Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

۵ علت اصلی درد قفسه سينه | معجزه درمان خانگی درد قفسه سینه

درد قفسه سينه به درد در هر ناحیه از سینه شما اطلاق می شود. این درد ممکن است به مناطق دیگر از جمله بازوها، گردن یا فک گسترش یابد. درد قفسه سینه می تواند تیز یا خفیف باشد. ممکن است احساس سفتی داشته باشید یا ممکن است احساس کنید که سینه شما در حال خرد شدن یا فشرده شدن است. این درد می تواند برای چند دقیقه یا چند ساعت دوام داشته باشد. در بعضی موارد ممکن است شش ماه یا بیشتر طول بکشد.

درد قفسه سینه یک علامت شایع است که می تواند به اشکال مختلف و در اثر طیف گسترده ای از شرایط پزشکی ایجاد شود. به عنوان مثال، شما ممکن است تحت شرایط استرس زا یا بعد از یک وعده غذایی بزرگ و چرب در قفسه سینه خود احساس ناراحتی کنید.

اگر درد شدیدی در قفسه سینه خود تجربه می کنید، به ویژه اگر با علائم دیگری مانند تنگی نفس، سرگیجه یا تعریق همراه است به دنبال مراقبت پزشکی باشید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک در رابطه با علت و درمان درد قفسه سینه صحبت خواهیم کرد لطفا همراه ما باشید.

درد قفسه سينه نشانه چيست

درد قفسه سینه به عنوان درد مکرر در سینه شما – به طور معمول، پشت استخوان قفسه سینه و در نزدیکی قلب شما – تعریف می شود که به قلب شما مربوط نمی شود. در اکثر افراد این درد به دلیل مشکل مری و بیماری ریفلاکس معده (GERD) است. استرس، اضطراب و افسردگی نیز می تواند به عنوان درد مزمن قفسه سینه آشکار شود. شرایط دیگری که می تواند باعث درد حاد قفسه سینه شود شامل مشکلات ریه و صدمات اسکلتی عضلانی است.

علت درد قفسه سينه

درد قفسه سینه می تواند نگران کننده باشد. دلایل زیادی برای این درد وجود دارد و در بیشتر موارد مهم است که هنگام تجربه آنها، کمک فوری پزشکی دریافت کنید.

دلایل مرتبط با قلب

مشکلات قلبی اغلب باعث درد در قفسه سینه می شود. بیماری عروق کرونر شایع ترین شکل بیماری قلبی است که باعث می شود خون کمتری در قلب شما جریان یابد. وقتی این اتفاق بیفتد، ممکن است دردهای تیزی معروف به آنژین را تجربه کنید. این احساسات می توانند از قفسه سینه شما به مناطق دیگر بدن مانند بازوها یا پشت شما گسترش یابد. حملات قلبی نیز ممکن است با درد در قفسه سینه در ارتباط باشد.

علل مرتبط با ریه

اگر درد ریه را تجربه کنید، به احتمال زیاد درد در قفسه سینه را نیز احساس خواهید کرد. ریه های شما در یک غشای نازک قرار گرفته اند که می تواند ملتهب شود. هنگامی که التهاب زیادی اتفاق می افتد، سرفه یا نفس کشیدن می تواند باعث درد شدید و حساسیت در قفسه سینه شما شود.

دلایل ناشی از استرس

وقتی استرس دارید یا مضطرب هستید ، ممکن است احساس ترس، نگرانی و بی قراری کنید. این احساسات می تواند احساس سفتی در سینه شما ایجاد کند که نفس کشیدن را دشوار می کند. اضطراب شدید می تواند باعث حمله پانیک شود، که یک دوره نگرانی یا ترس شدید است. در حین این حمله درد در قفسه سینه می تواند ناشی از تپش قلب، تنگی نفس و احساس خستگی باشد.

درد قفسه سينه نشانه چيست
درد قفسه سينه نشانه چيست

علل مربوط به هضم و جذب

دستگاه گوارش شما شامل کبد، معده، لوزالمعده و روده شما است. در حالی که این اندام های شکمی مسئول پردازش غذایی که می خورید، هستند، می توانند در قفسه سینه شما نیز درد ایجاد کنند.

سوزش سر دل یکی از شایع ترین علل مربوط به هضم درد قفسه سینه است. هنگامی که اسید با بافت مری تماس پیدا می کند باعث ایجاد احساس سوزش در قسمت فوقانی قفسه سینه و گردن شما می شود.

سایر اختلالات گوارشی نیز می توانند باعث درد در قفسه سینه شوند. مثلا التهاب لوزالمعده که به عنوان پانکراتیت شناخته می شود، می تواند باعث درد در قفسه سینه و کمر شود که هنگام غذا خوردن بدتر می شود.

علل مربوط به عضلات

اگر قبلا وزنه هایی را در ورزشگاه بلند کرده اید، ممکن است با دردهای عضلانی آشنا باشید. این درد می تواند در عضلات موجود در سینه شما هنگام ملتهب یا پاره شدن، یا هنگامی که تروما را تجربه می کنند، رخ دهد. حتی سرفه بیش از حد یا بلند کردن چیزی سنگین به طور نادرست می تواند باعث درد در قفسه سینه مربوط به تروما عضله شود.

علائم درد قفسه سينه

علائم و نشانه هایی که با درد و ناراحتی در قفسه سینه رخ می دهد شامل موارد زیر است:

  • احساس فشرده شدن
  • مشکل در نفس کشیدن
  • سنگینی قفسه سینه
  • سوزش در قفسه سینه
  • احساس خفگی

ممکن است درد را در فک، گردن، شانه ها، بخش فوقانی شکم و بازوها تجربه کنید. علائمی مانند اضطراب و قرار گرفتن در معرض سرما یا استرس عاطفی نیز می تواند باعث سفتی قفسه سینه شود.

درمان درد قفسه سينه

درمان موثر به شناسایی علت درد موجود در قفسه سینه بستگی دارد. برخی از گزینه ها عبارتند از:

درمان ریفلاکس اسید

اگر درد موجود در قفسه سینه ناشی از GERD باشد، معمولا درمان آن ساده و مؤثر است. مهار کننده های پمپ پروتون (PPI) رایج ترین دارو برای درمان GERD است.

مسدود کننده های درد

متداول ترین و مؤثرترین درمان برای درد در قفسه سینه غیر قلبی دارویی است که سیگنال های درد را مسدود می کند. اینها معمولا از کلاس داروهایی هستند که به عنوان داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای (TCA) شناخته می شوند و در دوزهای بسیار کمتری از آنچه برای درمان افسردگی استفاده می شود، تجویز می شود.

درمان درد قفسه سينه
درمان درد قفسه سينه

داروی درد قفسه سينه

داروهایی که برای درمان برخی از شایع ترین دلایل درد در قفسه سینه تجویز می شوند عبارتند از:

نیتروگلیسیرین

نیتروگلیسیرین که معمولا به عنوان قرص زیر زبان شناخته می شود، شریان های قلب را گشاد می کند تا خون بتواند به راحتی از طریق فضاهای باریک جریان یابد. برخی از داروهای فشار خون نیز رگ های خونی را آرام و گسترده می کنند.

آسپرین

اگر پزشک تشخیص دهد که درد موجود در قفسه سینه به قلب شما مربوط می شود احتمالا برای شما آسپرین تجویز می کند.

رقیق کننده های خون

اگر لخته ای در شریان دارید که به قلب یا ریه ها می رود، احتمالا داروهایی به شما داده می شود تا از تشکیل لخته های بیشتری جلوگیری شود.

داروهای کاهش دهنده اسید

اگر درد موجود در قفسه سینه در اثر نشت اسید معده به مری ایجاد شود داروهای کاهش دهنده اسید برای شما تجویز می شود که میزان اسید موجود در معده را کاهش می دهند.

درمان خانگی درد قفسه سينه در طب سنتی

در صورت درد قفسه سینه، از طریق بینی و دهان خود به آرامی نفس بکشید. این به شما کمک می کند تا آرامش داشته باشید و اکسیژن بیشتری به بدن خود بدهید.

نوشیدن یک لیوان آب انار همچنین می تواند به کاهش درد شما کمک کند.

برای تقویت گردش خون خود از روغن زیتون فوق بکر در غذاهای خود استفاده کنید.

به آرامی و با آرامش بخورید زیرا هوای استنشاقی می تواند باعث درد قفسه سینه شود.

از محیط های سرد خودداری کنید زیر سرما رفلکس های عضلانی را تحریک می کند که می تواند باعث درد در قفسه سینه شود.

وعده های غذایی متعادل و مغذی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، اسید فولیک، ویتامین B12 و سایر مواد مغذی بخورید.

نوشیدنی های گرم مانند چای Hibiscus را برای سهولت در سوء هاضمه بنوشید.

از فعالیت های شدید که باعث درد قفسه سینه می شود خودداری کنید و آن را شدیدتر کنید.

استرس خود را کاهش دهید زیرا می تواند وضعیت شما را بدتر کند.

درمان خانگی درد قفسه سينه در طب سنتی
درمان خانگی درد قفسه سينه در طب سنتی

درمان قطعی و فوری درد قفسه سينه

اگر موارد فوق در کاهش و رفع درد موجود در قفسه سینه موثر نباشند موارد زیر ممکن است به شما توصیه شود:

آنژیوپلاستی و قرارگیری استنت

این درمان به از بین بردن انسداد در شریانی که به قلب می رود کمک می کند. این جراحی شریان را گسترده تر می کند تا جریان خون تسهیل شود.

جراحی بای پس عروق کرونر

این نوع عمل جراحی قلب باز، مسیر جدیدی را برای جریان خون در اطراف انسداد در قلب ایجاد می کند. جراح از قسمت دیگری از بدن رگ خونی می گیرد و از آن برای ایجاد مسیر جدید استفاده می کند.

درد قفسه سينه عصبی

درد در قفسه سینه می تواند مربوط به افسردگی، اضطراب یا استرس باشد. روان درمانی به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. درمان شناختی- رفتاری می تواند به شما یاد دهد که چگونه الگوهای فکری را که باعث استرس یا اضطراب می شود، تغییر دهید یا از بین ببرید.

درد قفسه سينه وسط

سوزش سر دل مهمترین علت درد در وسط قفسه سینه است. این درد ممکن است هنگام دراز کشیدن بدتر باشد زیرا گرانش نمی تواند اسید معده را مانند آنچه در حالت ایستاده است، پایین نگه دارد. این درد اغلب بعد از خوردن وعده های غذایی خاص یا غذاهای تند بدتر می شود – و معمولا شب ها بعد از شام بدتر می شود. زخم معده، اسپاسم عضلانی در مری و سنگ های صفراوی نیز می توانند در این قسمت از بدن درد ایجاد کنند.

درمان درد قفسه سينه وسط

برخی از مشکلات گوارشی می تواند باعث سفتی و درد در ناحیه قفسه سینه شود. این درد در نزدیکی قلب احساس می شود اما در واقع از اندام های گوارشی در آن ناحیه، از جمله معده و مری می آید. احساس سفتی در قفسه سینه می تواند نشانه رفلاکس اسیدی باشد. آنتی اسیدها در این شرایط می توانند به بهبود وضعیت شما کمک کنند.

درمان درد قفسه سينه ناشي از معده

سفتی در قفسه سینه می تواند به معنای ابتلا به بیماری زخم معده باشد که باعث ایجاد زخم دردناک در پوشش معده یا دوازدهه می شود. این زخم ها توسط اسیدهای معده که به پوشش این اندام ها آسیب می رسانند، ایجاد می شوند. این اسیدها به طور طبیعی وجود دارند و معمولا آسیبی ایجاد نمی کنند ولی در شرایط خاص باعث آسیب دیواره معده می شوند. امپرازول، اسومپرازول، لانسوپرازول، رابپرازول و پانتوپرازول داروهایی هستند که در این شرایط تجویز می شوند.

درمان درد قفسه سينه سمت راست

سنگ‌های صفراوی که عمدتا از کلسترول ساخته شده‌اند، می‌ توانند مجاری صفراوی را مسدود کنند، جایی که صفرا برای هضم غذا به روده کوچک می ریزد. تورم در کیسه صفرا باعث می شود که زیر دنده های شما در سمت راست شما آسیب ببیند. این یک درد شدید است که می تواند ساعت ها طول بکشد. برای درمان این وضعیت داروها و یا جراحی برای خارج کردن سنگ های صفراوی توصیه می شود.

داروی درد قفسه سينه
داروی درد قفسه سينه

درمان درد قفسه سينه در سرماخوردگي

زمانی که یک عفونت ویروسی که در دستگاه تنفسی فوقانی (بینی و گلو) شروع می شود، به لوله های برونش در ریه ها گسترش یابد، سرماخوردگی می تواند به برونشیت تبدیل شود. برونشیت که با التهاب و تورم لوله های برونش مشخص می شود، علائمی مانند سرفه، درد قفسه سینه، خس خس سینه و مشکل در تنفس را ایجاد می کند. تبدیل سرماخوردگی به برونشیت زمانی رخ می دهد که عفونت باعث شود مجاری هوا در ریه ها ملتهب و باریک شود. برای درمان درد قفسه سينه در سرماخوردگی داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی برای شما تجویز می شود.

برای درد قفسه سينه چه بخوریم

شیر زردچوبه

شیر زردچوبه یک راه حل شناخته شده برای بسیاری از بیماری ها است. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که به بهبود احتقان و سایر علائم عفونت سینه کمک می کند. برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که مصرف منظم زردچوبه می تواند عملکرد ریه ها را تقویت کند.

قهوه

همانطور که می دانید، قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار فورا سطح انرژی ما را افزایش می دهند. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت از شما در برابر رادیکال های خارجی مانند سایر باکتری ها و ویروس ها کمک می کند. قهوه همچنین بهبود آسم و سایر بیماری های مرتبط با ریه را از نظر عملکرد ریه نشان داده است.

 کاکائو

کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان است که به بدن در مبارزه با رادیکال های خارجی کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش احتقان کمک کند. گلودرد و سرفه از علائم شایع عفونت قفسه سینه هستند. شکلات تلخ یا پودر کاکائو که به شیر گرم اضافه می شود می تواند برای سینه و همچنین گلو بسیار تسکین دهنده باشد.

چای سبز

چای سبز مانند سایر نوشیدنی های کافئین دار به افزایش سطح انرژی کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش شدت علائم شما در صورت ابتلا به عفونت قفسه سینه کمک کند. همچنین می توان آن را با عسل مصرف کرد تا تاثیر آن بر کاهش علائم شما بیشتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا