Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

پودر انترامیل پر فیبر چیست؟ موارد مصرف و کاربرد آن

پودر انترامیل پر فیبر یکی از مکمل های غذایی است که می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند. این پودر از سری مکمل های غذایی بوده و حاوی گالاکتوالیگوساکارید، فیبر اینولین و فروکتوز به علاوه انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.

از آن جایی که این قرص از ویتامین های مختلف تشکیل شده است، مصرفش برای افراد سالخورده ای که در دوران نقاهت هستند سودمند است. افراد بیماری که طولانی مدت به وسیله لوله تغذیه می شوند می توانند از این پودر که حاوی فیبر های حجیم مثل فیبر جو و فیبر های قابل تخمیر است، استفاده کنند.

در این مقاله می خواهیم درباره ترکیبات، موارد مصرف، کاربرد، نحوه نگهداری و موارد منع مصرف پودر انترامیل پر فیبر صحبت کنیم. در مقالات دیگر این نشریه می توانید اطلاعات سودمندی درباره سایر داروها از جمله شربت آسورلا، قرص ال دی، قرص اچ دی، قرص دیان، سافت ژل پریگمام، ساشه فرتومن، شربت نئوزینک، قرص یاز، قرص زاناکس، قرص لیور پاور، پودر واریوکلد، شربت برونکلدین، قرص مکیدنی لیکوفار، قرص آدومدز و پودر گلوکومان کسب کنید.

پودر انترامیل پر فیبر چیست؟ موارد مصرف و کاربرد آن
پودر انترامیل پر فیبر چیست؟ موارد مصرف و کاربرد آن

پودر انترامیل پر فیبر چیست؟

این پودر مولتی ویتامینی است که از ترکیب فروکتوز، گالاکتوالیگوساکارید، فیبر اینولین و انواع ویتامین ها ساخته شده است. انترامیل انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند و به تقویت آن کمک می کند. فیبر های موجود در این پودر بعد از تجزیه در دستگاه گوارش سیستم گوارشی فرد را تقویت کرده و باعث بهبود عملکرد گوارشی آن می شوند. به علاوه بر این موارد، مصرف این فیبر از طریق بهبود عملکرد فلور های میکروبی روده قند و چربی خون را کنترل کرده و از بروز یبوست و اسهال جلوگیری می کند.

مصرف این پودر معمولا برای بیمارانی که بد حال هستند و دچار اسهال شده اند، به خصوص بعد از انجام عمل جراحی تجویز می شود.افراد دارای مشکلات گوارشی که به گلوتن حساسیت دارند نیز می توانند از این پودر فاقد گلوتن استفاده کنند. از آن جایی که این پودر علاوه بر مواد پر فیبر حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است، مصرف آن می تواند نیاز های بدن به این مواد را برطرف کند، به ویژه مصرف انترامیل برای کسانی که در دوره نقاهت قرار دارند و سالخوردگان مناسب است.

موارد مصرف پودر انترامیل پر فیبر

تقویت سیستم ایمنی بدن

متشکل از جو دو سر و اینولین

مورد استفاده برای افزایش وزن

در بیماران تحت تغذیه انترالی که باکتری های مفید روده شان و بیفیدوباکتر ها در پی مصرف آنتی بیوتیک ها افزایش یافته

درمان اسهال در بیمارانی که تغذیه انترال دارند

تامین انرژی بدن از طریق روغن نارگیل و آفتابگردان موجود در آن

مورد مصرف افرادی که در دوران نقاهت به سر می برند

رشد و ترمیم مخاط روده ها

افزایش جذب کلسیم و منیزیم

مورد استفاده برای افرادی که به مدت طولانی (۳ تا ۶ هفته) به گاواژ نیازمند بوده اند

مناسب برای افرادی که دچار سو تغذیه هستند و سالمندان

کمک به تامین املاح، ویتامین ها و پروتئین مورد نیاز بدن

ترکیبات پودر انترامیل پر فیبر

این پودر حاوی انواع ویتامین ها از جمله ویتامین ث، ویتامین کا، ویتامین ای، اسید فولیک، ب۱۲، بیوتین، ویتامین ب۶، ویتامین ب۱، ویتامین ب۲، ویتامین دی، ویتامین آ، فیبر، پروتئین غلیظ شده شیر، روغن آفتابگردان، روغن نارگیل، اینولین، فیبر جو دوسر، لستینسویا، دکستروز، آسپارتام، طعم دهنده های خوراکی مجاز، مالتودکسترین، کازئینات سدیم، پروتئین غلیظ شده آب پنیر و پانتوئیک اسید است که در ادامه به توضیح خواص برخی از این ترکیبات می پردازیم.

ویتامین A

این ویتامین که نام دیگرش رتینول است موجب تقویت و شکل گیری دندان ها، شکل گیری بافت های نرم و اسکلتی و سلامت پوست و غشاهای مخاطی کمک می کند. رتینول در رتینا یا رنگدانه چشم رنگدانه تولید می کند و باعث تقویت قدرت بینایی به ویژه در تاریکی و نور کم می شود. وجود این ویتامین در شیردهی خانم ها و تولید مثل نیز موثر است.

پیش ساز ویتامین A که در بدن به آن تبدیل می شود کاروتنوئید (رنگدانه ای تیره رنگ) نام دارد و  بیشتر در گیاهان وجود دارد. یکی از انواع این رنگدانه ها بتاکاروتن است که آنتی اکسیدانی قوی بوده و سلول های بدن را در برابر رادیکال های آزاد که مواد ناپایداری هستند، محافظت می کند.

ویتامین D

این ویتامین محلول در چربی برای تقویت و رشد استخوان و متبولیسم کلسیم تاثیر دارد و جذب موادی مثل کلسیم، فسفر و تعدادی دیگر از مواد معدنی به کمک آن صورت می گیرد. کمبود این ویتامین باعث ایجاد بیماری به نام ریکتز می شود از جمله علائم آن اختلال در مصرف کلسیم و رشد و تشکیل غیر عادی استخوان است. همانطور  که می دانید، غده های پاراتیروئید میزان کلسیم خون را تنظیم می کنند و برای این که بتوانند کارشان را به درستی انجام دهند به این ویتامین نیازمند هستند.

مصرف ویتامین D برای کودکان و نوجوان که در سن رشد قرار دارند، اهمیت زیادی دارد چرا که وجودش برای رشد استخوان و دندان ضروری است. زنان باردار نیز در این دوران باید مقدار مناسب ویتامین D را دریافت کنند تا علاوه بر تامین نیاز های بدنشان جنین بتواند به خوبی رشد کرده و تکامل حاصل شود.

ویتامین C

این ویتامین محلول در آب که باعث رشد و تکامل کودکان می شود، به رشد و ترمیم بافت های مختلف بدن کمک می کند و علاوه بر این در ساخت رگ های خونی، لیگامنت ها، کلاژن، تاندون ها و پوست تاثیر دارد. وجود ویتامین Cبرای تقویت بافت استخوانی و دندان و کمک به بهبود زخم ها ضروری است. این ویتامین که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، جلوی آسیب رساندن رادیکال های آزاد به سلول های بدن را می گیرد.

ویتامین K

مصرف این ویتامین که در لخته شدن و انعقاد خون موثر است در افراد ساخورده استخوان را تقویت می کند.

ویتامین E

از دیگر ویتامین هایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد می توانیم به ویتامین E است که جلوی آسیب رساندن رادیکال های آزاد به بافت های بدن را می گیرد و وجود آن برای تشکیل گلبول های قرمز لازم و ضروری است.

منگنز

این ماده معدنی که در متابولیسم کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها شرکت دارد، از مهم ترین مواد معدنی تقویت کننده و اجزای سیستم ایمنی است. منگنز در متابولیسم و استفاده از چربی ها و دستگاه گوارشی به صورت ترکیب با کولین حضور دارد.

روش مصرف پودر انترامیل پر فیبر

تغذیه با لوله را از مقدار کم آغاز کرده و رفته رفته مقدار آن را زیاد کنید تا بیمار بتواند انرژی مورد نیاز را تامین کند.

اگر قصد دارید از قوطی این پودر استفاده کنید، یک پیمانه را به ۵۰ میلی لیتر برسانید.هر میلی لیتر این پودر معادل یک کیلوکالری انرژی تامین می کند.

موارد منع مصرف پودر انترامیل پر فیبر

بیمارانی که نارسایی کلیه یا پانکراتیت حاد دارند

انسداد لوله گوارش یا اختلال در عملکرد آن

کسانی که جراحی کولستومی یا ایلئوستمی کرده اند.

افرادی که با روش ژوژنوستمی تغذیه می شوند.

کسانی که به مقدار کم رژیم باقی مانده نیازمند هستند.

پزشکان اصولا توصیه می کنند که انترامیل پر فیبر را در بیمارانی که به گاواژ نیاز دارند با انترامیل استاندارد و به طور وعده های پشت هم مصرف کنید.

شرایط نگهداری پودر انترامیل پر فیبر

این پودر را در دمای اتاق، یک جای خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری کنید. پودر را بهتر است در جایی قرار دهید که از دسترس کودکان دور باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا