Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیایی

اوسرین/ اوسریت چیست؟ فواید، مضرات و قیمت خرید و فروش

اوسرین/ اوسریت یک ماده زرد رنگ و چرب است که برای تولید محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده می شود. اوسرین در جهان با نام  لانولین الکل شناخته می شود. لانولین از غدد پوست گوسفند برای حالت دادن به پشم و محافظت از پوست ترشح می شود. این ترکیب شیمیایی یک محصول طبیعی و مشتق شده از پشم گوسفندان است. لانولین یکی از ترکیبات بسیار پرکاربرد در ساخت محصولات بهداشتی و آرایشی است.

اوسرین/ اوسریت یک استر مومی با زنجیره بلند است که حاوی کلسترول است، اما با ترکیب سبوم انسان متفاوت است. لانولین الکل ترکیبی پیچیده از الکل های آلی که با هیدرولیز لانولین به دست می آید و به عنوان الکل چرب طبقه بندی می شود.

الکل های چرب اغلب به عنوان نرم کننده یا ضخیم کننده محصول استفاده می شوند. اوسرین/ اوسریت به دلیل دارا بودن چربی زیاد، یک نوع محافظ  پوست است به این معنی که از تبخیر آب از پوست جلوگیری می کند. این کار باعث مرطوب نگه داشتن پوست شده و به بهبود وضعیت پوست کمک می کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

تاریخچه کشف اوسرین/ اوسریت

تاریخچه استفاده از موم پشم به چندین هزار سال قبل از یونانیان باستان برمی گردد. اجداد ما اولین کسانی بودند که تشخیص دادند آبی که پشم گوسفند در آن شسته شده بود حاوی یک ماده روغن دار با ارزش است. مشخص شد که این ماده، از غدد سباسه گوسفند تولید می شود که یک نرم کننده فوق العاده است.

با گذشت زمان، روش های تصفیه برای بدست آوردن اوسرین توسعه داده شد. در اوایل، فرآیند استخراج موم پشم به سادگی نسخه ای از فرایند شناورسازی فوم مدرن بود. این روش باعث بی ثباتی و جدا شدن موم می شد. سرانجام، روش جداسازی گریز از مرکز با سانتریفیوژ باعث بهبود استخراج این موم شد.

از نظر شیمیایی، اوسرین / اوسریت ترکیبی پیچیده از استرها، اسیدهای چرب و الکل ها است. این ترکیب شیمیایی را می توان به صورت مکانیکی از پشم خام، با پرس استخراج کرد. لانولین خام حدود ۵ تا ۲۵ درصد وزن پشم تازه را تشکیل می دهد.

اوسرین/ اوسریت چیست؟ فواید، مضرات و قیمت خرید و فروش
اوسرین/ اوسریت چیست؟ فواید، مضرات و قیمت خرید و فروش

خواص شیمیایی و فیزیکی اوسرین/ اوسریت

  • شماره CAS – 8027-33-6
  • جرم مولکولی- ۷۵۶.۰۶۴۶  گرم در مول
  • فرمول مولکولی-  C۴۸H۶۹NO۶

فواید اوسرین/ اوسریت برای پوست

پوست را مرطوب می کند

اوسریت به طور گسترده ای در تولید داروهای پوستی برای درمان پوست های خشن، خشک و پوسته پوسته شده استفاده می شود. این ترکیب شیمیایی همچنین می تواند سوختگی های پوستی، بثورات و خارش های جزئی را التیام بخشد. لانولین الکل یک نرم کننده عالی است و مانع از دست رفتن رطوبت پوست می شود.

این ترکیب شیمیایی پوست شما را نرم می کند، خشکی و پوسته پوسته ها را از بین می برد و آن را مرطوب نگه می دارد. وقتی از لانولین الکل برای مرطوب کنندگی روزانه بر روی پوست خود استفاده می کنید، این ماده یک لایه روی پوست شما ایجاد می کند تا آب را به دام بیندازد و کارایی محصول بهداشتی و آرایشی را افزایش می دهد. یک مطالعه نشان داده است که یک کرم موضعی حاوی اوسریت و روغن زیتون می تواند خطر ابتلا به درماتیت در نوزادان را بسیار کاهش دهد.

می تواند لب های ترک خورده را درمان کند

اوسرین می تواند به شما در بهبود این مشکل کمک کند و یک ماده رایج در بالم لب است. این ماده شیمیایی بافت مومی شکلی دارد که لب های پوسته پوسته شده شما را می پوشاند و از ترک خوردن بیشتر آن جلوگیری می کند. همچنین رطوبت هوا را جذب می کند و به جوان سازی بافت های لب شما کمک می کند.

به جلوگیری از ترک خوردن نوک سینه ها کمک می کند

شیردهی مداوم می تواند باعث ترک خوردن و زخم شدن نوک سینه های مادران شیرده شود. اوسرین به طور سنتی برای بهبود ترک خوردگی و درد نوک سینه در دوران شیردهی استفاده می شود. با این حال، اگر به پشم حساسیت دارید، باید از مصرف این ترکیب شیمیایی اجتناب کنید. قبل از استفاده از اوسریت برای جلوگیری از هرگونه واکنش آلرژیک با پزشک خود مشورت کنید.

ممکن است آفتاب سوختگی را التیام بخشد

اوسرین خاصیت مرطوب کنندگی دارد. این ترکیب شیمیایی از هدر رفتن رطوبت جلوگیری کرده و پوست را هیدراته نگه می دارد تا احساس سوزش را کاهش دهد. همچنین لایه برداری را به حداقل می رساند و پوست آفتاب سوخته را تسکین می دهد.

اوسرین/ اوسریت چیست؟ فواید، مضرات و قیمت خرید و فروش
اوسرین/ اوسریت چیست؟ فواید، مضرات و قیمت خرید و فروش

کوتیکول ها و ناخن های شما را سالم نگه می دارد

استفاده از لانولین الکل روی کوتیکول ها و ناخن ها آنها را نرم و سالم نگه می دارد. همچنین از شکنندگی ناخن ها جلوگیری می کند.

خطوط و چین و چروک های پوست را بهبود بخشد

خاصیت مرطوب کنندگی اوسرین، پوست را هیدراته و مرطوب نگه می دارد. این ترکیب شیمیایی ممکن است به بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک های موجود در پوست به شما کمک کند. لانولین الکل به ویژه در محافظت از پوست در برابر آب و هوای سخت زمستانی و شرایط خشک داخلی بسیار مفید است. با این حال، مطمئن شوید که از آن به درستی استفاده می کنید.

نحوه صحیح استفاده از اوسرین/ اوسریت

اوسریت به شکل کرم، لوسیون و پماد در جهان در دسترس است. برای استفاده از این ترکیب شیمیایی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. همچنین می توانید این نکات را برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی رعایت کنید.

  • ابتدا برای جلوگیری از بروز واکنش های آلرژیک، مقداری از محصول را به اندازه نخود را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. آن را به آرامی ماساژ داده و بگذارید یک شب باقی بماند تا بفهمید به این ترکیب شیمیایی حساسیت دارید یا خیر.
  • اگر مادر شیرده هستید، مقداری از محصول به اندازه نخود را روی کل ناحیه نوک سینه ماساژ دهید. هنگام شیردهی نیازی نیست آن را بشویید (در این مورد با پزشک مشورت کنید).
  • برای تسکین بثورات پوشک یا درماتیت در کودکان یا نوزادان ابتدا ناحیه را به خوبی تمیز کرده و بگذارید کاملا خشک شود. سپس محصول را روی ناحیه پوشک بمالید. این کار را بعد از هر بار تعویض پوشک انجام دهید.
  • قبل از استفاده از اوسرین، تمام دستورالعمل های برچسب محصول را بخوانید و قبل از استفاده از آن یک تست پچ انجام دهید. اوسرین ممکن است برای همه انواع پوست ها مناسب نباشد و عوارض جانبی مختلفی را ایجاد کند.

چرا اوسرین/ اوسریت برای پوست مضر شناخته شده است؟

در رابطه با مصرف همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه در دهه ۱۹۶۰ افرادی که از محصولات اوسرین استفاده می کردند، بروز واکنش های آلرژیک را گزارش کردند. این مشکلات عمدتا به دلیل آفت کش هایی بود که دامداران برای ضدعفونی گوسفند های خود استفاده می کردند. اگر لانولین تصفیه نشده و به روش صحیح پردازش نشود، آثار سموم دفع آفات و مواد شیمیایی در آن باقی می ماند که باعث واکنش های آلرژیک می شود. در آن زمان بود که مشخص شد لانولین الکل یک گرگ در پوست گوسفند است.

بعدها، با پیشرفت های تکنولوژیکی در شیوه های کشاورزی، استخراج اوسریت خالص دیگر غیرممکن نبود. بنابراین این ترکیب دوباره به صنعت لوازم بهداشتی و آرایشی بازگشت و بر صنایع زیبایی و مراقبت از پوست فرمانروایی کرد.

لانولین تصفیه نشده ممکن است حاوی مواد حساسیت زا باشد، بنابراین باید طی چندین فرآیند تصفیه شود. لانولین الکل خالص اغلب هیچ گونه واکنش آلرژیکی ایجاد نمی کند و لانولین خالص فواید زیادی را برای پوست شما ارائه می دهد.

اوسرین/ اوسریت چیست؟ فواید، مضرات و قیمت خرید و فروش
اوسرین/ اوسریت چیست؟ فواید، مضرات و قیمت خرید و فروش

مضرات اوسرین/ اوسریت و اقدامات احتیاطی

ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود

حساسیت به اوسرین نادر است. با این حال، ممکن است هنوز نیز باعث حساسیت  در برخی از مصرف کنندگان شود. بررسی های مختلف بر روی بيماران مستعد به آلرژی نشان داده است كه افراد مبتلا به درماتيت ساق پا و درماتيت آنوژنيتال به اوسرین حساسيت دارند و باید از مصرف محصولات حاوی این ترکیب شیمیایی اجتناب کنند.

اوسرین ممکن است واکنش های آلرژیک مانند موارد زیر را در فرد مصرف کننده ایجاد کند:

  • راش
  • تنگی نفس
  • احساس سوزش
  • تورم (لب و چشم)
  • گلو درد
  • تاول و احساس سوزش (موارد شدید)

ممکن است باعث شیوع آکنه شود

اگر مستعد جوش هستید، از مصرف محصولات حاوی اوسرین خودداری کنید. این ماده شیمیایی کمدوژنیک و انسدادی است و می تواند منافذ پوست شما را مسدود کند. اگر پوست چرب، مستعد آکنه و حساس دارید از مصرف لانولین الکل اجتناب کنید.

ممکن است باعث مسمومیت شود

خوردن اوسرین ممکن است باعث مسمومیت در فرد شود. همیشه خطر وجود بقایای آفت کش ها در لانولین الکل وجود دارد بنابراین ممکن است علائمی مانند استفراغ، اسهال، قرمزی پوست را در فرد ایجاد کند. هنگام استفاده از بالم لب یا محصولات حاوی لانولین الکلی مراقب باشید.

هنگام خرید محصولات حاوی اوسرین، مطمئن شوید که لانولین الکلی عاری از آفت کش است. همیشه به سراغ محصولاتی بروید که از لانولین ارگانیک استفاده می کنند. افراد مستعد به آکنه و کسانی که به پشم حساسیت دارند باید از مصرف محصولات حاوی لانولین الکل اجتناب کنند.

جایگزین های مناسب اوسرین/ اوسریت

برخی از جایگزین های مناسب اوسرین عبارتند از:

این ترکیبات مانع از دست رفتن رطوبت روی پوست می شوند. همچنین، ضد حساسیت هستند. اگر به دنبال مرطوب کننده های طبیعی هستید، می توانید موارد زیر را انتخاب کنید.

اوسرین دارای خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی است و می تواند خشکی پوست را کاهش داده و پوست را سالم نگه دارد. تا زمانی که به این ماده حساسیت نداشته باشد و یا پوست چرب و حساسی ندارید، می توانید از این ماده چند منظوره استفاده کنید. با این حال، قبل از استفاده از آن همیشه با پزشک خود مشورت کنید تا از بروز هرگونه عوارض جانبی جلوگیری شود.

اوسرین/ اوسریت چیست؟ فواید، مضرات و قیمت خرید و فروش
اوسرین/ اوسریت چیست؟ فواید، مضرات و قیمت خرید و فروش

بازار جهانی خرید و فروش  اوسرین/ اوسریت

با افزایش تقاضا برای محصولات مراقبت های شخصی و محصولات آرایشی و بهداشتی غیر سمی و بدون مواد شیمیایی، تقاضا برای اوسرین رو به افزایش است. دولت های محلی از توسعه این بازار از طریق صندوق های پولی و معافیت مالیاتی حمایت می کنند و شرکت های خصوصی با استفاده از مواد اولیه جدید، برچسب های خصوصی و معرفی محصولات، استفاده احتمالی از این ماده شیمیایی را افزایش می دهند. بر اساس برخی از مطالعات، بازار جهانی این ترکیب تا سال ۲۰۲۵ به ۳۳۴ میلیون دلار خواهد رسید.

چه فرآیندهایی باعث کاهش حساسیت زایی  در اوسرین/ اوسریت می شوند؟

با رونق بازار این ماده شیمیایی، روش های تصفیه در مقیاس بزرگتر برای تولید اوسرین ضد حساسیت استفاده می شود. هدف این است که الکل چرب آزاد، آفت کش ها و مواد شوینده را کاهش داده و اوسرین را از نظر شیمیایی بدون تغییر نگه دارد.

سانتریفیوژ با نیروی گریز از مرکز مایعات و جامدات با چگالی مختلف را جدا می کند. استفاده از سانتریفیوژ روش مدرن ترجیحی استخراج مواد شیمیایی ناخواسته و آلرژن ها است. پس از جداسازی، آزمایشی که از یک مونوگراف USP ساخته شده است برای تجزیه و تحلیل مقادیر آفت کش های احتمالی و مواد ناخواسته مورد استفاده قرار می گیرد.

آزمون مونوگراف USP (فارماکوپه ایالات متحده) نوعی استاندارد کیفیت برای داروهای تجویزی است که در بیش از ۱۴۰ کشور جهان استفاده می شود و در قوانین بیش از ۴۰ کشور ادغام شده است.

عوامل کلیدی محرک برای بازار اوسرین/ اوسریت

اوسرین به عنوان یک ماده فعال در صنایع لوازم آرایشی و مراقبت شخصی برای کاربردهای مختلف شناخته شده است. اوسرین که در تولید محصولات مختلف به عنوان امولسیفایر، نرم کننده، مرطوب کننده و تثبیت کننده استفاده می شود، به عنوان یک راه حل یک طرفه برای صنعت لوازم آرایشی و مراقبت های شخصی عمل می کند. همچنین این ترکیب شیمیایی در فرمولاسیون محصولات مراقبت از لب، از جمله بالم لب و رژ لب نیز استفاده می شود.

علاوه بر این، محصولات حاوی اوسرین همچنین در تولید چندین محصول برای مراقبت از نوزادان مانند درمان بثورات پوشک، بهبود لب های ترک خورده و اگزمای پوستی به دلیل اثرات شفابخش و مرطوب کنندگی بر روی پوست حساس استفاده می شود. گرایش فزاینده به استفاده از این محصولات برای مراقبت از نوزادان، تقاضا برای این ترکیب را افزایش داده است.

قیمت خرید و فروش اوسرین/ اوسریت

قیمت خرید اوسرین بسته به خلوص و وزن بسته بندی آن متفاوت است. این ترکیب در گریدهای مختلفی در بازار عرضه می شود و شما می توانید بر اساس نیاز خود آن را به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری نمایید. برای آگاهی از قیمت اوسرین سطلی را می توانید به فروشگاه ها و شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا