Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص بیوتین بپانتین چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن

قرص بیوتین بپانتین در گروه ویتامین های ب کمپلکس دسته بندی می شود. قرص بیوتین و بپانتین در واقع دارای ویتامین های ب ۷ و ب ۵ است. در شرایط معمول این ویتامین ها از طریق مواد غذایی مختلف در بدن تأمین می شوند. جگر گوساله، ماهی، اسفناج، قارچ، گل کلم، زرده تخم مرغ، دانه های روغنی (آجیل)، سویا و حبوبات دارای ویتامین های گروه ب از جمله بیوتین و بپانتین هستند.

این دو ویتامین در ترکیبات انواع مولتی ویتامین ها وجود دارند. بیوتین می تواند به رشد موها کمک کند. همچنین قرص بیوتین بپانتین باعث استحکام ناخن ها می شود. بنابراین اگر رشد و حفط سلامت مو یا شکنندگی ناخن ها برای شما دردسر ساز است، مصرف این ویتامین می‌ تواند به رفع مشکل شما کمک کند. اما باید توجه داشته باشیم که مصرف نادرست و بیش از حد این مکمل مفید عوارضی را در پی دارد.

نشریه جهان شیمی فیزیک در بخش پزشکی به معرفی انواع قرص ها (درموسیس انتی ایج، قرص ملاتونین، قرص هلسی لیور، قرص یونی فلکس ام اس ام، قرص لیورکر، قرص بتامتازون و…) پرداخته است. در این مطلب از نشریه، به معرفی قرص بیوتین بپانتین، کاربرد و قیمت خرید آن می پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

قرص بیوتین بپانیتن برای چیست؟

شفافیت و نرمی پوست

کراتین سازی مو و ناخن

جلوگیری از ریزش مو

تسریع در رشد ناخن ها

امکان رویش مجدد موها

نکته:

مصرف قرص بیوتین با سایر مکمل های تقویت کننده پوست، مو و ناخن هیچ گونه تداخل عملکرد ندارد.

مصرف مکمل بیوتین بپانتین برای کودکان زیر ۱۲ سال بدون تجویز پزشک متخصص توصیه نمی شود.

قرص بیوتین بپانتین چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن
قرص بیوتین بپانتین چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن

انواع بیوتین بپانتین

قرص و آمپول بیوتین و بپانتین در انواع ایرانی و خارجی در دسترس عموم قرار دارند. در ادامه هر یک از آنها را معرفی می کنیم.

قرص بیوتین بپانتین خارجی

قرص بیوتین ۱۰۰۰ میکروگرمی با دارا بودن مقادیر مورد نیاز روزانه بدن می‌تواند کمبود ویتامین B7 یا ویتامین H در بدن را جبران نماید. این قرص ها در بسته های ۳۰ عددی و ۶۰ عددی تولید و عرضه می گردند.

قرص بیوتین ۸۰۰ میکروگرمی یک مکمل تغذیه‌ای است. افراد بالای ۱۲ سال به صورت روزانه می‌توانند از قرص بیوتین بپانتین برای کمک به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن خود استفاده نمایند.

قرص بیوتین بپانتین ایرانی

قرص بیوتین ۵۰۰۰ میکروگرمی برای پیشگیری و درمان کمبود ویتامین B۷ کاربرد دارد. این مکمل در افراد دچار نارسایی جذب مواد غذایی و یا افرادی که رژیم غذایی جهت کاهش وزن دارند، تجویز می‌ شود.

 

قرص بیوتین بپانتین چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن
قرص بیوتین بپانتین چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن

آمپول بیوتین بپانتین

علاوه بر قرص بیوتین بپانتین، آمپول آن نیز در بازار دارویی کشور قابل تهیه است. مصرف آمپول بیوتین بپانتین باعث افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی به فولیکول های مو می شود. این تغییر، از ریزش غیر طبیعی موها جلوگیری می کند. آمپول بیوتین حاوی ۵ میلی گرم ویتامین B7 و در بسته های ۶ عددی است. آمپول بپانتین نیز در بسته ۶ عددی و حاوی ۵ میلی گرم ویتامین B5 است. معمولا این دو آمپول همزمان در دو عضله متفاوت تزریق می‌ شوند.

عوارض قرص بیوتین بپانتین

در صورت مصرف قرص با دوز بالا، یکی از عوارض احتمالی آن امکان ایجاد جوش است. هم چنین تغییر حالت عمومی در ساعات اولیه مصرف، درد در ناحیه شکم و اسهال از عوارض جانبی مصرف قرص بیوتین بپانتین هستند.

در برخی افراد، دوز بالای قرص بیوتین بپانتین می تواند مشکلات ریوی حاد یا آنافلاکسی ایجاد کند. در صورت وقوع این علائم از مراجعه فوری به پزشک یا مرکز فوریت های پزشکی غافل نشوید.

سوالات و نظرات در مورد آمپول و قرص بیوتین بپانتین

در سالیان گذشته مطالعات و تحقیقات مختلفی در مورد بیوتین و بپانتین انجام گرفته است. در ادامه این مطلب به نظرات پژوهشگران در مورد قرص و آمپول بیوتین بپانیتن و سوالات متداولی که مصرف کنندگان راجع به اثرات و قیمت انواع آن دارند، می پردازیم.

قرص بیوتین برای مو

طی یک مطالعه بالینی، پزوهشگران متوجه شدند که سندرم ناخن شکننده با مصرف بیوتین با دوز ۲.۵ میلی گرم به صورت روزانه یا مصرف روزانه ۱۰ میلی گرم سیلیکون کاهش می یابد. در سال ۲۰۱۵ یک تحقیق نشان داد خانم های دارای مو های نازک، پس از مصرف مکمل پروتئین خوراکی (MPS) به مدت سه ماه کاهش ریزش مو را تجربه کردند. با وجود حضور بیوتین به عنوان تنها عنصر در این مکمل، این تحقیق توسط یک شرکت محصولات بهداشتی و آرایشی حمایت گردید.

هشدار:

می دانیم آنچه برای یک فرد جواب می­دهد، همیشه برای همه افراد جواب نمی دهد. اگر علت ریزش موی شما به عدم تعادل هورمونی یا برخی مشکلات زمینه ای مربوط است مصرف مکمل بیوتین بپانتین ممکن است به حفظ سلامت و ترمیم مویی که مد نظر شماست، منجر نشود.

قرص بیوتین برای پوست و ناخن

این مکمل یک درمان بالقوه برای آکنه به حساب می آید. بیویتن و بپانتین به دلیل ویژگی های جذبی و ضد التهابی می‌ توانند باکتری های مولد آکنه را خنثی کنند. این ویژگی های ضد التهابی را می‌ توان در پوست سر مشاهده نمود، بطوری که بیوتین و بپانتین می‌ توانند از تحریک، خشکی و نیز خارش پوست سر جلوگیری کنند.

مطالعه ای که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد، نشان داد در میان ۴۵ بیمار که یک قرص بیوتین بپانتین ۲.۵ میلی گرم در روز مصرف کردند، پس از گذشت ۶ ماه، ۹۱ درصد از آنها ناخن های سفت تر و سخت تر داشتند. این شواهد حاکی از این است که بیوتین می تواند قدرت و دوام ناخن ها را بهبود بخشد و سلامت مو و پوست را افزایش دهد.

در مطالعات بالینی که اثر پانتنول موضعی بر پوست را مورد بررسی قرار داده اند، مشخص شد با مصرف این ویتامین لیپیدهای سد پوست بازسازی می‌ شوند. هم چنین عملکرد سد پوست بهبود و باکتری های مضر در میکروفلور پوست کاهش می‌ یابند. این مهم برای پوست سر و فولیکول های مو، می‌ تواند به معنی بهبود میکرو فلور باشد که منجر به رشد سالم موها خواهد شد.

قیمت قرص بیوتین بپانتین

قیمت قرص بیوتن و بپانتین خارجی معمولا بیشتر از نوع ایرانی است. شرکت‌ های دارو سازی ایرانی همواره در تلاش هستند تا با تولید داروها و مکمل های با کیفیت مناسب و قابل رقابت با نوع خارجی، به بیماران کمک کنند. انواع آمپول بیوتین و بپانتن نیز در شرکت ‌های مختلف ایرانی تولید و به بازار دارویی کشور عرضه می شود. بنابراین مصرف کنندگان به راحتی می توانند انواع داخلی و خارجی قرص بیوتین و بپانیتن را خریده و برای درمان مورد استفاده قرار دهند.

خرید قرص بپانتین

خوشبختانه برای خرید قرص بپانتین و بیوتین راه سختی در پیش ندارید. این دو در بیشتر داروخانه های کشور موجود هستند. هم چنین می توانید به صورت غیر حضوری، برای تهیه قرص بیوتین و بپانتین خرید اینترنتی انجام دهید.

بهترین قرص بیوتین

شاید تصور کنید که قرص خارجی بهتر از داخلی عمل می کند. اما تفاوت قرص بیوتین بپانتین ایرانی و خارجی از نظر قیمت است. شما می‌ توانید با توجه به بودجه خود مکمل های ایرانی یا خارجی بیوتین و بپانتین را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

قرص بیوتین چاق کننده است؟

با توجه به اینکه این ویتامین تولید اسیدهای چرب و قند خون (گلوکز) را در بدن افزایش می دهد، می تواند در دراز مدت چاق کننده نیز باشد. همچنین  نتایج یک پژوهش نشان داد که قرص بیوتین بپانتین برای افرادی که دچار دیابت (مرض قند) هستند مکمل خوبی محسوب نیست. در صورت ابتلا به دیابت، در مورد مصرف مکمل بیوتین با پزشک خود مشورت نمایید. در صورت تجویز پزشک متخصص، قرص را بیش از مقدار توصیه شده آن مصرف نکنید.

قرص بیوتین بپانتین چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن
قرص بیوتین بپانتین چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت خرید آن

سخن پایانی

پوست، ناخن و مو ها جلوه بسیاری به افراد می بخشند. این موضوع برای همه ما اهمیت زیادی دارد. اما باید دقت کنیم که برای حفظ سلامت مو و درمان آن دارویی را بطور خود سرانه مصرف نکنیم. این مطلب از نشریه جهان شیمی فیزیک صرفا برای معرفی و کاربرد قرص بیوتین بپانتین است. اما برای درمان قطعی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. سلامت و شاد باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا