Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

بدن شوی گوار چیست و چه فوایدی دارد؟

گوار گیاهی است که از خواص آن در بسیاری از صنایع استفاده می شود. کاربرد صمغ گوار در صنایه عذایی و آرایشی بهداشتی و تولید شوینده بسیار صورت می پذیرد. بدن شوی گوار محصولی بهداشتی است که به دلیل داشتن این ماده از خواصی ویژه برخوردار است. از کاربرد گوار در صنایه بهداشتی به عنوان غلیظ کننده و تثبیت کننده استفاده می شود. پودر گوار یا گوارگام پلیمری طبیعی بوده و کاربرد بدن شوی گوار پوست را شفاف و کشیده می کند. این ماده طبیعی  ارگانیک بوده و از این رو مصرف بدن شوی گوار بسیار مورد توجه قرار دارد.

گوار چیست

گیاه گوار از گیاهانی است که کاربردی چند منظوره دارد. از گوار به‌عنوان قوام دهنده و تثبیت کننده در غذاها استفاده می شود. صمغ و رزین محلول در آب استخراج شده از دانه های گوار نیز در صنایع کاغذ سازی، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنعت معدن و حفاری نفت و… استفاده می گردد.

دلایل استفاده از بدن شوی گوار

امروزه مصرف کنندگان مدرن محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت های شخصی از اهمیت استفاده از مواد سالم جهت حفظ سلامتی آگاهی دارند. از این رو بسیاری از افراد به استفاده از محصولات آرایشی طبیعی و ارگانیک روی آورده اند. مصرف کنندگان اغلب خواستار شفافیت و خواص مطلوب در پوست و مو هستند. امروزه بسیاری از افراد با اثرات مخرب مواد شیمیایی بر پوست و مو آگاهند. بنابراین بدن شوی گوار و محصولات دیگر حاوی آن جایگاهی ویژه در صنعت آرایشی بهداشتی یافته اند.

استفاده از مواد گیاهی همچون گوار در محصولات مراقبت های شخصی و محصولات آرایشی موجب دگرگونی این صنعت گشته است. کاربرد گوار در محصولات بهداشتی به دلیل طبیعی و گیاهی بودن توجهات زیادی را به خود جلب نموده است.

پودر گیاه گوار یک ماده طبیعی در تولید ژل، شامپو و کرم است. بدن شوی گوار بافت صافی داشته و پوست را آبرسانی و شفاف می‌کند. همچنین گیاه گوار به‌عنوان یک سورفکتانت عمل کرده و کشش سطحی مایع را از بین برده و به تمیزی بیشتر منجر می شود.

با توجه به در فرمول کرم های اصلاح و روان کننده ها می توان این ماده را گنجاند. همچنین از گوارگام در تولید خمیر دندان نیز به طور گسترده استفاده می شود. بنابراین می توان خمیر را بدون هیچ فشاری به راحتی از لوله خارج کرده و استفاده نمود.

گرید بدن شوی گوار

گیاه گوار در لوازم آرایشی با بالاترین درجه کیفیت مورداستفاده قرار می گیرد. پودر صمغ گوار مورداستفاده در مواد آرایشی از مواد عالی تولید و فرآوری می شود. روش های تولید گریدهای گوار با فناوری نوین صورت گرفته و محصول نهایی تولید شده همیشه از بهترین کیفیت و ایمنی برای انواع پوست و مو برخوردار خواهد بود.

سازمان غذا و دارو (FDA) گوار را جهت استفاده در محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبت شخصی ایمن اعلام نموده است. بنابراین از گیاه گوار در صنعت تولید شوینده بسیار استفاده می شود. گرید بدن شوی گوار نیز در درجه استاندارد محصولات آرایشی بهداشتی قرار دارد.

مراقبت از پوست با مصرف بدن شوی گوار

صمغ گوار در لوسیون ها و کرم ها مورداستفاده قرار می گیرد. صمغ گوار پایداری امولسیون را افزایش داده و از اتلاف آب و جدا شدن مایع از ژل ممانعت بعمل می آورد.

گوار در مقایسه با سایر ترکیبات ضخیم کننده به عنوان یکی از بهترین ترکیبات شناخته می شود. زیرا این ماده را می توان بدون اینکه از قبل گرم شود به آب اضافه نمود. گوار ماده ای کاملا طبیعی است. از این رو خواص مطلوبی برای پوست به ارمغان می آورد. شفافیت و محافظت از پوست از مزایا استفاده از بدن شوی گوارگام است. از دیگر مزایا بدن شوی گوار طبیعی بودن و سازگاری آن با محیط زیست است.

کاربرد های گوارگام در صنایع موجب خرید و فروش گسترده آن شده است. قیمت بدن شوی گوار با توجه به برند تجاری آن متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا