Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

گربه نژاد هیمالین (Himalayan) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

گربه نژاد هیمالین یا هیمی، یکی از محبوب ترین نژاد ها بین گربه های مو بلند بوده و مخلوطی از نژاد سیامی و پرشین است، این گربه چشمان بسیار زیبایی دارد. این گربه موهای بلند و زیبای نژاد پرشین و چشمان براق و جذاب نژاد سیامی را به ارث برده است. گربه های هیمالین معمولا ۹ تا ۱۵ سال عمر می کنند و به وزن ۳ تا ۶ کیلوگرم هستند، این گربه ها به طول ۴۳ تا ۴۸ سانتی متر هستند. این گربه باهوش و با استعداد حتی به راحتی می تواند حالات روحی و روانی طرف مقابلش را حس کند و با او رفتاری متناسب داشته باشد.

این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک اطلاعات مفیدی درباره ویژگی ها، قیمت، تغذیه و نگهداری از گربه نژاد هیمالین به ما می دهد. در مقالات دیگر این نشریه نیز می توانید درباره سایر نژاد های گربه مثل نژاد پرشین، سیامی، حبشی، رگدال، بیرمن، مین کوون، اسکاتیش فولد، دون رکس، اسفینکس و بنگال مطالعه کنید.

تاریخچه گربه نژاد هیمالین (Himalayan) :

نژاد هیمالین یک نژاد ساخته شده به دست بشر است که از آمیزش نژاد پرشین و سیامی ایجاد شده است. در سال ۱۹۳۱ بود که انسان ها تصمیم به پروش گربه پرشینی گرفتند که چشم های آبی رنگ و خال های گربه سیامی را داشته باشد. بعد از گذشت چند سال و پرورش انتخابی گربه ها، محققان هاروارد و پرورش دهندگان (کلید کیلر) و (ویرجینیا کاب) توانستند اولین بچه گربه هیمالین که نیوتونز دبیوتین نام داشته و دارای موهای بلند و خال های رنگی بود را تولید کنند.

در سال ۱۹۵۰ نیز محققان انگلیسی و آمریکای شمالی با دنبال کردن دستور العمل کوب کیلر توانستند گربه پرشینی با خال های سیامی به دست بیاورند و بعد از آن سعی برای به رسمیت شناختن این گربه به عنوان یک نژاد مستقل آغاز شد. گربه هیمالین در بعضی از انجمن ها جزو نژاد پرشین محسوب می شود و در برخی دیگر یک نژاد مستقل است. مثلا در سال ۱۹۵۷ انجمن علاقمندان به گربه، نژاد هیمالین را یک نژاد مستقل شمرد ولی هیئت مدیره CFA دوباره در سال ۱۹۸۴ این گربه را جزو نژاد پرشین دسته بندی کرد. در انجمن گربه های آمریکایی، و انجمن بین المللی گربه، هیمالین را در دسته گربه های پرشین قرار می دهند ولی در انجمن علاقه مندان به گربه در آمریکا، انجمن های سنتی و انجمن گربه سانان آمریکا گربه هیمالین خود یک نژاد مستقل محسوب می شود.

گربه نژاد هیمالین (Himalayan) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
گربه نژاد هیمالین (Himalayan) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

ویژگی های شخصیتی گربه نژاد هیمالین :

گربه های هیمالین برخلاف ظاهر آرام و مظلومشان گاهی می توانند مانند یک بچه گربه شیطنت و بازیگوشی کنند. این گربه ها ممکن است خیلی ساکت و بی حرکت جایی لم داده باشند و ناگهان به یک گربه بازیگوش تبدیل شده و دور خانه بدوند. گربه هیمالین اگر خوشحال باشد روی پای شما لم می دهد و عشق و علاقه زیادی نثارتان می کند. این گربه با همه رفتار دوستانه ای داشته و گاهی علاقه اش را از طریق گرفتن گاز های کوچک نشان می دهد. او یک همدم خوب است و به دلیل کم توقع بودن و داشتن بهترین خصوصیات گربه های پرشین و سیامی، می تواند حیوان خانگی بسیار مناسبی برای شما باشد.

نکته:

این گربه های با احساس و وفادار، نیاز زیادی به توجه داشته و روابط اجتماعی بسیار خوبی دارند. هیمی ها روی مبل پنجه نمی کشند، روی یخچال نمی پرند و از پرده های خانه بالا نمی روند، این گربه های باهوش زمانی که شما در حال انجام کاری هستید روی یک جای گرم و نرم دراز می کشد و منتظر توجهتان می مانند. هیمالین ها مانند گربه های پرشین مهربان، شیرین، آرام و دوست داشتنی هستند و از توجه دیدن از سمت صاحبشان بسیار خشنود می شوند.

این گربه ها رابطه بسیار صمیمی و عمیقی با خانواده سرپرستشان برقرار می کنند و به سرعت چیزهای جدید را یاد می گیرند. هیمی ها محیط های شلوغ و پر سر و صدا را دوست ندارند و بسیار آرام و موقر هستند. این گربه ها با صدایی ظریف و دلنشین، نیاز های روزانه خود را به صاحبشان یاد آوری می کنند. این نژاد منحصر به فرد، دوست دارد در انجام کار های خانه شما را همراهی کند و همدم بسیار خوبی برایتان باشد.

گربه نژاد هیمالین (Himalayan) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
گربه نژاد هیمالین (Himalayan) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

رابطه نژاد هیمالین با کودکان و سایر حیوانات :

این گربه ها رابطه بسیار خوبی با سایر حیوانات دارند و حتی می توانند با سگ های مهربان دوست شوند، اگر بر آن ها نظارت شود به راحتی می توانند بعد از مدتی با سگ ها رابطه خوبی برقرار کند. او هیچ شکایتی از اختصاص توجه شما به بچه ها نمی کند و رابطه بسیار خوبی با حیوانات کوچک و پرندگان دارد.

ویژگی های ظاهری گربه نژاد هیمالین :

استخوان بندی گربه های هیمالین درشت است و دمی کوتاه با گوش های کوچک دارند. این گربه ها سری بزرگ، چشمانی درشت و پنجه های بزرگ و پشمالو دارند. داشتن آرواره هایی قدرتمند و دندان هایی با ساختار خاص، موجب شده این گربه گونه های برجسته ای داشته باشد که این قضیه به جذابیت او افزوده است.

گربه های هیمالین مدتی بعد از تولد ظاهر نهایی خودشان را به دست می آورند و تا آن زمان طرح و رنگ های کاملی روی بدنشان ندارند. این گربه ها شباهت زیادی به گربه های پرشین دارند و تنها تفاوت آن ها در این است که این گربه ها به رنگ و طرح گربه سیامی هستند. گربه هیمالین بینی کوتاه و گردن کوتاه و ضخیمی دارد و پا های او کوتاه، ضخیم و قوی هستند. بدن او با پوششی بلند، ضخیم و براق پوشیده شده است.

انواع فرم صورت در گربه هیمالین :

گربه های هیمالیایی که صورت پیک دارند، در واقع دارای صورتی تخت هستند و صورتشان در تمامی نواحی در یک سطح است ولی در هیمالین هایی با صورت عروسکی، پوزه گرد است و بینی جلوتر از سایر اجزای صورت قرار گرفته است.

انواع رنگ های گربه های هیمالین :

هیمالین ها در رنگ های بنفش، یاسی، شکلاتی، کرم، سیلی، قرمز، زرد خامه ای، آبی، کرمی آبی، شکلاتی مایل به زرد، کرمی یاسی بنفش، سیاه گوشی، سیاه گوش تورتی، سیاه گوش کرمی، سیاه گوش شکلاتی، سیاه گوش یاسی، سیاه گوش شکلاتی تورتی وجود دارند. بدن این گربه ها سایه هایی به رنگ سفید تا حنایی دارند که روی ماسک پا و صورت، دم و گوش وجود دارد. چشم های این گربه ها فقط به رنگ آبی شفاف و عمیق است.

گربه نژاد هیمالین (Himalayan) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
گربه نژاد هیمالین (Himalayan) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

سلامتی و بیماری های گربه نژاد هیمالین :

گربه های مهربان و دوست داشتنی هیمالین مستعد ابتلا به بیماری ها و مشکلات زیادی هستند که در ادامه بعضی از آن ها را نام می بریم.

* تنفس پشت سر هم و مشکلات تنفسی که در نتیجه تنگ شدن سوراخ های بینی رخ می دهد.

* اشک ریختن زیاد

* سندروم هایپر استیژیا که نوعی ناهنجاری سیستم عصبی است.

* کرم حلقوی که نوعی عفونت قارچی پوست بوده و در گربه های مو بلند شایع تر از گربه های مو کوتاه است. این بیماری می تواند از انسان به گربه یا از گربه به انسان منتقل شود.

* بیماری کلیوی پلی کیستیک که نوعی بیماری ژنتیکی بوده از طریق آزمایش قابل تشخیص است. برخی از علائم این بیماری شامل استفراغ، افسردگی، تکرر ادرار، بی حالی، پرنوشی و بی اشتهایی است.* افتادگی و درد پوست که به دلیل کمبود پروتئین و کلاژن رخ می دهد.

 SEBORRHEA :

عارضه ای است که در آن به دلیل تولید زیاد سلول چرب، پوست فلس مانند می شود و بوی بسیار بدی می دهد که با تجویز شامپو و داروهای مخصوص قابل درمان است.

بیماری پوستی SEBORHEA OLEOSA :

در اثر خشکی زیاد پوست به وجود می آید و عوارض آن خارش، قرمزی، ریزش مو و کچلی مقطعی است.

 چشم گیلاسی:

نوعی بیماری چشمی است که منجر به سوزش و التهاب چشم می شود و یک توده بزرگ قرمز رنگ که شباهت زیادی به گیلاس دارد، در یک گوشه چشم پدیدار می شود. این توده را فقط با جراحی می توان برداشت.

 آتروفی پیش رونده شبکیه :

نوعی بیماری است که در آن کم کم شبکیه چشم از بین می رود و در نهایت حیوان کور می شود. این بیماری از حدود ۴ تا ۸هفتگی شروع شده و به تدریج بینایی حیوان را از بین می برد.

 

گربه نژاد هیمالین (Himalayan) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
گربه نژاد هیمالین (Himalayan) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

تغذیه گربه نژاد هیمالین :

در صورتی که گربه تان را از یک پرورش دهنده حیوانات گرفته اید، بهتر است برنامه غذایی مخصوص او را از پرورش دهنده دریافت کرده و طبق آن عمل کنید تا گربه تان دچار مشکلات گوارشی نشود. گربه های بزرگ تر در خوردن غذا بسیار وسواسی تر و حساس تر از گربه های کوچکتر هستند. گربه های هیمالین بالغ باید هر روز چند وعده غذا بخورد و تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن آن ها با افزایش سن اهمیت بیشتری پیدا می کند. البته باید دقت کنید بیش از حد به او غذا ندهید تا دچار اضافه وزن نشود. نژاد هیمالین  فعالیت خیلی زیادی ندارد و گربه ورزشکاری نیست بنابراین باید به تناسب فعالیت فیزیکی و غذا خوردن او دقت کرده و زیاد به او شیر ندهید. خوردن آب سالم وتمیز اهمیت زیادی در حفظ سلامتی حیوان دارد.

قیمت و خرید گربه نژاد هیمالین :

بسته به نوع، جنسیت و سن، قیمت گربه های هیمالین با یکدیگر متفاوت است. برای خرید گربه هیمالین مورد نظرتان مانند خرید هر حیوان خانگی، می توانید به صورت حضوری به پت شاپ ها مراجعه کنید یا از سایت های معتبر اینترنتی گربه هیمالین مورد علاقه تان را بخرید. البته در هنگام خرید این گربه به ریزش موی زیاد او و این که مجبور هستید هر روز مو هایش را شانه بزنید توجه کنید. قیمت گربه هیمالین در کشورهای اروپایی چیزی حدود ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار است.

گربه نژاد هیمالین (Himalayan) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
گربه نژاد هیمالین (Himalayan) چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

نگهداری و مراقبت از گربه نژاد هیمالین :

این گربه بهتر است بیشتر درون خانه نگهداری شود و تا حد امکان او را بیرون نبرید زیرا نمی تواند از خودش در برابر سایر حیوانات مراقبت کند و ظاهر منحصر به فرد او جلب توجه زیادی می کند. گربه هیمالین به دلیل داشتن مو های بلند، خیلی زود در بیرون از خانه کثیف می شود و ممکن است به انواع انگل ها و بیماری های پوستی مبتلا شود. این گربه نیاز به نظافت روزانه، استحمام حداقل ماهی یک بار و گرفتن ناخن هایش دارد. بهتر است روزانه چشم های او را پاک کنید و حداقل ماهی یک بار دندان هایش را مسواک بزنید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا