Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

مزایای فوق العاده کپسول دی ای ای پرو سایتک نوتریشن در بدنسازی

کپسول دی ای ای پرو سایتک نوتریشن در فرمولاسیون خود دارای دی آسپارتیک اسید، دی متیل گلایسین، ویتامین B15))، زینک و اسید پانتوتنیک است. زینک یکی از مینرال های ضروری است که به سنتز پروتئین ها و حفظ سطح نرمال تستوسترون در خون کمک می کند.

اسید پانتوتنیک موجود در فرمولاسیون کپسول دی ای ای پرو به سنتز ویتامین D و حفظ سلامت روانی کمک می کند. کپسول دی ای ای پرو سایتک نوتریشن برای بدنسازان و ورزشکارانی که مایل به استفاده از استروئیدهای آنابولیک نیستند بسیار مفید است.

این مکمل به عضله سازی و افزایش حجم کمک می کند و یک مکمل فوق العاده مفید برای افزایش سطح تستوسترون در بدن آقایان است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک در رابطه با کپسول دی ای ای پرو سایتک نوتریشن توضیحات بیشتری ارائه می گردد.

مکمل دی ای ای چیست

مکمل دی ای ای یا دی اسید آسپارتیک به طور طبیعی سطح هورمون های آنابولیک را افزایش می دهد. مزایای مکمل دی ای ای این است که تولید تستوسترون، هورمون رشد و توده عضلانی را افزایش داده و چربی بدن را کاهش می دهد. دی ای ای همچنین می تواند عملکرد جنسی و باروری را در آقایان بهبود ببخشد. این مکمل خستگی را کاهش می دهد و عملکرد بدنی را افزایش می دهد. دی دی ای سیستم ایمنی را تقویت می کند و از عملکرد گردش خون، عصبی و قلبی- عروقی پشتیبانی می کند.

مزایای کپسول دی ای ای پرو سایتک نوتریشن در بدنسازی

مکمل دی ای ای در واقع همان اسید دی آسپارتیک است که باعث افزایش طبیعی سطح تستوسترون و هورمون رشد می شود. اسید پانتوتنیک موجود در این مکمل سنتز هورمون های استروئیدی را تقویت می کند، خستگی را کاهش می دهد و از سنتز ویتامین D پشتیبانی می کند.

DMG اسید پانگامیک یا ویتامین B15 است که وظیفه انتقال اکسیژن را بر عهده دارد و از عملکرد سیستم ایمنی، گردش خون، عصبی و قلبی عروقی حمایت می کند. علاوه بر این، اسید لاکتیک را کاهش می دهد که باعث کاهش خستگی و تسریع ریکاوری می شود. زینک موجود در این مکمل غذایی به حفظ سطح طبیعی تستوسترون کمک می کند، باروری و سنتز پروتئین را بهبود می بخشد.

کپسول دی ای ای پرو سایتک نوتریشن به لطف ترکیب منحصر به فرد خود مانند اسید دی-اسپارتیک، یک تقویت کننده تستوسترون است. تستوسترون یک هورمون آنابولیک است که باعث افزایش توده عضلانی می شود. به طور کلی محصولاتی که باعث افزایش تستوسترون می شوند اثرات نامطلوبی دارند، اما در این حالت این هورمون به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود بدون اینکه هیچ گونه اثر مخربی برای سلامتی ایجاد کند.

ویژگی های کپسول دی ای ای پرو سایتک نوتریشن 
ویژگی های کپسول دی ای ای پرو سایتک نوتریشن

ویژگی های کپسول دی ای ای پرو سایتک نوتریشن 

  • تولید تستوسترون را افزایش می دهد
  • تولید هورمون رشد را افزایش می دهد
  • توده عضلانی را افزایش می دهد
  • چربی بدن را کاهش می دهد
  • عملکرد جنسی را بهبود می بخشد
  • احتمال باروری را افزایش می دهد
  • خستگی را کاهش می دهد
  • عملکرد فیزیکی را افزایش می دهد
  • ریکاوری را تسریع می کند
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
  • از عملکرد گردش خون، عصبی و قلبی- عروقی پشتیبانی می کند

دی ای ای چیست

دی ای ای یا دی- آسپارتیک اسید، یک اسید آمینه است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود. این ترکیب در واقع یک شکل جایگزین از ال- آسپارتیک اسید است که یکی از ۲۲ اسید آمینه مورد استفاده بدن برای سنتز پروتئین است. در حالی که D-Aspartic Acid معمولا در پروتئین های بدن گنجانده نمی شود اما عملکردهای دیگری دارد و به دلیل نقشی که در انتقال عصبی دارد کاملا شناخته شده است. DAA به عنوان مکمل توسط مردانی که به دنبال افزایش سطح تستوسترون و عضله سازی هستند استفاده می شود. مصرف مقدار اضافی DAA ممکن است تولید تستوسترون را به طرق مختلف تحریک کند.

DAA پیش ساز مولکولی به نام N-methyl-D-aspartate (NMDA) است. این ترکیب یک انتقال دهنده عصبی است که ترشح هورمون آزاد کننده گنادوتروپین (GnRH) را از هیپوتالاموس تحریک می کند، که سپس ترشح هورمون لوتئین کننده (LH) را از غده هیپوفیز قدامی تحریک می کند.

LH سپس تولید تستوسترون را توسط سلول های لیدیگ در بیضه ها تحریک می کند. علاوه بر این، DAA می‌ تواند مستقیما توسط بیضه‌ ها جذب شود، جایی که در تنظیم مجدد انتقال پیش‌ سازهای تستوسترون به سلول ‌های لیدیگ، که مرحله محدود کننده سرعت در تولید تستوسترون است، نقش دارد.

مطالعات نشان داده اند که افزایش تستوسترون باعث افزایش قابل توجهی در باروری و کیفیت اسپرم مردان می شود. نشان داده شده است که DAA در مردانی که سطح تستوسترون پایینی دارند، نسبت به مردانی که در محدوده طبیعی یا بالا هستند، تأثیر قابل توجهی بیشتری دارد.

همانطور که بسیاری از مردم می دانند، افزایش سطح تستوسترون می تواند توده عضلانی و قدرت را افزایش دهد در حالی که توده چربی را کاهش می دهد، میل جنسی را تقویت می کند، خلق و خو را بهبود می بخشد و تمرکز را بهبود می بخشد. بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان به این دلایل از DAA استفاده می کنند.

دوز ۲-۳ گرم در روز در اکثر آزمایشات استفاده می شود. مطالعه بر روی افرادی که از این مقدار به صورت طولانی مدت استفاده می کردند، هیچ گونه ناهنجاری بیوشیمیایی را نشان نداده است.

زمان مصرف دی ای ای

DAA ممکن است در هر زمانی از روز مصرف شود، بسیاری از مردم بر این باورند که این مکمل برای دستیابی به بهترین نتایج جهت افزایش گذرای تستوسترون عالی است. یک رژیم دوز استاندارد برای DAA این است که ۱۲ روز آن را مصرف کنید و سپس ۷ روز از آن استفاده نکنید.

کپسول دی ای ای پرو سایتک نوتریشن در بدنسازی
کپسول دی ای ای پرو سایتک نوتریشن در بدنسازی

 عوارض قرص دی ای ای

در حالی که DAA در افزایش سطح تستوسترون کاملا موفق است، تحقیقاتی که روی حیوانات انجام شده نشان می ‌دهد که می ‌تواند تولید آنزیمی به نام آروماتاز که مسئول تبدیل تستوسترون به استروژن است را تنظیم کند. اثرات استروژن می تواند اثرات تستوسترون را خنثی کند و باعث عوارض جانبی مانند ژینو و تجمع چربی شود.

استفاده همزمان از یک مهارکننده آروماتاز/استروژن می تواند از این اثرات جلوگیری کند و اطمینان حاصل کند که حداکثر سود از افزایش تستوسترون حاصل می شود.

از طریق افزایش سطح GnRH، DAA ممکن است سطح پرولاکتین را نیز افزایش دهد، که می تواند تاثیر متفاوتی داشته باشد، اما در برخی از مردان ممکن است باعث کاهش تستوسترون شود. این مسئله در دوزهای بالاتر بیشتر مشخص می شود.

مانند هر مکملی که تستوسترون را افزایش می دهد، DAA پتانسیل ایجاد عوارض جانبی مانند آکنه، افزایش رشد مو، افزایش پرخاشگری و افزایش میل جنسی را دارد. برخی از مردان نیز افزایش گرسنگی هنگام استفاده از DAA را گزارش کرده اند.

گزارش شده است که DAA باعث نوسانات خلقی و افسردگی در برخی افراد می شود. این ممکن است به دلیل تبدیل DAA به انتقال دهنده عصبی NMDA باشد که به نوبه خود می تواند سطح اسید آمینه ای به نام هموسیستئین را افزایش دهد. این ترکیب پس از آن که با گیرنده NMDA تعامل می کند باعث انتشار غیر طبیعی انتقال دهنده عصبی و عوارض جانبی روانی می شود. سطوح هموسیستئین را می توان با مکمل اسید فولیک یا بتائین کاهش داد. بنابراین می توان این عوارض جانبی را در مصرف کنندگان DAA کاهش دهد.

مانند بسیاری از مکمل های اسید آمینه، افرادی که معده حساس دارند ممکن است پس از مصرف دوزهای بالاتر، ناراحتی خفیفی را تجربه کنند. مصرف DAA در کنار غذا می تواند به کاهش این علامت کمک کند.

خرید قرص دی اسپارتیک اسید

قرص دی اسپارتیک اسید یکی از مکمل های موجود در بازار است که سطح انرژی و عملکرد جنسی را بهبود می بخشد. مصرف این قرص کمک می کند که برای داشتن اندامی بهتر چربی های سرسخت را از بدن خارج کنید. همچنین با کمک به سنتز تستوسترون از رشد سریع توده عضلانی، قدرت و ریکاوری پشتیبانی می کند.

مطالعه ای که اثرات DAA را بر روی تستوسترون را بررسی می کرد، نشان داد که این ماده به طور طبیعی سطح تستوسترون را بیش از ۹۰٪ افزایش می دهد. مطالعه ای روی مردان چاق و دارای اضافه وزن نشان داد که سطح تستوسترون تنظیم شده باعث بهبود BMI و ترکیب بدن (نسبت چربی به عضله) می شود.

یک کارآزمایی بالینی همچنین نشان داد که افزایش سطح تستوسترون منجر به بهبود قابل توجهی در عملکرد جنسی، سطح انرژی و میل جنسی می شود. تحقیقات بیشتر نشان داد که تستوسترون همچنین سنتز پروتئین را تحریک می کند که باعث رشد توده عضلانی، قدرت و ریکاوری می شود.

کپسول دی ای ای پرفورمنس اج

کپسول دی ای ای پرفورمنس اج یک کمک طبیعی برای افزایش تستوسترون است. این مکمل از ترکیباتی تشکیل شده است که به دقت تحقیق شده اند تا بدن را برای تولید طبیعی تستوسترون بیشتر تحریک کنند. این افزایش تستوسترون با فهرست گسترده ای از اثرات دیگر همراه است که عبارتند از:

  • کاهش خستگی
  • بازیابی میل جنسی
  • حمایت از خلق و خوی بهتر
  • افزایش وضوح ذهنی
  • از بین بردن اختلال نعوظ
  • از رشد و بازیابی توده عضلانی حمایت می کند

بررسی بالینی نشان می دهد که این مکمل سطح تستوسترون را تا ۹۸٪ بهبود می بخشد و علائم تستوسترون پایین، مانند سطوح پایین میل جنسی را برای همیشه معکوس می کند. یک مطالعه جامع نشان داد که مردان پس از مصرف این مکمل بهبود نعوظ و تعداد اسپرم بهتری را تجربه کرده اند. همچنین نشان داد که مقدار کل و تستوسترون آزاد افزایش یافته است.

خواص کپسول دی ای ای پرو سایتک نوتریشن
خواص کپسول دی ای ای پرو سایتک نوتریشن

دی ای ای رونی کلمن

دی ای ای رونی کلمن یک تقویت کننده تستوسترون کاملا طبیعی است که ادعا می کند با افزایش تولید این هورمون، مشکل کاهش تستوسترون را برطرف می کند. سایر دی ای ای رونی کلمن عبارتند از:

  • استرس را کاهش می دهد
  • استقامت را بهبود می بخشد
  • به افزایش تولید تستوسترون کمک می کند
  • به بهبود قدرت و رشد عضلات کمک می کند
  • با سوزاندن چربی های سرسخت از کاهش وزن حمایت کنید
  • تقویت قدرت عضلانی تا حدود ۱۴۰٪

یک مطالعه نشان داد مردان سالمی که به مدت ۱۲ روز از مکمل‌ های دی آسپارتیک اسید را استفاده می‌ کردند، نتایج موفقیت‌ آمیزی را تجربه کردند، که ۲۰ مورد از ۲۳ مورد سطح تستوسترون بالاتری را نشان دادند (متوسط افزایش ۴۲٪). همچنین سه روز پس از قطع مصرف مکمل، سطح تستوسترون ۲۲ درصد بیشتر از ابتدای مطالعه باقی ماند.

قیمت مکمل دی ای ای

آمینو اسید دی ای ای به طور طبیعی در بدن یافت می شود. این ماده سازنده پروتئین است و نقش مهمی در تولید هورمون ها از جمله تستوسترون دارد. DAA در غده هیپوفیز، بیضه ها، هیپوتالاموس و سایر اندام ها یافت می شود.

آمینو اسید دی ای ای با تحریک ترشح هورمون لوتئینیزه کننده (LH) از غده هیپوفیز عمل می کند. LH سپس به سمت بیضه ها می رود و در آنجا سلول هایی به نام سلول های لیدیگ را برای تولید تستوسترون بیشتر تحریک می کند. این فرآیند به افزایش سطح تستوسترون در مردان با سطوح پایین این هورمون مهم کمک می کند.

DAA به طور طبیعی در برخی غذاها مانند تخم مرغ، محصولات لبنی، ماهی و گوشت یافت می شود. همچنین می توان آن را به عنوان مکمل برای کمک به افزایش سطح تستوسترون مصرف کرد.

تستوسترون یک هورمون مهم برای سلامت و تندرستی مردان است. این هورمون به تنظیم توده عضلانی، تراکم استخوان، میل جنسی، باروری، خلق و خو، سطح انرژی و سلامت کلی کمک می کند. سطوح پایین تستوسترون می تواند منجر به کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ و همچنین خستگی، افسردگی و سایر مشکلات سلامتی شود.

به همین دلیل، حفظ سطح سالم تستوسترون در بدن مهم است. این کار را می توان از طریق تغییر سبک زندگی مانند ورزش منظم و مصرف یک رژیم غذایی متعادل انجام داد. علاوه بر این، برخی از مواد تشکیل دهنده مانند D-Aspartic Acid می توانند به طور طبیعی به افزایش سطح تستوسترون کمک کنند. قیمت مکمل دی ای ای بسته به برند تولید کننده آن متفاوت است و شما بر اساس بودجه خود و مشورت با پزشک می توانید آن را تهیه کرده و مورد مصرف قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا