Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

خواص تمشک برای سلامتی و فواید ضد سرطانی آن

خواص تمشک بسیار زیاد است و یکی از مؤثرترین داروها برای مقابله با سرطان و چاقی است. تمشک یک میوه خوشمزه و محصول تجاری است که در سراسر جهان رشد می کند. میوه تمشک دارای رنگ‌ های مختلفی مانند بنفش، طلایی، قرمز و مشکی است که در تهیه مربای میوه و در سالادها استفاده می‌شود.

تمشک منبع غنی ویتامین، فیبر و آنتی اکسیدان است. این میوه حاوی مقادیر کمی سیانیدین، اسید سالیسیلیک، اسید گالیک و اسید کوئرستین است. تمشک میوه ای کم کالری با ارزش غذایی بالا و مقدار زیادی منیزیم است. این میوه بدون کلسترول است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با خواص تمشک ارائه می گردد لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات کلی تمشک

تمشک درختچه ای از خانواده Pink است که میوه های آن جزو سه توت پرمصرف در جهان است. بیش از دویست گونه تمشک و سه گروه اصلی قرمز، سیاه و بنفش وجود دارد.

رنگ تمشک قرمز از نام مشخص است، اگرچه سایه ها آن می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند. در میان تمام گونه هایی که برای اهداف تجاری رشد می کنند، تمشک قرمز اروپایی محبوب ترین است. تمشک سیاه یک توت نسبتا تیره است و به راحتی می توان آن از تمشک قرمز تشخیص داد. نوع بنفش ترکیبی از تمشک قرمز و سیاه است که در قاره آمریکا محبوبیت خاصی دارد. در مورد تمشک زرد، در واقع یک نوع جداگانه نیست، بلکه نوعی قرمز یا سیاه است.

 

 

منشاء تمشک

در مورد منشاء تمشک دانشمندان هنوز نسخه مشترکی پیدا نکرده اند. بوته های وحشی در ۵ قاره وجود دارد، علاوه بر این، آنها تنوع زیادی دارند. گونه های تمشک قطبی بومی آلاسکا، جزایر آلوتی و شمال آسیا هستند. برای برخی از گونه های دیگر، سرزمین اصلی آنها آسیای شرقی و جزایر هاوایی است. همچنین گونه های خاصی در اروپا یا آمریکای شمالی وجود دارد.

اولین کشت گیاهان حدود ۲ هزار سال پیش در اروپا آغاز شد و روابط تجاری به گسترش سریع تمشک کمک کرد. اما چیزی که دانشمندان را شگفت زده کرد، ترکیب شیمیایی تمشک های وحشی و کشت شده است. آنها از نظر محتوای فنل ها و آنتوسیانین ها تقریباً یکسان هستند. این واقعیت، این عقیده که تمشک وحشی سالم تر است را رد می کند.

امروزه غنی ترین برداشت های این توت شیرین در روسیه، صربستان، لهستان، شیلی، مکزیک، ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای دیگر صورت می گیرد.

ارزش غذایی تمشک

تمشک منبع برجسته ای از مواد مغذی گیاهی است. حاوی ده ها آنتوسیانین، فلاونوئید، اسید فنولیک و تانن است. این توت منبع عالی ویتامین های B، E، K، C، منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم، فیبر و اسیدهای امگا است.

یک فنجان تمشک خشک (۱۲۳ گرم) فقط ۶۳ کالری دارد و سرشار از ویتامین ث ۵۴٪) RDI)، منگنز (۴۱٪ RDI)، ویتامین کا ۱۲٪) RDI) و سایر مواد معدنی ضروری مانند منیزیم، فسفر، پتاسیم و مس است. یک فنجان تمشک حدود ۸ گرم فیبر و ۱۴.۷ گرم کربوهیدرات دارد.

تمشک به لطف ترکیبات فلاونوئیدی موجود در آن سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها ترکیبات ضروری در مبارزه با بیماری های مختلف و کاهش سرعت تخریب سلولی هستند. آنها همچنین از آنزیم ها، چربی ها و ویتامین های بدن محافظت می کنند. آنتی اکسیدان هایی که تمشک دارد شامل اسید الاژیک، ویتامین C، کاتچین و غیره است.

فواید و خواص تمشک برای سلامتی بدن
فواید و خواص تمشک برای سلامتی بدن

فواید و خواص تمشک برای سلامتی بدن

تمشک سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیبر است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. غلظت بالای اسید الاژیک و ترکیبات فنولیک از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند. روغن تمشک به عنوان یک عامل محافظت در برابر آفتاب عمل می کند. همچنین از پیری جلوگیری کرده و به کاهش وزن کمک می کند. در ادامه خواص تمشک بطور کامل شرح داده شده است.

خواص ضد سرطانی

غلظت آنتی اکسیدان در این توت ها تقریباً بالاترین میزان را در میان سایر میوه ها دارد. در مقایسه با گوجه فرنگی، تمشک تقریبا ۱۰ برابر بیشتر از این ترکیبات مفید دارد. مطالعات نشان داده اند که فیتونوترینت ها که بخشی از توت ها هستند، نقش مهمی در کاهش سطح استرس اکسیداتیو، کاهش التهاب و تکثیر سلول های سرطانی دارند.

مفید برای عروق و قلب

پتاسیم موجود در تمشک تازه ضربان قلب و فشار خون را تنظیم می کند. توت ها حاوی مقدار زیادی منگنز، مس و آهن هستند – مواد معدنی لازم برای تولید گلبول های قرمز خون (گلبول های قرمز) و ویتامین C به بازسازی و تقویت بافت های مختلف از جمله رگ های خونی کمک می کند.

اخیراً محققان آمریکایی گفته اند که به لطف فلاونوئیدها (آنتوسیانین ها)، تمشک خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. پلی فنول ها از تجمع پلاکت ها جلوگیری کرده و فشار خون را تنظیم می کنند. محققان دانشگاه هاروارد در طول ۱۸ سال ۹۰۰۰ زن ۲۵ تا ۴۲ ساله را بررسی کردند. مشخص شد خانم هایی که به طور منظم توت مصرف می کردند ۳۲ درصد کمتر در معرض خطر حمله قلبی بودند.

محافظت از سرطان و عفونت

همانطور که قبلا ذکر شد، تمشک یک آنتی اکسیدان عالی است که حاوی اسید الاژیک است. این ترکیب در برابر تأثیر رادیکال های آزاد از بدن محافظت می کند و در نتیجه از تخریب سلول ها جلوگیری می کند. آنتوسیانین ها که به توت ها رنگ روشن زیبایی می بخشند، همچنین دارای خواص ضد میکروبی و محافظتی هستند.

تحت تأثیر آنها، تزاید و رشد برخی از باکتری ها و قارچ های خطرناک از جمله مخمرهای واژن و تحریک کننده های روده کند می شود. مطالعات آزمایشگاهی توانایی تمشک در مهار رشد سلول های سرطانی در قسمت های مختلف بدن را ثابت کرده است.

تاثیر بر باروری

ویتامین C و منیزیم وقتی که به صورت جامع کار می کنند، باروری مرد و زن را بهبود می بخشند. یک نظریه ادعا می کند که آنتی اکسیدان های موجود در تمشک اثرات مفیدی بر کیفیت اسپرم دارند و همچنین خطر سقط جنین را کاهش می دهند. تمشک تأثیر خوبی بر بدن مادران باردار و شیرده دارد و به عنوان یک دمنوش گیاهی قادر به تنظیم سیکل قاعدگی، تسکین درد و کاهش شدت خونریزی است. تمشک برای تقویت شیردهی نیز مفید است.

تمشک برای تقویت حافظه

با مصرف توت ها می توان از آسیب مغزی و اختلال حافظه ناشی از تغییرات مرتبط با افزایش سن جلوگیری کرد. مطالعات نشان داده اند که مصرف مکرر انواع توت های غنی از فلاونوئیدها از عملکردهای شناختی بدن پشتیبانی می کند. یکی دیگر از کشفیات دانشمندان این است که آنتوسیانین ها در ترکیب با کورستین از کاهش قدرت حافظه مرتبط با افزایش سن جلوگیری می کند.

اثرات ضد التهابی

تمشک با خاصیت ضد التهابی از آسیب به غشای سلولی جلوگیری می کند. نتیجه این اثر محافظت از قلب، تقویت سیستم ایمنی و هضم سالم است. مطالعات اخیر نشان داده است که اسید الاژیک از التهاب در دستگاه گوارش جلوگیری می کند. توت ها همچنین در تسکین آرتریت و نقرس موثر هستند. اعتقاد بر این است که تمشک تأثیری مشابه داروهای آسپرین یا ایبوپروفن بر بدن دارد.

فواید تمشک برای کاهش وزن
فواید تمشک برای کاهش وزن

ایمنی را تقویت می کند

تمشک سرشار از ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی، افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها و اثرات روزانه میکروب ها می شود. توانایی آنتی اکسیدانی اسید اسکوربیک به تصفیه سلول های خون کمک می کند و در نتیجه از تهاجم ویروس ها محافظت می کند.

فواید تمشک برای چشم و بینایی

اسید اسکوربیک، ویتامین A و فنل ها تأثیر مفیدی بر چشم دارند. این مواد از غشاهایی که وظیفه آبرسانی چشم را بر عهده دارند محافظت می کنند. این توت خوشمزه همچنین دارای اسید الاژیک است که برای بینایی مفید است. مصرف منظم تمشک تاثیر درخشانی بر سلامت چشم دارد. این داروی طبیعی در برابر دژنراسیون ماکولا محافظت می کند.

فواید تمشک برای کاهش وزن

تمشک نوعی توت کم چرب و پر فیبر است. بنابراین محتوای کالری این محصول کم است. توت ها همچنین حاوی مقدار زیادی آب، منگنز، پتاسیم هستند – موادی که برای کاهش وزن موثر مهم هستند. به ویژه، منگنز متابولیسم را تسریع می کند و باعث سوزاندن بهتر چربی زیر پوست می شود. در ژاپن، ترکیبات شیمیایی گرفته شده از تمشک در ترکیب قرص ها و پچ های لاغری گنجانده شده است.

از بین برنده چروک

تمشک این یک داروی جادویی ضد چروک است. از تفاله توت ها می توان به عنوان ماسک صورت استفاده کرد. همچنین از پوست در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C به طور موثر لکه های پیری را از بین می برد و از تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند. به عنوان یک درمان ضد چین و چروک، می توانید از ماسک خانگی ۱ فنجان ماست طبیعی و ۲ فنجان تمشک تازه نیز استفاده کنید. مواد مخلوط شده و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست اعمال می شود.

فواید دمنوش تمشک برای سلامتی

تمشک یکی از محبوب ترین انواع توت ها در جهان است. فواید چای تمشک را اما بسیاری فراموش می کنند. این چای از برگ های این درختچه و همچنین از توت ها تهیه می شود. در برگ های این گیاه دانشمندان بسیاری از اجزای مفید برای انسان را نیز یافته اند. در اینجا به برخی از این مزایا اشاره می کنیم:

محتوای غنی از مواد مغذی برگ های تمشک حاوی ویتامین های A، B، C و E و همچنین پتاسیم، فسفر، کلسیم و بسیاری از اجزای دیگر هستند. دمنوش برگ ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و ذخایر بسیاری از اجزای شیمیایی مهم بدن را پر می کند.

این دمنوش گیاهی برای زنان مفید است، به ویژه بدن زنان باردار را تقویت می کند، گردش خون را بهبود می بخشد، از تهوع صبحگاهی جلوگیری می کند و تاثیر مفیدی بر رشد جنین دارد. توانایی برگ تمشک برای تاثیرگذاری بر زمینه هورمونی و بهبود توانایی های تولید مثلی بدن زن نیز شناخته شده است.

یکی دیگر از فواید دمنوش تمشک فواید آن برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. اسهال، گرفتگی معده، زخم – این اختلالات گوارشی و سایر مشکلات را می توان با دمنوش برگ تمشک حل کرد.

دستور تهیه دمنوش تمشک

برای تهیه این نوشیدنی شگفت انگیز باید روی چند برگ تازه آب جوش بریزید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. برای بهبود طعم، می توانید لیمو و عسل را به نوشیدنی اضافه کنید. لازم به ذکر است که مصرف بیش از حد این چای ها در برخی موارد می تواند باعث افت فشار خون، حالت تهوع، اسهال و تیره شدن مدفوع شود.

فواید دمنوش تمشک برای سلامتی
فواید دمنوش تمشک برای سلامتی

استفاده از خواص تمشک در طب سنتی

در طب عامیانه، تمشک یکی از محبوب ترین ترکیبات گیاهی است. رایج ترین کاربرد این توت ها به عنوان درمان تب و سرماخوردگی است. اما راه های دیگری نیز برای اعمال خواص درمانی این گیاه وجود دارد:

  • برای کاهش گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت
  • به عنوان درمان سرطان
  • برای درمان زخم های دهان
  • به عنوان ضد گلودرد (دم کردن چای برای غرغره)
  • برای درمان اسهال
  • برای جلوگیری از سقط جنین
  • برای درمان سیستم تنفسی
  • برای تقویت عروق خونی
  • برای درمان کلیه
  • به عنوان درمانی برای آکنه
  • به عنوان یک درمان برای اسکوربوت

در روسیه دمنوش تمشک و زغال اخته را باهم تهیه می کنند. اجداد ما از آن به عنوان چای شفابخش استفاده می کردند و معتقد بودند که تقریباً همه بیماری ها را درمان می کند. در قدیم از تمام قسمت های گیاه از جمله گل ها، برگ ها، توت ها و حتی ریشه به عنوان دارو استفاده می شود.

روغن تمشک چیست و چه فایده ای دارد

آیا تا به حال در مورد روغن تمشک چیزی شنیده اید؟ الان وقت آن است که با این محصول عالی که از دانه های این توت ها تهیه می شود، آشنا شوید.

این محصول بی نظیر سرشار از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی است. ویتامین E از بدن در برابر رادیکال های آزاد و پیری محافظت می کند. ۱۰۰ گرم روغن حاوی ۱۲.۵ میلی گرم آلفا توکوفرول و ۱۹.۴ میلی گرم گاما توکوفرول است.

دومین مزیت روغن تمشک محافظت موثر در برابر درمان اشعه ماوراء بنفش است. این نشان می دهد که هر ضد آفتابی را می توان به طور مفید با این محصول شگفت انگیز جایگزین کرد. همچنین روغن تمشک حاوی:

  • ویتامین A (تقریبا ۲۳ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم روغن)
  • اسیدهای چرب ضروری
  • اسید الاژیک (در برابر سرطان پوست محافظت می کند، تخریب کلاژن را کاهش می دهد).
  • روغن تمشک مانند ماسک های تفاله تمشک برای پوست صورت، بدن و مو مفید است.

خواص آب تمشک برای سلامتی

تمشک قرمز به دلیل تطبیق پذیری آن در مصارف آشپزی و همچنین بسیاری از کاربردهای دیگر بسیار ارزشمند است. حدود ۳ درصد تمشک قرمز به صورت تازه فروخته می شود و مابقی آن به آب یا سایر محصولات مانند ژله، مربا، ماست و محصولات قنادی تبدیل می شود.

آب تمشک مایعی است که از تمشک استخراج می شود و اغلب خودش به تنهایی مصرف می شود. همچنین به عنوان بخشی از نوشیدنی مخلوط یا با مایعات دیگری مانند آب پرتقال اضافه می شود. این آب میوه سرشار از ویتامین C و آهن است.

آب تمشک قرمز منبع بسیار خوبی از ترکیبات فنلی است که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی مانند الاژیتانین ها و آنتوسیانین ها هستند. ترکیبات فنلی فعالیت های ضد میکروبی دارند و می توانند از رشد پاتوژن های روده مانند سویه های استافیلوکوک جلوگیری کنند.

نشان داده است که مصرف تمشک قرمز رسوب چربی در آئورت را کاهش می دهد و از تصلب شرایین جلوگیری می کند. این آب میوه همچنین اثرات مفیدی در برابر انواع مختلف سرطان دارد که همچنین آسیب ناشی از التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد.

استفاده از خواص تمشک در طب سنتی
استفاده از خواص تمشک در طب سنتی

نحوه انتخاب و ذخیره سازی تمشک

تمشک تازه خیلی سریع خراب می شود، توت ها باید ظرف ۴۸ ساعت پس از جمع آوری مصرف شوند. خرید مناسب این است که توت های نسبتا رسیده اما نه بیش از حد رسیده را انتخاب کنید. آنها باید محکم، بدون کپک و آسیب باشند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که وقتی هوا گرم می شود، توت ها به سرعت شروع به تخمیر می کنند، بنابراین قبل از استفاده باید در یخچال نگهداری شوند. با فریز کردن توت ها می توانید عمر مفید آن را افزایش دهید. در این فرم، آنها را می توان برای حدود یک سال ذخیره کرد.

تمشک همچنین می تواند خشک شود، به آب میوه یا مربا تبدیل شود. با این حال، شایان ذکر است که عملیات حرارتی منجر به از دست دادن قابل توجهی از فیتونوترینت ها می شود. آب میوه ها و پوره های تمشک که دانه ها از آنها حذف شده است نیز از نظر فواید پایین تر هستند.

برای بسیاری، یک مشت تمشک تازه دسر تابستانی مورد علاقه آنهاست. توت های روشن، با طراوت، شیرین و مهمتر از همه سالم فواید زیادی برای سلامتی دارند.

خواص تمشک برای پوست و مو

  • رنگ چهره را بهبود می بخشد
  • پوست را صاف می کند
  • شوره سر را درمان می کند
  • باعث درخشندگی مو می شود
  • ریزش مو را متوقف می کند و رشد موهای سالم را تسریع می کند.

کاربرد تمشک در لوازم آرایشی

از میوه تمشک در لوازم آرایشی استفاده می شود. عصاره تمشک به عنوان طعم دهنده در استیک های لب، دئودورانت ها و صابون ها استفاده می شود.

مراقبت از پوست

میوه تمشک خاصیت سفت کنندگی پوست دارد. از چین و چروک های ضد پیری جلوگیری می کند، رنگ پوست را بهبود می بخشد. آنتوسیانین های موجود در تمشک از باکتری هایی که روی پوست تاثیر می گذارند، جلوگیری می کند.

مراقبت از مو

میوه تمشک حاوی ویتامین B است که باعث کاهش ریزش مو، بهبود رشد مو و کاهش رشد موهای خاکستری می شود. میوه تمشک همچنین باعث درخشندگی مو می شود. ویتامین C موجود در میوه تمشک نیز برای سلامت پوست سر مفید است.

مضرات تمشک

تمشک هایی که برای مقاصد صنعتی رشد می‌ کنند اغلب با آفت ‌کش ‌ها درمان می شوند، به همین دلیل مهم است که آن را قبل از خوردن خوب بشویید. تمشک نیز متعلق به آلرژن های بالقوه است. واکنش به توت ها می تواند با تورم حفره دهان، کهیر، اگزما، رینیت آلرژیک، سردرد، خارش چشم، تنگی نفس، اختلالات گوارشی، بیش فعالی و بی خوابی ظاهر شود.

فواید و مضرات عرق تمشک

عرق تمشک یکی از عرقیات گیاهی پرکاربرد است که در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. عرق تمشک حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای سلامتی است. عرق تمشک حاوی پلی فنول و تانن هایی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و مانع استرس اکسیداتیو می شوند که عامل بسیاری از بیماری هاست.

 خواص تمشک برای کرونا

تمشک غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین ث است بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری های مختلف از جمله کرونا جلوگیری می کند. از تمام میوه های تازه می توان برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری ها استفاده کرد.

خواص مربای تمشک
خواص مربای تمشک

خواص مربای تمشک

مربای تمشک خانگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین است که برای حفظ سلامت پوست و همچنین سلامت کلی بدن بسیار ضروری است. به عنوان مثال، حاوی ویتامین C است که ثابت شده است در از بین بردن چین و چروک و لکه های پیری روی پوست بسیار موثر است.

اضافه وزن یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی از سراسر دنیا با آن مواجه هستند. از این محصول می توان برای کاهش وزن استفاده کرد زیرا سرشار از منگنز و فیبرهای غذایی است که به افزایش سرعت متابولیسم کمک می کند و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند. فیبرها به کند کردن فرآیند هضم کمک می کنند و از این رو میل فرد به خوردن را کاهش می دهند.

تمشک مورد استفاده در تهیه این مربا حاوی اسید الاژیک است و با خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن که باعث سرطان می شود از بروز سرطان جلوگیری می کند. این میوه همچنین حاوی مقداری آنتی اکسیدان است که از تجمع مواد مضر در بدن جلوگیری می کند که ممکن است عوارض خاصی برای سلامتی ایجاد کند. مربای خانگی تمشک همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و به بدن در مبارزه با بیماری ها کمک می کند.

مربای تمشک همچنین می تواند برای پیشگیری یا درمان تخریب لکه زرد و سایر عوارض سلامتی مرتبط مانند از دست دادن بینایی که بیشتر در افراد مسن تجربه می شود، استفاده شود. طعم آن بسیار منحصر به فرد و شیرین است، بنابراین می توان آن را در رژیم غذایی جوانان گنجاند تا سرعت رشد و نمو آنها را افزایش دهد.

خواص تمشک وحشی گیلان

تمشک وحشی گیلان یکی از میوه های ارگانیک و طبیعی است که سرشار از آنتی اکسیدان است. استفاده از این میوه در فصل تابستان به دلیل خواص بی نظیری که دارد به همه افراد توصیه می شود.

خواص تمشک خشک شده

تمشک قرمز خشک گنجینه ای از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است. آنتی اکسیدان های موجود در میوه از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از تجمع رادیکال های آزاد محافظت می کند. این نوع استرس اکسیداتیو و التهاب با بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر شرایط دژنراتیو مرتبط است. گنجاندن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند تمشک خشک در رژیم غذایی می تواند به جلوگیری از آسیبی که رادیکال های آزاد به سلول های ما وارد می کند، کمک کند.

توت های خشک انباری غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها هستند. اگرچه نسخه‌ های تازه حاوی تمام پروتئین‌ ها، ویتامین ‌ها و مواد معدنی ضروری هستند، اما نمی ‌توان در مورد نمونه‌ های خشک آن‌ها چنین گفت. خبر خوب این است که می ‌توان آن‌ها را به راحتی در رژیم غذایی گنجاند و از فواید سلامتی توت‌ های خشک بهره مند شد.

همچنین می ‌توان از فواید تمشک های خشک هنگام افزودن آنها به ماست، بستنی، اسموتی‌ها، پای و تارت، پنکیک و کلوچه بهره مند شد. حتی می ‌توان آن‌ها را به کلوچه ‌ها و نان یا حتی سالاد اضافه کرد تا طعم شیرین ‌تری پیدا کند و رنگ جذاب‌ تری به آن‌ها بدهد.

خواص تمشک قرمز

یک فنجان تمشک قرمز بیش از ۵۰ درصد از حداقل هدف تازه برای ویتامین C را فراهم می کند، سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست را تقویت می کند و به تولید کلاژن کمک می کند. تمشک همچنین حاوی منگنز و ویتامین K است که هر دو نقش مهمی در سلامت استخوان دارند. همچنین مقادیر ناچیزی ویتامین B، ویتامین E، مس، منیزیم، آهن و پتاسیم را تامین می کنند.

تمشک قرمز التهاب را کاهش می دهد که علت شناخته شده پیری زودرس است. تمشک به بدن کمک می کند تا عناصر سمی معروف به رادیکال های آزاد را حذف کند. مواد محافظ طبیعی موجود در تمشک همچنین با ترمیم بهتر DNA و مسدود کردن آنزیم هایی که منجر به درد آرتریت می شوند مرتبط است. تمشک همچنین حاوی مواد شیمیایی گیاهی به نام فلاونوئیدها است که آنتی اکسیدان های قوی هستند.

خواص تمشک جنگلی

تمشک جنگلی مانند سایر میوه های این خانواده سرشار از خواص است. از آنجاییکه بدون هیچگونه آفت کشی رشد می کند سرشار از فیتونوترینت های طبیعی است که سطح سلامتی بدن را ارتقاء می دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا