Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید و خواص روغن میگو چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش

روغن میگو از جمله روغن های درمانی و هدیه ارزشمندی برگرفته از دریاها بوده، این ماده در طب سنتی برای درمان بسیاری از امراض توصیه می شود. تهیه روغن میگو از پوست میگو صورت می پذیرد. فواید و خواص روغن میگو که در نوع خود کم نظیر است، موجب استفاده های فراوانی از آن شده است. کاربرد روغن میگو در سلامت پوست و مو و تقویت قوای ذهنی بسیار مشهود می باشد. قیمت روغن میگو در بازار ایران متنوع بوده و مهم ترین عامل مؤثر بر آن کیفیت و اصل بودن محصول است. خرید و فروش روغن میگو در بسیاری از فروشگاه ها و مراکز فروش مجاز اینترنتی در کشورمان ایران صورت گرفته و می توان به راحتی آن را تهیه نمود. در ادامه این مقاله به بررسی این روغن و نحوه مصرف و… آن می‌پردازیم.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلاً هم روغن های درمانی دیگری را مطالعه و بررسی نموده است. مانند : روغن مار، روغن عقرب، روغن زبان گنجشک، روغن مگس، روغن خرچنگ و… .

روغن میگو چیست ؟

میگو با دارا بودن فسفر و مواد مغذی پرفایده ای که دارد منبع غذایی بسیار ارزشمندی بشمار می آید. این موجود از گونه سخت پوستان بوده و می تواند هم در آب های شیرین و هم شور زندگی کند. این جانور نسبت به مواد شیمیایی و سمی موجود در آب ها مقاومت خوبی را نشان می‌دهد. میگوها رو به عقب شنا می کنند و بنابراین مقاومت بالایی در برابر مواد سمی در مناطق آلوده دارند. میگو به صورت گسترده ‌ای توسط انسان‌ ها به عنوان ماده غذایی استفاده می شود. جهت تهیه روغن میگو از پوست آن استفاده شده، بدین صورت که میگوها ابتدا پوست گرفته شده و سپس در بازار عرضه می شود و از پوستشان برای تهیه روغن استفاده می گردد. طبع روغن میگو سرد و تر می باشد.

فواید و خواص روغن میگو چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش
فواید و خواص روغن میگو چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش

فواید و خواص روغن میگو به دلیل وجود چه ترکیباتی است ؟

میگو سرشار از ترکیبات مغذی و مفید مانند : کلسیم، ید و پروتئین و دارای ۱۲۲ تا ۲۵۱ میلی گرم کلسترول می باشد. مصرف میگو به دلیل اثر خوب بر روی سیستم گردش خون انسان سالم ارزیابی شده است.

این جانور سرشار از املاح ضروری و مفید برای بدن مانند آهن و فسفر بوده که مصرف آن برای کودکان و زنان باردار بسیار مفید است. فواید روغن میگو هم به دلیل دارا بودن منابع عالی ویتامین B12 ، ویتامین D3، سلنیوم، پروتئین با کیفیت بالا، امگا ۳ و چربی های غیر اشباع و آهن و نیاسین و منبع کاملی از ویتامین های مختلف می باشد. ویتامین D3 در فرآورده های حیوانی یافت شده و از غنی ترین فراورده های حاوی آن، روغن میگو می باشد.

نکته

سلنیوم : سلنیوم نیز در انواع محصولات دریایی وجود داشته و آثار آنتی اکسیدان آن در پیشگیری از سرطان بسیار مؤثر است. سلنیوم همچنین در ترمیم قسمت های تخریب شده DNA اهمیت بسیاری داشته و در فعالیت آنزیم گلوتاتیون پراکسیداز نیز دخالت داشته که در کبد مواد سمی را خنثی خواهد نمود. همچنین از دیگر خواص روغن میگو میگو دارا بودن آمینو اسید تریپتوفان است و این آمینو اسید در بدن تبدیل به نیاسین (ویتامین B3) می گردد.

نیاسین : نیاسین موجود در روغن میگو اصل یکی از هشت ویتامین گروه B بوده و ویتامین B3 نیز نامیده می شود. از دهه ۱۹۵۰ نیاسین برای درمان کلسترول بالا  مورد استفاده قرار می گرفته است. نیاسین می تواند سطح کلسترول بد (LDL) را ۵ تا۲۰ درصد کاهش دهد. علاوه بر کاهش LDL (کلسترول بد)، نیاسین HDL (کلسترول خوب) را نیز افزایش خواهد داد. B3 همچنین ۲۰ تا ۵۰ درصد تری گلیسیرید را نیز می تواند کاهش دهد. نیاسین به جلوگیری از بیماری های قلبی، کمک به درمان دیابت نوع ۱، افزایش عملکرد مغز و بالا بردن کیفیت پوست و… بسیار مؤثر می باشد.

فسفر : از مهم ترین عملکرد های فسفر تشکیل استخوان‌ ها و دندان ‌هاست. فسفر نقش بسیار مهمی در نحوه استفاده بدن از کربوهیدرات ‌ها و چربی ‌ها ایفا می‌کند. فسفر برای ایجاد پروتئین، برای رشد، نگهداری و ترمیم سلول ‌ها و بافت ‌ها نیاز خواهد بود. فسفر در ایجاد ATP نیز کمک می‌کند. ATP نوعی مولکول است که بدن برای ذخیره انرژی از آن استفاده می‌کند.

کاربرد روغن میگو در سلامت و درمان چیست ؟

  • استفاده جهت تقویت قوای ذهن
  • درمان کننده گرفتگی بینی
  • درمان خارش پوست
  • درمان کهیر
  • تقویت کننده ناخن، پوست و جوان‌سازی پوست
  • ضد التهاب
  • تقویت کننده ریشه مو و پیشگیری و درمان موخوره
  • درخشان و پرپشت کننده مو
  • پیشگیری و درمان شوره سر
  • درمان کم خونی
  • کاهش کلسترول بد
  • پیشگیری و درمان سرطان خون
  • پیشگیری و درمان سرطان روده
  • پیشگیری و درمان سرطان پروستات
  • درمان کننده عطسه
  • درمان و بهبود سوزن سوزن شدن دهان
  • درمان و بهبود درد شکم
  • درمان حالت تهوع
  • ضد آلرژی
  • تقویت استخوان ها
  • اشتها آور و انرژی زا
  • بهبود عملکرد تیروئید
  • حفظ سلامت چشم
  • کاهش فشار خون بالا
  • دفع سموم از کبد
  • درمان کننده ناباروری آقایان و افزایش دهنده تولید اسپرم
  • پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی
  • درمان کننده افسردگی
  • درمان کننده چین و چروک روی پوست
فواید و خواص روغن میگو چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش
فواید و خواص روغن میگو چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش

کاربرد و خواص روغن میگو در درمان مشکلات مو چیست ؟

برای تقویت موی سر می توان چند قطره از این ماده معجزه گر را روی پوست سر ماساژ داده و سپس بعد از چند ساعت استحمام نمود.

جهت درمان موخوره نیز می توان بعد از حمام نوک مو ها را با چند قطره از این ماده بی نظیر ماساژ داد.

برای درمان شوره سر کافی است تا کف سر را با چند قطره روغن میگو اصل و روغن رزماری ماساژ داده و سپس به مدت ۲ تا ۳ ساعت مو ها را با کلاه مخصوص رنگ پوشانده شود. سپس می توان با آب ولرم و شامپوی ملایم مو ها را شستشو نمود.

برای درخشان نمودن مو ها بعد از حمام می توان آن ها را با ۳ قطره روغن میگو و ۱ تا ۲ قطره روغن زیتون آغشته و ماساژ داد.

برای پرپشت نمودن مو ها نیز باید آن ها را ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از حمام با روغن معجزه گر میگو اصل چرب نموده و سپس با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو نمایید.

نحوه مصرف روغن میگو جهت درمان مشکلات پوست و ناخن چیست ؟

برای تقویت ناخن باید هر شب قبل از خواب ناخن ها به پنبه آغشته به ۱ الی ۲ قطره از روغن میگو ماساژ داده شود.

جهت تقویت پوست هر شب قبل از خواب باید پوست بدن با مقداری روغن میگو ماساژ داده شود و سپس استراحت نمود.

برای جوان سازی پوست شب ها قبل از خواب ۲ تا ۳ قطره از روغن میگو را به همراه روغن جوجوبا مخلوط کرده و سپس پوست صورت را به مخلوط حاصل آغشته نموده و به خوبی ماساژ دهید تا جذب گردد.

جهت درمان خارش های پوستی کافی است تا چند قطره از روغن معجزه گر را روی محل مورد نظر چکانیده و سپس به آرامی ماساژ داده تا جذب گردد. پس از جذب روغن خارش کم کم رفع می گردد.

برای درمان کهیر های پوستی باید چند قطره از این ماده شگفت انگیز را روی کهیر چکانده و ماساژ داد تا جذب گردد. پس جذب روغن التهابات کاهش خواهند یافت.

کاربرد روغن میگو در تقویت کننده قوای ذهنی چیست ؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، این ماده حاوی ترکیبات و مواد مغذی فراوانی بوده و بنابراین موارد مصرف و کاربرد روغن میگو نیز می تواند به همین دلیل متنوع و فراوان باشد. از دیر باز میگو به دلیل تأثیرت مؤثر بر تقویت قوای ذهنی شناخته می شده است. برای تقویت قوای ذهنی می توان ۲ تا ۳ قطره روغن میگو اصل را بر شقیقه ها چکانده و به آرامی ماساژ داد. پس از آن نیز می توان استراحت نمود.

عوارض مصرف روغن میگو چیست ؟

ماهی و میگو در دسته مواد غذایی حساسیت ‌زا (آلرژی زا) بشمار می آیند، مصرف این مواد غذایی در اشخاصی که سابقه و استعداد ابتلا به آلرژی یا حساسیت غذایی را دارند، باید طبق نظر پزشک و متخصص تغذیه و با احتیاط باشد. اشخاصی که به غذاهای دریایی حساسیت دارند، ممکن است با مصرف روغن میگو هم دچار حساسیت و آلرژی گردند. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است قبل از مصرف بر ناحیه کوچکی از گردن روغن را تست نمود. در صورت عدم حساسیت مصرف آن بلامانع است.

علاوه بر این در میگو ترکیباتی به نام پورین وجود دارد. این ترکیبات می‌توانند در بدن به اسید اوریک تبدیل شوند. تجمع بیش از حد پورین‌ ها و اسید اوریک در بدن موجب تشدید عوارض بیماری ‌هایی مانند نقرس و سنگ کلیه خواهد ‌شد. با توجه به موارد گفته شده، بیماران کلیوی یا مبتلایان به نقرس باید مصرف میگو را محدود نموده و یا از مصرف آن خودداری کنند. این بیماران در کاربرد روغن میگو هم باید محتاط باشند.

قیمت روغن میگو اصل چگونه است ؟

قیمت روغن میگو اصل می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. اصل و باکیفیت بودن از عوامل مؤثر بر قیمت این ماده بی نظیر و معجزه گر بشمار می آید. درواقع هرچه این روغن با کیفیت تر باشد، نسبت به نمونه های مشابه، قیمت بیشتری هم خواهد داشت. این ماده که برای سلامت و بهبود بسیاری از بیماری های مختلف کاربرد فراوانی دارد را می توان از مراکز فروش مختلفی تهیه نمود. عطاری ها و مراکز فروش اینترنتی نیز اقدام به فروش روغن میگو اصل نموده و بنابراین به آسانی می توان آن را تهیه و از خواص بی نظیرش لذت برد.

لازم به ذکر است که این ماده در انواع خارجی و ایرانی در بازار های خرید و فروش عرضه می شود و هر یک می توانند قیمت متفاوتی را داشته باشند. شرکت های مربوط به عرضه این‌گونه روغن ها معمولاً قیمت های متفاوتی را بر محصولات وارداتی یا تولیدی خود گذاشته و قیمت محصولات را به کیفیت و اصل بودنشان نسبت می دهند.

خرید و فروش روغن میگو اصل چگونه است ؟

خرید و فروش روغن میگو  اصل در کشور ما ایران و کشور های مختلف دیگر به روش های گوناگون صورت می پذیرد. از مراکز خرید و فروش متعددی این ماده با ارزش را می توان تهیه نمود. داروخانه ها، عطاری ها و فروشگاه های معتبر فروش محصولات درمانی مجاز در سراسر کشور و یا مراکز فروش اینترنتی محل عرضه ای برای خرید روغن میگو اصل بشمار می روند. به دلیل  فواید و خواص این ماده در سلامت و درمان، خرید و فروش روغن میگو اصل رونق فراوانی به‌ویژه در کشور ما ایران که طب سنتی در آن بسیار رواج دارد، داراست.

فواید و خواص روغن میگو چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش
فواید و خواص روغن میگو چیست ؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش

کلام آخر

  • لازم به ذکر است که در مقدار مصرف روغن های درمانی از جمله این ماده باید توجه لازم به عمل آمده و از زیاده روی در مصرف آن نیز پرهیز شود.
  • خواص درمانی که در بالا ذکر شد تنها مربوط به روغن میگو اصل بوده و بنابراین باید آن را از مراکز معتبر تهیه نمود تا حاوی تمام خواص شگفت انگیز و معجزه گری که به آن اشاره شد، باشد.
  • روغن های درمانی معمولاً به دما حساس بوده و باید به دور از نور خورشید و در یک مکان خنک نگهداری شوند. زیرا نور خورشید می تواند ترکیبات معجزه آسا و شگفت انگیز این محصولات را تجزیه کرده و از کیفیت محصول بکاهد.
  • روغن های درمانی را بهتر است که در ظروف شیشه ای و کدر نگهداری نمود تا خواص و فوایدشان در اثر آسیب های محیطی حفظ گردد.
  • بر اثر آسیب های محیطی و نگهداری غلط در زمان های طولانی، روغن های درمانی ممکن است که خواص شگفت انگیز خود را از دست داده و یا خواصشان فروکش نماید. بنابراین تهیه روغن تازه بسیار مهم بوده و باید در مدت زمان مناسبی نیز مصرف گردد.
  • در هنگام تهیه این روغن ها باید توجه گردد که روغن هایی که در ویترین فروشگاه ها قرار گرفته‌اند را خریداری ننمایید. زیرا در مقابل نور قرار گرفته و فاقد خواص مؤثر می باشند.
  • افرادی که به غذاهای دریایی آلرژی دارند باید این نکته را درنظر بگیرند که ممکن است به این روغن نیز آلرژی داشته باشند. بنابراین باید جانب اطمینان را رعایت کرده و قبل از مصرف آن را بر ناحیه کوچکی از بدنشان تست نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا