Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

پماد بعد از میکروبلیدینگ مناسب چیست؟

میکروبلیدینگ ابرو نوعی طراحی ابرو است. این فرآیند به لطف ابزاری که استفاده می‌شود بسیار دقیق است. به طور موثری مانند یک خودکار است. نوک آن یک تیغه شیب‌دار با ۱۰-۱۲ سوزن کوچک در انتهای آن است. سوزن‌هایی که به پوست نفوذ نمی‌کنند اما فقط سطح را به ظرافت خراش می‌دهند. بسیار شبیه برش کاغذ. این سوزن ضربه‌های پر وزن را با رنگدانه‌های درجه پزشکی روی لایه اپیدرم برای پوست کاشت می‌کند، و موی‌های ظریف، واقعی و طبیعی ایجاد می‌کند. برای افرادی با ابروهای نازک که به دنبال چیزی هستند که برخی آن را پرکننده نیمه دائمی می دانند میکروبلیدینگ یک گزینه عالی است.

در نشریه جهان شیمی فیزیک از ماسک نشاسته، ماسک خاک رس و ماسک آبرسان مو مقالات خوبی منتشر شده است. در این مطلب شما را با میکروبلیدینگ ابرو و مراقبتهای پس از آن آشنا میکنیم.

میکروبلیدینگ ابرو چیست

میکروبلیدینگ یک روش خالکوبی است. نواحی نازک ابرو را پر می کند. برخلاف خالکوبی که دائمی است. روش میکروبلیدینگ تا ۳ سال دوام دارد. میکروبلیدینگ از ابزارهای مختلف و رنگدانه کمتری استفاده می کند.

در حین میکروبلیدینگ، رنگدانه های رنگی روی ناحیه ابرو اعمال می شود تا ظاهری به موها بدهد. یک متخصص زیبایی از یک ابزار میکروبلید برای اعمال رنگدانه های رنگی که شبیه موهای واقعی هستند استفاده می کند. جلوه رنگ به مرور زمان محو می‌شود، بنابراین ممکن است برای حفظ ظاهر دلخواه، لمس کردن لازم باشد.

میکروبلیدینگ ابروهایی با ظاهری طبیعی و مشخص درست میکند. این فرآیند زمان می‌برد تا کامل شود.

عمل اولیه ممکن است تا چند ساعت طول بکشد و ابروها بلافاصله پس از درمان اولیه تیره تر به نظر می رسند. این امکان وجود دارد که رنگ پس از چند هفته محو شود و نیاز به اصلاح باشد.

پماد بعد از میکروبلیدینگ مناسب چیست؟
پماد بعد از میکروبلیدینگ مناسب چیست؟

حقایق در مورد میکروبلیدینگ ابرو

از یک ابزار میکرو تیغه دستی با سوزن استفاده میشود. میکروبلیدینگ یعنی نفوذ رنگ به پوست و اگر افراد آموزش ندیده انجام دهند، عفونت منتقل میشود. موفقیت روش میکروبلیدینگ به شخص انجام دهنده بستگی دارد.

تمام روش های زیبایی مانند میکروبلیدینگ و خالکوبی خطرات احتمالی خود را دارند. آگاهی از خطرات میکروبلیدینگ قبل از انجام ضروری است.

تحقیق در مورد فرد انجام دهنده

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در مورد میکروبلیدینگ فکر کنید سالنی است که این روش را انجام می دهد. فردی که میکروبلیدینگ را انجام می دهد باید متخصص زیبایی مجوز دار باشد.

به طور کلی، زیبایی‌شناسان ماهر و دارای مجوز در سالن‌ها و اسپاهای باکیفیت، میکروبلیدینگ را ارائه می‌کنند، اما فردی که قصد انجام میکروبلیدینگ را دارد، باید اعتبار هر یک از متخصصان زیبایی را قبل از انجام عمل بررسی کند.

واکنش آلرژیک

واکنش آلرژیک به رنگدانه آلی برای این روش نادر است. بنابراین، مهم است که از متخصص زیبایی بپرسید که از چه نوع رنگدانه ای استفاده می کند.

عفونت

میکروبلیدینگ به پوست نفوذ میکند. خطری برای انتقال بیماری عفونی از جمله HIV و عفونت پوستی باکتریایی وجود دارد. ابزار غیراستریل خطرات زیادی برای انتقال عفونت هستند. تمام تجهیزات قبل از شروع عمل استریل شده تا از عفونت جلوگیری شود.

نیمه دائمی

اگر روش میکروبلیدینگ اشتباه انجام شود. فرد هزینه اضافی برای عوارض و اصلاح روش متحمل خواهد شد. بهترین راه برای اطمینان از اینکه عمل به درستی انجام شده است، معاینه توسط متخصص زیبایی و موسسه ای است که فرد در نظر دارد میکروبلیدینگ را انجام دهد.

خطرات میکروبلیدینگ ابرو

متخصص زیبایی باید راهنمایی هایی در مورد خطرات، آماده شدن برای میکروبلیدینگ، و ارتقای بهبودی پس از آن ارائه دهد.

در صورت رعایت تمام استانداردهای بهداشتی، به ویژه در مورد ضدعفونی و استریل کردن تجهیزات، احتمال بروز مشکلات در روش های آرایش دائمی نادر است.

عوارض پزشکی نیز ممکن است مربوط به مراقبت های پس از عمل باشد، اما زمانی که فرد دستورالعمل های مراقبت های بعدی را به درستی دنبال کند، این خطرات کاهش می یابد.

خالکوبی زیبایی خطرات مشابهی را با سایر روش های خالکوبی دارد. این خطرات را می توان به حداقل رساند و با آموزش، اطلاعات و آموزش بهتر از مصرف کنندگان محافظت کرد.

پماد بعد از میکروبلیدینگ مناسب چیست؟
پماد بعد از میکروبلیدینگ مناسب چیست؟

آماده سازی قبل از میکروبلیدینگ ابرو

آماده سازی برای یک روش میکروبلیدینگ شامل موارد زیر است:

در روز عمل از مصرف نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید.

رنگ نکردن ابروها قبل از قرار ملاقات

۳ روز قبل انجام روش از برنزه کردن و آفتاب گرفتن خودداری کنید.

از اپیلاسیون یا کندن ابرو تا ۲ روز قبل خودداری کنید.

حداقل ۲ تا ۳ هفته قبل از لایه برداری شیمیایی خودداری کنید.

قبل از عمل موهای خود را بشویید و حالت دهید، زیرا ابروها نباید حداقل به مدت ۷ روز با آب تماس داشته باشند.

سایر اسپاها و سالن ها احتمالا مجموعه دستورالعمل های مشابهی را برای آماده سازی توصیه می کنند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

قطع مصرف رتینول و بوتاکس حداقل یک ماه قبل.

حداقل ۱ هفته قبل از عمل، مصرف روغن ماهی یا هر رقیق کننده خون طبیعی دیگر مانند ویتامین E را متوقف کنید.

از مصرف آسپرین یا ایبوپروفن خودداری کنید (زیرا این نوع داروها رقیق کننده خون هستند).

کار نکردن در روز انجام میکروبلیدینگ

روش انجام میکروبلیدینگ ابرو

در روز عمل، مهم است که با متخصص زیبایی بنشینید و هرگونه سوال یا نگرانی را مطرح کنید. متخصص زیبایی باید روش و گزینه‌ها از جمله سبک و رنگ را توضیح دهد و توصیه‌هایی را ارائه دهد.

قبل از شروع عمل، متخصص زیبایی احتمالا از یک پماد بی‌حس کننده موضعی در ناحیه ابرو استفاده می‌کند که به کاهش ناراحتی در طول روش میکروبلیدینگ کمک می‌کند.

تکنسین روش را شروع می کند. فرآیند بسیار دقیق است و می تواند تا ۲ ساعت طول بکشد.

نتیجه میکروبلیدینگ ابرو

هدف میکروبلیدینگ ایجاد یک پرکننده با ظاهر طبیعی برای ابروهای نازک است. نتایج می‌توانند بین ۱ تا ۲ سال، و گاهی اوقات حتی بیشتر، باقی بمانند. کیفیت ابروها بستگی به کیفیت کار خواهد داشت که موید لزوم انتخاب یک متخصص زیبایی دارای مجوز و ماهر است.

دوام اثر میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ روشی است که ظاهر ابروهای را زیبا می کند. میکروبلیدینگ توسط متخصص زیبایی انجام می شود. فرد با استفاده از ابزاری خاص، ابروها را با دقت می کشد. این روش با صدها ضربه کوچک بافتی شبیه موهای ابروی ایجاد می کند. نتایج میکروبلیدینگ ۱۲ تا ۱۸ ماه دوام دارد.

میکروبلیدینگ پوست را در قسمت ابروهای برش می دهد و رنگدانه را وارد میکند. اگر قصد این کار را دارید، باید در مورد نگهداری و مراقبت های بعدی اطلاعات کسب کنید.

پماد بعد از میکروبلیدینگ مناسب چیست؟
پماد بعد از میکروبلیدینگ مناسب چیست؟

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو

مراقبت از ناحیه ای از میکروبلیدینگ مشابه مراقبت از خالکوبی است. البته اگر کمی دقیق تر است. رنگدانه بلافاصله بعد از عمل کاملا تیره به نظر می رسد و پوست زیر آن قرمز می شود. حدود دو ساعت پس از میکروبلیدینگ، باید یک سواب پنبه ای مرطوب را که در آب استریل شده آغشته شده است، روی آن ناحیه بکشید. هرگونه رنگ اضافی از بین می رود. همچنین ناحیه را استریل نگه می دارد. ۷ تا ۱۴ روز طول می کشد تا پوست خوب شده و رنگدانه محو شود.

هنگامی که پوست بهبود یافت، فرد می تواند از ابروهای خود محافظت کند و با استفاده از کرم ضد آفتاب بر روی ناحیه میکروبلید، از محو شدن رنگ جلوگیری کند. برخی از افراد ممکن است ۴ تا ۸ هفته پس از عمل، برای نهایی کردن ابروها نیاز به لمس کردن داشته باشند.

پس از آن، لمس کردن ممکن است پس از حدود یک سال یا طبق دستور متخصص زیبایی انجام شود.

شستن ملایم ابروها با صابون آنتی باکتریال، در حالی که از قرار دادن آنها در معرض آب بیش از حد برای مدت طولانی اجتناب کنید، ممکن است به بهبودی کمک کند.

پس از میکروبلیدینگ و تا یک هفته پس از آن، ابروها تیره تر هستند. به دلیل پوسته پوسته شدن احساس قرمزی و تورم خفیف طبیعی است.

مراحل مراقبت صحیح پس از میکروبلیدینگ ابرو

متخصص زیبایی به مراجعه کننده دستورالعمل های مراقبت های بعدی را ارائه می دهد که ممکن است شامل موارد زیر باشد. برای مراقبت صحیح از پوست پس از میکروبلیدینگ مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابروها را به آرامی با نوک انگشت بشویید، با آب و صابون آنتی باکتریال به مدت حدود ۱۰ ثانیه بشویید و سپس خشک کنید.
  • استفاده از حداقل مقدار پماد مرطوب کننده
  • دور نگه داشتن ابروها از آب به مدت ۷ تا ۱۰ روز، که شامل دوش گرفتن یا شنا نکردن طولانی است.
  • از آرایش کردن روی ناحیه ابرو در حالی که به طور فعال در حال بهبود است خودداری کنید تا این ناحیه تا حد ممکن تمیز بماند.
  • عدم چیدن دلمه ها
  • تا ۴ هفته پس از عمل از نور مستقیم خورشید یا برنزه شدن خودداری کنید.
  • تا ۴ هفته بعد از عمل از اسکراب یا لایه بردار صورت استفاده نکنید.
  • حداقل ۱۰ روز پس از عمل روی صورت نخوابید.
  • تا ۱۰ روز از خیس شدن این ناحیه خودداری کنید، که شامل خشک نگه داشتن صورت در حین حمام می شود.
  • یک هفته آرایش نکنید. زیرا رنگدانه ها در بریدگی های سطحی پوست که توسط تیغه ایجاد می شود، می نشینند.
  • پوسته‌ها، کشیدن یا خارش ناحیه ابرو را نگیرید.
  • از سونا، شنا و تعریق بیش از حد تا بهبودی کامل ناحیه و قرار ملاقات بعدی خودداری کنید.
  • موهای خود را از خط ابرو دور نگه دارید.
  • هر کرم دارویی ارائه شده توسط تکنسین خود را طبق دستور استفاده کنید.

عوارض روش میکروبلیدینگ ابرو

عفونت های پوستی ناشی از تحریک یا واکنش آلرژیک یکی از عوارض احتمالی میکروبلیدینگ است.

داشتن مقداری درد و ناراحتی در طول عمل طبیعی است و ممکن است پس از آن کمی احساس سوزش داشته باشید. داشتن درد شدید طبیعی نیست. باید به دقت به ناحیه میکروبلید توجه کنید تا ببینید پف کرده یا برجسته می شود. هر نشانه ای از ترشح زرد رنگ یا قرمزی بیش از حد می تواند نشانه ای از شروع عفونت باشد.

اگر ناحیه متورم شد، بعد از دو هفته به پوسته پوسته شدن ادامه داد، یا شروع به نشت چرک کرد، باید فورا به پزشک مراجعه کنید. عفونت در ابرو نگران کننده است. زیرا بسیار نزدیک به چشم و مغز است. در صورت عفونت میکروبلیدینگ، به درمان با آنتی بیوتیک نیاز دارید.

افرادی که باردار هستند، مستعد ابتلا به کلوئید هستند یا پیوند عضو داشته اند، باید به طور کلی از میکروبلیدینگ اجتناب کنند. همچنین اگر کبد آسیب دیده یا بیماری ویروسی مانند هپاتیت دارید، باید مراقب باشید.

مهمترین کار برای جلوگیری از عفونت میکروبلیدینگ این است که در مورد تکنسین تحقیق کنید که آیا مجوز دارد. اگر مجوز ندارند، درخواست کنید تا مجوز شغلی یا بازرسی آنها را از بخش بهداشت ببینید.

ابزار مورد استفاده برای میکروبلیدینگ باید ابزار یکبار مصرف باشد. اگر نمی بینید که تکنسین میکروبلیدینگ در زمان قرار ملاقات شما، یک تکنسین جدید را باز می کند، راحت بروید. میکروبلیدینگ به طور کلی به اندازه سایر اشکال خالکوبی ایمن در نظر گرفته می شود.

کلام آخر

مراقبت از پوست بعد از میکروبلیدینگ ابرو می تواند تفاوت زیادی در نتیجه درمان شما ایجاد کند. نه تنها مراقبت های بعدی مناسب علائم شما را تسکین می دهد، بلکه از پوست خود در برابر آسیب محافظت می کنید. هر دستورالعمل ارائه دهنده خود را تا جایی که می توانید به دقت دنبال کنید و از پرسیدن سوالات قبل یا بعد از قرار خود نترسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا