Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

استون صنعتی چیست ؟

استون یک حلال قوی است که برای تمیز کردن یا حل کردن انواع مختلف مواد استفاده می شود. این ترکیب قابل اشتعال است، بنابراین باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد. ممکن است دیده باشید که از استون در سالن های ناخن برای برداشتن ناخن های اکریلیک یا در فروشگاه های سخت افزار برای تمیز کردن ابزارها استفاده می شود.

استون به شکل مایع بی رنگ موجود است. شما ممکن است بخواهید برای سهولت آن را در یک بطری اسپری بریزید. توجه داشته باشید که نباید آن را مستقیما در بطری اسپری قرار دهید زیرا به پلاستیک آسیب می رساند. به همین دلیل قبل از ریختن آن در بطری اسپری، باید استون را با آب مخلوط کنید.

یک قوطی اسپری استون یک راه عالی برای پاک کردن لاک ناخن است. استون صنعتی برای تمیز کردن هرگونه ریخت و پاش یا آلودگی در صنایع مفید است. برای آگاهی از قیمت استون می توانید به فروشگاه های مواد شیمیایی مراجعه کنید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با استون صنعتی ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

استون چیست

نام IUPAC استون ۲-پروپانون با فرمول شیمیایی متراکم C3H6O است. استون از نظر ساختار شیمیایی از ۳ اتم کربن، ۱ اتم اکسیژن و ۶ اتم هیدروژن تشکیل شده است. استون در واقع یک کتون در نظر گرفته می شود زیرا یک گروه کربونیل در آن وجود دارد. این ترکیب یک متیل کتون است که از پروپان حاوی یک گروه اکسو در اتم کربن C-2 تشکیل شده است. فرمول شیمیایی استون (CH3COCH3) است.

کاربرد استون صنعتی

استون به طور گسترده ای به عنوان یک حلال در صنعت استفاده می شود. این ترکیب در تولید رنگ ها، لاک ها و پولیش ها مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان حلال در صنایع چرم و لاستیک استفاده می شود. استون اغلب جزء اصلی مواد پاک کننده مانند پاک کننده ناخن است. صنعت رنگ و پوشش بزرگترین مصرف کننده مشتقات استون است. با توجه به استفاده زیاد از مشتقات استون به عنوان حلال یا واسطه برای فرمولاسیون رزین به ویژه در پوشش ها، رشد بازار استون سالهای اخیر قابل توجه بوده است.

این ترکیب جزء پاک کننده سوپر چسب است. میکاپ آرتیست ها برای پاک کردن چسب هایی که برای فیکس کردن توری کلاه گیس و سبیل استفاده می کنند از استون کمک می گیرند. این کار را می توان با غوطه وری در حمام استون استفاده می کنند و سپس باقی مانده چسب نرم شده را با یک برس سفت پاک کرد. در صنعت نساجی استون می تواند صمغ، روغن و سایر مواد چسبنده را از منسوجات خام مانند پنبه یا ابریشم نیز پاک کند. قیمت استون بر اساس گرید و برند آن متفاوت است.

تولید کننده استون صنعتی

استون یک ماده پرکاربرد است که در دو گرید آزمایشگاهی و صنعتی توسط تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید شده و به بازار عرضه می گردد. استون یک ماده واسطه شیمیایی است که برای ساخت پلیمرهای اکریلیک، پلی کربنات ها و رزین های اپوکسی استفاده می شود.

بازار این ترکیب از نظر گرید به استون با خلوص بیش از حد (≥۹۹.۵ درصد) و درجه خلوص پایین (< 99.5٪) تقسیم می شود. در این میان خلوص پایین استون بازار گسترده تری دارد. استون با درجه خلوص پایین در تولید ترکیبات شیمیایی کشاورزی، رنگ‌ ها و پوشش ‌ها، چسب‌ ها، پردازش لاستیک، پلاستیک، پلیمرها و سایر موارد استفاده می‌ شود. با اینحال استون با درجه خلوص بیش از حد در داروسازی برای تولید داروهای تجویزی و لوازم آرایشی و کالاهای مراقبت شخصی ترجیح داده شود. برای آگاهی از قیمت استون می توانید به فروشگاه های آنلاین مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا