Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص دی ویت اکتیو چیست؟ چه کاربرد، موارد مصرف و عوارضی دارد؟

با بالا رفتن سن برای اینکه بدن رشد بهتری داشته باشد و همچنین برای جلوگیری از ضعیف  شدن بدن استفاده از مولتی ویتامین ها و مکمل های تغذیه ای باید در برنامه روزانه ما جایگزین باشد. قرص دی وایت اکتیو یکی از بهترین مکمل های تغذیه ای است که می تواند کمبود های بدن ما را جبران کند، این قرص حاوی جینسینگ، ویتامین ها، کوآنزیم Q10 و مواد معدنی نظیر آهن، منگنز، زینک، کروم، ید، سیلین، مس و … است. در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را بیشتر با خواص، عوارض، ترکیبات، نحوه مصرف، شرایط نگه داری و هشدارهای مصرف این مکمل پر خاصیت آشنا می کنیم.

در مقالات آموزنده دیگری که در این سایت وجود دارد نیز می توانید درباره سایر دارو ها مثل قرص دوپاویت، پودر واریوکلد، قرص زاناکس، قرص لیور پاور، پودر واریوکلد، شربت برونکلدین، قرص مکیدنی لیکوفار، قرص آدومدز، پودر گلوکومان، قرص اپتی وومن گلدن لایف، قرص اکتی من، قرص اکتی وومن، تائورین، کپسول فارماژلیتان، کپسول گابا فانتوم نوتریشن، قرص سوماتریپتان، کپسول بوستر لیور و قرص مولتی وگان هولیستیکا نیز مطالعه کنید.

قرص دی ویت اکتیو چیست؟ چه کاربرد، موارد مصرف و عوارضی دارد؟
قرص دی ویت اکتیو چیست؟ چه کاربرد، موارد مصرف و عوارضی دارد؟

قرص دی ویت اکتیو چیست؟

این قرص به طور ۱۰۰٪ تامین کننده نیاز روزانه بدن به کلیه ویتامین های مورد نیاز بدن، مواد معدنی و اسیدهای آمینه های ضروری است که حاوی ترکیبات موثر گیاهی و فاقد هیچ گونه مخمر، گلوتن، فرآورده های لبنی، سویا، گندم، رنگ های مصنوعی، طعم دهنده ها و نگه دارنده ها است. این محصول باعث کاهش استرس می شود و همچنین باعث بالا رفتن سطح انرژی می شود که برای کاهش وزن بسیار مفید است.

خواص و ویژگی های قرص دی ویت اکتیو

تامین کننده مواد معدنی، اسیدهای آمینه ضروری بدن و ویتامین های مورد نیاز

مناسب برای بیماران مبتلا به سلیاک، عدم تحمل به لاکتوز و دیابت

بهبود عملکرد ورزشی و کاهش درد های عضلانی

افزایش انرژی بدن

بهبود کم خونی

کاهش ریزش مو

افزایش استحکام ناخن ها

بهبود مشکلات گوارشی

تقویت پوست و مو

رفع کمبودهای تغذیه ای بزرگسالان

مولتی ویتامین مناسب برای گیاه خوران

مکانیسم اثر قرص دی ویت اکتیو

ویتامین ها ریز مغذی هایی هستند که بدن برای انجام فعالیت های طبیعی به آنها نیازمند است که این ها در بدن ساخته نمی شوند و از طریق مواد غذایی وارد بدن می شوند. ویتامین ها مواد آلی هستند که وجود این مواد برای تنظیم عملکرد متابولیکی سلول ها و همچنین فرآیند آزاد سازی انرژی از غذا لازم و ضروری است.

تاثیر ویتامین های گروه B در مکانیسم عمل

این ویتامین ها در فرآیند تولید انرژی و عملکرد متابولیکی نقش به سزایی دارند و کمک زیادی به شکل گیری سلول های قرمز خون و تقسیم سلولی و همچنین متابولیسم آمینواسیدها می کند.

 تاثیر ویتامین D در مکانیسم عمل

به ساخت و حفظ استخوان ها و سلامت دندان ها کمک می کند.

تاثیر مواد معدنی در مکانیسم عمل

وجود مواد معدنی در فرآیند های متابولیکی مختلف بدن دارای اهمیت بسیار بالایی است.

قرص دی ویت اکتیو چیست؟ چه کاربرد، موارد مصرف و عوارضی دارد؟
قرص دی ویت اکتیو چیست؟ چه کاربرد، موارد مصرف و عوارضی دارد؟

کاربرد و موارد مصرف قرص دی ویت اکتیو

موارد مصرف قرص دی ویت اکتیو برای پوست، مو و ناخن ها

ریز مغزهایی مانند آهن، ویتامین B1، B2، B9،B6 ، A، K و زینک برای جوان سازی پوست و افزایش استحاکم ناخن ها بسیار تاثیر گذار هستند، این مواد باعث کاهش چین و چروک روی پوست، آبرسانی به سلول های پوست، ترمیم ناخن ها، افزایش ضخامت ناخن ها و همچنین موجب می شود استرس اکسیداتیو در بدن کاهش پیدا کند، وجود این ریز مغذی ها موجب سلامتی و رشد موها و کاهش ریزش مو می شود.

کاربرد دی ویت اکتیو برای تقویت سیستم ایمنی بدن

گلبول های قرمز و سفید خون برای تقویت سیستم ایمنی بسیار پر اهمیت هستند که در طی دو فرآیند در بدن تولید می شود. ابتدا در دوران جنینی در سلول های مغز استخوان، طهال و گره های لنفاوی تکامل پیدا می کنند که باعث تولید گلبول های غیر فعال می شوند. برای اینکه فرآیند تولید گلبول های سفید و قرمز خود تکمیل پیدا کنند و فعال شوند به وجود ریز مغذی هایی نظیر فولیک اسید، آهن، ویتامین B12، ویتامین B1 و ویتامین B2 نیازمند است که همه این ترکیبات در این مکمل یافت می شود. علاوه بر این ویتامین های گفته شده ویتامین D،E،A،C، متیونین و عصاره گیاه جینسینگ می توانند باعث افزایش سیستم ایمنی بدن با تحریک تولید انواع سلول های سفید و افزایش تولید آنزیم های کشنده و همچنین اثر آنتی اکسیدانی خود شوند.

کاربرد دی ویت اکتیو برای رفع کمبودهای تغذیه ایی

کمبود های تغذیه ای باعث ایجاد مشکلاتی برای بدن شوند که یکی از رایج ترین این مشکلات کاهش شدید انرژی بدن است که دارای علائمی مانند احساس خستگی و ضعف است و همچنین علائمی مانند کم خونی، مشکلات گوارشی، شکنندگی ناخن ها، ضعف عضلات بدن، ریزش مو و …است. قرص دی ویت اکتیو با دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی می تواند کمبود های تغذیه ایی را بر طرف کند که به سلامتی بدن  و پر انرژی بودن بدن کمک شایانی می کند.

قرص دی ویت اکتیو چیست؟ چه کاربرد، موارد مصرف و عوارضی دارد؟
قرص دی ویت اکتیو چیست؟ چه کاربرد، موارد مصرف و عوارضی دارد؟

ترکیبات قرص دی ویت اکتیو چیست؟

مواد معدنی (مینرال ها)

مینرال ها حاوی آهن، ید، منگنز، زینک، کروم، سیلین، مس و مولیبدن است که در رفع کم خونی، تنظیم هورمون های مهم بدن، افزایش انرژی بدن، کمک به سیستم ایمنی بدن و کمک به عملکرد بهتر غده ی تیروئید نقش تاثیر گذاری دارند. مولیبدن عنصری است که در بدن کار جابجایی آهن از کبد و همچنین وظیفه سوخت و ساز آمینو اسید ها را بر عهده دارد.

ویتامین ها

حاوی تمام ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی است. ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین های B1، B2، B3، B5، B6،B7، B9، B12 و C است. این ویتامین ها در بدن نقش های گوناگونی نظیر ساخت و تکمیل گلبول های قرمز و گلبول های سفید خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش استحکام پوست، عملکرد بهتر قلب، عملکرد بهتر مغز، کاهش مشکلات گوارشی و کاهش ریزش مو دارند.

ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین D، K، A و E است که نقش های متعددی مانند تقویت اسکلت و مفاضل بدن، تنظیم هورمون های جنسی در زنان و مردان، تغذیه سلول های مغز و افزایش سلامت پوست دارند.

متیونین

از آمینو اسید های لازم و ضروری بدن است که از طریق تغذیه فقط تامین می شود.

کولین، کو آنزیم Q10، سیلیس، لوتئین و عصاره ی جینسینگ از دیگر ترکیبات این مکمل است.

که در زیر به توضیح مختصر و بیان کاربرد آن ها می پردازیم.

جینسینگ

گیاهی است که دارای خاصیت درمانی بسیار زیادی است که در حدود ۱۰۰۰ سال در طب سنتی چین کاربرد داشته است و در ابتدا برای تولید انرژی در بدن از آن استفاده می کردند که امروزه بر اساس تحقیقات انجام شده خاصیت درمانی بی شماری مانند کمک به بهبود مشکلات روحی-روانی، افسردگی، کاهش استرس، بهبود خستگی ها، کاهش سطح کلسترول سرم، هضم مواد غذایی، کمک به عملکرد سیستم تناسلی آقایان، افزایش قدرت حافظه و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

کو آنزیم Q10

این ترکیب در میتوکندری سلول ها که وظیفه تولید انرژی را بر عهده دارد وجود دارد که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش تولید انرژی می شود و همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. از دیگر نقش های این ترکیب در بدن می توان به کمک به بهبود بیماری های قلبی-عروقی، دیابت، کاهش فشار خون، بهبود سلامت پوست و کاهش سطح کلسترول سرم اشاره کرد.

کولین

ماده مغذی محلول در آب است که از لحاظ ساختاری بسیار شبیه ویتامین های گروه B است که آن را جزئی از آن خانواده می دانند و از جمله نقش های آن در بدن محافظت از کبد در برابر تجمع چربی ها و جلوگیری از کبد چرب سنتز نوروترانسیترهای مغزی مانند استیل کولین در ساختار غشاء می توان نام برد.

متیونین

از اسید آمینه های ضروری در بدن است که غنی از سولفور می باشد و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی است. از نقش های آن در بدن می توان به کمک به بهبود گردش خون در قلب، مغز و کلیه، کمک به از بین بردن رادیکال های آزاد و استرس های اکسیداتیو، محافظت از پوست، کمک به افزایش قدرت عضلات ضعیف شده، محافظت از مو و ناخن، کمک به متابولیسم چربی ها و ممانعت از جمع شدن آن ها و اتصال به کبد و دیواره های عروق و کمک به کلفت شدن تار موهای  ضعیف شده اشاره کرد.

مولیبدیوم

جزء عناصر مهم و نایاب برای بدن است که در بدن نقش سوخت و ساز چربی ها، سوخت و ساز کربوهیدرات ها، تنظیم و حفظ تعادل PH خون وعملکرد زیادی از آنزیم ها را بر عهده دارد.

کلسیم

جزء عنصرهای مهم بدن است که نقش زیادی در بدن از جمله کمک به انقباض ماهیچه ها، کمک به انتقال پاسخ ها در سیستم عصبی، کمک به ساخت و حفظ استحکام استخوان ها و دندان ها، لازم برای عملیات انعقاد خون و همچنین تاثیر گذار در حفظ تعادل الکترولیتی خون دارد.

آهن

از اصلی ترین عنصر برای ساخت گلبول های قرمز خون است که کمبود آهن باعث کاهش گلبول سازی و کاهش حمل اکسیژن خون می شود.

پتاسیم

جزء عناصر حیاتی برای بدن است که نقش آن کمک به انتقال پاسخ های عصبی، حفظ تعادل PH، عملکرد قلب، اثر گذار در حفظ تعادل الکترولیتی خون و کمک به انقباض عضلات صاف و اسکلتی بدن است.

ویتامین A

از ویتامین های محلول در چربی است که از نقش آن در بدن به تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن، کمک به بهبود سریع زخم ها، کمک به تمایز سلولی و کمک به استحکام استخوان ها و دندان است. وجود این ویتامین برای بینایی ضروری است زیرا کمبود آن موجب کاهش بینایی می شود.

ویتامین C

از ویتامین های محلول در آب است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و وظیفه از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن را برعهده دارد و از جمله اعمالی را که در بدن انجام می دهد می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سریع زخم ها و پیشگیری از سرما خوردگی اشاره کرد.

قرص دی ویت اکتیو چیست؟ چه کاربرد، موارد مصرف و عوارضی دارد؟
قرص دی ویت اکتیو چیست؟ چه کاربرد، موارد مصرف و عوارضی دارد؟

عوارض قرص دی ویت اکتیو

این قرص دارای عوارض جدی نمی باشد زیرا اکثر ترکیبات آن از منابع گیاهی تهیه شده است.

آیا قرص دی ویت اکتیو باعث چاقی می شود؟

این قرص باعث رفع کمبود های مهم بدن نظیر آهن، زینک، ویتامین های B و اسید فولیک می شود، برخی از افراد در صورت کمبود این ریز مغذی ها دچار کاهش اشتها هستند که با مصرف این فراورده و جبران این کمبود ها میزان اشتها و میل به غذا افزایش پیدا کند اما مصرف آن در چاقی و افزایش وزن تاثیری نداشته است.

نحوه  مصرف قرص دی ویت اکتیو

مصرف یک عدد از این قرص برای افراد بالای ۱۲ سال و بزرگسال برای تقویت بدن کافی است که بهتر است یک ساعت پس از صبحانه و یا یک ساعت پس از نهارمیل شود.

هشدار های مصرف قرص دی ویت اکتیو

هرگز بیش از مقدار توصیه شده توسط پزشک مصرف نشود.

در دوران شیردهی و دوران بارداری حتما دستور پزشک مشورت شود.

مکمل های غذایی به هیچ وجه نباید جایگزین رژیم غذایی متنوع شوند.

شرایط نگه داری از قرص دی ویت اکتیو

در جای خشک و خنک نگه داری شود.

دور از دسترس کودکان نگه داری شود.

بهتر است در ظرف خود نگه داری شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا