Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول لیور دتوکس Liver Detox چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

حتما شما هم در زندگی برای یک بار هم که شده ترس مبتلا شدن به بیماری کبد چرب را تجربه کرده اید. این بیماری که به مرگ خاموش نسل جوان بدل شده، در روزها و ماه‌ های ابتدایی که به آن دچار می شوید، چندان عوارض خاصی ندارد. از همین رو، تشخیص به موقع آن کمی سخت است و تنها افرادی می توانند از ابتلا به آن مطلع شوند که به صورت مداوم آزمایشات پزشکی انجام دهند. امروز در نشریه الکتریکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با مکملی به نام کپسول لیور دتوکس آشنا کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کبد چیست و چگونه کار می کند؟

کبد یک عضو بسیار حیاتی در بدن است که بسیاری از فعالیت های بدن به طور مستقیم به عملکرد آن بستگی دارد. این ارگان یک عضو ۱۵۰۰ گرمی است که به اندازه قلب، ریه و کلیه، حفظ سلامت آن مهم است. از گذشته به دلیل دانش کم، توجه زیادی به این عضو مهم نمی شد و مردم نمی دانستند که سلامت کبد به همان اندازه که سلامت قلب مهم است، باید مورد توجه قرار گیرد.

کبد بافتی دارد که می تواند رسوبات سموم و بافت های چربی را به خود جذب کرده و در خود نگه دارد. همین امر سبب شده تا این عضو به طور جدی در معرض خطر قرار گیرد. اگر شما هم سبک زندگی نا درستی دارید باید بدانید که خوردن غذاهای چرب و آماده، مصرف خودسرانه دارو و عدم فعالیت کافی می تواند شما را به این بیماری دچار کند.

کبد دارای دو لوب است. این عضو مهم در زیر قفسه سینه و در قسمت سمت راست بدن قرار گرفته است. نام دیگر کبد، جگر است و وظیفه آن به چند بخش مختلف تقسیم شده است. برای مثال این عضو، یکی از اعضای اصلی در انجام فرایند سوخت و ساز بدن است. بخشی از گوارش غذا، متابولیسم داروها و پاک کردن بدن از سموم مختلف برعهده کبد است.

به عبارت دیگر کبد را عضو سم زدای بدن می نامند. کبد به نوعی فیلتر طبیعی بدن است. از همین رو پزشکان توصیه می کنند که از مصرف داروها به صورت خودسرانه و بیش از حد اجتناب کنید چرا که این امر می تواند منجر به فعالیت بیش از حد کبد شده و آن را از کار بیندازد.

جالب است بدانید که چون کبد قابلیت جذب سموم دارد، اگر فردی با سم مسموم شود، اولین عضوی که نابود می‌شود کبد اوست.

کپسول لیور دتوکس Liver Detox چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
کپسول لیور دتوکس Liver Detox چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

سبک زندگی خود را تغییر دهید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با کوچک ترین سردرد نیاز به مصرف دارو دارید و یا در صورت سرماخوردگی و بیماری های ساده ای از این قبیل اقدام به مصرف خودسرانه دارو می کنید باید بدانید که با این کارها شاید بیماری ای که به طور موقتی در بدنتان ایجاد شده است را درمان کنید، اما در حقیقت در حال ضربه زدن به کبد خود هستید.

البته ذکر این نکته الزامی ست که مانند بیماری زخم معده، برخی بیماری های کبدی نیز ریشه وراثتی دارند. عوامل محیطی نیز می توانند سبب ایجاد اختلالات کبدی شوند. اگر بیماری کبدی به طور جدی پیگیری نشود، در طولانی مدت سبب سیروز کبدی شده و به نارسایی کبد ختم خواهد شد.

از همین رو، ما به شما توصیه می کنیم که قبل از هر چیزی یک برنامه ورزشی مناسب برای خود در نظر بگیرید. انجام فعالیت های ورزشی از رسوب چربی در بافت های بدن جلوگیری می کند. همچنین به شما توصیه می کنیم که مصرف چربی، شکر، قند مصنوعی و از این قبیل خوراکی های خطرساز را به حداقل برسانید.

اگر سبک زندگی شما به گونه ای است که فرصت ورزش کردن ندارید یا به دلیل مشغله کاری دائم مجبورید از غذاهای فرآوری شده و آماده استفاده کنید، بهتر است هر چند ماه یکبار به پزشک مراجعه کنید و با آزمایش کلی بدن خود را مورد ارزیابی قرار دهید. در این صورت اگر به بیماری های کبدی مبتلا شوید زودتر قابل شناسایی و درمان خواهند بود.

وظایف مهم کبد

وظایف کبد را به اختصار در چند خط بالاتر توضیح دادیم اما اگر بخواهیم به صورت فهرست وار این وظایف را بررسی کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

کنترل بیش از ۵۰۰ فعالیت بیولوژیک در بدن

تصفیه بیش از یک لیتر خون در بدن در هر دقیقه

سم‌ زدایی بدن

دفع باکتری‌ ها از بدن

حفظ تعادل هورمون ها

کنترل متابولیسم چربی، کربوهیدارت و پروتئین

تبدیل گلیوکوژن به گلوکز

ذخیره ویتامین ها و املاح معدنی در بدن

مکمل های کبدی

در این میان برخی پزشکان عقیده دارند که با استفاده از مکمل های کبدی  می توان به کبد کمک کرد تا فعالیت های خود را به درستی انجام دهد. البته این تنها یک نظریه احتمالی است و هنوز به طور قطعی ثابت نشده که این مکمل ها چقدر موثر خواهند بود. امروز در این مقاله یکی از مکمل های کبدی موجود در بازار را با نام کپسول لیور دتوکس مورد بررسی قرار دادیم.

در ادامه اگر علاقه دارید تا انواع مکمل های کبدی را بشناسید بهتر است سری به مقالات زیر بزنید:

قرص لیورکر

مکمل همولاکس

قرص لیورگارد

قطره خوراکی لیورین

قرص هلسی لیور

کپسول لیور اید

کپسول لیور دتوکس Liver Detox چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
کپسول لیور دتوکس Liver Detox چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

کپسول لیور دتوکس چیست؟

کپسول لیور دتوکس بی ال دی برونسون یک مکمل گیاهی سرشار از ویتامین های مورد نیاز بدن است. این مکمل با تمرکز بر بهبود عملکرد کبد ترکیب و تهیه شده است.

کپسول لیور دتوکس خاصیت سم زدایی برای کبد دارد. این درمان حمایتی از تجمع چربی‌ ها در کبد جلوگیری خواهد کرد. از همین رو، پزشکان مصرف این مکمل را کمک بزرگی برای کبد می دانند.

این کپسول حاوی عصاره گیاهانی مانند خارمریم، گل قاصدک، زردچوبه و کنگر فرنگی است. همچنین ترکیبات آن، نیاز بدن به ویتامین  C، B6، B12، بیوتین را تامین خواهند کرد.

گیاه خار مریم و سلامت کبد

خار مریم گیاهی است که در تمام مناطق شمالي، غرب و جنوب ايران یافت می شود. این گیاه اساس بسیاری از داروهای کبدی بوده و محققان آن را دوست کبد نامیده اند. گیاه خار مریم حاوی ماده‌ ای به نام سیلی مارین است. این ماده موثره ترکیبی از چند فلاونوئید است که از عصاره الکلی میوه‌ه ای خشک شده استخراج می ‌شوند.

گیاه خارمریم برای درمان ناراحتی‌ های کبد، کیسه صفرا، طحال، کولیک ناشی از سنگ‌ های صفراوی و زردی مورد استفاده قرار می گیرد.

سيلي مارين يک آنتي اکسيدان بسیار قوی است. این ماده موثره می تواند راديکال‌ هاي آزاد سمي را از بين ببرد. همچنین این ماده از تشکيل لوکوترين‌ ها جلوگیری می کند. این ویژگی سبب مهار واکنش‌ های التهابی خواهد شد. سیلی مارین برای درمان هر دو هپاتيت حاد و مزمن ويروسي کاربردی است.

ویژگی های کلی کپسول لیور دتوکس

– کمک به بهبود عملکرد کبد

– حاوی گیاهانی مانند خارمریم، گل قاصدک، زردچوبه و کنگر فرنگی

– سم زدایی کبد

– جلوگیری از تجمع چربی‌ ها در کبد

روش مصرف کپسول لیور دتوکس

بزرگسالان می توانند روزانه ۱ الی ۲ کپسول لیور دتوکس در روز و یا بر اساس دستور پزشک میل کنند.

شرایط نگهداری

در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

کپسول لیور دتوکس Liver Detox چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
کپسول لیور دتوکس Liver Detox چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

هشدار مصرف کپسول لیور دتوکس

در صورت بارداری، شیردهی، دیابت، نقص کلیوی یا کبدی قبل از مصرف دارو به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.

اگر هم زمان داروهای دیگری مصرف می کنید برای جلوگیری از تداخلات احتمالی به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.

پزشک از عوارض احتمالی داروی شما آگاه است بنابراین دوره درمان دارو را مطابق تجویز پزشک تکمیل و از قطع خودسرانه دارو پرهیز کنید.

قیمت کپسول لیور دتوکس

این دارو به دلیل نوسان قیمت در برهه های زمانی مختلف، قیمت های متفاوتی دارد اما به طور کلی قیمت آن از ۱۵۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان در داروخانه های سراسر کشور متغیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا