Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

مزایای استفاده از سم دلتامترین برای گوجه

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد آفت کش دلتامترین و سموم آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم آفت دلتامترین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم آفت دلتامترین در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم و آفت کش دلتامترین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت آفت کش و سم دلتامترین نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم دلتامترین به روزرسانی می‌شود.

سم دلتامترین برای گوجه یک حشره کش پیروتروئیدی است که به صورت تماسی عمل کرده و آفات را از بین می برد. سم دلتامترین را می توان در محیط های مختلف کشاورزی، خانه و باغ استفاده کرد. از این آفت کش در کشاورزی برای کنترل و از بین بردن آفات گوجه فرنگی، حشرات مکنده درختان سیب و گلابی، پروانه میوه آلو، پروانه نخودی، شته ها (سیب، آلو، رازک)، شب پره زمستانه (سیب و آلو) و شب پره تورتریکس (سیب) استفاده می شود.

با این حال برخلاف سایر سموم شیمیایی، سم دلتامترین یک سم بسیار قوی برای گوجه است که آن را برای دفع حشرات مضر بسیار موثر می کند. سم دلتامترین برای گوجه می‌ تواند طیف وسیعی از آفات مانند مورچه ‌ها، عنکبوت ‌ها، کک‌ ها، سوسک‌ ها، مگس‌ ها و بسیاری از حشرات آسیب رسان دیگر را از بین ببرد.

از معایب سم دلتامترین می توان به این اشاره کرد که پس از رقیق کردن، باید فورا از آن استفاده کرد زیرا اسیدهای موجود در آب باعث تجزیه ماده فعال این سم می شوند و با گذشت زمان آن را بی اثر می کنند. سم دلتامترین نباید برای دفع و از بین بردن حشرات روی گیاهان خوراکی مانند میوه ها و سبزیجات استفاده شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد با ما همراه باشید.

شرایط پرورش گوجه فرنگی

گوجه فرنگی، یک گیاه علفی یکساله از خانواده گیاهان Solanaceae است که برای استفاده از میوه های خوراکی آن پرورش داده می شود. گوجه فرنگی گل‌ های زرد رنگی در فصل بهار تولید می ‌کند و می تواند ۰.۷-۲ متر (۲.۳-۶.۶ فوت) در ارتفاع رشد می کند. گوجه فرنگی به عنوان سیب عشق نیز شناخته شود و منشا آن از آمریکای جنوبی آمده است.

کاربرد سم دلتامترین برای گوجه

میوه گوجه فرنگی را می توان به صورت خام یا پخته در بسیاری از غذاها استفاده کرد. این محصول همچنین ممکن است به آب، سوپ، سس کچاپ، پوره، خمیر یا پودر گوجه فرنگی نیز تبدیل شود. گوجه فرنگی در صنایع غذایی بسیار کاربرد دارد. بنابراین بسیاری از کشاورزان گوجه فرنگی را کشت می کنند.

گوجه فرنگی در مناطق گرم در دمای بین ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتی گراد (۶۹.۸ تا ۷۵.۲ درجه فارنهایت) به خوبی رشد می کند. این گیاهان به خاک عمیق، نرم و دارای زهکشی خوب با pH بین ۵.۵ تا ۶.۸ نیاز دارند. این گیاه توسط طیف وسیعی از آفات مورد حمله قرار می گیرد.

در حالی که بسیاری از بیماری ها و آفت ها می توانند روی سلامت گوجه فرنگی تاثیر بگذارند، شایع ترین تهدید کننده سلامتی این گیاه بیماری های قارچی هستند. دلایل بروز بیماری های قارچی آبیاری نامناسب، رطوبت بیش از حد، ازدحام بیش از حد و گردش ضعیف هوا است. اگر این مشکلات را برطرف کنید، مناطق کاشت را عاری از زباله کنید و واریته های مقاوم به بیماری بکارید، شانس خود را برای داشتن گوجه فرنگی سالم و پربار افزایش خواهید داد.

حشرات مختلف، نماتدها و آفت ها می‌ توانند به محصولات شما آسیب بزنند. برای جلوگیری از این خسارت ها، بهترین راه استفاده از سموم شیمیایی است. سم دلتامترین برای گوجه یکی از سموم مناسب برای دفع و از بین بردن طیف وسیعی از آفت های گوجه فرنگی است که بازدهی مزارع را افزایش می دهد.

سم دلتامترین چیست
سم دلتامترین چیست

سم دلتامترین چیست

سم دلتامترین یک حشره کش متعلق به خانواده سموم شیمیایی پیروتروئیدها است. پیروتروئیدها نسخه های دست ساز سم پیرترین، حشره کش های طبیعی استخراج شده از گل های داوودی هستند. سم دلتامترین در خالص ترین شکل خود کریستال های بی رنگ یا سفید تا بژ روشن است که بوی خاصی ندارند. این آفت کش اولین بار در سال ۱۹۷۴ استفاده شد و بعد از گذشت سال ها در سال ۱۹۷۸ با تولید تجاری به صورت انبوه وارد بازار شد.

سم دلتامترین هنگام لمس یا تنفس، سمیت کمی برای انسان دارد و اگر بلعیده شود، ممکن است باعث ایجاد مسمومیت در فرد شود. علائم مسومیت با این سم شامل استفراغ، دل درد، عدم هماهنگی و لرزش عضلانی است. سم دلتامترین می تواند بر روی حیوانات خانگی مانند سگ ها و گربه ها نیز اثرات منفی داشته باشد. سم دلتامترین برای گوجه فرنگی و بسیاری از محصولات استفاده می شود.

آفت های رایج گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک محصول بسیار مهم است که در سراسر جهان کشت و برداشت می شود. گوجه فرنگی یک جز ضرروی در بسیاری از غذاهایی تهیه شده در سراسر جهان است. صنایع غذایی از این محصول برای تولید بسیاری از مواد غذایی استفاده می کنند. این محصول توسط بسیاری از آفت ها مورد حمله قرار می گیرد. برخی از این آفت ها عبارتند از:

شته ها

شته ها بیشتر در فصل های بهار و پاییز که هوا معتدل و مرطوب است در اطراف گوجه فرنگی دیده می شوند. شته ها حشرات کوچک، نرم و دارای رنگ های سبز، خاکستری یا سیاه با پاهای نازک هستند. شته ها ممکن است بالدار یا بدون بال باشند و معمولا به کندی حرکت می کنند.

این حشرات در نوک شاخه های گیاه جمع می شوند و با مکیدن شیره گیاه، قدرت و انرژی گیاه را کاهش می دهند. شته ها همچنین می توانند ناقل بیماری ویروسی باشند که بازدهی و کیفیت رشد گیاه و محصولات آن را به شدت کاهش می دهند.

در یک باغ سالم، جمعیت شته ها توسط حشرات مفید کنترل می شوند. شته ‌ها را می‌ توان با انگشت نیز له کرد یا با پاشیدن آب و صابون تعداد آنها را کاهش داد. برای دفع و از بین بردن این حشرات مضر، شما همچنین می توانید از سموم شیمیایی مانند سم دلتامترین برای گوجه استفاده کنید.

کرم جوانه خوار

این کرم های سخت پوست، دارای رنگ قهوه ای، قرمز یا سبز هستند و در صورت رشد کامل حدود ۴۰ میلی متر طول خواهد داشت. این حشرات نوارهای تیره رنگ نامنظمی در پشت خود و یک نوار روشن تر در هر دو طرف بدن خود دارند. کرم های جوانه خوار سوراخ هایی در گوجه فرنگی ایجاد می کنند که باعث آسیب شدید به محصولات می شود.

این آفت به سختی از بین می رود و بیشتر در فصل تابستان دیده می شود. کرم های جوانه خوار در فصل های سرد سال در خاک به شفیره تبدیل می شوند. آنها تخم های کوچک سفید و قابل رویت را روی گیاهان می گذارند که نشانه یک حمله بزرگ است. یک راه حل برای از بین بردن این آفت، استفاده از سموم شیمیایی است. سم دلتامترین این کرم ها را به خوبی از بین می برد و از حملات احتمالی آنها جلوگیری می کند.

کرم های بریده

کرم‌ های بریده از گونه‌ های کاترپیلار هستند که در روز در خاک زندگی می‌ کنند و شب‌ ها به گیاه حمله می‌ کنند. نهال های جوان گوجه فرنگی، در برابر حملات این آفات بسیار حساس هستند. کرم های بریده به ساقه گیاه آسیب می رسانند و باعث از بین رفتن گیاه می شوند.

یک کرم بریده تنومند، دارای رنگ قهوه ای یا سیاه است و ممکن است طول آن به حدود ۴ سانتی متر برسد. کرم های بریده در فصل های سرد سال در خاک شفیره می شوند و در فصل گرم سال به صورت پروانه ای با جثه متوسط ​با بال های تیره ظاهر می شوند. کرم ‌های بریده فقط در شب فعال هستند، بنابراین برای مشاهده آنها باید شب ها گیاهان را بررسی کنید. بهترین راه برای از بین بردن این آفت، استفاده از سموم شیمیایی است.

کرم های لوپر

این نوع از آفات از شاخ و برگ های گوجه فرنگی، سیب زمینی و سایر سبزیجات تغذیه می کنند. این کرم ها بدنی نرم به رنگ سبز با نوارهای روشن در دو طرف بدن دارند و در صورت رشد کامل حدود ۴۰ میلی ‌متر رشد خواهند کرد. این کرم ها عمدتا در فصل تابستان در اطراف گیاهان مشاهده می شوند و سوراخ های بزرگی را در شاخ و برگ های گوجه فرنگی ایجاد می کنند. کرم های لوپر ممکن است به گل ها و درختان میوه جوان نیز حمله کنند.

این کرم ها نیز در فصل زمستان در خاک شفیره می شوند و در فصل های گرم سال به صورت پروانه های قهوه ای رنگ با اندازه متوسط ​​ظاهر می شوند. برای از بین بردن این آفات و محافظت از محصولات خود، می توانید از سموم شیمیایی استفاده کنید.

کنه دو نقطه ای یا کنه عنکبوتی قرمز

کنه عنکبوتی یک آفت جدی گوجه فرنگی است که بیشتر در فصل تابستان در اطراف مشاهده می شود. کنه های دو نقطه ای یا دو خال معمولا با علائمی مانند تغییر در ظاهر برگ ها مانند سوختگی و خشک شدن برگ ها حملات خود را نشان می دهند. سطح زیرین برگ های آسیب دیده معمولا دارای تارهای ظریفی هستند که صدها کنه کوچک سبز رنگ را پنهان می کند.

کنه ها شیره برگ ها را می مکند و در هوای گرم خیلی سریع تولید مثل می کنند. هنگامی که آلودگی شدید می شود، کنترل این حشرات تقریبا غیرممکن است. با پاشیدن آب در زیر برگ ها، می توانید تعداد این حشرات را تا حدودی کاهش دهید. یکی از راه های مفید برای از بین بردن کنه عنکبوتی، استفاده از سم دلتامترین است. سم دلتامترین در کمترین زمان این آفات را از بین می برد.

نماتد گره ریشه

نماتد گره ریشه یک کرم کوچک است که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. این کرم به اکثر سبزیجات حمله می کند و ممکن است به شدت به گوجه فرنگی نیز آسیب برساند. آسیب این آفت به صورت تورم های بزرگ روی ریشه و پژمرده شدن گیاهان دیده می شود.

تریپس

تریپس آفاتی است که آسیب شدیدی به گوجه فرنگی وارد نمی کند اما ناقل بیماری ویروسی پژمردگی خالدار است که به طور جدی به گوجه فرنگی آسیب می رساند.

تریپس ها حشرات کوچکی هستند که ممکن است زرد، سبز یا خاکستری رنگ باشند. این حشرات دارای دهانی مکنده هستند که سطح گیاه را شکاف داده و شیره برگ ها، میوه ها و گل ها را خارج می کنند. سمپاشی در جاهایی که ویروس پژمردگی خالدار مشاهده می شود، بسیار ضروری است. سم دلتامترین به کشاورزان کمک می کند تا تعداد تریپس ها را به حداقل برسانند.

هنگامی که آلودگی شدید می شود، کنترل این آفات تقریبا غیرممکن است زیرا در تعداد زیادی تولید مثل می کنند و در برابر بسیاری از سموم شیمیایی نیز مقاوم هستند. شما همچنین می توانید با غبارپاشی گوگرد یا سمپاشی کامل با استفاده از صابون باغبانی، ایمیداکلوپرید، سیفلوترین، دیازینون یا دایمتوات با این آفات مبارزه کنید.

کنه گوجه فرنگی

حملات آفت کنه گوجه فرنگی در فصل های تابستان و پاییز شدیدتر است. این آفت بسیار کوچک تر از کنه های دو نقطه ای است و تنها با ذره بین قابل مشاهده است. علائم حمله این آفت شامل برنزه شدن ساقه، پژمرده شدن برگ های پایین گیاه و ایجاد پوست چرمی روی محصولات است. حمله کنه گوجه فرنگی بر روی طعم محصولات تاثیرات منفی خواهد داشت. شما می توانید با صابون باغبانی (پتاسیم)، دی کوفول یا سم دلتامترین این آفات را کنترل و از بین ببرید.

مگس سفید

مگس ‌های سفید حشرات کوچکی هستند که اغلب در سطح زیرین برگ‌ ها یافت می ‌شوند و شیره گیاه را می خورند. مگس‌ های سفید بالغ شبیه پروانه ‌های بسیار کوچک هستند و در صورت مزاحمت به تعداد زیاد پرواز می‌ کنند. مگس های سفید جوان بال ندارند و بیشتر شبیه حشرات فلس دار هستند. دفع و از بین بردن مگس سفید، ممکن است بسیار دشوار باشد.

حشرات مفید مانند کفشدوزک از مگس های سفید تغذیه می کنند و می تواند جمعیت این حشرات مضر را کنترل کنند. برای از بین بردن و دفع این آفت، همچنین می توانید از سموم شیمیایی مانند سم دلتامترین نیز استفاده کنید.

عوارض جانبی سم دلتامترین برای گوجه
عوارض جانبی سم دلتامترین برای گوجه

عوارض جانبی سم دلتامترین برای گوجه

سم دلتامترین می تواند حشرات را به صورت تماسی یا گوارشی از بین ببرد. این آفت کش عملکرد سیستم عصبی آفات را مختل می کند.

از عوارض جانبی تماس پوست با این سم می توان به بروز مشکلات پوستی مانند خارش، سوزش یا بی حسی در آن نقطه اشاره کرد. این علائم ممکن است در عرض ۴۸ ساعت از بین بروند. سم دلتامترین اگر وارد چشم شود باعث تحریک خفیف چشم ها خواهد شد.

همچنین اگر سم دلتامترین به مقدار زیادی تنفس شود، می تواند باعث سردرد و سرگیجه شود. برخی از عوارض شدیدتر قرار گرفتن در معرض این آفت کش شامل حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و انقباضات عضلانی است. سم دلتامترین هنگام لمس یا تنفس سمیت کمی دارد.

چه اتفاقی برای سم دلتامترین در محیط زیست می افتد

زمانی که سم دلتامترین وارد خاک می شود، به شدت به ذرات خاک می چسبد. نیمه عمر این سم شیمیایی بین ۵ تا ۲۰ روز است. نیمه عمر می تواند بر اساس شیمی خاک، دما، محتوای آب و مقدار مواد آلی در خاک نیز تغییر کند. سم دلتامترین در خاکی که دارای خاک رس یا مواد آلی زیاد است به کندی تجزیه می شود.

ماندگاری سم دلتامترین روی سطوح گیاه ۹ تا ۱۷ روز است. بعید است که این سم توسط گیاهان به راحتی جذب شود، زیرا به راحتی به ذرات خاک می چسبد. این آفت کش توسط نور خورشید، آب و میکروب ها به راحتی تجزیه می شود. سم دلتامترین در شرایط آزمایشگاهی برای زنبورهای عسل بسیار سمی است. بنابراین توصیه می شود قبل از استفاده از سم دلتامترین با متخصصین سموم شیمیایی مشورت کنید.

سم دلتامترین برای گیاهان آپارتمانی

آفات مختلفی گیاهان آپارتمانی را تحت تاثیر قرار داده و موجب از بین رفتن آنها می شوند. سم دلتامترین برای گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بسیاری از آفات را از بین می برد و از سلامت گیاهان شما محافظت می کند.

سم پرمترین برای گوجه

سم پرمترین یکی دیگر از سموم شیمیایی است که برای پرورش گوجه فرنگی مورد استفاده قرار می گیرد. پرمترین با اثرات گوارشی – تماسی حشرات و بندپایان را از بین می برد. این آفت کش با تاثیر بر روی سیستم عصبی حشرات آنها را از بین می برد. پرمترین طیف گسترده ای از حشرات را از بین می برد.

قیمت سم دلتامترین

قیمت خرید و فروش سم دلتامترین برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم آفت دلتامترین اقدام به خرید آن نمایید.

فروش ‌سم آفت کش دلتامترین

برای اطلاع از قیمت فروش سم دلتامترین از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان خرید و فروش آفت کش دلتامترین در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم آفت دلتامترین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا