Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خاک دیاتومه چیست و از فواید سلامتی آن چه می دانید؟

خاک دیاتومه که به اختصار «DE» نامیده می شود یک پودر سفید بسیار ریز و گچ مانند است. این ترکیب از بقایای فسیل شده میکروارگانیسم های آبی تک سلولی به نام دیاتوم ها یا فیتوپلانکتون باستانی تشکیل شده است. خاک دیاتومه یا دیاتومیت به طور طبیعی در سنگ های رسوبی یافت می شود و برای استفاده در محصولات صنعتی، فیلتر استخرها، به عنوان یک حشره کش آلی، در داروسازی، محصولات آرایشی و بهداشتی و حتی در مواد غذایی استخراج می شود.

خاک دیاتومه مانند بسیاری از کاربردهای آن، دارای درجات مختلفی است. استفاده از DE با گرید غذایی برای باغ و مرغداری استفاده می شود که ملایم ترین و ایمن ترین شکل است. گرید صنعتی DE مقدار قابل توجهی سیلیس دارد و برای پستانداران سمی در نظر گرفته می شود.

به دلیل ماهیت جاذب آن، DE به جلوگیری از رشد ارگانیسم های ناخواسته مانند کپک و قارچ کمک می کند. هنگامی که DE در محیط قرار می گیرد، بلافاصله رطوبت را از بین می برد و زنده ماندن میکروب ها و کپک ها را تقریبا غیرممکن می کند. DE ما قابلیت جذب آب دارد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

فهرست مطالب

خاک دیاتومه چیست

خاک دیاتومه پودر جاذبی متشکل از اسکلت های سیلیسی گیاهان آبی میکروسکوپی به نام دیاتوم ها است. خاک دیاتومیت از ۸۸ درصد سیلیس تشکیل شده است. این ماده نرم و سفید رنگ به عنوان رنگدانه یا پرکننده بی اثر در کاغذ، رنگ، آجر، کاشی کف، سرامیک، مشمع کف اتاق، پلاستیک، صابون، مواد شوینده و تعداد زیادی از محصولات دیگر استفاده می شود.

این ترکیب درخشندگی را کاهش می دهد، به عنوان یک عامل سوسپانسیون عمل می کند و ویسکوزیته را افزایش می دهد. رنگ ها را به خوبی جذب می کند و به عنوان پایه رنگ های دریاچه ای استفاده شده است. خاک دیاتومیت به عنوان جاذب و ضماد نیز استفاده می شود زیرا می تواند تا ۴ برابر وزن خود آب جذب کند. به دلیل قابلیت جذب آب، به عنوان یک حشره کش خشک کننده استفاده می شود و اغلب در فرمولاسیون با پیرترین ها مخلوط می شود.

این ترکیب همچنین برای رنگ ‌زدایی و کمک فیلتراسیون برای تصفیه روغن ‌ها، چربی ‌ها و موم‌ ها استفاده می‌ شود. خاک دیاتومیت جایگزین آزبست به عنوان عایق دیگ بخار و کوره بلند شده است، زیرا در برابر انقباض مقاوم تر است و در دماهای بالا خراب نمی شود. کاربردهای دیگر عبارتند از عایق صدا و به عنوان یک ساینده بسیار ملایم در پولیش های فلزی و خمیر دندان.

انواع خاک دیاتومه

دو گرید خاک دیاتومه، گرید غذایی و گرید صنعتی یا گرید استخری وجود دارد. گرید غذایی از منابع آب شیرین به دست می آید و به طور استثنایی خالص است، در حالی که گرید درجه استخر از منابع آب نمک تهیه می شود و دارای آلاینده های زیادی است.

گرید غذایی برای مصرف انسان و حیوانات کاملا بی خطر است. گرید صنعتی تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد که آن را کمی ذوب می کند و لبه های تیز را صاف می کند که فواید زیادی برای سلامتی دارد. همیشه از خاک دیاتومیت گرید غذایی برای مصرف انسان و حیوان خانگی استفاده کنید.

خاک دیاتومه چیست
خاک دیاتومه چیست

کاربردها و مزایای دیاتومه برای سلامتی

از دیاتومه برای سم زدایی استفاده کنید

خاک دیاتومیت حامل بار منفی است، بنابراین سموم و فلزات سنگین با بار مثبت را از بدن جذب کرده و آنها را دفع می کند. مطالعه ای در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که سیلیس موجود در این ترکیب به حذف آلومینیوم و سایر فلزات سنگین از بدن کمک می کند.

با انگل ها مبارزه می کند

عفونت های انگلی شایع هستند، معمولا پس از قرار گرفتن در معرض حیوانات یا در نتیجه بهداشت نامناسب رخ می دهند. خوشبختانه خاک دیاتومیت یکی از مفیدترین راه‌ ها برای خلاصی از شر انگل‌ ها هم برای انسان و هم برای حیوانات خانگی است. این ترکیب کرم های گرد، کرم های قلب، کرم های نواری، کرم های سوزنی، کرم های قلابدار و کرم های نخی را از بین می برد.

سلامت مفاصل و رباط ها را بهبود می بخشد

سیلیس طبیعی موجود در خاک دیاتومیت برای سلامت مفاصل و رباط ضروری است. این ترکیب سیلیس را برای تولید کلاژن و برای روانکاری مفاصل و بازیابی انعطاف پذیری طبیعی تامین می کند. مطالعه ای در سال ۲۰۰۷ در مجله سلامت تغذیه و پیری نشان داد که سیلیس برای استخوان و بافت همبند مفید است و می تواند علائم آرتریت را کاهش دهد.

پوست و دندان را پاکسازی می کند

خاک دیاتومیت ساینده ملایمی است و به عنوان یک پاک کننده برای پوست و دندان مفید است. اغلب در محصولات مراقبت از پوست به عنوان لایه بردار و خمیر دندان استفاده می شود. سموم مضر را جذب می کند و پوست و دندان ها را تمیز و صاف می کند.

ماسک صورت درست کنید

خواص جاذب خاک دیاتومیت آن را به یک جزء عالی برای ماسک صورت تبدیل می کند. این ترکیب روغن ها و سموم اضافی را از پوست جذب کرده و ظاهر آن را بهبود می بخشد. هفته ای یکبار خاک دیاتومیت را به فرمول معمولی ماسک صورت خود اضافه کنید.

برای استفاده آن را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. یک لایه نازک روی پوست بمالید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را بشویید و خشک کنید.

از دیاتومه به عنوان دئودورانت استفاده کنید

خاک دیاتومیت باکتری های ایجاد کننده بو را از بین می برد و سموم و رطوبت را جذب می کند. برای انواع پوست بی خطر است و پوست شما را تحریک نمی کند. در صورت تمایل می توانید یک اسانس خوشبو را برای معطر کردن آن انتخاب کنید.

بهبود تراکم استخوان

کلسیم و ویتامین D معمولا برای بهبود رشد استخوان تجویز می ‌شوند، اما اکثر مردم نمی‌ دانند که بدن نمی‌ تواند کلسیم را بدون افزودن سیلیس جذب کند. مصرف سیلیس به شکل خاک دیاتومیت به بدن کمک می کند تا کلسیم، منیزیم و فسفر را جذب و از آن برای تشکیل استخوان های سالم استفاده کند. این ترکیب به بهبود شکستگی ها سرعت می بخشد و به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند.

به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می کند

تحقیقات کنونی در مورد بیماری آلزایمر آن را به وجود آلومینیوم در مغز مرتبط می کند. بیشتر آلومینیوم از آب آشامیدنی به دست می آید. افزودن سیلیس به شکل خاک دیاتومیت به آب آشامیدنی یا رژیم غذایی به جلوگیری از جذب آلومینیوم کمک کرد. تحقیقات نشان می دهد که غلظت آلومینیوم را در مغز، استخوان ها، کبد، طحال و کلیه ها کاهش می دهد.

کاربردها و مزایای دیاتومه برای سلامتی
کاربردها و مزایای دیاتومه برای سلامتی

سلامت قلب را بهبود می بخشد

سیلیس حاصل از خاک دیاتومیت باعث تقویت عروق خونی و تقویت بافت قلب می شود. همچنین کلسترول را کاهش می دهد، پلاک ها را از بین می برد و رگ ها را انعطاف پذیر نگه می دارد. سیلیس همچنین در تنظیم فشار خون نقش دارد.

دیاتومه کلسترول را کاهش می دهد

چربی های ناسالم در دستگاه گوارش توسط خاک دیاتومه جذب و به دام می افتند و از بدن خارج می شوند. این ترکیب با کاهش چربی های ناسالم به طور موثر سطح کلسترول بد را در بدن کاهش می دهد.

از دیاتومه به عنوان لایه بردار استفاده کنید

خاک دیاتومیت ساینده ملایمی است و به تنهایی یا مخلوط با پاک کننده مورد علاقه شما یک لایه بردار عالی می سازد. هنگامی که به درستی استفاده شود، به آرامی سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست را تمیز می کند و چربی های اضافی را جذب می کند. استفاده از این ترکیب پوست را نرم، لطیف و درخشان می کند.

برای این منظور مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. مقدار کمی از آن را روی نوک انگشتان خود قرار دهید و پوست را به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. در صورت تمایل اجازه دهید خشک شود یا بلافاصله آن را بشویید. این زمان نباید خیلی طولانی باشد زیرا می تواند پوست را خشک کند.

از چین و چروک و علائم پیری زودرس جلوگیری می کند

سیلیس یک ماده معدنی پشتیبان عالی برای پوست و بافت های همبند است. کلاژن بیشتر از سیلیس ساخته شده است و مسئول خاصیت ارتجاعی پوست و توانایی آن در ترمیم بافت ها است. تخریب بافت همبند و کمبود کلاژن باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود. مکمل دیاتومه به طور منظم جایگزین سیلیس مورد نیاز برای تولید کلاژن و حمایت از بافت های همبند می شود.

دیاتومه از موهای سالم حمایت می کند

موهای ما سرشار از سیلیس هستند و برای رشد و درخشندگی به آن نیاز دارند. استفاده از یک مکمل خوب با استفاده از خاک دیاتومه رشد مو را تحریک کرده و به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. وقتی سیلیس در بدن فراوان باشد، موها سالم و درخشان می شوند.

سیلیس از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند

خاک دیاتومیت از سیستم ایمنی و توانایی آن برای تولید آنتی بادی هایی که برای مبارزه با بیماری ها نیاز داریم، پشتیبانی می کند. سیلیس موجود در دیاتومه برای بسیاری از سیستم های بدن از جمله سیستم ایمنی ضروری است. همچنین سموم را از بین می برد و انگل ها را از بین می برد و به سیستم ایمنی اجازه می دهد تا عملکرد بهتری داشته باشد.

دیاتومه برای دیابت

مطالعات اخیر نشان می دهد که سیلیس بر دیابت و کنترل قند خون اثر مثبت دارد. قبل از آزمایش خاک دیاتومه برای کنترل دیابت، باید با پزشک خود مشورت کنید. دیاتومه می تواند برخی از داروها را جذب کرده و اثربخشی آنها را کاهش دهد، بنابراین احتیاط کنید.

تنظیم حرکات روده کوچک و روده بزرگ

هنگامی که خاک دیاتومه در روده ها و روده ها حرکت می کند، سموم را جذب کرده و دستگاه گوارش را تمیز می کند. با گذشت زمان، روده ها از تمام مخاط ها و مواد زائد جمع شده پاک می شوند، حرکات روده منظم تر می شود و روده بزرگ تمیز و سالم تر می شود.

دیاتومه برای کاهش وزن

هیچ تحقیقی در مورد اینکه استفاده از خاک دیاتومه برای کاهش وزن مفید است، وجود ندارد، با این حال بسیاری از مردم گزارش می دهند که مصرف خاک دیاتومه به کاهش وزن آنها کمک می کند. ما می دانیم که DE بدن را سم زدایی می کند و از بسیاری از عملکردهای بدن پشتیبانی می کند به طوری که ممکن است اثراتی بر متابولیسم یا عملکرد بدن داشته باشد.

استفاده های خانگی از خاک دیاتومه
استفاده های خانگی از خاک دیاتومه

خاک دیاتومه برای کاندیدا

از آنجا که این ترکیب به عنوان یک درمان برای بسیاری از بیماری های میکروبی در نظر گرفته می شود، بسیاری از مردم اکنون از آن برای درمان عفونت های کاندیدا یا قارچی استفاده می کنند. در حال حاضر هیچ تحقیقی وجود ندارد که از کاربرد این ترکیب برای کاندیدا حمایت کند، اما بسیاری از مردم ادعا می کنند که برای آنها مفید است. با اینحال ممکن است با دفع سموم و مواد زائدی که کاندیدا به آن چسبیده و رشد آن را تشویق می کند این کار را انجام دهد.

کاربرد دیاتومه برای تصفیه آب

آب، آبجو و سایر مایعات با دیاتومه فیلتر می شوند تا ذرات بسیار ریز را از بین ببرند و انگل ها، ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرند. این ترکیب آب را تصفیه می کند و سموم فلزات سنگین را از بین می برد.

دیاتومه در بسیاری از محصولات تصفیه تجاری برای آب، آبجو، شراب، مخازن ماهی و استخرهای شنا استفاده می شود. ذرات ریز را که باعث مسدود شدن فیلترهای کاغذی می شوند را از بین می برد.

کنترل آفات در خانه

خاک دیاتومیت کاربردهای خانگی زیادی دارد، چه در داخل و چه در خارج از خانه. اگر حشرات مزاحم شما را دیوانه کرده است، DE همان چیزی است که به آن نیاز دارید. با استفاده از این خاک راحت می توانید از شر حشرات ناخواسته خلاص شوید.

استفاده های خانگی از خاک دیاتومه

از دیاتومه به عنوان یک پاک کننده ساینده استفاده کنید

خاک دیاتومه ساینده ملایمی است و به عنوان یک جلا دهنده یا پاک کننده ساینده خوب عمل می کند. از آن برای پاک کردن غذای سوخته و روغن از قابلمه و تابه استفاده کنید. برای تمیز کنندگی کمی از آن را روی برس بریزید و استفاده کنید. شما می توانید آن را به همان روشی که از پاک کننده های تجاری استفاده می کنید، استفاده کنید.

خاک دیاتومه جاذب است

از آن برای تمیز کردن نشت روغن یا آب استفاده کنید. همچنین می توانید از آن در بستر بچه گربه خانگی برای جذب مایعات و بو استفاده کنید. قبل از تمیز کردن، کمی از آن را روی روغن ‌های آشپزی یا روغن‌های موتور ریخته شده بپاشید تا جذب شوند.

دیاتومه بوها را جذب می کند

برای از بین بردن بوهای سطل زباله، کفش های عرق کرده و جعبه زباله بچه گربه به خوبی عمل می کند. از آن برای جذب بوی غذا در یخچال یا هر جایی که برای از بین بردن بو نیاز دارید، استفاده کنید. از آن به همان روشی استفاده کنید که از جوش شیرین برای رفع بو استفاده می کنید.

لکه ها را از روی لباس پاک کنید

از آنجا که خاک دیاتومیت جاذب است، می تواند لکه های روغن را از سطوح و لباس پاک کند. مقدار کمی از آن را روی لکه بمالید و اجازه دهید روغن را جذب کند، سپس طبق معمول بشویید.

لکه های فرش را پاک کنید

خاک دیاتومیت به دلیل خاصیت جاذب خود یک پاک کننده فرش عالی برای از بین بردن لکه ها است. مقدار زیادی از آن را روی لکه ها بمالید و اجازه دهید چند ساعت بماند. سپس جاروبرقی بکشید. ممکن است چندین بار برای از بین بردن لکه ها لازم باشد این کار را انجام دهید.

فرش های خود را خوشبو کنید

بوی حیوانات خانگی و سایر بوهای فرش به سرعت با DE از بین می روند. برای این منظور روی فرش دیاتومه بپاشید و آن را با برس تمیز کننده یا جارو پخش کنید. بگذارید ۲۴ ساعت بماند سپس با جاروبرقی تمیز کنید. DE یکی از بهترین داروهای خوشبو کننده فرش است که بوی تازگی و تمیزی به فرش شما می بخشد.

استفاده از خاک دیاتومه در باغ
استفاده از خاک دیاتومه در باغ

شیرآلات و سایر وسایل خود را جلا دهید

خمیری از DE و سرکه یا آب لیمو درست کنید و از آن برای براق کردن شیرهای حمام، سینک و دوش برای تمیز کردن عمیق استفاده کنید. این ترکیب یک ساینده ملایم و مناسب برای تمیز کردن و صیقل دادن فلزات است.

ظروف نقره خود را تمیز کنید

ظروف نقره و جواهرات نقره خود را با کمی خاک دیاتومه پاک کنید، سپس آن را در پارچه نازک پنبه ای بپیچید در ظرف یا کیسه پلاستیکی نگهداری کنید. DE یکی از بهترین داروهای خانگی برای تمیز کردن نقره است زیرا مواد شیمیایی موجود در هوا را که باعث کدر شدن نقره می شود را جذب می کند.

به عنوان یک مانع حرارتی استفاده کنید

خواص حرارتی DE آن را به یک ماده عایق مفید تبدیل کرده است. این ترکیب به صورت تجاری برای عایق کاری برای استفاده با مواد برودتی استفاده می شود. برخی از فضاهای حرارتی خلاء با خاک دیاتومه بسته بندی می شوند تا خواص عایق را افزایش دهند. شما می توانید از آن به عنوان عایق در انواع پروژه های خانگی استفاده کنید.

خاک دیاتومه برای ساس

دیاتومه هایی که DE را تشکیل می دهند دارای پوسته های ریز سنگی سخت هستند. این پوسته ها از سیلیس ساخته شده اند که اتفاقا یکی از سخت ترین مواد روی زمین است. واقعیت جالب این است که ۵۹ درصد پوسته زمین از سیلیس تشکیل شده است و ماده اصلی بیش از ۹۵ درصد از سنگ های شناخته شده است.

برای ما انسان ها خاک دیاتومه مانند ابریشم صاف و نرم است! با این حال، هنگامی که پودر آن در تماس با حشرات آفت قرار می گیرد، لبه های تیز میکروسکوپی سیلیس موجود در DE صدها ساییدگی بر روی آنها ایجاد می کند. خرده های ریز شیشه مانند لایه بیرونی محافظ بدن آنها را خراب می کند و باعث می شود، خشک شوند و بمیرند.

خاک دیاتومه چه نوع حشرات آفتی را می کشد

این ترکیب در برابر هر حشره ای که دارای اسکلت بیرونی باشد موثر است. این شامل کک، کنه، شپش، مورچه، هزارپا، سوسک، ماهی نقره ‌ای، ساس، جیرجیرک، صدپا، لارو پشه ‌های قارچی و برخی حشرات است. در حالی که به طور کامل آنها را نمی کشد، بسیاری از حلزون ها و حلزون ها دوست ندارند روی DE بخزند (و سرعت آنها را کاهش می دهد)، بنابراین می توان از آن به عنوان یک مانع محافظ یا بازدارنده استفاده کرد. افزودن گرد و غبار سبک DE را در زیر بستر چوب در مرغداری از کنه و شپش جلوگیری می کند.

خاک دیاتومه در برابر کاترپیلارهایی مانند کرم کلم موثر نیست. DE به دلیل لایه مخاطی ضخیم که به آنها کمک می کند تا با خیال راحت در خاک ریگ دار حرکت کنند به کرم های خاکی نیز آسیبی نمی رساند. این بدان معناست که می توانید با خیال راحت از DE در سطل کمپوست کرمی که آلوده به کنه، پشه قارچی یا مورچه شده است، استفاده کنید. خاک دیاتومه برای زنبورها نسبتا بی خطر در نظر گرفته می شود – زمانی که به درستی، در حد اعتدال و بدون تماس مستقیم با آنها استفاده شود.

استفاده از خاک دیاتومه در باغ

ساده ترین راه برای استفاده از DE در باغ این است که به سادگی آن را روی سطح خاک، اطراف پایه گیاهان، زیر گیاهان گلدانی یا سایر مناطقی که حشرات آفت وجود دارند، بپاشید.

همچنین می توانید DE را مستقیما روی خود گیاهان آلوده خود بپاشید. با این حال، این کار برای زنبورهای سرگردان خطرناک است. زنبورها کمترین حضور و فعالیت را در ساعات عصر دارند، بنابراین بهترین زمان برای استفاده از DE است. از اعمال DE در روزهای بادی اجتناب کنید.

DE به هر حشره هدفی که با آن در تماس باشد تا زمانی که خشک شود آسیب می رساند، خواه مستقیما با آن گرد و غبار گرفته شود یا بعدا از روی آن عبور کند.

اشکال اصلی استفاده از خاک دیاتومیت این است که وقتی خیس می شود، اثربخشی آن بسیار کمتر می شود. بنابراین، سعی کنید آن را در مناطقی بپاشید که حداقل برای چند روز خشک می مانند، یا برنامه ریزی کنید که آن را پس از آبیاری یا باران دوباره استفاده کنید.

عوارض خاک دیاتومه
عوارض خاک دیاتومه

عوارض خاک دیاتومه

خبر خوب این است که ثابت شده است DE تقریبا برای انسان ها، پستانداران و حیات وحش ایمن است! از نظر شیمیایی، DE دی اکسید سیلیکون خالص (SiO2) است و غیر سمی است. در واقع، خاک دیاتومه معمولا در صنایع غذایی و نوشیدنی برای نگهداری غلات و فیلترهای نوشیدنی ها استفاده می شود. اغلب به عنوان یک کرم ‌زدای طبیعی برای سگ‌ ها، گربه‌ ها و سایر حیوانات خانگی تجویز می‌ شود.

با اینحال استنشاق گرد و غبار ریز دیاتومه برای انسان یا حیوان مضر است. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت به ویژه خطرناک است، مانند کسانی که در صنعت معدن DE کار می کنند. بنابراین، هنگام استفاده از DE احتیاط کنید تا غبارهای معلق در هوا را استنشاق نکنید. برای ایمن بودن، می توانید از ماسک استفاده کنید، به خصوص اگر مشکلات تنفسی دارید.

زیرا خاک دیاتومه می تواند بینی و مجرای بینی را تحریک کند. اگر مقدار بسیار زیادی استنشاق شود، افراد ممکن است سرفه کنند و دچار تنگی نفس شوند. روی پوست می تواند باعث تحریک و خشکی شود. DE نیز به دلیل ماهیت ساینده اش ممکن است چشم را تحریک کند.

وقتی خاک دیاتومه وارد بدن می شود چه اتفاقی می افتد

وقتی خاک دیاتومه خورده می شود، مقدار بسیار کمی جذب بدن می شود. قسمت باقی مانده به سرعت دفع می شود. مقادیر کمی سیلیس به طور معمول در تمام بافت های بدن وجود دارد و یافتن دی اکسید سیلیکون در ادرار طبیعی است. در یک مطالعه وقتی افراد چند گرم خاک دیاتومه خوردند. مقدار دی اکسید سیلیکون در ادرار آنها بدون تغییر بود.

پس از استنشاق خاک دیاتومه آمورف، به سرعت از بافت ریه حذف می شود. با این حال، دیاتومه کریستالی بسیار کوچکتر است و ممکن است در بافت ریه و غدد لنفاوی انباشته شود. سطوح بسیار کم دیاتومه کریستالی ممکن است در محصولات آفت کش یافت شود.

قیمت خاک دیاتومه ساس

دیاتومه گرید غذایی می تواند یک ابزار قدرتمند برای بسیاری از حشرات خانه و باغ باشد. برای استفاده به این منظور به دنبال غلظت هایی از محصول باشید که حاوی کمتر از ۱٪ سایر مواد باشد تا مطمئن شوید که از خالص ترین شکل برای حیوانات استفاده می کنید.

همچنین یک درمان قوی برای کک و ساس در خانه است. برای این منظور DE را روی فرش و سایر سطوح بپاشید و اجازه دهید حداقل ۱۲ ساعت در محل بماند.

ممکن است لازم باشد این کار را بعد از یک هفته یا زمانی که احتمال دارد تخم کک ها و ساس ها بیرون بیایند تکرار کنید. این کار را ۳-۴ بار تکرار کنید تا خانه خود را از شر کک ها و ساس های سرسخت داخل خانه خلاص کنید. برای آگاهی از قیمت خاک دیاتومه ساس می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی مراجعه کنید.

فروش خاک دیاتومه

DE یک منبع پایدار از دی اکسید سیلیکون، یک عنصر ضروری برای صنایع مختلف است. توجه داشته باشید که قیمت آن به طور چشمگیری در بین تامین کنندگان به دلیل ارائه کیفیت های مختلف متفاوت است. خاک دیاتومیت توسط شرکت های داخلی و خارجی به فروش می رسد و شما می توانید آن را به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

معدن خاک دیاتومه در ایران

خاک دیاتومه از بقایای فسیل شده موجودات کوچک آبزی به نام دیاتوم ها ساخته شده است. اسکلت آنها از ماده طبیعی به نام سیلیس ساخته شده است. در طی یک دوره زمانی طولانی، دیاتوم ها در رسوبات رودخانه ها، نهرها، دریاچه ها و اقیانوس ها انباشته شدند. امروزه ذخایر سیلیس از این مناطق استخراج می شود. ایران معادن دیاتومه محدودی دارد که برخی از آنها شامل معدن ممغان و معدن بیرجند است.

فرمول شیمیایی خاک دیاتومه
فرمول شیمیایی خاک دیاتومه

فرمول شیمیایی خاک دیاتومه

خاک دیاتومیت در واقع از اسکلت سیلیسی دیاتومه های باستانی باقی مانده است. سیلیس در طبیعت بسیار رایج است و ۲۶ درصد از وزن پوسته زمین را تشکیل می دهد. سیلیس معمولا با اکسیژن و آب واکنش داده و دی اکسید سیلیکون تشکیل می دهد. دی اکسید سیلیکون دو شکل طبیعی دارد: کریستالی و آمورف. بیشتر دیاتومه ها از دی اکسید سیلیکون آمورف ساخته شده اند. با این حال، می تواند حاوی سطوح بسیار کم دی اکسید سیلیکون کریستالی باشد.

فروش خاک دیاتومه در تهران

فروش خاک دیاتومه در تهران با گریدهای مختلف برای استفاده در صنایع صورت می گیرد. شما می توانید این ماده شیمیایی را در بسته بندی های مختلف خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

سوالات متداول

چرا خاک دیاتومه سالم است

محتوای سیلیس همان چیزی است که خاک دیاتومه را برای بدن ما بسیار مفید می کند. سیلیس نقش اساسی در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله جذب سایر مواد معدنی دارد. سیلیس در همه جا وجود دارد، اما بیشتر آن توسط بدن انسان قابل استفاده نیست. DE حاوی سیلیس به شکلی است که به راحتی توسط بدن ما جذب می شود. با پر کردن سطح سیلیس در بدن، می ‌توانیم بسیاری از مشکلات سلامتی مزمن را بهبود بخشیم یا معکوس کنیم.

آیا خاک دیاتومه برای نوزادان بی خطر است

هیچ داده ای نشان نمی دهد که DE به هیچ وجه برای نوزادان مضر است. با این حال، توصیه می کنیم قبل از دادن هرگونه مکمل به نوزاد، از جمله خاک دیاتومیت با پزشک مشورت کنید.

آیا خاک دیاتومه برای محیط زیست بی خطر است

سیلیس، جزء اصلی DE دومین عنصر فراوان در خاک است. این جزء طبیعی و مشترک سنگ، ماسه و خاک رس است. خاک دیاتومیت یک ترکیب کاملا طبیعی است که هیچ اثر مخربی بر محیط زیست ندارد. استفاده از آن به جای آفت کش های مضر برای محیط زیست مفید است. این ترکیب برای ماهی ها، پرندگان و سایر حیات وحش غیر سمی است و هیچ اثر مضر شناخته شده ای ندارد. دانشمندان معتقدند که برای حیات وحش کاملا بی خطر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا