Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

خواص سیب ترش چیست از تاثیر آن بر کلسترول و اضافه وزن چه می دانید؟

سیب‌ ترش یکی از سالم ‌ترین میوه ها است. رنگ آن سبز است و طعمی ترد، ترش و آبدار دارد. سیب ترش دارای قند پایین و سرشار از فیبر و مواد مغذی گیاهی است که برای سلامتی شما مفید است. آنها را می توان به تنهایی خورد یا در دستور العمل های سالم قرار داد تا از مزایای آنها بهره مند شوید.

تقریبا هیچ ماده غذایی وجود ندارد که هم شیرین باشد و هم قند کمی داشته باشد. چیزی که سیب ترش را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند، نه تنها طعم و مزه آن است بلکه ارزش کالری و آنتی اکسیدان های آن است. از خواص سیب ترش می توان به جلوگیری از مشکلات افزایش سن (مانند آلزایمر و پوکی استخوان) اشاره کرد.

مزایای فراوان سیب ترش این میوه آبدار و گوشتی را به یک مکمل فوق العاده برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل تبدیل می کند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با خواص سیب ترش با ما در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

خواص سیب ترش چیست

انواع مختلفی از سیب در سراسر جهان یافت می شود. در واقع، بیش از ۷۵۰۰ نوع سیب در سراسر جهان رشد می کند. اما، با وجود وجود هزاران گونه مختلف سیب، آنها عمدتا در چهار رنگ مختلف، یعنی قرمز، صورتی، زرد و سبز ظاهر می شوند.

سیب ترش حاوی ویتامین های A ،C ،E و K انواع ویتامین های گروه B و پتاسیم است. یک سیب ترش متوسط ۳ اینچی تقریبا ۱۰۰ کالری، ۲۳ گرم کربوهیدرات و ۴ گرم فیبر دارد. این میوه کوچک دوست داشتنی یک میان وعده عالی برای کنترل وزن است.

مزایای بالقوه سلامتی سیب ترش آنقدر  زیاد است که نمی توان آن را نادیده گرفت. با مزایایی مانند افزایش تعداد پلاکت ها و مدیریت وزن، به لطف محتوای غنی از آنتی اکسیدان و ماهیت ضد التهابی مصرف یک سیب سبز در روز می تواند بیماری را از شما دور نگه دارد.

طبق مطالعه‌ ای که در سال ۲۰۱۶ در مجله علوم غذایی منتشر شد، سیب ‌های ترش ممکن است خواص ضد جهش قوی‌ داشته باشند. زمانی که محققان پتانسیل ضد جهش‌زایی طیفی از سیب‌ها را مطالعه کردند، سیب ترش در صدر قرار گرفت و به این نکته اشاره می شود که سیب های ترش ممکن است به دلیل مواد مغذی گیاهی خود مزایای سلامتی خاصی داشته باشند.

ارزش غذایی سیب ترش

مانند بیشتر میوه ها، سیب ترش نیز کالری نسبتا کمی دارد. یک سیب ۵ اونسی دارای ۷۰ کالری است که باعث می شود عملا در هر رژیم غذایی با کالری کنترل شده قرار گیرد. بیشتر این کالری ها از ۱۷ گرم کربوهیدرات سیب به دست می آید که عمدتا از قند طبیعی میوه تشکیل شده است.

قندهای میوه منبع خوبی برای سوخت بدن هستند، بنابراین خوردن سیب ترش می تواند انرژی کمی تولید کند و کربوهیدرات کمتری از سایر انواع سیب دارد. اگر از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنید، سیب های ترش یک انتخاب عالی هستند. ارزش غذایی سیب ترش:

  • کالری: ۹۵
  • چربی: ۰ گرم
  • کلسترول: ۰ میلی گرم
  • سدیم: ۲ میلی گرم
  • کربوهیدرات: ۲۳ گرم
  • فیبر غذایی: ۴ گرم
  • قند: ۱۹ گرم
  • پروتئین: ۱ گرم

سیب یک غذای غنی است که حاوی چندین ماده مغذی از جمله مواد معدنی، ویتامین ها و بسیاری از ترکیبات گیاهی مانند فولات، پتاسیم، فسفر، کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، سلنیوم سدیم، روی، ویتامین های A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین C و اسید فولیک است.

ارزش غذایی سیب ترش
ارزش غذایی سیب ترش

خواص سیب ترش برای سلامتی

باعث کاهش وزن می شود

محتوای کالری و کربوهیدرات در سیب ترش در مقایسه با سیب قرمز کمتر است. اگر در تلاش برای کاهش وزن یا حفظ وزن ثابت هستید، این تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

اگر نمی توانید پرخوری را متوقف کنید اما همچنان می خواهید وزن کم کنید، سیب ترش می تواند به شما کمک کند. محتوای فیبر بالای آنها مدتی طول می کشد تا هضم شود و به نوبه خود تاثیر فروکتوز (نوعی قند) را در بدن شما کاهش می دهد.

این نه تنها باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید بلکه به دلیل حفظ ثبات قند خون باعث می شود کمتر پرخوری کنید. با مصرف سیب شما بدون دریافت کالری احساس سیری می کنید. این دو عامل، سیب ترش را به یک میان وعده ایده آل تبدیل می کند، به خصوص زمانی که از رژیم کاهش وزن پیروی می کنید.

کیفیت مو را بهبود می بخشد

از بین تمام داروهای گیاهی که برای سلامت مو توصیه می شود، سیب ترش بسیار دست کم گرفته شده است. مطالعات نشان داده اند که استفاده از پوره آن یا استفاده از شامپو حاوی عصاره سیب ترش می تواند به مرطوب شدن پوست سر و در نتیجه کاهش شوره سر کمک کند. آب سیب ترش، وقتی روزانه روی پوست سر ماساژ داده شود، همین اثر را دارد.

آب سیب ترش که سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند با مبارزه با باکتری ها به تقویت موها کمک کند. علاوه بر این، از ریزش موها نیز جلوگیری می کند. تحقیقات اخیر نشان داده است که پروسیانیدین B2 یک ترکیب موجود در سیب می تواند رشد مو را تقویت کند. با این حال، این مزیت خاص به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

پوست را تقویت می کند

خواص سیب ترش ممکن است به درمان اگزما کمک کند. آنها حاوی کوئرستین، یک ترکیب گیاهی که دارای خواص آنتی اکسیدانی و آنتی هیستامینی است. این خواص باعث کاهش التهاب و پاسخ هیستامین در بدن می شود.

افزودن سیب ترش به برنامه روتین مراقبت از پوست می تواند به درخشندگی پوست شما کمک کند. مطالعات نشان داده اند که رسوراترول، یک ترکیب گیاهی (پلی فنول)، موجود در سیب ترش به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و پوست را تغذیه و درخشان می کند.

از خواص سیب ترش کاهش علائم پیری پوست است. همچنین پوست را هیدراته می کند و بافت آن را بهبود می بخشد. ویتامین C موجود در سیب ترش بازسازی سلولی را تسریع می‌ کند که به نوبه خود به کاهش سیاهی دور چشم کمک می‌کند. همچنین ویتامین C و ویتامین B موجود در آن می تواند به مبارزه با آکنه کمک کند.

از بینایی محافظت می کند

مصرف منظم سیب ترش نیز می تواند از بینایی شما محافظت کند. ویتامین C، آنتی اکسیدان و مواد مغذی گیاهی موجود در آنها به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد در شبکیه، محافظت از عدسی و بهبود سریعتر زخم های قرنیه کمک می کند.

پوست سیب ترش سرشار از ویتامین A است که بینایی را تقویت می کند. هر دو ویتامین A و C نیز با شب کوری و عوارض بینایی مرتبط با افزایش سن مبارزه می کنند. سیب ترش منابع غنی بتاکاروتن، لوتئین/زآگزانتین، کورستین، پتاسیم، منیزیم، منگنز، مس و آهن است.

هضم را بهبود می بخشد

همه ما غذاهای ناسالم را بیشتر از غذاهای سالم مصرف می کنیم. متاسفانه اکثر فست فودها دارای کربوهیدرات بسیار بالا و فیبر بسیار کم هستند. فیبر همان چیزی است که روده شما برای حفظ عملکرد خوب سیستم گوارشی به آن نیاز دارد. لذا به افزودنی هایی حاوی فیبر جهت مصرف در کنار غذاهای فرآوری شده نیاز داریم و سیب می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد. محتوای فیبر آنها بیشتر فلزات و افزودنی های غذایی ناخواسته ای را که ما دریافت می کنیم از بین می برد. فیبر غذایی موجود در سیب نیز با جذب آب اضافی در مدفوع از اسهال جلوگیری می کند.

پکتین ها پلی ساکاریدهایی هستند که به طور طبیعی در دیواره سلولی گیاهان وجود دارند. آنها ساختارهای ژلی به نام «صمغ» را در داخل سلول های گیاهان تشکیل می دهند و به پیوند مواد مغذی و آنزیم های مورد نیاز در طول هضم کمک می کنند.

سیب حاوی هر دو شکل محلول و نامحلول پکتین است. پکتین محلول به شیره های گوارشی متصل می شود و از جذب آنها قبل از رسیدن به معده جلوگیری می کند. پکتین نامحلول ساختار دیواره روده را فراهم می کند و امکان جذب مواد مغذی را فراهم می کند. این بدان معنی است که مصرف منظم سیب از نفخ بعد از غذا جلوگیری می کند و پوشش روده شما را دست نخورده نگه می دارد. پکتین به عنوان یک پری بیوتیک برای رشد باکتری های سالم عمل می کند.

خواص سیب ترش برای سلامتی
خواص سیب ترش برای سلامتی

اشتها را افزایش می دهد

سیب حاوی اسیدهای آلی است که به کنترل اشتهای انسان کمک می کند. بنابراین افرادی که از بی اشتهایی رنج می برند می توانند از میوه های سیب ترش برای افزایش اشتهای خود استفاده کنند.

برای سلامت روده مفید است

نشان داده است که سیب ترش به دلیل ترکیبات غیرقابل هضم که در روده بزرگ تخمیر می شوند، نسبت به چندین نوع سیب دیگر برتری دارد. فیبر موجود در آن به تنظیم حرکات روده شما کمک می کند که یک راه طبیعی برای جلوگیری از یبوست و اسهال است. فقط یک سیب متوسط در روز دارای فیبر کافی است که برای باکتری های خوب روده بسیار مفید است. میکروبیوتای روده ما تقریبا بر هر بخش از سلامت ما تاثیر می گذارد.

تراکم استخوان را افزایش می دهد

سیب سبز منبع عالی کلسیم است، ماده معدنی که یکی از مهم ترین مواد مغذی و بلوک ساختمانی برای استخوان ها و دندان ها شناخته می شود. این ماده معدنی (کلسیم) اغلب از طریق دفع آب اضافی از بدن ما دفع می شود. با این حال، کلسیم حذف شده را می توان با رسوب ذرات کلسیم باقی مانده در جریان خون جایگزین کرد.

بنابراین، رژیم غذایی غنی از کلسیم به افزایش تراکم استخوان ها کمک می کند و آنها را قوی تر می کند. با افزایش سن، استخوان‌ های شما شروع به از دست دادن قدرت خود می ‌کنند و بهبودی پس از شکستگی را دشوار می ‌کند. خوردن سیب در کنار حفظ کلسیم دریافتی واقعا می تواند کمک کننده باشد.

یکی دیگر از مواد مغذی گیاهی استخوان ‌ساز در سیب، فلوریدزین است، یک ترکیب گیاهی طبیعی در سیب که به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک می‌ کند و نقش‌ های بالقوه دیگری را در بدن ایفا می‌ کند.

مفاصل را تقویت می کند

از خواص سیب ترش ویتامین C موجود در آن است که به تولید کلاژن کمک کرده و مفاصل را تقویت و عملکرد آنها را به خوبی حفظ می کند. ثابت شده است که خوردن یک یا دو عدد سیب در روز درد مرتبط با آرتریت را کاهش می‌دهد. همین تحقیقات نشان داد افرادی که هر روز سه وعده میوه و سبزیجات می‌خوردند نسبت به افرادی که اصلا آنها را مصرف می کنند زانو درد کمتری داشتند. این به این دلیل است که آنتی اکسیدان های موجود در سیب ترش به کاهش التهاب در سراسر بدن کمک می کند.

کبد را سم زدایی می کند

سیب ترش می تواند با حذف سموم مضر به سم زدایی کبد کمک کند. این سیب ها حاوی آنتی اکسیدان ها و فیبرهایی هستند که تولید صفرا را افزایش می دهند که مسئول دفع سموم قبل از رسیدن به کبد است.

همانطور که در یک مطالعه مشاهده شد، سیب همچنین حاوی اسید اورسولیک است که به کاهش خطر بیماری کبد کمک می کند. مطالعه ‌ای که روی موش‌های چاق انجام شد، نشان داد آن‌هایی که با اسید اورسولیک تغذیه می‌شوند، برخلاف بقیه از بیماری کبد چرب رنج نمی ‌برند. بنابراین، پوست سیب ترش که حاوی اسید اورسولیک می باشد بسیار مفید است و آن را جدا نکنید.

انعقاد خون را تسهیل می کند

کارایی فرآیند انعقاد خون تحت تاثیر مواد مغذی زیادی است. دو ماده غذایی خاص که نقش حیاتی دارند ویتامین K و آهن هستند که در واقع در سیب ترش به مقدار زیاد وجود دارد. مطالعات نشان می دهد که هر دوی این مواد مغذی به طور قابل توجهی تعداد پلاکت ها را در خون افزایش می دهند و در نتیجه روند لخته شدن را تسریع می کنند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

آیا مدام از آلرژی ها و عفونت های غذایی رنج می برید؟ احتمالا سیستم ایمنی شما ضعیف است با خوردن سیب ترش سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

ترکیبات ضروری در سیب کوئرستین، کاتچین و اسید کلروژنیک، همگی فلاونوئیدهایی هستند که دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی هستند. مطالعات نشان داده‌اند که آنتی‌ اکسیدان‌ها می ‌توانند تضعیف سیستم ایمنی را که با افزایش سن ایجاد می‌شود، معکوس کنند. علاوه بر این ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در سیب ترش، ایمنی شما را برای مبارزه با هرگونه آلرژی یا عفونت تقویت می‌کنند.

از آسم جلوگیری می کند

گنجاندن سیب ترش در رژیم غذایی ممکن است به پیشگیری از آسم کمک کند. مطالعه ای که توسط مجله آمریکایی پزشکی تنفسی و مراقبت های حیاتی در سال ۲۰۰۱ انجام شد، نشان داد افرادی که حدود ۲ سیب در روز می خورند کمتر در معرض ابتلا به آسم هستند. علاوه بر این، مصرف منظم سیب خطر آسم را در زنان باردار برای حدود ۵ سال پس از زایمان کاهش می دهد. این مزیت را می توان به ویتامین C موجود در سیب ترش نسبت داد که کمبود آن با آسم مرتبط است.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

فعالیت آنتی اکسیدانی سیب ترش به محافظت در برابر تشکیل سلول های سرطانی کمک می کند. این کار را از طریق توانایی در خنثی کردن رادیکال های آزاد انجام می دهد. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که باعث آسیب به DNA و پروتئین ها می شوند. آنها به عنوان بخشی از متابولیسم طبیعی یا زمانی که عدم تعادل در رشد سلولی وجود دارد، تولید می شوند. آنتی اکسیدان هایی مانند آنهایی که در سیب ترش وجود دارد از واکنش های اکسیداسیون جلوگیری کرده و تعادل را حفظ می کنند.

اگرچه ممکن است این یک درمان کامل نباشد، طبق مطالعات متعدد، سیب می تواند به طور عمده به کاهش رشد سلول های سرطانی کمک کند. به طور خاص، مطالعات نشان داده اند که فیتوکمیکال ها و فلاونوئیدها (هر دو در پوست سیب ترش وجود دارند) به طور موثر رشد سلول های سرطان سینه را کاهش می دهند.

آنها همچنین حاوی کوئرستین هستند که یک آنتی اکسیدان است که ممکن است به پیشگیری از انواع خاصی از سرطان ها مانند سرطان پروستات کمک کند. همچنین مشخص شده که سیب ترش در مهار رشد سلول های سرطانی روده بزرگ و کبد تاثیر دارد.

کلسترول را کاهش می دهد

فیبر موجود در سیب ترش به کلسترول و اسیدهای صفراوی در دستگاه گوارش متصل می شود و از جذب مجدد آنها به گردش خون جلوگیری می کند. این بدان معناست که این مواد به جای اینکه در جریان خون گردش کنند و در جای دیگر مشکل ایجاد کنند، در روده ها باقی می مانند.

مطالعه ای در دانشگاه ایالتی اوهایو بر روی گروهی از بزرگسالان بین ۴۰ تا ۶۰ سال انجام شد که به مدت چهار هفته روزانه ۱ سیب می خوردند به طور قابل توجهی LDL (کلسترول بد) آنها را تا ۴۰ درصد کاهش داد.

به مبارزه با بیماری های قلبی کمک می کند

سیب ترش حاوی فیبر، ویتامین C و پتاسیم و سایر مواد مغذی است. اینها می توانند به مدیریت بیماری قلبی و سکته کمک کنند. فیبر می تواند به مدیریت فشار خون کمک کند، در حالی که پتاسیم به انبساط رگ های خونی کمک می کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و از برخی جنبه های سلامت قلب محافظت می کند.

به تقویت سلامت مغز کمک می کند

آنتی اکسیدان ها نقش های متعددی در سلامت کلی بدن انسان ایفا می کنند که یکی از آنها تقویت سلامت مغز است. سیب ترش سرشار از آنتی اکسیدان است و این خواص آن را برای سلامت مغز بسیار مفید می کند. این واقعیت توسط چندین مطالعه علمی تایید شده است که ثابت کرده است خوردن میوه های سیب از شرایط خاصی که بر نورون های مغز انسان تاثیر می گذارد مانند آلزایمر جلوگیری می کند.

آب سیب ترش به کاهش زوال ذهنی کمک می کند و از یک انتقال دهنده عصبی در مغز انسان به نام استیل کولین محافظت می کند که تمایل به کاهش عملکرد مرتبط با افزایش سن دارد.

خواص سیب ترش در بارداری
خواص سیب ترش در بارداری

خواص سیب ترش در بارداری

درد در طول بارداری شایع است. با بزرگ شدن رحم، فشار زیادی به بدن وارد می شود. خوردن سیب ترش در دوران بارداری می تواند به تسکین درد کمک کند زیرا مقدار زیادی پتاسیم به بدن می رساند.

تولید بیش از حد صفرا از کبد می تواند منجر به مشکلات جدی از جمله زایمان زودرس شود. سیب ترش به دلیل خواص ضد التهابی و بهبود سلامت کبد می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

دیابت بارداری در دوران بارداری بسیار شایع است. با این حال، می تواند منجر به پیامدهای مهم مختلفی از جمله دیابت نوع ۲ شود. فیبر موجود در سیب ترش می تواند به مدیریت سطح انسولین در بدن کمک کند. به این ترتیب، سیب ترش می تواند به کنترل سطح قند خون و مدیریت دیابت بارداری کمک کند. طبق یک مطالعه، خوردن حداقل دو سیب سبز در هفته می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آیا سیب ترش برای ثابت نگه داشتن قند خون مفید است

کل کربوهیدرات موجود در سیب شامل نشاسته، قند و فیبر است. قندها فراوان ترین نوع کربوهیدرات در سیب هستند، در حالی که نشاسته به مقدار کمی وجود دارد. یک سیب معمولی متوسط ​​با پوست حاوی ۲۴ گرم کربوهیدرات کل است. نزدیک به ۱۸ گرم از آن قند و ۴ گرم فیبر رژیمی و مابقی نشاسته است. سیب ترش حاوی کربوهیدرات کمتری است که طعم ترش آن مشهود است. یک سیب ترش متوسط​​​​ حاوی کمی کمتر از ۲۳ گرم کربوهیدرات کل است.

شما می توانید از شاخص گلیسمی برای تخمین میزان تاثیر یک غذای کربوهیدراتی بر قند خونتان استفاده کنید. شاخص گلیسمی مقیاسی از یک تا ۱۰۰ است که تاثیر یک غذا بر قند خون را در مقایسه با گلوکز مستقیم که دارای رتبه ۱۰۰ است، اندازه گیری می کند. رتبه ۵۵ یا کمتر پایین است، به این معنی که غذا به احتمال زیاد قند خون را افزایش نمی دهد. به طور قابل توجهی سیب ها دارای امتیاز متوسط ​​۳۹ هستند که به این معنی است که آنها شاخص گلیسمی پایینی دارند.

غذاهای غنی از فیبر کمتر بر سطح قند خون تاثیر می گذارند، بنابراین به شما کمک می کنند سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید. سیب ترش سرشار از فیبر است و تاثیر زیادی روی قند خون شما نخواهد داشت.

تفاوت سیب سبز و سیب قرمز

علاوه بر رنگ پوست، طعم هر دو سیب نیز متفاوت است. در حالی که سیب ‌های قرمز شیرین‌ تر هستند، سیب‌ های ترش (سبز رنگ) ترد و طعم ترش ‌تری دارند. اما تفاوت بین این دو نوع سیب به دلیل تفاوت طبیعی در ارزش غذایی آنهاست.

به عنوان مثال، یکی از تفاوت های اصلی بین این دو تفاوت بزرگ در محتوای کالری آنها است. یک سیب قرمز حاوی حدود ۱۳۰ کالری است، در حالی که یک سیب ترش حاوی ۹۵ کالری است که تقریبا یک سوم محتوای کالری سیب قرمز است، بنابراین سیب ترش را به یک انتخاب نسبتا مفید برای کاهش وزن است.

با این حال، سیب قرمز دارای آنتوسیانین بیشتری است (رنگ قرمز سیب به دلیل وجود آنتوسیانین است)، یک ماده شیمیایی که به بهبود سلامت قلب (مدیریت سطح کلسترول) معروف است و حتی سیب قرمز را در مقایسه با سیب سبز، گزینه موثرتری برای کاهش کلسترول می کند.

سیب ترش دارای مواد مغذی تر و در مقایسه با سیب قرمز کالری کمتری دارد. در حالی که سیب قرمز آنتی اکسیدان بیشتری دارد. هر دو نوع سیب با تفاوت های جزئی فواید تغذیه ای، ویتامین ها و مواد معدنی یکسانی دارند. ولی سیب سبز می تواند انتخاب بهتری برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

تفاوت سیب سبز و سیب قرمز
تفاوت سیب سبز و سیب قرمز

روش استفاده از سیب ترش

می‌توانید این سیب‌ها را خام بخورید، آب‌ گیری کنید یا به‌ع نوان بخشی از سالاد یا هر ماده غذایی دیگری استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که پوست آن را فراموش نکنید.

از سیب ترش می توان برای تهیه انواع غذاها و نوشیدنی ها استفاده کرد. سیب سبز یک راه عالی برای دادن طعم ترش به اسموتی ها و آبمیوه ها است. همچنین می توانید سیب ترش را به همراه مقداری مغز مانند بادام در کاسه غلات صبحگاهی خود اضافه کنید.

سیب ترش به زیبایی با مغزهایی مانند گردو، بادام و فندق مخلوط می شود. خوردن آن با سس کارامل شیرین و چسبناک یا با شربت افرا فوق العاده است. برش های نازک سیب ترش را به سالاد کاهو و گردو تازه اضافه کنید. از سیب ها با پوست استفاده کنید تا سالاد شاداب تر شود و تردی آن را تقویت کند.

می توانید آنها را به مافین صبحانه سیب ترش و دارچین تبدیل کنید. آنها با ادویه هایی مانند دارچین، هل، زنجبیل، رزماری به طرز شگفت انگیزی خوشمزه می شوند.

اگر قصد دارید اسموتی یا نوشیدنی سم زدایی درست کنید، در اینجا چند نمونه از چیزهایی که به خوبی سیب ترش را تکمیل می کنند آورده شده است:

  • کرفس
  • کلم پیچ
  • خیار
  • آویشن
  • اسفناج

از هر یک از این مواد بر اساس سلیقه و نیاز خود استفاده کنید.

مقدار مصرف روزانه سیب ترش

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA)، زنان ۱۹ تا ۳۰ ساله باید ۲ فنجان میوه در روز و زنان بالای ۳۱ سال باید ۱/۲ فنجان میوه در روز بخورند. مردان بالای ۱۹ سال باید روزانه ۲ فنجان میوه بخورند. ۱ سیب کوچک یا یک فنجان سیب خرد شده یا ورقه شده، چه خام یا پخته شده، به عنوان یک فنجان میوه محسوب می شود.

خوردن سیب ترش

بهتر است سیب ترش را با معده خالی بخورید. خوردن یک سیب شب ها قبل از خواب خوب است اما خوردن سیب اول صبح، با معده خالی، به تولید سلول های سالم و در نتیجه مبارزه با بیماری های مزمن کمک می کند. این به این دلیل است که آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند و میوه به اندازه کافی بدن شما را هیدراته می کند.

سیب حدود ۴۰ دقیقه طول می کشد تا به درستی هضم شود و به همین دلیل، افرادی که مشکلات گوارشی دارند یا عادت های دیرهنگام شام دارند، نباید آن را قبل از خواب بخورند. در عوض، آن را صبح بعد از بیدار شدن از خواب مصرف کنید.

خواص سیب ترش برای لاغری

خوردن یک سیب قبل از هر وعده غذایی می تواند به شما کمک کند کمتر غذا بخورید زیرا فیبر موجود در سیب اشتهای شما را کاهش می دهد. مطالعه ‌ای در مورد تأثیر مصرف میوه‌ها بر دریافت انرژی این موضوع را به خوبی نشان می دهد، زیرا یک سیب قبل از غذا باعث سیری زود هنگام افراد می‌شود.

خواص سیب ترش در طب سنتی

سیب های ترش منبع خوبی از ترکیبات گیاهی مفیدی به نام فیتونوترینت ها هستند. فیتونوترینت ها طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهند، از خواص ضد سرطانی گرفته تا عملکردهای آنتی اکسیدانی که از سلول های شما در برابر جهش های ژنتیکی محافظت می کند.

هر سیب حدود ۳ گرم فیبر دارد که تقریبا ۱۲ درصد از فیبر توصیه شده روزانه برای زنان و ۸ درصد برای مردان را پوشش می دهد. فیبر برای حفظ وزن سالم مهم است، زیرا غذای شما را غنی تر می کند بدون اینکه باعث افزایش کالری آن شود. خوردن وعده های غذایی غنی از فیبر همچنین به مدیریت سطح کلسترول شما کمک می کند و یک رژیم غذایی غنی از فیبر از سلامت گوارش، مبارزه با یبوست و سایر مشکلات گوارشی مانند دیورتیکولیت حمایت می کند.

مقدار مصرف روزانه سیب ترش
مقدار مصرف روزانه سیب ترش

روش نگهداری و ماندگاری سیب ترش

سیب اگر روی میز و در دمای اتاق نگهداری شود، پوست آن در کمتر از یک هفته شروع به چروک شدن می کند. سیب هایی که در یخچال در دمای تنظیم شده نگهداری می شوند، بسیار بیشتر از سیب هایی که در دمای اتاق نگهداری می شوند، دوام می آورند. گاهی اوقات می توان آنها را برای هفته ها نگهداری کرد و هنوز تازه به نظر می رسد.

سیب ها زمانی که در شرایط مناسب نگهداری شوند، ماندگاری بیشتری نسبت به اکثر میوه ها دارند. سیب ترش در مقایسه با میوه های دیگر مانند موز و هلو ماندگاری طولانی تری دارد. توصیه می‌شود سیب‌ها را کمی دور از سایر میوه‌ها نگهداری کنید زیرا گاز متصاعد شده (گاز اتیلن) باعث تسریع فرآیند رسیدن میوه‌های دیگر می‌شود.

مضرات سیب ترش

میوه سیب به طور کلی برای همه سنین سالم و بی خطر است. هیچ عارضه جانبی در خوردن این میوه وجود ندارد. اما هشدار این است که در مصرف دانه‌ های سیب چه به اشتباه و چه از روی عمد نباید زیاده روی کرد زیرا حاوی سیانید هستند.

سیانید یک ترکیب شیمیایی است که می تواند برای سلامتی انسان بسیار سمی باشد و اگر بیش از حد خورده شود، می تواند آسیب های مضری به سلامت انسان وارد کند.

مقدار مصرف سیب ترش را بر اساس آنچه بدن شما می تواند تحمل کند، تعیین کنید، زیرا هر فردی می تواند واکنش متفاوتی نشان دهد و نتایج نهایی متفاوتی خواهد داشت.

اگر رژیم کاهش وزن دارید، کالری ها را بشمارید و در مورد تعداد آنها تصمیم بگیرید. قبل از اینکه سیب را به عنوان بخشی ثابت از رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید، بررسی کنید که سیب به طور خاص چه تاثیری بر بدن شما دارد تا از هرگونه واکنش آلرژیک جلوگیری کنید.

قیمت سیب ترش

قیمت سیب ترش در بازار بر اساس نوع آن و همچنین کیفیت محصول متفاوت است. شما می توانید انواع سیب ترش بزرگ و کوچک را به راحتی از بازار تهیه کرده و از خواص سلامتی آنها بهره مند شوید.

سخن آخر

برای بهره مندی از خواص سیب ترش را همراه با پوست میل کنید، ۱۰ درصد مواد مغذی بیشتری را تامین می کند و سرشار از فیبر است (بخش غیر قابل هضم غذا که معده را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد). بنابراین، اگر به دنبال یک خوراکی خوشمزه هستید که با به روز نگه داشتن سیستم بدن شما و سالم نگه داشتن آن به شما کمک کند، آن سیب ترش است، زیرا راهی عالی برای دور نگه داشتن شما از پزشک و بیمارستان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا