Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

اسانس ماء الشعیر چیست و از خواص فوق العاده آن چه می دانید؟

اسانس ماء الشعیر یک اسانس خوراکی پرکاربرد در صنایع غذایی است که از دانه های جو به دست می آید و فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. از این اسانس در صنایع غذایی برای تولید نوشیدنی هایی مانند دلستر بسیار استفاده می شود. اسانس ماء الشعیر بیشتر از عصاره مالت به دست می آید و فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. از این ماده در رایحه درمانی و ماساژ درمانی نیز استفاده می شود.

اسانس ها مایعات بسیار غلیظی هستند که بر پایه عصاره های گیاهی تهیه می شوند. این مواد حاوی طیف وسیعی از ترکیبات شیمیایی از جمله مواد شیمیایی معطر هستند. از این رو از اسانس های گیاهی در رایحه درمانی به دلیل جذب سریع بسیار استفاده می شود.

حس بویایی ما می تواند فوق العاده قدرتمند باشد. حتی کوچک‌ ترین عطری می‌ تواند یک واکنش فیزیکی یا احساسی به ما بدهد. اسانس های گیاهی منبع خوبی از عطرهای انرژی بخش هستند و در طب سنتی برای درمان طیف وسیعی از مشکلات استفاده می ‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسانس ماء الشعیر، لطفا تا انتها با ما در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

اسانس چیست

اسانس های گیاهی نوعی روغن غلیظ شده هستند که به دلیل داشتن ترکیبات مفید به صورت متراکم، فواید بسیار زیادی برای سلامتی به همراه دارند. این محصولات با استفاده از روش های همچون تقطیر یا پرس سرد از برگ، پوست و ریشه گیاهان دارویی استخراج می شوند. پس از استخراج، آنها معمولا با یک روغن حامل ترکیب می شوند، تا برای استفاده ما ایمن شوند.

اساسا اسانس ها عصاره هایی هستند که برخی از فیتوکمیکال های گیاهی را در یک محصول تغلیظ می کنند. برای مثال، برای تولید ۱ پوند اسانس اسطوخودوس، ۲۵۰ پوند اسطوخودوس لازم است. شما از این محصولات گیاهی می توانید برای کاهش استرس، اضطراب و افسردگی استفاده کنید.

روغن حامل چیست

روغن  حامل روغن‌ هایی هستند که از مغزها یا دانه‌ های گیاهان گرفته می ‌شوند و برای رقیق کردن اسانس های گیاهی استفاده می ‌شوند. اسانس های گیاهی حاوی عصاره‌ های گیاهی به صورت خالص هستند و استفاده از آنها به صورت غلیظ  می تواند منجر به تحریک پوست مانند قرمزی یا حتی سوزش شود. روغن های حامل، شامل روغن های مانند نارگیل، زیتون، بادام و آووکادو هستند که برای کاهش قدرت اسانس های گیاهی بسیار استفاده می شوند.

عصاره مالت چیست

بشر بیش از ۱۰۰۰۰ سال است که از جو به عنوان یک ماده غذایی استفاده کرده است. دانه های جو که از آن عصاره مالت به دست می‌ آید، یکی از اصلی‌ ترین مواد غذایی گلادیاتورهای رومی بوده است. بقراط و پلینیوس به فواید جو برای سلامتی اشاره کردند و اثرات دارویی آن در فرهنگ های آفریقایی و آسیایی به خوبی شناخته شده است.

عصاره مالت از دانه های جو و آب به دست می آید. این ماده سرشار از قندها و برخی مواد مغذی از جمله ویتامین A و ریبوفلاوین است. عصاره مالت پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک مکمل غذایی برای کودکان دچار سوء تغذیه محبوب شده بود. امروزه از این عصاره بیشتر برای تولید نوشیدنی هایی مانند ماء الشعیر استفاده می شود.

این عصاره از طریق فرآیند پخت دانه های جو تهیه می شود. این ماده حاوی پروتئین، اسیدهای آمینه ضروری و همچنین گلوکز است که باعث می شود مواد مغذی آن متراکم شود. همچنین حاوی انواع مواد معدنی مفید مانند منیزیم، پتاسیم، منگنز، آهن، روی، مس، کلسیم، فسفر و سدیم است که برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار مفید است. عصاره مالت صدها سال است که تولید می ‌شود و اولین شیرین ‌کننده مبتنی بر غلات بود که به‌ طور طبیعی با استفاده از فناوری ساده تولید شد.

فواید ماء الشعیر برای سلامتی
فواید ماء الشعیر برای سلامتی

فواید ماء الشعیر برای سلامتی

جالب اینجاست که بدانید ماء الشعیر اکسیری است که فواید سلامتی مختلفی برای بدن، پوست و مو دارد. وقتی این نوشیدنی در حد اعتدال مصرف شود، می تواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد. ماء الشعیر سرشار از آنتی اکسیدان است که آن را نسبت به سایر نوشیدنی ها مغذی تر می کند. همچنین به دلیل داشتن ترکیبات مفید، عملکرد کلیه ها را تقویت می کند و سلامت پروستات را بهبود می بخشد.

مصرف این نوشیدنی به مقدار کم به هضم غذا کمک می کند. برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف ماء الشعیر خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد. این نوشیدنی همچنین سلول های پوست و مو را جوان می کند. سایر فواید مصرف این نوشیدنی برای سلامتی عبارتند از:

برای قلب مفید است

یکی از مزایای فراوان این اکسیر بهبود عملکرد قلب است. چندین مطالعه نشان می دهد که ماء الشعیر دارای خواص رقیق کننده خون است که احتمال لخته شدن خون و در نهایت بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد.

سطح کلسترول را بهبود می بخشد

این نوشیدنی باعث افزایش کلسترول خوب – لیپوپروتئین در خون می شود که از تشکیل پلاک در رگ ها جلوگیری می کند. همچنین دارای فیبرهایی غذایی است که کلسترول بد بدن را از بین می برد.

حرکات روده را بهبود می بخشد

ماء الشعیر دارای برخی فیبرهای غذایی است که برای بهبود هضم و کمک به تنظیم حرکات روده بسیار مفید است. مصرف منظم چنین فیبرهایی می تواند به درمان یبوست و هموروئید به شما کمک کند.

خطر زوال عقل را کاهش می دهد

چندین مطالعه نشان داده است که مصرف در حد تعادل این نوشیدنی با کاهش خطر زوال عقل و افزایش عملکردهای شناختی مرتبط است.

بهبود سلامت موها

ماء الشعیر به همان اندازه که برای سلامتی ما مفید است، برای مو نیز مفید است. شستن موها با این نوشیدنی به بهبود سلامت و بافت موها کمک می کند و به آن ها درخشندگی می بخشد. مواد مغذی مفید موجود در ماء الشعیر مانند پروتئین و ویتامین های گروه B و آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها به سلامت مو بسیار کمک می کنند. بسیاری از مردم موهای خود را با این نوشیدنی آبکشی می کنند، زیرا شوره سر را به حداقل می رساند.

چگونگی استفاده از اسانس ماء الشعیر
چگونگی استفاده از اسانس ماء الشعیر

چگونگی استفاده از اسانس ماء الشعیر

راه های زیادی برای استفاده از اسانس ماء الشعیر وجود دارد. ممکن است بخواهید فقط از آنها به یک روش خاص استفاده کنید یا ممکن است از این اسانس برای ماساژ درمانی یا رایحه درمانی استفاده کنید. روش های رایج استفاده از اسانس ماء الشعیر عبارتند از:

چند قطره به حمام خود اضافه کنید

این روش استفاده می تواند خاصیت درمانی و آرامش بخشی داشته باشد، زیرا بر سیستم لیمبیک یا مغز عاطفی شما تأثیرات مثبت می گذارد.

مقداری از اسانس را در یک دیفیوزر بریزید

این یک راه عالی برای شماست تا از فواید درمانی این محصولات گیاهی بهرمند شوید. برای این کار کافی است فقط دو تا سه قطره از این اسانس را در یک دیفیوزر بریزید.

آنها را استنشاق کنید

برای انجام این کار، چند قطره از اسانس ماء الشعیر را روی پارچه ای بریزید و نفس عمیق بکشید. روش دیگر این است که اسانس خود را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس چند قطره را روی کف دست خود بمالید و عمیق نفس بکشید.

آنها را روی پوست خود استعمال کنید

بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که نباید اسانس های گیاهی را مستقیما روی پوست خود استفاده کنید، زیرا ممکن است برای پوست شما بسیار قوی باشند و واکنش های آلرژیک را ایجاد کنند. برای این کار باید این محصولات را با روغن های حامل ترکیب کنید و سپس بر روی پوست خود استفاده کنید.

فواید استفاده از اسانس ماء الشعیر

اسانس های گیاهی مانند اسانس ماء الشعیر، مایعات جادویی هستند که می توانند سلامت و تندرستی شما را در صورت استفاده از رایحه درمانی و ماساژ درمانی متحول کنند. اسانس های گیاهی هزاران سال است که برای اهداف درمانی و دارویی استفاده می‌ شوند و برای کمک به آرامش و التیام پوست در طب سنتی بسیار استفاده می شود.

رایحه درمانی فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. کارشناسان معتقدند این محصولات می ‌توانند خواب را بهبود بخشند، استرس را کاهش دهند و به ما کمک کنند تا آرام شویم. با افزایش مشکلات و استرس های روزمره، استفاده از اسانس‌ ها به دلیل خاصیت آرامش بخشی محبوبیت زیادی پیدا کرده ‌است.

فواید رایحه درمانی برای سلامتی

اسانس‌ ها، عصاره‌ های غلیظ گیاهانی هستند که با استفاده از فرآیند استخراج طبیعی به دست می آیند. استفاده از آنها بسیار آسان است و شما می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. حواس ما ابزار قدرتمندی هستند و اغلب می توانند احساسات و عواطف را در بدن ما تحریک کنند. رایحه قوی اسانس های گیاهی در آروماتراپی یا رایحه درمانی می تواند باعث آرامش و کاهش استرس شود، به خلق و خو و تندرستی کمک کند و می تواند از سیستم ایمنی و سلامت گردش خون نیز حمایت کند. سایر فواید استفاده از اسانس ها عبارتند از:

فواید استفاده از اسانس ماء الشعیر
فواید استفاده از اسانس ماء الشعیر

استرس و اضطراب را کاهش می دهد

مطالعات نشان داده است که استفاده از اسانس های گیاهی مانند اسانس ماء الشعیر می تواند به کاهش استرس به شما بسیار کمک کند. با استنشاق این محصولات گیاهی، مغز سیگنال های خاصی ایجاد می کند که باعث می ‌شود احساس خوش‌ بینی و امیدواری را احساس کنید. استفاده از برخی از اسانس های گیاهی برای ماساژ نیز باعث تسکین فوق ‌العاده استرس و اضطراب می ‌شود.

موهای سالم را افزایش می دهد

اسانس های گیاهی جایگزین بسیار خوبی برای محصولات شیمیایی مراقبت از مو هستند. برای مثال اسانس نعناع در درمان موهای چرب و خشک بسیار موثر است. بسیاری از افراد از اسانس ماء الشعیر برای بهبود سلامت موی خود استفاده می کنند. این اسانس به بهبود جریان خون در نواحی پوست سر کمک می کند و موهای سر شما را تقویت و درخشنده می کند.

مشکلات پوستی را برطرف می کند

اسانس های گیاهی پوست آسیب دیده را التیام می بخشند و تغذیه عمیقی را برای پوست ایجاد می کنند. اسانس ماء الشعیر به دلیل داشتن ترکیبات مفید و آنتی اکسیدان های قوی، دارای خواص ضد التهابی است که می تواند تحریک و التهابات مرتبط با بیماری های پوستی مانند آکنه، اگزما، سوختگی یا نیش حشرات را کاهش دهد. این اسانس به دلیل داشتن ویتامین های مختلف، چین و چروک های پوست را از بین می برد و در نتیجه ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

نحوه استفاده ایمن از اسانس ها

گاهی اوقات تصور می شود که اسانس ها، محصولات بی ضرری هستند زیرا به عنوان «طبیعی» یا «خالص» دیده می شوند، اما این یک تصور اشتباه است. اسانس های گیاهی در صورت استفاده نادرست می توانند بسیار خطرناک باشند.

به طور کلی، اسانس ها را می توان در فضایی با تهویه مناسب در هوا پخش کرد و برای استفاده روی پوست، آن ها را با روغن های حامل ترکیب کرد. با این حال، برخی افراد ممکن است متوجه شوند که این محصولات برای پوست یا مجاری تنفسی آنها تحریک کننده است.

بسیار مهم است که فقط از اسانس های گیاهی مطابق با دستورالعمل های محصول استفاده کنید. به عنوان یک قاعده کلی، از خوردن یا نوشیدن این محصولات یا استفاده از آنها به صورت رقیق نشده روی پوست خودداری کنید. خوردن اسانس ها به صورت غلیظ می تواند منجر به مسمومیت شدید شود.

نوزادان و کودکان خردسال در معرض خطر بیشتری هستند زیرا مقادیر بسیار کم این محصولات، می تواند منجر به مسمومیت در کودکان شود. برخی از اسانس ها نیز می توانند برای زنان باردار و نوزادان آنها مضر باشند؛ بنابراین توصیه می شود در دوران بارداری و شیردهی از مصرف این محصولات گیاهی خودداری کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: بهترین ماءالشعیر تلخ

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا