Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

اسانس مالشی چیست و از کاربردهای درمانی آن چه می دانید؟

اسانس مالشی می ‌تواند به بهبود حس تندرستی، کاهش سردرد تنشی و افزایش سطح انرژی شما کمک کند. اسانس ها ترکیباتی هستند که از گیاهان (گل‌ ها، برگ ‌ها، ریشه‌ ها، میوه‌ ها و دانه ‌ها) استخراج می شوند. اسانس‌ ها در واقع عصاره‌ های غلیظ گیاهانی هستند که با استفاده از فرآیند استخراج طبیعی به دست آمده‌ اند. اسانس ها ماهیت و رایحه گیاه را جذب می کند کرده و منحصر به ویژگی های آن گیاه هستند و استفاده از آنها بسیار آسان است. شما می توانید اسانس مالشی را به روغن های ماساژ، کرم ها یا ژل ها اضافه کنید.

اسانس مالشی تقریبا در هر نوع ماساژ درمانی قابل استفاده است. سال ها برای اهداف درمانی و دارویی استفاده می‌شوند، هدف اصلی استفاده از اسانس مالشی در ماساژ دادن آرامش بیشتر، التیام پوست، حفظ مدیریت درد و بهبود خلق و خوی فرد است. در ادامع مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

اسانس مالشی چیست

استفاده از اسانس مالشی روشی ملایم و غیر تهاجمی برای مراقبت از بدن شما است. در لوازم آرایشی، آنها می توانند تسکین دهنده باشند، استفاده از چند قطره در روغن ماساژ می تواند به کاهش برخی شرایط کمک کند. هنگامی که در ماساژ استفاده می شود، باید همیشه با روغن حامل رقیق شوند.

آنها به دو روش اصلی کار می کنند: با ورود به بدن از طریق پوست و دوم از طریق ریه ها از طریق استنشاق و تبخیر. اجزای فعال اسانس ها جذب جریان خون می شوند و خواص درمانی خود را در سراسر بدن پخش می کنند.

کاربرد اسانس مالشی در ماساژ

ماساژ یکی از معروف ترین روش ها برای التیام و آرامش بدن است. این کلمه از کلمه عربی massa به معنای لمس گرفته شده است. وقتی صحبت از سلامتی ما به میان می آید، نقش مهمی ایفا می کند. برای هزاران سال در سراسر جهان، از اسانس های مختلف برای ماساژ استفاده می کنند. در یونان و روم باستان، پس از جنگ، فعالیت‌های بدنی یا ورزش‌ های مختلف، برای بهبودی سریع، التیام زخم‌ ها یا سایر بیماری ‌ها از ماساژ استفاده می ‌شد.

صرف نظر از تکنیک، ماساژ شامل کشش، فشار دادن، بیرون کشیدن عضلات و بافت همبند با شدت و مدت زمان متفاوت است. اغلب با دست و انگشت انجام می شود. اما از وسایل کمکی مختلفی مانند سنگ، حوله گرم و وسایل دیگر نیز استفاده می شود. هدف آن از بین بردن تنش، درد، سفتی، افزایش استقامت بدن، بهبود گردش خون و از بین بردن استرس است. ماساژ علاوه بر آرامش کل بدن، سلامت روان را نیز بهبود می بخشد.

برای ماساژ از اسانس مالشی استفاده می شود. مهم است که بدانید چه زمانی و چگونه از اسانس ها به طور مناسب استفاده کنید. اسانس ها بسیار غلیظ هستند. بنابراین، باید با رقیق کردن آنها در روغن های ملایم تر، مرطوب کننده ها یا لوسیون ها به درستی استفاده شوند. ترکیب روغن ماساژ بستگی به نیاز یا مشکلات شما دارد. برای مقاصد مختلف به اسانس های مختلفی نیاز داریم.

اسانس مالشی چیست
اسانس مالشی چیست

فواید ماساژ با اسانس مالشی

  • رایحه آن، احساسات و روحیه را افزایش می دهد.
  • گردش خون را بهبود می بخشد و لنف را تحریک می کند، بنابراین به حذف مواد مضر از بافت ها کمک می کند.
  • عملکرد مغز شما را نیز بهبود می بخشند.
  • برای کاهش درد مفاصل و ماهیچه‌ها، همراه با هرگونه التهابی، به خوبی عمل می کند. وقتی بافت‌ها تحریک می‌شوند و گردش خون افزایش می‌یابد، شروع به احساس آرامش در عضلات دردناک خود خواهید کرد.
  • عضلات و بافت همبند را شل می کند.
  • برای تسکین سردرد یا مشکلات میگرنی مفید است. سردردهای مزمن بر جسم و روح تاثیر می گذارد و می توانند از سردرد پیشگیری کند.
  • خواب عمیق را القاء کرده و از بی خوابی جلوگیری می کند.
  • کاهش فشار خون بالا
  • ایجاد تنفس عمیق تر و رفع مشکلات تنفسی (تنفس عمیق باعث ایجاد حس آرامش و کاهش استرس می شود).
  • واقعا ذهن شما را آرام کند و به کاهش اضطراب و تنشی که ممکن است تجربه کنید، کمک می کند.
  • ترشح اندورفین را تحریک می کند که مسئول نوسانات خلقی هستند و توانایی تسکین درد و بهبود خلق و خو را دارند.
  • احساس لذت باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه دفاع ما در برابر بیماری می شود.
  • ما را از تنش مزمن در شانه ها، گردن و پشت رها می کند.
  • کمک به رفع سردردهای ناشی از بیماری های معده، کیسه صفرا، کبد و PMS.
  • آرامش عمیق بدن در سطوح فیزیکی، عاطفی و ذهنی.

رایج ترین اسانس های مالشی برای ماساژ

هر اسانس مالشی که در ماساژ درمانی استفاده می شود دارای خواص متفاوتی است که برای اهداف مختلف استفاده می شود. افزودن اسانس های مختلف به روغن ماساژ می ‌تواند اثرات آرامش ‌بخش و تسکین ‌دهنده داشته باشد. همچنین در طول ماساژ درمانی شما به عنوان رایحه درمانی نیز عمل می کند.

اسانس مالشی روشی عالی برای افزایش اثربخشی ماساژ و همچنین بهبود خلق و خوی کلی هستند. در زیر لیستی از اسانس های رایج و فواید شناخته شده آنها در ماساژ آورده شده است.

اسانس اسطوخودوس

خواص اسانس اسطوخودوس به عنوان بسیار تسکین دهنده بدن، آرامش بخش و همچنین مراقبت از انواع پوست شناخته شده است. می تواند به رفع بی خوابی، اضطراب، افسردگی و بی قراری کمک کند. این اسانس دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است که باعث درمان سوختگی و گزش حشرات می شود. هنگامی که در طول ماساژ استفاده می شود، اسطوخودوس می تواند به آرام کردن سیستم عصبی شما و بهبود آرامش کلی کمک کند.

اسانس نعناع

اسانس نعناع به عنوان بسیار نیروبخش و عالی برای باز کردن سینوس ها شناخته شده است. می تواند به گرفتگی بینی و سرماخوردگی کمک کند. نعناع را می توان به صورت خوراکی یا موضعی روی پوست استفاده کرد. روغن نعناع با تجربه ماساژ می تواند پوست را خنک کند و به بهبود سردرد، کاهش التهاب ماهیچه ها، تسکین گرفتگی و درد مفاصل کمک کند.

اسانس بابونه

اسانس بابونه بسیار آرام بخش است. خود بابونه به عنوان چای برای آرامش بخشیدن به نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل ماهیت آرامش بخش اسانس بابونه، می توان از آن برای رفع بی خوابی استفاده کرد. هنگامی که در حین ماساژ استفاده می شود، بابونه مفید است زیرا ضد التهاب است. اسانس بابونه را می توان برای پوست ملتهب، آرتریت، سردرد، رگ به رگ شدن و دردهای عضلانی استفاده کرد.

اسانس ریحان

ریحان نشاط آور و انرژی زا است. می تواند به تحریک ذهن کمک کند. ریحان همچنین به عنوان ضد ویروسی و ضد باکتری در نظر گرفته می شود، و آن را برای زمان سرماخوردگی بسیار مفید می کند. اسانس ریحان در صورت استفاده همراه با ماساژ می تواند به تسکین درد عضلات، کاهش علائم روماتیسم و کاهش خستگی کمک کند.

اسانس لیموترش

اسانس علفی لیمو بسیار نشاط آور و انرژی زا است. رایحه ای مطبوع اما قوی لیمویی دارد و برای نشاط بخشیدن به استفاده کننده عالی است. با توجه به ماهیت قوی اسانس لیمو، در صورت استفاده موضعی نباید بیش از ۰.۷ درصد رقیق شود. هنگامی که با ماساژ استفاده می شود، اسانس علفی لیمو برای تسکین درد عضلانی مفید است. همچنین برای آکنه و به عنوان درمانی برای پای ورزشکاران در صورت استفاده موضعی مفید است.

کاربرد اسانس مالشی در ماساژ
کاربرد اسانس مالشی در ماساژ

اسانس ترنج

اسانس ترنج دارای رایحه ای شیرین و مرکباتی است که انرژی زا، استرس و تنش را کاهش می دهد، آرامش بخش، نشاط بخش و طراوت بخش است. این روغن همه کاره را می توان در آروماتراپی برای تقویت احساس شادی و آرامش استفاده کرد، یا به محصولات زیبایی مورد علاقه خود اضافه کرد. اسانس ترنج همچنین به دلیل خواص ضد باکتریایی خود شناخته شده است و آن را به گزینه ای عالی برای محلول های پاک کننده طبیعی تبدیل می کند. احتیاط کنید زیرا ترنج فوتوتوکسیک است.

اسانس مریم گلی

اسانس مریم گلی فواید زیادی دارد، عصبی بودن، افسردگی، استرس و بی خوابی را از بین می برد و همچنین میل جنسی را افزایش می دهد. به دلیل توانایی آن در کاهش دردهای قاعدگی و کمک به زایمان شناخته شده است. برای تعادل هورمونی، آرام بخش نوسانات خلقی و تسکین گرفتگی عضلات استفاده می شود.

اسانس گشنیز

این اسانس دارای فواید مختلفی از جمله بهبود گردش خون و تسکین درد است. همچنین به خاطر رایحه آرامش بخشش معروف است که می تواند به شما کمک کند پس از یک روز طولانی استرس را از بین ببرید. برای افزایش انرژی، آرامش بخش، کاهش عصبی بودن و کاهش تحریک پذیری استفاده می شود.

اسانس کندر

اسانس کندر دارای رایحه ای دوست داشتنی است که می تواند به آرامش کمک کند. همچنین به دلیل خواص ضد التهابی آن شناخته شده است. اگر در هر قسمت از بدن خود درد یا التهاب دارید می تواند مفید باشد. برای بهبود تمرکز، کاهش تحریک پذیری و بی حوصلگی، تعادل عاطفی، افزایش آگاهی معنوی و مدیتیشن استفاده می شود.

اسانس اکالیپتوس

اگر به دنبال یک اسانس ماساژ با طراوت و تحریک کننده هستید، اسانس اکالیپتوس یک انتخاب عالی است. این اسانس دارای رایحه ای قوی و نیروبخش است که می تواند به آرامش، تسکین بدن و احیای ذهن کمک کند. اسانس اکالیپتوس یک داروی طبیعی است که خواص درمانی زیادی دارد. برای حمایت تنفسی، آرامش بخش، اثرات ضد درد، خواص خنک کنندگی و عفونت های پوستی استفاده می شود.

اسانس گریپ فروت

رایحه نشاط آور گریپ فروت باعث بهبود آرامش و وضوح ذهنی می شود. روغن را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید تا تجربه ای با طراوت و شاداب داشته باشید. این اسانس متعادل کننده، تقویت کننده، تسکین دهنده اضطراب، کاهش دهنده خستگی و سرکوب کننده اشتها است.

سایر اسانس های مورد استفاده در ماساژ درمانی

  • رزماری – برای تسکین دردهای روماتیسمی بسیار مفید است.
  • فلفل سیاه – گردش خون را بهبود می بخشد، گرفتگی و خستگی را پس از تمرینات ورزشی کاهش می دهد، دارای اثر ضد درد و ضد التهابی قوی است.
  • دارچین – ضد عفونی کننده، تسکین دهنده درد است.
  • زردآلو – ضد التهاب و برای مشکلات پوستی بسیار مفید است.

روش استفاده از اسانس مالشی

در این بخش چند دستورالعمل تهیه روغن ماساژ با اسانس آورده شده است که می توانید از آن لذت ببرید. این دستور العمل ها با رقت ۲ درصد برای یک بطری اندازه ۲ اونس هستند.

روغن ماساژ مرطوب کننده

اگر پوست خشکی دارید در اینجا روغن های تسکین دهنده خوبی برای پوست وجود دارد.

  • ۱۲ قطره اسانس اسطوخودوس
  • ۴ قطره اسانس بابونه رومی
  • ۴ قطره اسانس مر
  • ¼ فنجان روغن هسته انگور (یا روغن حامل انتخابی)
  • بطری شیشه ای ۲ اونس

طرز تهیه: همه مواد را به بطری شیشه ای اضافه کنید، تکان دهید تا با هم مخلوط شوند. بهتر است بعد از دوش گرفتن یا حمام استفاده شود، اما می ‌توان در هر زمانی که نیاز به مرطوب‌ کننده کاملا طبیعی داشتید، از آن استفاده کرد.

روش استفاده از اسانس مالشی
روش استفاده از اسانس مالشی

روغن ماساژ آرامش بخش

با این ترکیب اسانس آرام شوید.

  • ۱۰ قطره چوب سدر
  • ۸ قطره اسانس اسطوخودوس
  • ۲ قطره اسانس یلانگ یلانگ
  • ¼ فنجان روغن جوجوبا (یا روغن حامل انتخابی)
  • بطری پمپ لوسیون شیشه ای ۲ اونس

طرز تهیه: همه مواد را به بطری شیشه ای اضافه کنید، تکان دهید تا با هم مخلوط شوند. برای آرامش روی سینه، گردن و شانه ها ماساژ دهید.

روغن ماساژ عضلات دردناک

این اسانس آرامش بخش را روی ماهیچه های سفت یا بعد کار بیش از حد اعمال کنید.

  • ۸ قطره اسانس هل
  • ۸ قطره اسانس اسطوخودوس
  • ۸ قطره اسانس رزماری
  • ¼ فنجان روغن جوجوبا (یا روغن حامل انتخابی)
  • بطری شیشه ای ۲ اونس

طرز تهیه: همه مواد را به بطری شیشه ای اضافه کنید، تکان دهید تا با هم مخلوط شوند. روی عضلات دردناک ماساژ دهید.

روغن ماساژ درد مفاصل

مفاصل دردناک و سفت را تسکین می دهد، این ترکیب خنک کننده درد شما را کاهش می دهد.

  • ۸ قطره اسانس اکالیپتوس
  • ۸ قطره اسانس نعناع فلفلی
  • ۸ قطره اسانس رزماری
  • ¼ فنجان روغن بادام شیرین (یا روغن حامل دلخواه)
  • بطری پمپ لوسیون شیشه ای ۲ اونس

طرز تهیه: همه مواد را به بطری شیشه ای اضافه کنید، تکان دهید تا با هم مخلوط شوند. برای کاهش ناراحتی روی نواحی درد ماساژ دهید.

روغن ماساژ سردرد

این سه روغن قدرتمند ترکیبی عالی برای سردردهای تنشی و استرسی است.

  • ۸ قطره اسانس نعناع فلفلی
  • ۸ قطره اسانس اسطوخودوس
  • ۸ قطره اسانس کندر
  • ¼ فنجان روغن نارگیل تکه تکه شده (یا روغن حامل انتخابی)
  • بطری پمپ لوسیون شیشه ای ۲ اونس

طرز تهیه: همه مواد را به بطری شیشه ای اضافه کنید، تکان دهید تا با هم مخلوط شوند. روی شانه ها، گردن و شقیقه ها ماساژ دهید.

روغن ماساژ جوان کننده

این ترکیب ماساژ نعناع مرکبات را امتحان کنید که از ذهن و بدن پشتیبانی می کند.

  • ۸ قطره اسانس ترنج
  • ۸ قطره اسانس لیمو
  • ۴ قطره اسانس نعناع فلفلی
  • ۱/۴ فنجان روغن جوجوبا (یا روغن حامل انتخابی)
  • بطری پمپ لوسیون شیشه ای ۲ اونس

طرز تهیه: همه مواد را به بطری شیشه ای اضافه کنید، تکان دهید تا با هم مخلوط شوند. روی تمام بدن یا روی سینه، گردن و بازوها ماساژ دهید. این ترکیب فوتوتوکسیک است، لطفا احتیاط کنید و در صورت استفاده به مدت ۱۲ ساعت یا بیشتر از نور خورشید دور بمانید.

فواید ماساژ با اسانس مالشی
فواید ماساژ با اسانس مالشی

روغن ماساژ خواب عمیق

این ترکیب اسانس آرام بخش برای استفاده قبل از خواب عالی است.

  • ۱۲ قطره اسانس مریم گلی
  • ۴ قطره اسانس بابونه رومی
  • ۴ قطره اسانس وتیور
  • ¼ فنجان روغن بادام شیرین (یا روغن حامل دلخواه)
  • بطری پمپ لوسیون شیشه ای ۲ اونس

طرز تهیه: همه مواد را به بطری شیشه ای اضافه کنید، تکان دهید تا با هم مخلوط شوند. قبل از خواب روی سینه، شانه ها و گردن ماساژ دهید.

روغن ماساژ پس از تمرینات ورزشی

پس از انجام تمرینات ورزشی برای ترمیم عضلات، این ترکیب را روی عضلات خسته بمالید.

  • ۱۰ قطره اسانس مرزنجوش
  • ۶ قطره اسانس نعناع فلفلی
  • ۴ قطره اسانس زنجبیل
  • ۱/۴ فنجان روغن هسته انگور (یا روغن حامل انتخابی)
  • بطری پمپ لوسیون شیشه ای ۲ اونس

طرز تهیه: همه مواد را به بطری شیشه ای اضافه کنید، تکان دهید تا با هم مخلوط شوند. بعد از تمرین روی عضلات ماساژ دهید.

موارد احتیاط هنگام استفاده از اسانس مالشی

اسانس ها دارای طیف گسترده ای از اثرات مثبت هستند، اما به دلیل سمی بودن برخی از ترکیبات آلی، باید تحت نظارت یا توصیه یک فرد آموزش دیده استفاده شوند.

اسانس ها در صورت استفاده نادرست می توانند خطرناک باشند. آنها را مستقیما روی پوست یا بدون آزمایش پچ روی پوست خود قرار ندهید. آنها را بدون مشورت با متخصص به هیچ غذا یا نوشیدنی اضافه نکنید. اگر در مورد استفاده از هر یک از آنها مطمئن نیستید، لطفا با پزشک خود صحبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا