Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سگ نژاد لابرادور رتریور چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت و خرید

یکی از محبوب ترین نژاد های سگ، در جهان و به خصوص در آمریکا، سگ نژاد لابرادور رتریور است، که رفتار دوستانه ای دارد و به صاحبش وفادار است. در گذشته این سگ هنگام صید، به ماهی گیر ها کمک می کرد ولی امروزه به دلیل داشتن اخلاق بسیار خوب و رفتار صمیمانه به یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی تبدیل شده است. لابرادور رتریور رابطه خوب و صمیمانه ای با سایر حیوانات و کودکان دارد و اغلب با کسانی که دوست دارند، سگی به جز سگ های نگهبان را با خود به شکار ببرند، همراه می شود. این سگ بدن سفت و محکمی دارد و حیوانی را که شکارچی شکار کرده است،پیش او می برد.

این مقاله که در سایت نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مشاهده می کنید، درباره ویژگی های شخصیتی، اخلاقی، قیمت و خرید سگ نژاد لابرادور رتریور توضیح می دهد. در سایر مقالات این نشریه می توانید درباره سایر نژاد های سگ از جمله کانگل، ولش کورگی، سنت برنارد، باکسر، جک راسل تریر، فرنچ بولداگ، و داگو آرژانتینو و نژاد های محبوب گربه از جمله راشن بلو، پرشین و بنگال مطالعه کنید.

تاریخچه سگ نژاد لابرادور رتریور

در حدود قرن ۱۷ میلادی مسافرانی که به نیوفندلند رفته بودند، توجهشان به سگ هایی جلب شد که در ماهیگیری به صاحبان خود کمک می کردند، این سگ ها اجداد لابرادور رتریور های امروزی هستند. اولین پرورش این نژاد، زمانی شروع شد که شخصی تعدادی از این سگ ها را برای ملکه برد و بعد از آن اشراف انگلیسی علاقمند به خرید این سگ شدند. سگ لابرادور رتریور بسیار سرسخت و مقاوم بود که به همین دلیل از او برای کمک گرفتن در شکار استفاده می کردند. چندین سال بعد، به دلیل شیوع بیماری هاری افراد، سگ های خودشان را برای جلوگیری از منتقل شدن این بیماری به گله می کشتند و به همین دلیل هم تعداد این سگ ها در زادگاهشان یعنی نیوفندلند کاهش پیدا کرد.

کم شدن لابرادور ها

شیوع این بیماری به قدری زیاد شده بود که دولت در قرن ۱۹ قوانین سخت گیرانه ای را وضع کرد که در آن هیچ کسی نمی توانست سگی را وارد انگلستان کند. برای اولین بار در سال ۱۹۰۳، انجمن کنل انگلیس نژاد لابرادور رتریور را به عنوان یک نژاد مستقل به رسمیت شناخت و چندین سال بعد در سال ۱۹۱۷ انجمن کنل آمریکا نیز این نژاد را به رسمیت شناخت.

سگ نژاد لابرادور رتریور چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد لابرادور رتریور چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت و خرید

افزایش دوباره تعداد لابرادور رتریور

بعد از به رسمیت شناختن این نژاد، پرورش دهندگان این سگ ها را برای مسابقه با سگ های دیگر و شکار آموزش دادند، در این حین روی رفتار و منش این سگ ها نیز کار کردند که در نتیجه آن، سگ های لابرادور رتریور امروزی بسیار مهربان و خوش رفتار هستند و یکی از محبوب ترین نژاد ها بین سگ های جهان محسوب می شوند، (جمعیت این سگ ها در قرن ۲۰ و ۲۱ دوباره افزایش پیدا کرد).در کل، نژاد رابرادور بسیار دوست داشتنی است و دو نوع دارد. یکی از آن ها بیشتر در کار های نمایشی شرکت می کند و دیگری مخصوص طبیعت و دشت است. این سگ ها می توانند به افراد ناتوان یا نابینا کمک کنند و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند.

"سگ

ویژگی های ظاهری سگ نژاد لابرادور رتریور

قد و وزن و طول عمر سگ نژاد لابرادور رتریور

عمر لابرادور رتریور ها به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی به طور معمول بین ۱۰ تا ۱۲ سال عمر می کنند. این سگ ها برای نمایش استفاده می شوند و قد و وزن مناسب و متوسطی دارند. قد سگ های نر این گونه بین ۵۶ تا ۶۱ سانتی متر و قد گونه های ماده آن بین ۵۳ تا ۵۸ سانتی متر است. وزن رابرادور رتریور های نر و ماده کمی با هم متفاوت است و وزن گونه های نر بین ۳۰ تا ۳۶ کیلوگرم و وزن گونه های ماده بین ۳۰ تا ۳۲ کیلوگرم است.

شکل صورت و بدن لابرادور رتریور

سر سگ لابرادور رتریور انگلیسی کشیده و بزرگ است و پوزه و جمجمه پهنی دارد. چشمان این سگ صمیمی، درخشان، به رنگ تیره و نافذ است و گوش های آویزانی دارد. سینه این نژاد تا آرنج کشیده شده است و پاهای صاف و محکمی دارد. لابرادور رتریور که یک نژاد نمایشی است، باید چابک و با ابهت باشد. این سگ کمر قوی و صاف و دم سموری شکل با اندازه متوسطی دارد که قطرش در قسمت نزدیک بدن بیشتر است و او را از سایر نژاد ها متمایز می کند، این دم موهای قطور و ضخیم کوتاهی دارد. لابرادور رتریور پنجه های بسته ای همانند اردک دارد و می تواند به خوبی شنا کند که این ویژگی او را به یگ سگ نجاتگر تبدیل می کند که می تواند انسان ها و سایر حیوانات را از غرق شدن نجات دهد.

رنگ و پوشش لابرادور رتریور

این سگ ها پوشش دو لایه ای دارند که هنگام سرما یا وقتی خیس می شوند، از آن ها محافظت می کند و آن ها را گرم نگه می دارد. پوشش رویی این سگ صاف، کوتاه و ضخیم است و پوشش زیرین او نرم و ضد آب است. سگ های لابرادور رتریور در رنگ های زرد و سیاه، شکلاتی و قرمز و سفید قطبی وجود دارند.

"سگ

ویژگی های اخلاقی سگ نژاد لابرادور رتریور

این سگ ها شاداب، سرزنده، مهربان، دوست داشتنی، وفادار و صمیمی هستند. سگ های لابرادور رتریور انرژی زیادی دارند و هر گاه صاحبشان را ببینند به سرعت پیش او می دوند، این سگ های مهربان، رابطه بسیار عمیقی با خانواده سرپرستشان دارند و از وقت گذاراندن با اعضای خانه لذت می برند. لابرادور رتریور ها در زمینه کار هایی مثل شکار، ردیابی و مسابقات بسیار موفق عمل می کنند و در چابکی و فرمانبرداری هم مقدم هستند. این سگ ها می توانند به عنوان سگ پلیس نیز فعالیت کنند زیرا به راحتی مواد منفجره و مخدر را تشخیص می دهند.

رابطه لابرادور رتریور با کودکان

این نژاد رابطه بسیار خوبی با کودکان دارد و اگر از زمان کودکی به او خوب آموزش بدهید، می تواند با کودکان بسیار صمیمی و مهربان برخورد کند. سگ لابرادور رتریور سر و صدا و هیاهوی کودکان را تحمل می کند و در برابر آن ها صبور و خوش رفتار است و از وقت گذراندن با آن ها لذت می برد. البته بهتر است هیچ گاه کودکانتان را بدون نظارت یک بزرگتر با یک سگ در اتاق تنها نگذارید و به کودکتان اجازه ندهید به ظرف غذای سگ دست بزند تا او بتواند به راحتی غذایش را بخورد.

سازگاری با سایر حیوانات و غریبه ها

در صورتی که سگ های لابرادور رتریور را خوب آموزش بدهید، می توانند به راحتی با سایر سگ ها ارتباط برقرار کنند و حتی با آن ها بازی کنند. این سگ ها اگر خوب اجتماعی شوند می توانند رابطه خوبی با گربه ها نیز برقرار کنند. این سگ ها هیچ گاه به غریبه ها حمله نمی کنند، مگر زمانی که احساس خطر کنند.

محل نگهداری

سگ های این نژاد در صورتی که حداقل فعالیت روزانه خود را داشته باشند، می توانند در آپارتمان هم زندگی کنند، البته زندگی این سگ ها در خانه های ویلایی که حیاط دارند مناسب تر است. سگ لابرادور رتریور در رده بندی بین سگ های باهوش جهان جای می گیرد و برای نگهبانی هم بسیار مناسب است.

"سگ

نگهداری و مراقبت از سگ نژاد لابرادور رتریور

نظافت پوشش لابرادور رتریور

مراقبت از پوشش دو لایه رابرادور رتریور بسیار آسان است، البته این سگ ریزش موی زیادی دارد که نظافت و تمیز کردن خانه را ایجاب می کند. بهتر است این سگ را در حالت عادی حداقل هر دوماه حمام کنید و موهایش را هر روز شانه بزنید.

نظافت دندان ها و گوش های لابرادور رتریور

برای این که از تجمع جرم در دهان این سگ و ابتلای او به بیماری های دهان و دندان جلوگیری کنید بهتر است هفته ای ۲ تا ۳ بار دندان هایش را مسواک بزنید. بهتر است هر هفته گوش های سگ لابرادور رتریور را چک کنید و با یک پنبه مرطوب آن ها را تمیز کنید. هرگز چیزی را داخل گوش سگ فرو نکنید و برای جلوگیری از عفونت بعد از حمام یا شنا کردن، گوش هایش را خشک کنید.

محل نگهداری سگ لابرادور رتریور

این سگ ها را می توانید در آپارتمان هم نگه دارید ولی بهتر است لابرادور را در خانه ای که حداقل یک حیاط کوچک دارد و سگ می تواند در آن ورزش کند و فعالیت بدنی داشته باشد نگهداری کنید.

"سگ

سلامت و بیماری های سگ نژاد لابرادور رتریور

این سگ ها نیز مانند سایر نژاد ها مستعد ابتلا به بعضی از بیماری ها هستند که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

گلاکوما

بیماری گلاکوما مربوط به چشم است که در آن مایعی درون چشم سگ تولید می شود و منجر به اختلال چشم می شود.

دیسپلازی آرنج

در این بیماری، مفصل آرنج دچار مشکل می شود و حیوان در راه رفتن لنگ می زند. دیسپلازی آرنج اکثرا از زمان تولگی وجود دارد ولی علائم آن بعد از مدتی آشکار می شوند.

میوپاتی

این بیماری ارثی عضلات و سیستم عصبی سگ را درگیر کرده و موجب ضعف عضلانی می شود. در میوپاتی ممکن است سگ هنگام فعالیت و بازی کردن غش کند و دیگر نتواند روی پاهایش بایستد. متاسفانه پزشکان هنوز هیچ درمانی برای این بیماری پیدا نکرده اند و تنها توصیه آن ها در این مورد این است که سگ خود را گرم نگه دارید.

صرع

در بیماری صرع که ارثی است سگ تشنج می کند و پرخاشگری، صفت شدن عضلات، دنبال کردن سایر حیوانات و از دست رفتن هوشیاری از جمله علائم این بیماری است.

پیشرو شبکیه آتروفی

این بیماری باعث نابودی قرنیه چشم می شود و باعث می شود سگ، دید خود را در شب از دست بدهد. در صورتی که صاحب سگ زود و قبل از از دست رفتن بینایی سگش متوجه این بیماری شود، قابل درمان است.

سگ نژاد لابرادور رتریور چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد لابرادور رتریور چه خصوصیاتی دارد؟ قیمت و خرید

 

تغذیه سگ نژاد لابرادور رتریور

تغذیه سگ ها به عواملی چون سن، جنسیت، جثه و وضعیت سلامتی بستگی دارد. اگر سگتان را از یک پرورش دهنده گرفته اید، بهتر است برنامه غذایی مخصوص او را نیز دریافت کنید. سگ پر انرژی لابرادور رتریور فعالیت زیادی در طول شبانه روز انجام می دهد و بهتر است برنامه غذایی داشته باشد که در آن همه نیاز های بدنش برطرف شود. اگر می خواهید به سگتان غذای خانگی بدهید، غذایی مثل گوشت آبپز برای او مناسب است و اگر می خواهید به او غذای خشک یا کنسروی بدهید، بهتر است از یک برند با کیفیت غذا تهیه کنید.

سگ های لابرادور رتریور بالغ بهتر است روزی دو وعده غذا بخورند و این غذا تمام پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیازشان را دربر بگیرد. همواره باید مراقب باشید که سگتان به چاقی دچار نشود و بعضی از مواد غذایی سمی را که برای همه نژاد ها از جمله این نژاد مضر است را به او ندهید.

"سگ

قیمت و خرید سگ نژاد لابرادور رتریور

قیمت سگ های این نژاد به سن، جنسیت و وضعیت سلامتی آن ها بستگی دارد. اگر قصد خرید یک سگ لابرادور رتریور را دارید بهتر است ابتدا از سلامتی او اطمینان حاصل کنید و او را پیش یک دامپزشک ببرید. شما می توانید سگ مورد نظرتان را از یک فروشگاه مطمئن یا سایت های فروش حیوانات خانگی، تهیه کنید. البته همواره بهتر است حیوانی را به سرپرستی بگیرید تا این که آن را بخرید. قیمت سگ لابرادور رتریور در ایران و در حال حاضر چیزی حدود ۱۵ میلیون تومان است.

سخن آخر

اگر قصد خرید یک سگ لابرادور رتریور را دارید باید بدانید که این سگ برای زندگی در آپارتمان مناسب نیست ولی همراه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. این سگ پر انرژی و وفادار اگر خوب تربیت شود می تواند رابطه بسیار خوب و عمیقی با غریبه ها، کودکان و سایر حیوانات برقرار کند. لایرادور رتریور ها می توانند به عنوان سگ پلیس، ناجی یا شکاری نیز فعالیت کنند و سگ های خانگی بسیار محبوبی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا