Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص مولتی وگان هولیستیکا چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

قرص مولتی وگان هولیستیکا مکملی حاوی ویتامین های مختلف و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که باعث بهبود عملکرد ذهنی و جسمی شما می شود. این قرص حامل مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین های گروه ب، ویتامین دی، ویتامین آ، ویتامین ث، زینک، آهن، منیزیم و کلسیم است.این ویتامین ها به ویژه ویتامین های گروه ب و ث، به تولید انرژی لازم، کاهش میزان خستگی و آزاد شدن انرژی کمک می کنند. کمبود این ویتامین ها باعث ایجاد حس خستگی و ضعف سیستم ایمنی می  شود. مکمل مولتی وگان فاقد هرگونه محرک و ویتامین سینتتیک بوده و برای حفظ سلامتی و شادابی شما مفید و ضروری است. مولتی وگان علاوه بر این که کمبود های تغذیه ای را جبران می کند، به بدن در به دست آوردن انرژی از دست رفته کمک می کند و دوباره شادابی را به ما باز می گرداند.

در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک می توانید درباره موارد مصرف، کاربرد و عوارض قرص مولتی وگان اطلاعات کسب کنید. در مقاله های دیگر این سایت نیز اطلاعات جامع و مفیدی درباره دارو های مختلفی مثل قرص ایموستیم، قرص دوپاویت، پودر واریوکلد، قرص زاناکس، قرص لیور پاور، پودر واریوکلد، شربت برونکلدین، قرص مکیدنی لیکوفار، قرص آدومدز، پودر گلوکومان، قرص اپتی وومن گلدن لایف، قرص اکتی من، قرص اکتی وومن، تائورین، کپسول فارماژلیتان، کپسول گابا فانتوم نوتریشن، قرص سوماتریپتان، کپسول بوستر لیور و قطره خوراکی سیلیمارین وجود دارد که می توانید وجود دارد که می توانید مطالعه کنید.

قرص مولتی وگان چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن
قرص مولتی وگان هولیستیکا چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

کاربرد و موارد مصرف قرص مولتی وگانهولیستیکا

این قرص ها را می توانید به منظور تسریع رشد موها و ناخن، جلوگیری از ریزش مو، تقویت حافظه و یادگیری، رفع خستگی و تولید انرژی، افزایش سطح انرژی بدن، افزایش ایمنی، بازیابی عملکرد بدن، کمک به سلامت عمومی، تامین املاح مورد نیاز و ویتامین های مختلف بدن و بهبود عملکرد قلب استفاده کنید.

ترکیبات قرص مولتی وگانهولیستیکا

همانطور که قبلا هم گفتیم این قرص در واقع یک مولتی ویتامین است که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن است. در ادامه به توضیح برخی از ترکیبات می پردازیم.

پیش ساز دریایی ویتامین A

پیش ساز های ویتامین A که در بدن هستند، کاروتنوئید نام دارند که آن ها را از جلبک Dunaliella salina می گیرند و بر اساس نیاز روزانه بدن به ویتامین A تبدیل می شوند، به همین دلیل هم مصرف بی رویه و بیش از اندازه این قرص نمی تواند موجب ایجاد مسمومیت شود. کاروتنوئید و ویتامین حاصل از آن از جمله مواد مورد نیاز برای تقویت بینایی هستند، باعث حفظ شادابی و سلامت پوست و یک پارچگی بافت های مختلف بدن نیز می شوند. Dunaliella salina جلبک مورد تغذیه فلامینگو ها است که باعث حفاظت پوست در برابر آلودگی ها، تقویت دستگاه ایمنی، تقویت سیستم بینایی و تقویت اکیداسیون می شود.

اسید فولیک و ویتامین B12 موجود در جوانه های گندم سیاه

منبع ویتامین B12 و اسید فولیک در اکثر مولتی ویتامین ها سنتتیک است. بدن ما نمی تواند از اسید فولیک یا سیانوکوبالامین استفاده مستقیم کند و باید آن ها را به شکل فعال تبدیل کند. برای این که بدن این ویتامین ها را به شکل فعالشان تبدیل کند، نیاز به آنزیم هایی دارد که خود این آنزیم ها هم در حالت عادی فعال نیستند و نیاز به فعال سازی دارند. شکل فعال سیانوکوبالامین متیل کوبالامین است. مصرف بعضی از مواد مثل متیل فولات که فرم فعال اسید فولیک است، بعضی از بیماری ها و جهش ژن ها نیز می تواند از تبدیل سیانوکوبالامین به متیل کوبالامین جلوگیری کند. به دلیل این موارد بهتر است از شکل فعال و شکل غیر متیله و سنتتیک آن به طور هم زمان استفاده کنیم.

ویتامین B3 موجود در ریحان مقدس

تحقیقاتی که انجام شده نشان داده است که ریحان مقدس که داروی گیاهی بسیار معروفی است، با استرس مقابله می کند و حاوی ویتامین B3 است. این ویتامین تعادل سیستم عصبی را برقرار می کند و ترکیب ضد استرسی است. از ریحان مقدس در طب مدیترانه ای و آیووردیک برای تقویت قدرت جسمی و ذهنی و مقابله با استرس ناشی از کارهای سخت و عوامل دیگر استفاده می کنند.

ویتامین های گروه B در لیمو و گواوا

میوه گواوا حاوی ویتامین های گروه B از جمله  B1، B2، B5 و B6 است که باعث باوری، سلامت پوست، تولید انرژی، تقویت سیستم ایمنی، غدد درون ریز، عملکرد رگ ها و قلب و عملکرد مناسب سیستم عصبی می شوند. نیاز روزانه بدن به متیل فولات نیز می تواند با مصرف لیمو تامین شود.

ویتامین C موجود در عصاره آسرولا

در میوه آسرولا حدود ۲۰ برابر بیشتر از میوه های مثل پرتغال و لیمو ویتامین C وجود دارد. کل نیاز روزانه بدن ما به این ویتامین با مصرف دو عدد از مولتی ویتامین های مولتی وگان برطرف می شود. از آن جایی که این ویتامین به فرم سنتتیک نیست و طبیعی است، به همراه آنتی اکسیدان هایی که در بر دارد، بیشتر جذب بدن می شود. تحقیقات نشان داده اند که مصرف ویتامین C همراه با پیش ساز ویتامین A و ویتامین E باعث هم افزایی و جذب بیشتر ویتامین C می شود.

گلسنگ به عنوان منبع طبیعی ویتامین D

در ترکیبات قرص مولتی وگان نوعی گلسنگ به کار رفته است که بومی منطقه اسکاندیناوی است و غنی از فرم طبیعی و گیاهی این ویتامین است.

روغن های گیاهی به عنوان منبع ویتامین E

مقدار جذب و ذخیره ویتامین E موجود در روغن های گیاهی که فرم طبیعی است بسیار بیشتر از فرم ساختگی و سنتتیک آن است.

قرص مولتی وگان چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن
قرص مولتی وگان هولیستیکا چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

شی تاکه

نوعی قارچ به نام شی تاکه که از چوب درختی به نام شی گرفته می شود، حاوی آلفا و بتاگلوتن که پلی ساکارید های طبیعی هستند، است و موجب تقویت دستگاه ایمنی و افزایش میزان انرژی می شود. شرکت هولیستیکای فرانسه استخراج و فراوری این قارچ را انجام می دهد که عملکردی منحصر به فرد و تک دارد و اجازه نمی دهد قارچ خام بماند که در نتیجه آن هضم و جذبش به خوبی صورت می گیرد.

کلسیم دریایی

از مهم ترین املاح بدن که عملکرد اندام های مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد، کلسیم است. بدن ما انسان ها برای حفظ استحکام و ساخت استخوان نیاز به کلسیم دارد، این ماده معدنی به طور عمده در استخوان ها ذخیره می شود و در صورتی که میزان آن در بدن کاهش یابد، بدن مجبور می شود استخوان را تخریب کرده و از کلسیم ذخیره آن استفاده کند که در مدت طولانی موجب ایجاد بیماری های مربوط به اعصاب، استخوان، عضلات و قلب می شود. استفاده هم زمان ویتامین D با کلسیم می تواند از شما در برابر ابتلا به فشار خون و دیابت حفاظت کند. منبع کلسیم موجود در این قرص ها کاملا طبیعی و دریایی است و در واقع آن را از یک جلبک قرمز می گیرند.

منیزیم دریایی

منشا این منیزیم از نوعی ملح دریایی است که حاصل از رسوب آب دریا است و با ۱۰ میلی گرم منیزیم المنتال برابری می کند. منیزیم در بیشتر واکنش های بیوشیمیایی بدن شرکت دارد، آن ها را تنظیم می کند و برای بیش از ۳۰۰ سیستم آنزیمی به عنوان فاکتور عمل می کند. این ماده معدنی همچنین چرخه قند را تنظیم می کند و وجودش برای تولید انرژی ضروری است. علاوه بر این ها وجود منیزیم در انقباض عضلات، ریتم طبیعی قلب، هدایت تکانه های عصبی و انتقال فعال یون پتاسیم و کلسیم از غشا پلاسمایی ضروری است.

زینک

بدن ما نمی تواند زینک یا روی را تولید یا ذخیره کند، بنابراین باید به طور روزانه این ماده معدنی را دریافت کند. خانم ها روزانه به ۸ و آقایان به ۱۱ میلی گرم زینک نیاز دارند. این ماده در تقویت سیستم ایمنی، سنتز پروتئین ها، بهبود زخم، حداکثر عملکرد بویایی و چشایی و سنتز DNA نقش دارد.

آهن

این مکمل دارای حدود ۱۰ میلی گرم آهن طبیعی است که آهن مورد نیاز بدن اکثر افراد بالغ را تامین می کند. این ماده معدنی نقش های مهمی در بدن ایفا می کند که مهم ترین آن ها شرکتش در ساختمان همگلوبین است که باعث انتقال اکسیژن می شود. از دیگر فواید آهن می توانیم به کمکش در رشد عصبی، رشد جسمی، سنتز برخی از هورمون ها و عنلکرد سلول اشاره کرد.

قرص مولتی وگان چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن
قرص مولتی وگان هولیستیکا چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

روش مصرف قرص مولتی وگانهولیستیکا

شما می توانید بعد از وعده صبحانه یک عدد و عصر ها یک عدد دیگر از این قرص را با آب بخورید.

موارد هشدار مصرف قرص مولتی وگانهولیستیکا

مادرانی که در دوران شیردهی هستند، زنان باردار یا کسانی که بیماری خاصی دارند و دارو مصرف می کنند، نباید بدون مشورت داروساز یا پزشک، این مولتی ویتامین را مصرف کنند.

قرص مولتی وگان چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن
قرص مولتی وگان هولیستیکا چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

شرایط نگهداری قرص مولتی وگانهولیستیکا

این قرص را باید درون جعبه، به دور از رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید، در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

تداخلات دارویی قرص مولتی وگانهولیستیکا

در صورتی که بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید، حتما قبل از تهیه این مولتی ویتامین با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا