Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

خرگوش هوتوت کوتوله چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت خرید و فروش آن

شهرت خرگوش هوتوت کوتوله به خاطر پوشش کاملا سفید رنگ و چشم های تیله ایی مشکی است، دارای لقب های دیگری به نام های (بند انگشتی)، (پاپا) (چشم فانتزی) است. این حیوان از محبوب ترین نژاد خرگوش های کوتوله است که طرفداران زیادی دارد و زیبایی ظاهری اش مزید بر این علت است. بیشتر این خرگوش ها به رنگ کاملا سفید هستند و بعضی از آنها در اطراف چشم های خود موهای باریک مشکی رنگی دارند که بر زیبایی آن ها می افزاید، یکی دیگر از دلایل جذابیت این خرگوش سایز بسیار کوچکش است که به آسانی در کف دست جا می شود.

در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را با تاریخچه، ویژگی رفتاری، ویژگی ظاهری، شرایط نگهداری، تغذیه، بیماری ها، قیمت و خرید این کوچولوی دوست داشتنی بیشتر آشنا می کنیم. در سایر مقالات این نشریه می توانید درباره سایر حیوانات خانگی مثل نژاد های مختلف سگ از جمله پامرانین، بیچون فرایز، آلاسکن مالاموت، گلدن رتریور، چی هواهوا، بیگل، روتوایلر و حیواناتی مثل همستر، خوکچه هندی، طوطی کاکادو، شاه طوطی، طوطی ملنگو، طوطی گرینچیک و طوطی کاسکو مطالعه کنید.

خرگوش هوتوت کوتوله چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت خرید و فروش آن
خرگوش هوتوت کوتوله چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت خرید و فروش آن

تاریخچه خرگوش هوتوت کوتوله

این نژاد در اثر دست کاری نژادهای معمولی هوتوت ها به این سایز رسیده اند،  در ابتدای قرن بیستم توسط فردی به نام باروس برنارد اولین هوتوت ها پرورش داده شده اند، در قرن ۱۹۷۰ دراثر تلاش پرورش دهندگان در آلمان شرقی و غربی نژاد های متنوعی از این خرگوش ها به وجود آمدند. نوع کوچک امروزی این خرگوش ها از آمیزش نوع هلندی آن به وجود آمده اند، الیزابت فورستینگر در سال ۱۹۷۰ تعداد هفت عدد از این خرگوش ها را از کشور آلمان غربی به کشور آمریکا آورد ودر سال ۱۹۸۰ آنها را در معرض عموم قرار داد دو سال بعد باشگاه خرگوش های کوتوله  آمریکایی دست به پرورش هوتوت کوتوله زدند که در سال ۱۹۸۳ به رسمیت شناخته شد توسط انجمن پرورش دهنده خرگوش آمریکایی.

خرگوش هوتوت کوتوله چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت خرید و فروش آن
خرگوش هوتوت کوتوله چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت خرید و فروش آن

ویژگی ظاهری خرگوش هوتوت کوتوله

دارای اندام وجثه بسیار کوچک و جمع و جوری است که حالت کشیده ای دارد، سر این نوع نژاد باریک است و دارای گوش های ایستاده و کوتاه است و چشم های درشت وتیله ای بسیار زیبا، پوشش بدن آنها کاملا پوشیده از پشم سفید رنگ است.

وزن خرگوش هوتوت کوتوله

این خرگوش ها بسیار کوچک هستند و دارای وزنی در حدود ۱ تا ۱.۵ کیلو گرم است.

طول عمر هوتوت کوتوله

طول عمر آنها بین ۷ تا ۱۰ سال متغیر است.

رنگ بندی هوتوت کوتوله

انجمن پرورش دهندگان خرگوش آمریکاARBA تنها یک رنگ ثابت را برای این نوع خرگوش ثبت کرد، همه خرگوش های این نژاد دارای رنگ کاملا سفید با چشم های درشت سیاه هستند و در اطراف چشم خود یک خط از موهای مشکی که به شکل خط چشم است که حول چشم را فرا گرفته است، این خط زیاد ضخیم نیست ودر حدود نیم سانتی متر است، یک نکته مشخصاتی که بیان کردیم برای خرگوش هوتوت اصل و طبیعی است، برخی از خرگوش های این نژاد ممکن است تفاوت هایی داشته باشند و ممکن است پوشش آنها کاملا سفید نباشند به عنوان مثال هوتوت انگلیسی با خرگوش عادی این نژاد دارای تفاوت هایی است.

خرگوش هوتوت کوتوله چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت خرید و فروش آن
خرگوش هوتوت کوتوله چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت خرید و فروش آن

پوشش خارجی خرگوش هوتوت کوتوله

این نژاد دارای پوشش کوتاه، فشرده و درخشان وبراقی هستند و همچنین جنس خزهای آنها طوری است که وقتی بر روی آن دست کشیده می شود به آسانی برگشته می شود. آنها مانند سایر نژاد خرگوش های دیگر ریزش موی فصلی دارند که معمولا در فصل بهار این ریزش مو اتفاق می افتد و به دلیل خیلی کوچک بودن جثه این خرگوش ها شاید شما اصلا متوجه ریزش موی آنها نشوید، جنس  مو ونوع آن طوری است که نیاز به نظافت و مراقبت زیادی ندارد.

یک نکته تعداد دفعات شانه زدن موی آنها را زمانی که شروع به ریزش مو کردن زیاد کنید تا وقتی که خرگوش خود را تمیز می کند برایش دردسری ایجاد نکند و همچنین باعث می شود که موهای مرده جمع آوری شود ودر خانه پخش پلا نشود. بنابراین شانه کردن و ریختن موهای مرده برای سلامتی خرگوش مهم است چون این حیوانات اگر مو های خود را بخورند مشکلاتی برای خود به وجود می آورند خرگوش ها توانایی استفراغ کردن را ندارند اگر به مقدار زیادی موی خود را بخورند ممکن است دچار بیماری انسداد روده شوند. برای شانه کردن بهتر است از یک شانه نرم و برس مناسب کمک بگیرید.

ویژگی رفتاری خرگوش هوتوت کوتوله

اگر این خرگوش مورد توجه و محبت صاحب خود قراربگیرد به بهترین گزینه به عنوان حیوان خانگی برای نگه داری تبدیل می شود، آنها عاشق گذراندن وقت خود با صاحبشان هستند و محتاج دریافت توجه و مهربانی هستند اگر روزانه آنها را از قفس بیرون آورده و بازی کنید رابطه خوبی با شما برقرار می کنند و خیلی زود یاد می گیرند که کنار شما زندگی کنند. وقتی یادتان باشد زمانی که آنها را از قفس خارج می کنید مواظب باشید زیرا عکس العمل خود را با پرش های پشت سر هم نشان می دهند، برای سرگرم کردن آنها می توانید از اسباب بازی استفاده کنید از معدود اسباب بازی های که می توانید استفاده کنید، توپ های خیلی کوچک و عروسک های مخصوص می توان نام برد.

شرایط نگه داری خرگوش هوتوت کوتوله

چون این خرگوش ها کوچک هستند احتیاجی به قفس بزرگ نیست، قفسی با ابعاد ۲۴*۲۴ یا ۲۴*۱۸ برای آنها مناسب است و بهتر است از جنس سیم های فولادی باشد که پوشیده از پودرهای به خصوصی است. هرگز کف قفس  با سیم های فلزی پوشیده نباشد زیرا اگر کف قفس فلزی باشد ممکن است پاهای کوچک این خرگوش آسیب ببیند و یا زخمی شود، برای این کار حتما ازیک جنس نرم و مقاوم استفاده شود تا خرگوش به آسانی بر روی آن جنب و جوش و فعالیت داشته باشد.

در قسمت سطح قفس ملافه هایی برای استراحت کردن خرگوش تهیه کنید و همیشه آنها را تمیز نگه دارید ودر آخر هفته حتما آنها را عوض کنید، چون آنها کوچک هستند بهتر است در فضای باز از آنها نگه داری نشود. همیشه به مکان نگه داری از حیوانات خانگی خود از جمله خرگوش ها اهمیت فراوان بدهید و مکان آرامی برایشان تهیه کنید که در آن احساس راحتی و امنیت کنند، فقط این نکته را به یاد داشته باشید زمانی که خرگوش را از قفس بیرون می آورید محیط مربوطه را از لحاظ رطوبت و آب تمیز کنید و مواظب سیم های برق وهر چیز جویدنی باشید و حتی گیاهان سمی را از دسترس آنها خارج کنید.

خرگوش هوتوت کوتوله چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت خرید و فروش آن
خرگوش هوتوت کوتوله چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت خرید و فروش آن

تغذیه خرگوش هوتوت کوتوله

رژیم غذایی خرگوش کوتوله از اهمیت زیادی برخوردار است چون استفاده از یک رژیم غذایی درست از بروز بیماری هایی همانند اسهال، چاقی ومسمومیت می توان جلوگیری کرد، این خرگوش ها به صورت منظم باید تغذیه شوند چون آنها کوچک و کمی پرخور هستند برای همین باید وعده های غذایی کوچک ومنظم به آنها داده شود، همانطور که می دانید خرگوش ها عادت به خوردن مدفوع خود دارند وقتی که یک گروه غذایی هضم می شود از طریق مدفوع نرم خارج می شود و دوباره بلعیده می شود و همه مواد مغذی و مفید آن وارد بدن می شود و دوباره مدفوع دیگر خارج می شود که به حالت سفت است و قابل خوردن نیست.

نوع غذایی که خرگوش کوتوله تغذیه می کند برای پروسه هضم و جذب بسیار اهمیت دارد چون بعضی ازمواد غذایی در دستگاه گوارشی سبب ایجاد اسهال می شوند، بهتری تغذیه برای آنها مواد غذایی با سلولز بالا که متشکل از شکر، نشاسته و چربی پایین برای آنها توصیه می شود.

تا قبل از ۳ ماهگی بهتر است با علوفه خشک که سرشار از فیبر است تغذیه شود، مواد غذایی حاوی فیبر برای سلامت دندان ها و همچنین کمک به پروسه هضم مفید است، بعد از ۳ ماهگی  یک یا دو نوع سبزیجات تازه به برنامه غذایی آنها می توان اضافه کرد که سه قاشق غذا خوری روزانه، سبزیجات خورد شده سه یا چهار بار داده شود و همچنین هر چند روز یک بار مقداری میوه نیز می توانید به آنها بدهید، روزانه توصیه می شود به خرگوش بالغ سه یا چها نوع سبزی تازه بدهید فقط توجه داشته باشید علوفه در تمام رژیم غذایی خرگوش ضروری ولازم است.

خرگوش هوتوت کوتوله چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت خرید و فروش آن
خرگوش هوتوت کوتوله چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت خرید و فروش آن

بیماری خرگوش هوتوت کوتوله

مانند سایر خرگوش های کوتوله این خرگوش نیز مستعد بیماری مال اکلوژن است در این بیماری دندان های جلویی در قسمت بالا جلوتر از دندان های پایینی هستند به جای اینکه بر روی دندان های پایینی قرار بگیرند و در زمان بروز این بیماری در غذا خوردن دچار مشکل می شود و باید دندان هایش را کوتاه کرد که بیشتر در زمان ۶ الی ۸ هفتگی اتفاق می افتد. از دیگر بیماری ها می توان آب ریزش بینی و چشم و کج شدن سر را نام برد که در صورت تشخیص به موقع با مصرف آنتی بیوتیک ها قابل درمان است.

قیمت خرید و فروش خرگوش هوتوت کوتوله

برای اطلاع از قیمت خرید و فروش این خرگوش ها از سایت های معتبر و پت شاپ ها کمک بگیرید، فقط یک نکته قبل از خرید، خرگوش مورد نظر را به دامپزشک نشان داده تا از سلامت آن مط

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا