Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

سی سی کرم چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟ | تفاوت با دی دی کرم، بی بی کرم و کرم پودر

امروز در این مقاله از جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با سی سی کرم آشنا کنیم. در دنیای رو به پیشرفت امروز، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی نیز مانند دیگر صنایع رشد کرده و هر روز محصولات جدیدتری به بازار روانه می شود. از همین رو، شنیدن نام انواع محصولات مختلف ممکن است شما را به عنوان یک مصرف کننده گیج کند. تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به بزرگ ترین سوال مخاطبان لوازم آرایشی و بهداشتی پاسخ دهیم. تا انتهای این مطلب ما را یاری نمایید تا تمامی اطلاعاتی که نیاز است در مورد سی سی کرم بدانید به شما بدهیم.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با آلرژی به نور خورشید را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

سی سی کرم چیست

این محصول آرایشی برای اصلاح رنگ پوست به کار می رود. سی سی کرم در حقیقت مخفف عبارت انگلیسی color-correcting است. برخی تصور می کنند به دلیل اینکه در این محصول از ویتامین سی استفاده شده است این نام را به آن اختصصاص داده اند. شاید سی سی کرم هایی در بازار باشند که ویتامین سی داشته باشند، اما علت نام گذاری این است. سی سی کرم ها یه ویژگی منحصر به فرد دارند و آن هم این است که تمام ویژگی های کرم های ضد آفتاب، کرم پودر و مرطوب کننده را در خود دارند.

"سی

ویژگی‌ های سی سی کرم

در صورتی که پوست صورت شما دارای نقاطی با رنگ های مختلف است، این محصول مناسب شماست. سی سی کرم می تواند لکه های قرمز و تیره پوست شما را پنهان کند. هر برند با توجه به سیاست های خود، از فرمولاسیون خاصی برای تهیه سی سی کرم ها استفاده می کند. با این حال سی سی کرم شرکت های مختلف در برخی ویژگی های با هم یکسانند. از جمله ویژگی های مشترک ها سی سی کرم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سی سی کرم حاوی SPF است و مانند یک ضد آفتاب عمل می کند.

در برخی سی سی کرم ها از ویتامین سی و آنتی اکسیدان هایی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک های پوستی بهره گرفته شده است.

سی سی کرم ها برای اصلاح رنگ پوست شما مفید هستند و می توانند تمامی لکه های تیره و ناهمگون پوست را یکدست کنند.

آیا سی سی کرم برای پوست چرب مفید است

این محصول محدودیتی برای استفاده توسط انواع پوست ها ندارد. این محصول می تواند به راحتی بر روی هر نوع پوستی استفاده شود. سی سی کرم بافتی سبک دارد و اثری بر روی بسته شدن منافذ باز پوست نخواهد داشت. از همین رو، CC کرم برای افراد با پوست چرب اتفاقا یک محصول بسیار مناسب محسوب می شود.

در صورتی که بی بی کرم ها اصلا برای پوست چرب مناسب نیستند و سبب بسته شدن منافذ باز پوست می شوند.

CC‌ کرم حاوی مرطوب کننده است

همان طور که گفتیم، CC کرم ها حاوی مرطوب کننده هستند. این محصول قابلی آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست دارد. در حقیقت شما با استفاده از سی سی کرم علاوه بر جلوگیری از پیر شدن پوست، به مرطوب شدن و آبرسانی آن نیز کمک می کنید و در عین حال، ایرادات رنگی پوست شما پوشیده خواهد شد.

اصلی ترین تفاوت بین CC کرم و BB کرم در چیست

CC کرم ها با BB کرم ها در عملکرد اصلی و نوع پوشش و بافت متفاوتند. انواع CC کرم بسیار متراکم تر از بی بی کرم ها هستند. با این حال بافت سبک تری داشته و پوشانندگی بهتری دارند.

فواید سی سی کرم چیست

یکی از مهم ترین فواید CC کرم ها خاصیت ضد آفتابی آن ها است. این محصول از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و می تواند یک سپر قوی در برابر اشعه فرابنفش خورشید باشد. این ویژگی منحصر به فرد سبب شده تا شما بتوانید از CC کرم به عنوان یک محصول روزانه استفاده کنید. این محصول می تواند از کرم پودرها عملکرد بهتری از خود بر جای بگذارد. یکی دیگر از مهم ترین فواید CC کرم که در کرم پودرها وجود ندارد، این است که از جوش زدن و بسته شدن منافذ باز پوست جلوگیری به عمل می آورد.

"سی

میزان پوشش دهی سی سی کرم چقدر است

CC کرم به اندازه کرم پودرهایی که خاصیت پوشانندگی بالا دارند، مات و پوشاننده نیست. در صورتی که شما تمایل دارید تا پوست صورتتان مات و یکدست باشد، باید بیش از یک لایه CC کرم مصرف کنید. با این حال در زمانی که شما تمایل دارید ظاهر صورتتان عادی باشد و مشخص نشود که آرایش زیادی دارید، بهتر است از یک لایه سی سی کرم استفاده نمایید. جالب است بدانید که شما می توانید از CC کرم به عنوان یک پرایمر استفاده کنید.

در حقیقت از آنجایی که این محصول دارای خاصیت آبرسانی بوده و SPF دارد، می تواند به عنوان پرایمر و زیر کرم پودر اصلی شما برای زمان هایی که نیاز به آرایش سنگین دارید، مورد استفاده قرار گیرد. به گفته تولید کنندگان CC کرم ها، این محصول با گذشت زمان خاصیت اصلاح رنگ خود را از دست نمی دهد. از همین رو، نسبت به کانسیلرها ارجحیت دارد.

نحوه ی استفاده از سی ‌سی کرم

پیش از استفاده از CC کرم ابتدا بهتر است پوست خود را با شوینده مناسب بشویید و خشک کنید. پیش از استفاده از CC کرم، پرایمر نزنید چرا که از جذب و اثربخشی آن جلوگیری می کند.

برای استفاده از CC کرم ابتدا کمی از آن را روی انگشت زده و روی صورتتان پخش کنید. شما می توانید برای قسمت هایی مانند سیاهی زیر چشم یا لک‌ های روی فک از CC کرم بیشتری استفاده کنید.

CC کرم را با استفاده از یک اسفنج آرایشی یا همان بلندر، به طور کامل روی صورت پخش کنید. در صورتی که نیاز به پوشش دهی بیشتر داشتید، مقدار بیشتری کرم بزنید. روی این محصول می توانید از کرم پودر یا پنکیک استفاده کنید.

"سی

تفاوت بین سی ‌سی کرم، بی ‌بی کرم، دی‌ دی کرم و کرم پودر چیست

در رابطه با خواص و ویژگی های CC کرم در تمام طول این مقاله صحبت کرده ایم. در ادامه به بیان ویژگی های کرم های مشابه با آن پرداخته ایم:

بی بی کرم

کرم های بی بی مخفف Beauty Balm یا Blemish Balm  به معنای بالم زیبایی یا بالم ضد لک هستند. وجود کلمه بالم نشان دهنده بافت سنگین آن است. بی بی کرم ها از سی سی کرم ها بسیار سنگین ترند. در استفاده از بی بی کرم نیازی به استفاده از کرم پودر نیست چون پوشانندگی زیادی دارد. بی بی کرم ها خاصیت اصلاح کنندگی رنگ ندارند یعنی نمی توان بدون کانسیلر از آن ها استفاده کرد. این نوع کرم ها خاصیت ضد آفتابی هم ندارند.

دی دی کرم

عبارت دی دی مخفف Daily Defense است. دی دی کرم ها به عنوان یک کرم روزانه مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات بافتی شبیه به بی بی کرم داشته با این تفاوت که سبک هستند. خاصیت اصلاح رنگ سی‌ سی کرم‌ در دی دی کرم دیده می شود. در حقیقت دی دی کرم ها ورژن بالاتر سی سی کرم ها هستند.

کرم پودر

این محصول از گذشته های بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفته است. کرم پودرها بافتی سنگین دارند که قدرت پوشانندگی بسیار بالایی دارد. در این محصولات خبری از آبرسان و SPF نیست. مگر اینکه کرم پودر شما از یک برند معتبر و به روز باشد تا بتوانید در آن ها مقدار کمی SPF و آبرسانی مشاهده کنید. کرم پودر خاصیت اصلاح کنندگی رنگ ندارد و باید همراه با کانسیلر مورد استفاده قرار گیرد. برخی انواع کرم پودرها مات نیستند و باید با پنکیک مات شوند.

"سی

ضد آفتاب سی سی کرم

همان طور که گفتیم این محصولات حاوی SPF هستند. پس شما با تهیه یک سی سی کرم دیگر نیازی به تهیه ضد آفتاب نخواهید داشت. از این جهت شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

سی سی کرم چه مارکی خوبه

این محصول آرایشی به سبب برند تولیدکننده ویژگی های اضافه تری نیز دارد. برای مثال برخی از شرکت ها میزان SPF آن را بیشتر کرده و بعضی کمتر. اینکه کدام مارک سی سی کرم خوب است بستگی به نیاز شما دارد. با یک جستجوی مفصل در فضای اینترنت می توانید انواع سی سی کرم ها را با هم مقایسه کرده و بهترین آن را برای پوست خود بیابید. در حقیقت بهترین سی سی کرم با توجه به نیاز شما مشخص می شود. سی سی کرم ها از نظر کیفیت ساخت یکسان هستند.

قیمت سی سی کرم

با توجه به این که سی سی کرم شما از چه برندی باشد، قیمت آن متفاوت است. شما می توانید از قیمت ۸۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان سی سی کرم تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا