Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

انواع ماهی گیاهخوار چگونه است؟ قیمت خرید و فروش

انواع مختلفی از ماهی های گیاهخوار وجود دارد که نمونه هایی از آن ها آکواریومی هستند، این ماهی ها در رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار پیدا می شوند و از آن جایی که قیمت خرید و فروش و هزینه نگهداری نسبتا کمی دارند، در بیشتر آکواریوم ها می توانیم آن ها را ببینیم. نمونه ها و گونه های زیادی از ماهیان گیاهخوار در بازار وجود دارد که علاوه بر قیمت پایین نگهداری از آن ها نیز آسان تر از نگهداری از ماهیان گوشتخوار است. البته هر گونه ماهی به شرایط خاصی برای نگهداری نیاز دارد که با گونه های دیگر متفاوت است و با رعایت آن ها ماهی می تواند عمر بیشتر و مفیدتری داشته باشد.

این ماهی ها از جلبک ها، گیاهان دریایی و در مواردی مقدار کمی گوشت برای تغذیه استفاده می کنند. ماهیان آکواریومی گیاهخوار نیز از غذاهای مخصوصی که حاوی رنگدانه و مکمل ها است تغذیه می کنند که از پروتئین ها گیاهی و حتی حیوانی تشکیل شده اند. این مقاله که در سایت نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قرار دارد، می خواهد درباره انواع ماهی های گیاهخوار معروف، تغذیه و قیمت خرید و فروش آن ها صحبت کند. شما می توانید با مراجعه به سایر مقالات این سایت درباره حیواناتی چون فنچ، همستر، مرغ عشق، عروس هلندی، خرگوش آنگورا، خرگوش فرانسوی، طوطی کاسکو و طوطی کاکادو اطلاعات کسب کنید.

تفاوت های انواع ماهی گیاهخوار با ماهی گوشتخوار آکواریومی

ماهی های گیاه خوار بر اساس رنگ، محل زندگی، شکل و رفتاری که دارند، به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. ماهی های مختلف آب شور و آب شیرین آکواریومی را می توانید تهیه کنید، البته تعداد ماهی های آب شیرین در بازار بیشتر است. بیشتر گیاه خوار ها صلح جو هستند، در حالی که بیشتر ماهیان گوشتخوار رفتاری پرخاشگرانه داشته و تهاجمی رفتار می کنند. طول عمر این ماهی ها نیز بیشتر از ماهیان گوشتخوار هستند و بعضی از گونه های آن ها می توانند تا بیشتر از ۲۰ سال عمر کنند.

انواع ماهی گیاهخوار چگونه است؟ قیمت خرید و فروش
انواع ماهی گیاهخوار چگونه است؟ قیمت خرید و فروش

تغذیه انواع ماهی گیاهخوار

غذای ماهیان گیاه خوار از گیاهان دریایی و جلبک ها است و در غذای بعضی از آن ها گوشت را نیز مشاهده می کنید. این ماهی های غذا ها و مکمل های مخصوص خود را دارند که بیشتر این غذاها حاوی ۸۰ درصد پروتئین گیاهی و باقی آن پروتئین جانوری هستند. در واقع شما نمی توانید با گیاهانی که در خانه دارید همه نیاز های تغذیه ای این ماهیان را بر آورده کنید پس بهتر است از غذاهای آماده استفاده کنید. بهتر است روزانه ۲ بار به این ماهی های گیاه خوار غذا بدهید و این کار را یک بار در طول شب و یک بار در طول روز انجام دهید.

یکی از اصولی که در غذا دادن به ماهیان باید رعایت کنید این است که باید غذا را به مقداری بریزید که به کف آکواریوم نرسد تا این غذا فاسد نشود و ماهی ها هم برای آن اشتیاق داشته باشند. بهتر است این دو بار یکی در ۶ صبح و دیگری در ۲ بعد از ظهر باشد و سعی کنید که بعد از ساعت ۵ عصر به ماهی ها غذا ندهید. شما می توانید بعد از ۶ روز به ماهی ها غذا ندهید که هدف از این کار بالا بردن مقاومت و ایمنی ماهی ها است.

ماهی کوی

یکی از ماهیان گیاهخواری که در بین ماهی های آکواریومی مورد توجه هستند و از بی آزار ترین ها محسوب می شوند، ماهی های کوی هستند که جزو کپور ماهی ها بوده و شخصیت آرامی دارند. خواستگاه این ماهی ها ژاپن است، نگهداری از آن ها کار آسانی بوده و تکثیر آن ها نیز آسان است. ماهی کوی را می توانید در کنار ماهیان دیگر نیز نگه دارید البته بهتر است این ماهیان، ماهیان سرد آبی باشند چون دمای مناسب برای ماهی کوی بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد است. آکواریوم مناسب برای ماهی های کوی بهتر است با گنجایش ۱۰۰ لیتر باشد، این ماهی گیاه خوار که از جلبک ها و غذاهای گیاهی تغذیه می کند، مقاومت بسیار بالایی دارد به طوری که خودش را با شرایط مختلف وفق می دهد و در رنگ ها و طرح های گوناگون و زیبایی وجود دارد.

انواع ماهی گیاهخوار چگونه است؟ قیمت خرید و فروش
انواع ماهی گیاهخوار چگونه است؟ قیمت خرید و فروش

ماهی بارب دنیسون

این ماهی های زیبا که برای تزیین آکواریوم کاربرد دارند، کاملا آرام و خوش اخلاق هستند و به دلیل این ویژگی ها افراد زیادی خواهان آن هستند. ماهی بارب دنیسون یا ردلاین به آکواریومی با گنجایش حداقل ۲۰۰ لیتر نیاز دارد و می توانید ۵ تا از آن ها را با هم نگه دارید البته مناسب ترین تعدادی از این ماهی که با هم نگه می دارید ۱۲ عدد است. بدن این ماهی گیاهخوار کشیده است و رنگ بدنش در قسمت سر سبز و در قسمت پایین سفید است. بارب دنیسون خطی سیاه روی بدنش دارد که زیباییش را دو چندان کرده و در دوران بلوغ آن، خط هایی به رنگ قرمز به سر اضافه می شود.

ماهی دیسکس

این ماهی بامزه، آرام، بی آزار و گیاه خوار از خانواده سیچلاد ها است که خواستگاهش رودخانه های آمازون بوده و یکی از پر طرفدار ترین ماهی های زینتی آکواریوم محسوب می شود. بهتر است بیشتر از ۱۰ ماهی دیسکس را با هم نگه دارید، چرا که این ماهی اجتماعی است و دوست دارد با هم نوعانش زندگی کند. بهتر است در هنگام تولید مثل ماهی های نر و ماده را از دیگر ماهیان جدا کنید. دیسکس ها از جلبک ها و گیاهان دریایی تغذیه می کنند، دمای مناسب برای زندگیشان بین ۲۸ تا ۳۱ درجه است و سختی آب برای زندگی این ماهی ها بهتر است بین ۶ تا ۷ باشد. اندازه این آبزیان حدود ۱۶ سانتی متر است و بهتر است آن ها را با هم نوعان خودشان و به صورت تک گونه نگهداری کنید.

ماهی گوپی

گوپی یکی از گیاهخواران آب شیرین است که نحوه نگهداری از آن بسیار آسان بوده و یکی از بهترین گزینه ها برای افراد مبتدی است. اندازه این ماهی حداکثر به ۶ سانتی متر می رسد، رنگ ها و طرح های فراوانی دارد و بسیار خلق و خوی مهربان و صلح طلبی دارد. ماهی های گوپی در انواع فانتزی، دم خرگوشی، پوست ماری، دم آبی و دم قرمز وجود دارند.

انواع ماهی گیاهخوار چگونه است؟ قیمت خرید و فروش
انواع ماهی گیاهخوار چگونه است؟ قیمت خرید و فروش

ماهی گورامی

گورامی ها در انواع مختلفی از جمله گورامی برگی، طلایی، مرواریدی و اسفرانوس وجود دارند. این ماهی های گیاه خوار از جلبک ها و گیاهان دریایی تغذیه می کنند و عاشق آکواریوم هایی با پوشش گیاهی فراوان هستند.

ماهی سیچلاید الونگاتوس

سیچلاد های الونگاتوس یا سیچلاد های دماسونی که از خانواده سیچلاد ها هستند، جزو معدود ماهیان گیاهخواری هستند که رفتار خشن و پرخاشگر و حالت تهاجمی دارند، به همین دلیل هم بهتر است این ماهی ها را تنها و بدون حضور سایر ماهیان گیاه خوار نگهداری کنید.

ماهی مولی

مولی ها ماهی های خوش رفتار و صلح جویی هستند که می توانند به راحتی با سایر گونه های ماهی زندگی کنند و از گیاهان دریایی و جلبک ها تغذیه می کنند. این ماهی ها در انواع گوناگون مولی سفید، دم عقربی، باله بادبانی و برفی وجود دارند.

انواع ماهی گیاهخوار چگونه است؟ قیمت خرید و فروش
انواع ماهی گیاهخوار چگونه است؟ قیمت خرید و فروش

ماهی آینت

این ماهی های کوچک یکی از مشهور ترین و محبوب ترین انواع ماهی های گیاه خوار محسوب می شوند و در شکل و رنگ های زیبا و متنوعی وجود دارند.

ماهی رازبورا

رازبورا ها یکی از کوچک ترین و زیبا ترین ماهی های آکواریومی هستند. این گیاه خواران بسیار صلح جو هستند و بهتر است آن ها را در دسته هایی و به صورت گروهی نگه دارید.

قیمت خرید و فروش انواع ماهی گیاه خوار

در بین ماهیان گیاهخوار تنوع زیادی در رنگ و اندازه وجود دارد که بر قیمت آن ها تاثیر دارد، ولی در کل قیمت خرید و فروش انواع ماهی گیاهخوار نسبت به انواع گوشتخوار کمتر است و این ماهی ها هزینه نگهداری کمتری نیز دارند که خرید و نگهداری آن ها را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا