مصرف این محصول، آن را بر ناحیه کوچکی از پوست گردن تست نموده و سپس در صورت عدم حساسیت آن را با خیال راحت استفاده کرده و از خواص معجزه گرش لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا