Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

آشنایی با انواع فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن  

فرشته ماهی یا ماهی آنجل یکی از زیباترین و محبوب ترین ماهی های آکواریومی در جهان است. معروفیت این ماهی به دلیل زیبایی منحصر به فرد بدنش است و از جمله ماهی های خوش اخلاق محسوب می شود و بسیار اجتماعی است. این ماهی در انواع و طرح های مختلفی دیده می شود که زیبایی خاصی دارد و جزو ماهی های گیاه خوار است. این ماهی ها به تمیزی محل زندگی خود اهمیت فراوان می دهند بنابراین محل زندگی آن ها باید همیشه تمیز باشد.

در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را با زیستگاه اصلی، ویژگی های ظاهری، ویژگی رفتاری، شرایط نگه داری، بیماری ها، تغذیه، قیمت خرید و فروش فرشته ماهی دوست داشتنی بیشتر آشنا می کنیم. مقالات دیگری که در این نشریه وجود دارد درباره موضوعات مختلفی از جمله خرگوش بلژیکی، فنچ، طوطی کاکادو، طوطی کاسکو، ماهی قرمز و خرگوش لوپ و مینی لوپ توضیح می دهد.

آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن  
آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن

زیستگاه اصلی فرشته ماهی

زیستگاه اصلی ماهی آنجل در رودخانه آمازون، سایر رودخانه ها و باتلاق های آمریکایی جنوبی گزارش شده است.

ویژگی ظاهری فرشته ماهی

این ماهی جزو ماهی های کوچک است و طول آن به ۱۵ سانتی متر می رسد و بلندی آن تا ۲۶ سانتی متر است. عرض بدن این ماهی فشرده و جمع و جور است، حالت گردی دارد و باله های آن بلند و دراز است. این حالت از بدن این ماهی ها که به شکل یک الماس ویژه است به این حیوانات این توانایی را می دهد که خیلی راحت و آسان حرکت کنند و در بین ریشه ها و گیاهان پنهان شود. بدن این ماهی ها خط های عمودی راه راهی دارد که شبیه گورخر است و این حالت از بدن آن ها به استتار کردن این ماهی ها در خطرات کمک می کند. این ماهی شکارچی نیز هستند که به شکار ماهی های کوچک و بی مهره می پردازند.

طول عمر

طول عمر این ماهی در حدود ۸ تا ۱۰ سال است.

رنگ بندی

ماهی فرشته در رنگ های زیبایی از جمله سفید، سیاه، طلایی، نقره ای، پلنگی، مرمری و… دیده می شود که برحسب رنگ و طرح خال هایش نام گذاری می شود.

آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن  
آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن

ویژگی رفتاری فرشته ماهی

این ماهی ها معمولا آرام و صلح جو هستند و بسیار سازگار به طوری که به آسانی با ماهی های دیگر کنار می آیند، فقط ممکن است در هنگام غذا خوردن رفتار تهاجمی به خود بگیرند، همچنین در زمان تخم گذاری و تولید مثل بر روی قلمرو خود حساسیت دارند و قلمرو طلب به حساب می آیند.

انواع فرشته ماهی

بر اساس جهش های ژنتیکی در بدن فرشته ماهی های خانگی انواعی از آنها به وجود آمده اند که تعدادی از آن ها اصیل و برخی دیگر جدید هستند. در صورتی که دو فرشته ماهی اصیل با هم جفت گیری کنند فرزندانی که به دنیا می آید نیز اصیل هستند و اگر دو فرشته ماهی با صفت غالب با ماهی با نوع مغلوب جفت گیری کنند نوزادانی که به وجود می آیند تماما دارای صفت ماهی غالب خواهند بود. فرشته ماهی فرانسوی از جمله معروف ترین انواع این ماهی است.

انواع فرشته ماهی ها عبارت اند از:

فرشته ماهی نقره ای، توری سیاه، گورخری، ماهی طلایی، امپراطور، سنگ مرمر، فرشته پاسر، بلوفیس، خط آبی، باله زرد، آسفور، فرشته ماهی آب شیرین، فرانسوی، قرآنی، Altum و  Gold pearl. در ادامه به معرفی چند مورد از آن ها می پردازیم.

 

آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن  
آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن

فرشته ماهی نقره ای

این ماهی بدنی با پوششی به رنگ نقره ای دارد و چشم های این ماهی به رنگ قرمز است. زیبایی دو چندان این ماهی به دلیل سه نوار مشکی رنگی که به صورت عمودی روی بدن این ماهی قرار دارد است. نکته قابل توجه این نوارها با توجه به روحیات و حالت های ماهی متغیر است یعنی کم رنگ یا پر رنگ می شود.

فرشته ماهی طلایی

رنگ پایه این ماهی زرد است و روی بدن این ماهی هیچ رنگ سیاهی وجود ندارد. این حیوانات در قسمت های سر، صورت و پشت خود نشانه های زرد یا نارنجی قابل توجهی است.

فرشته ماهی توری سیاه

ماهی با یک ژن تیره را توری سیاه نام گذاری کرده اند، تمام بدن این ماهی به رنگ تیره است و روی باله های آن یک شکل توری بسیار زیبا و جذاب نقش بسته است. به فرشته ماهی با دو ژن تیره فرشته سیاه یا دو تیره گفته می شود و به بدن کاملا سیاه رنگ است ولی بعضی از گونه های آن اگر در زیر نور مناسب قرار بگیرند، کم رنگ تر به نظر می آیند.

آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن  
آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن

فرشته ماهی سنگ مرمر

بدن این ماهی به شکل سنگ مرمر است یعنی خال های به رنگ نقره ای و مشکی بدن آن را به جای راه راه پوشانده است.

فرشته ماهی گورخر

این گونه ها بیشتر شبیه نوع نقره ای اند و بدن آنها چهار تا شش نوار عمودی به رنگ سیاه دارد. اگر نوع گوره خری یک ژن تیره داشته باشد، آن را توری گورخر می نامند و این گونه از ماهی بر روی باله های خود خطوط بسیار زیبایی دارد.

فرشته ماهی آسفور

نام دیگر فرشته ماهی آسفور ماهی عربی است و یکی از زیباترین ماهی های آب شور به حساب می آید. زیبایی این ماهی بی نظیر است و آسفور بالغ بدنی به رنگ آبی و دمی به رنگ زرد پر رنگ و یک نوار بزرگ و پهن به رنگ زرد دارد و شکلی v شکل دارد، این ماهی در زمانی که کوچک است به رنگ آبی تیره با نوارهای آبی روشن و سفید است.

 ماهی cold pearl

اندازه این ماهی ها ۱۲ سانتی متر است، خوی و سرشت آنها صلح جو است و همه چیز خوار محسوب می شوند. محل نگه داری این ماهی ها باید پر از گیاهان باشد با ۳۰ گالن آب که کمی اسیدی و سبک باشد و ته آکواریوم را با سنگ و چوب می توانید تزئین کنید.

فرشته ماهی آب شیرین

طول این ماهی ها در حدود ۱۳ سانتی متر بوده، بسیار صلح جو است و زیستگاه آنها رود خانه آمازون و سایر رودخانه های آفریقا است. فرشته ماهی از لحاظ تغذیه ای گوشت خوار است، تخم ریزی آسانی دارد و در کار مراقبت از فرزندان خود بسیار عالی عمل می کند. محل زندگی این حیوان باید عمیق باشد تا کاملا بزرگ شود.

ماهی altum

ویژگی ظاهری بارز این ماهی این است که در بالای پوزه و در پیشانی شکافی دارد. ماهی صلح جویی است، گوشت خوار محسوب می شود و باله های پشتی بلند و درازی دارد. این ماهی از لحاظ ظاهری به گونه ای است که می تواند بین گیاهان و در زمان استراحت پنهان شوند. ماهی های انجل از گونه های نادر هستند و از طریق استخرهای پرورشی به وجود نمی آیند.

آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن  
آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن

تشخیص نوع نر و ماده این ماهی

ماهی نر این گونه لب های پهن و ضخیم  و بزرگ دارد ولی ماهی ماده لب های نازک تری دارد، برآمدگی قوز مانند روی سر ماهی نر بیشتر از نوع ماده آن است. لوله اسپرم نوک دوکی شکلی شبیه به نوک قلم نی دارد و لوله تخمدان نوک گردی دارد که مانند تخم است، در نوع نر باله های زیرین در محلی که به بدن متصل می شود زاویه باز به وجود می آورند ولی در نوع ماده محل این تلاقی به صورت یک زاویه قائمه است.

تغذیه فرشته ماهی

ماهی های فرشته بسیار شکمو و پر خور هستند برای همین باید یک برنامه غذایی منظم و دقیقی باید داشته باشند زیرا در اکثر پر خوری ممکن است دچار بیماری اضافه وزن شوند و همچنین تغذیه زیاد باعث به وجود آمدن مشکلات زیاد و رسوب کردن آب می شود. تغذیه این ماهی ها به وسیله لارو پشه، کرم توبیفکس و بچه ماهی ها است و برای تنوع غذایی آنها می توان از غذاهای منجمد شده ای مانند میگوی آب نمک، کرم خونی، گوشت گاو، جگر و تخم مرغ پخته شده استفاده کرد.

آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن  
آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن

ماهی های سازگار با این ماهی

این ماهی ها بسیار صلح جو هستند و خیلی خوب با ماهی های دیگر کنار می آیند فقط در زمان تولید مثل پرخاشگر می شوند و احساس رهبری می کنند به خصوص برای مکان زندگی، از ماهی های سازگار با این ماهی ها گربه ماهی ها گزینه مناسبی هستند و این دو ماهی با یکدیگر سازگار هستند و نگه داری از آن ها در یک آکواریوم مشکلی را ایجاد نمی کند.

شرایط نگه داری از فرشته ماهی

شرایط نگه داری از این ماهی ها آسان است آن ها پر توقع نیستند و اگر در شرایط مناسب نگه داری شوند تا ۱۰ سال زنده می مانند. برای نگه داری از این ماهی ها آکواریوم بزرگ با ظرفیت حداقل ۲۰ گالن احتیاج است به دلیل شکل بدن این ماهی ها هر چه قدر تعداد آن ها بیشتر باشد به آکواریوم بزرگتری نیاز است. البته مکان بزرگتر به این ماهی ها حس امنیت بیشتری می دهد و سرعت تولید و مثل را کاهش می دهد. دمای مناسب برای فرشته انجل در حدود ۷۸ تا ۸۰ درجه فارنهایت است و هرچند این ماهی ها در آب های اسیدی زندگی می کند و می توانند با انواع آب ها با ph مختلف سازگار باشند،ph  مناسب برای آنها ۶ تا تا  ۷.۵ است.

برای تزئین آکواریوم این ماه از سنگ های صاف و چوب استفاده شود و هرگز از اشیای تیز استفاده نکنید چون به ماهی آسیب می رساند. گیاهان مناسب برای آکواریوم این ماهی ها، گیاهان با برگ های بزرگ مانند شمشیری آمازون است زیرا مکان مناسبی برای تخم گذاریشان بوده و از دیگر گیاهان مورد استفاده آن ها می توان خزه جاوا، آب نبات و سرخس جاوا را نام برد.

آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن  
آشنایی با فرشته ماهی و قیمت خرید و فروش آن

پرورش فرشته ماهی

جفتی که این ماهی ها انتخاب می کنند فقط یک جفت است، محل تخم گذاری آنها می تواند یک سطح عمودی مانند یک تکه چوب یا برگ صاف گیاهان باشد اما پرورش دهندگان یک مکان مصنوعی مثل یک سنگ یا یک لوله پلاستیکی عمودی برای تخم گذاری آنها قرار می دهند. نرها و ماده ها از تخم ها مراقبت می کنند، تخم ها را تمیز می کنند و در زمان تخم گذاری ماده و نر نوزادانی که به وجود آمده اند را روی سطح عمودی آویزان می کنند تا زمانی که برای شنا کردن آماده شوند.

بیماری فرشته ماهی

این ماهی ها بسیار مقاوم هستند و کمتر مستعد ابتلا بیماری هستند. برای اینکه این ماهی بیمار نشود باید آب مکان نگه داریش را به صورت مکرر تعویض کرده و آکواریوم شرایط مطلوبی داشته باشد، توجه داشته باشید که هرچیزی که می خواهید وارد آکواریوم کنید قبل از افزودن حتما قرنطینه کنید. نمونه ای از بیماری های این ماهی ها بیماری ایچ است.

بیماری ایچ

نام این بیماری لکه سفید است که از شایع ترین بیماری های ماهی های آکواریومی محسوب می شود. عامل این بیماری وجود انگل هایی بر روی بدن ماهی است و این بیماری خوشبختانه با استفاده از دارو درمان می شود.

قیمت خرید و فروش فرشته ماهی

برای خرید فرشته ماهی اصیل از پت شاپ ها و سایت های معتبر کمک بگیرید. قیمت خرید و فروش فرشته ماهی ها به عوامل مختلفی از جمله نوع، رنگ و بازاری که عرضه می شود.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا