Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

دستورالعمل کامل رژیم ایتالیایی و تمام باید ها و نباید های آن

رژیم ایتالیایی بیشتر روی سبک و نوع غذا خوردن مردم ساکن ایتالیایی تمرکز دارد. در حقیقت وقتی صحبت از رژِم ایتالیایی می شود درواقع صحبت از سبک زندگی مردم ایتالیا است که تا این حد اندام متناسب و زیبایی دارند. پس در  رژِیم ایتالیایی درباره حذف و مصرف برخی غذاهای خاص نیست.

پاستاها و پیتزاها در ایتالیا بسیار معروف هستند و شاید بتوان گفت یک غذای اصلی در آنجاست. اما طبق تحقیقات، ایتالیایی ها صرف نظر از مصرف غذاهای نشاسته ای و کربوهیدراتی، اغلب آنها در تناسب اندام خوبی  قرار دارند. اما دلیل آن چه چیزی می تواند باشد. چیزی که دقیقا قصد داریم در این مقاله در موردش صحبت کنیم! صحبت در مورد رژِیم ایتالیایی است. در حقیقت صحبت از نوع سبک غذاخوردن آنها است که توانسته اند تا این حد تناسب اندام خوبی داشته باشند. شما با مطالعه این مطلب متوجه می شوید که الگوی غذایی ایتالیایی ها به چه صورت هست؟ و پی به راز تناسب اندام آنها می برید؟

برنامه غذایی ایتالیا چیست؟

هرکشور یا منطقه ای را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که الگوهای غذایی آنها چقدر خاص است.حتی متخصصان هر منطقه برنامه رژیمی را برای لاغری و سلامت با توجه به نوع خوراکی های مصرفی در آن منطقه تنظیم می کنند. به فرض مثال، یک برنامه رژیمی به سبک مدیترانه ای برای سلامت و بهبودعملکرد قلب تنظیم می شود.

اما رژیم ایتالیایی همیشه یک رژیم غذایی مبتنی بر حذف و اضافه کردن وعده های غذایی نیست، اما بر اساس مطالعات انجام شده، بیشتر از یک عادت غذایی است که سال ها برای افراد خارج از کشور بصورت یک راز است. اما با سفرها و مطالعات متعدد از طریق دکتر آکالین در مورد رژیم غذایی ایتالیایی، حقایقی را در مورد این رژِیم آشکار ساخت.

با تفریح و به آهستگی غذا می خورند

در این سفر، پزشک متخصص متوجه شد که برنامه رژیم ایتالیایی سبک و یک الگوی غذایی خاص است. در درجه اول، متوجه شد که ایتالیایی ها، مانند سایر افراد مدیترانه ای، وعده های غذایی اصلی خود (صبحانه، ناهار و شام) را بسیار صبورانه و بسیار تفریحی میل می کنند.

بدون شک در بسیاری از فیلم های ایتالیایی، ما دیده ایم که چقدر غذا خوردن آنها آرام و با تفریح است. انگار  از خوردن و نشستن طولانی مدت روی میز غذا خسته نمی شوند.

خوردن مواد غذایی سالم

یکی از بارزترین مواردی که در رژیم ایتالیا مشاهده شد این بود که منوی غذاخوری های ایتالیایی کاملاً متفاوت با منوی غذای آمریکایی ها و ایرانی ها است. اگر به منوی غذاهای ایتالیایی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که وعده های غذایی آنها پر از مواد غذایی زیر است: میوه، روغن زیتون، گوجه فرنگی، سبزیجات، لبنیات، ماهی پرچرب، همه غلات، مرغ، لوبیا، مقدار بسیار کمی گوشت گاو

به اندازه کافی غذا خوردن

جمله معروفی وجود دارد که اکثر پزشکان در مورد عادت رژیم ایتالیایی می گویند: ایتالیایی ها تقریباً نگران کالری موجود در غذای خود نیستند زیرا آنها زمانی که احساس سیری شدن می کنند از غذاخوردن دست می کشند.معنای این جمله چیست؟ بدن انسان به گونه ای است هنگام خوردن غذا، مغزسیگنال سیر شدن بسیار دیر به بدن می فرستد، به همین دلیل است که اغلب افراد پس از خوردن وعده غذایی اصلی احساس سنگینی می کنند.

به آهستگی غذا خوردن

جالب است بدانید که غذا خوردن آهسته و آرام در بین ایتالیایی ها باعث می شود که سریع احساس سیری کنند و در حالی که معده آنها به اندازه کافی پر است، از خوردن غذا دست بردارند.

وعده های غذایی رژیم ایتالیایی

یکی دیگر از عادت های غذایی ایتالیایی ها این است که آنها مقدارکمی از غذا را در وعده اصلی صبحانه و ناهار مصرف می کنند و شام آنها در مقایسه با کشور های دیگر متوسط ​​است. مواد غذایی که آن ها در وعده های غذایی خود می خورند سرشار از فیبر و گاهی کربوهیدرات هستند. علاوه بر این، آنها در حال حاضر تا حد امکان از روغن های اشباع استفاده نمی کنند و روغن زیتون به به صورت فراوان در این کشور استفاده می شود.

وعده صبحانه رژیم ایتالیایی

در رژیم غذایی ایتالیایی، افراد عادت دارند  صبحانه در حجم کم و سبک میل کنند. به عنوان مثال، آنها یک فنجان قهوه با شیر (به جای خامه) با غلات یا یک تکه کیک کوچک را ترجیح می دهند.

ناهار در رژیم ایتالیایی

ناهار از خانواده ای به خانواده دیگر در سراسر کشور ایتالیا متفاوت است، اما رژیم غذایی ایتالیایی معمولا از دو بشقاب برای ناهار استفاده می کند. به عنوان مثال، بشقاب اول خوراکی هایی مانند ساندویچ و سالاد سرو می کند و بشقاب دوم شامل مقدار کمی پاستا به همراه مقداری ماهی یا مرغ و سبزیجات است.

شام دررژیم ایتالیایی ها

در رژیم ایتالیایی، شام یک وعده غذایی مفصل تر از دو وعده دیگر محسوب می شود. اما خیلی دیر سرو نمی شود، بنابراین زمان کافی برای هضم کامل این وعده غذایی وجود دارد. شام آنها معمولاً پاستا با سس گوجه فرنگی یا سبزیجات است. علاوه بر این آنها مقادیر کمی ماهی یا گوشت ، سبزیجات و میوه برای دسر میل می کنند.

میان وعده ها

بر خلاف مردم ایران و ایالات متحده آمریکا،  مصرف میان وعده های با ارزش غذایی پایین دررژیم ایتالیایی جایی ندارد. علاقه و طبع مردم ایتالیا بر مصرف وعده اصلی و استفاده از موادغذایی سالم برای میان وعده است. به همین دلیل مصرف شیرینیجات و خوراکی های حاوی قند و کربوهیدرات بالا در بین مردم ایتالیا جایگاهی ندارد.

یک فنجان اسپرسو، یک قطعه میوه و آجیل معمولا برای میان وعده ها استفاده می شود. دسرها و شیرینی‌ها معمولاً فقط در جشن‌ها و مراسم‌های خاص سرو می‌شوند، که در مقایسه با کل سال، تعداد روزها بسیار کم است.

رژیم ایتالیا؛ هیچ رژیمی وجود ندارد

رژیم گرفتن برای یک دوره مشخص باعث می شود که فرد برای مدت زمان محدودی از احساس تناسب اندام برخوردار باشد. با این حال، پس از مدتی، افراد معمولاً به برنامه غذایی  قبلی خود که به آن عادت داشتند، برمی گردند. اینجاست که اضافه وزن بار دیگر برمی گردد.

در بین ایتالیایی ها، ممکن است کلمه رژیم یک واژه بیگانه باشد. آن‌ها از همان سال‌های کودکی با یک فرهنگ غذایی مناسب رشد می‌کنند. بنابراین این طبیعی است که معمولاً به طور همیشه غذای کافی و به اندازه می خورند و به هیچ وجه دچارچاقی و اضافه وزن نمی شوند.

در آخر

اگر کسی واقعاً تصمیم گرفتن رژیم غذایی با هدف کاهش وزن دارد، باید بداند که باید قبل از شروع رژیم، به دوران بعد از رژِیم فکر کند و برای آن برنامه ریزی کند. باید یک مدل غذای مناسب را در پیش بگیرد. ورزش کند، اصول را رعایت کنید و هرگز به عادتهای اشتباه غذایی خود بر نگردید. در این شرایط، می توانید همیشه تناسب اندام خود را حفظ کنید.

در صورتی که بدن خود را به مصرف مقدار اندازه و انتخاب وعده های غذایی مناسب عادت بدید، نیازی به رژیم هایی مانند کالری شماری ندارید. زیرا عادت می کنید همیشه  مقدار مناسبی  به اندازه از موادغذایی را مصرف می کنید.

همچنین بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا