Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

خواص هلو و تاثیر آن بر زیبایی پوست و مو چیست؟

هلو یک میوه خوشمزه است که در بسیاری از مناطق در سراسر جهان کشت می شود و دارای فواید سلامتی بی شماری است. نام علمی هلو Prunus persica است و متعلق به خانواده Rosaceae است. اعتقاد بر این است که این گیاه بومی شمال غربی چین بین حوضه تاریم و دامنه های شمالی منطقه کوهستانی کونلون شان است. در هند این میوه خوشمزه تقریبا در تمام ایالت ها در مقیاس بزرگ مانند جامو و کشمیر، هیماچال پرادش و اوتار پرادش رشد می کند.

خواص هلو برای سلامتی بسیار زیاد است و برخی از فواید سلامتی آن پیشگیری از سرطان، چاقی، هیپوکالمی، کلسترول و بیماری های عصبی است. علاوه بر این هلو همچنین به حفظ استخوان های سالم، پوست سالم، بهبود بینایی، تقویت استخوان ها، سیستم ایمنی بدن و دندان های سالم کمک می کند. به دلیل وجود آنتی اکسیدان به سم زدایی بدن نیز کمک خواهد کرد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات کامل تری در رابطه با خواص هلو ارائه می گردد لطفا با ما همراه باشید.

ارزش غذایی هلو

هلو حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است که برای بدن ما بسیار مفید است. برخی از ویتامین های هلو دارای بتاکاروتن، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6، ویتامین K، اسید پانتوتنیک و فولات هستند. هلو همچنین سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، روی، مس و فسفر است. علاوه بر این، هلو منبع عالی فیبر رژیمی با کالری کم و بدون کلسترول است.

یک هلو با اندازه متوسط (قطر حدود ۲ ⅔ اینچ) حاوی حدودا موارد زیر است:

  • ۵۹ کالری
  • ۱۴ گرم کربوهیدرات
  • ۱.۴ گرم پروتئین
  • ۰.۴ گرم چربی
  • ۲.۳ گرم فیبر
  • ۱۰ میلی گرم ویتامین C (۱۶ درصد DV)
  • ۴۸۹ IU ویتامین A (9 درصد DV)
  • ۲۸۵ میلی گرم پتاسیم (۸ درصد DV)
  • ۱۴ میلی گرم منیزیم (۳ درصد DV)
  • ۰.۴ میلی گرم آهن (۲ درصد DV)

 

 

فواید و خواص هلو برای سلامتی

هلو از بینایی چشم محافظت می کند

هلو سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن، ویتامین A و ویتامین C است که همه این محتویات برای سلامت چشمان شما بسیار مفید است. آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک کرده و از آنها در برابر ایجاد هر نوع آسیب اکسیداتیو به سلول ها و بافت های بدن محافظت می کنند. بنابراین به توقف آسیب اکسیداتیو به سلول های چشم و جلوگیری از بیماری های مختلف مانند دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و غیره کمک می کند. همچنین به افزایش گردش خون در بدن ما کمک می کند. برای این منظور باید هلو را به طور منظم مصرف کنیم تا سلامت چشم خود را حفظ کنیم.

تقویت سیستم عصبی

مصرف منظم و متوسط ​​هلو برای سیستم عصبی ما بسیار مفید است، زیرا باعث تسکین استرس و اضطراب می شود و به آرامش سیستم عصبی ما کمک می کند. این مزیت هلو عمدتاً به دلیل وجود مواد معدنی حیاتی مانند منیزیم در آن است.

منیزیم نقش های مهمی در بدن ما ایفا می کند که برخی از آنها حفظ سلامت استخوان ها، تسکین استرس و افسردگی، کمک به متابولیسم کربوهیدرات ها، تنظیم فشار خون و غیره است. کمبود منیزیم می تواند بر عملکرد سیستم عصبی تاثیر منفی بگذارد. و همچنین باعث تحریک بیش از حد عضلات و افزایش فعالیت سیگنال های عصبی می شود.

طبق یک مطالعه تحقیقاتی، مشخص شد که مصرف مواد غذایی غنی از منیزیم همراه با ویتامین B6 عملکرد سیستم عصبی ما را بهبود می بخشد. به همین دلیل توصیه می شود که هلو را به طور منظم مصرف کنید.

کمبود منیزیم می تواند بر عملکرد سیستم عصبی تاثیر منفی بگذارد و همچنین باعث تحریک بیش از حد عضلات و افزایش فعالیت سیگنال های عصبی می شود. طبق یک مطالعه تحقیقاتی، مشخص شد که مصرف مواد غذایی غنی از منیزیم همراه با ویتامین B6 عملکرد سیستم عصبی ما را بهبود می بخشد. به همین دلیل توصیه می شود که هلو را به طور منظم مصرف کنید.

ارزش غذایی هلو
ارزش غذایی هلو

خطر هیپوکالمی را کاهش می دهد

خوردن هلو به طور منظم به دلیل وجود پتاسیم برای سلامت سلولی ما مفید است. پتاسیم یک ماده مغذی حیاتی است که نقش مهمی در سیگنال دهی مناسب عصبی و عملکرد سلولی بدن ما دارد.

علاوه بر این، نقش مهمی در متابولیسم کربوهیدرات ها، حفظ تعادل الکترولیت ها و تنظیم بافت های عضلانی ایفا می کند. پتاسیم همچنین برای قلب ما مفید است و به سلامت سیستم قلبی- عروقی ما کمک می کند.

خوردن هلو همچنین خطر ابتلا به هیپوکالمی ناشی از کمبود پتاسیم را کاهش می دهد. هیپوکالمی بیماری است که بر قدرت عضلانی تاثیر می گذارد و می تواند باعث ضربان قلب نامنظم شود.

هلو سلامت پوست را افزایش می دهد

هلو سرشار از ویتامین A و ویتامین C است و برای سلامت پوست شما بسیار مفید است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است بنابراین به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند و آنها را تثبیت می کند تا هرگونه آسیب اکسیداتیو به سلول های پوست ما که عامل اصلی چین و چروک و تحلیل سلول های پوست و غیره است، جلوگیری کند.

وجود ویتامین A در هلو به رطوبت رسانی پوست و بدن کمک می کند. این میوه پوست را نرم و لطیف می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم هلو برای پوست ما بسیار مفید است و پوست ما را نرم، درخشان و بی عیب و نقص و عاری از بیماری نگه دارد.

هلو وزن بدن را کنترل می کند

هلو حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است که برای کسانی که می خواهند وزن خود را حفظ کنند و کسانی که می خواهند وزن کم کنند بسیار مفید است. فیبر به احساس سیری بیشتر در معده کمک می کند، بنابراین مقدار کمتری غذا می خوریم و همچنین به کنترل هوس هاس غذایی کمک می کند تا دوباره و دوباره غذا نخوریم، بنابراین به مدیریت وزن کمک می کند.

خوبی هلو این است بدون کلسترول و به معنای صفر بودن چربی است، همچنین برای حفظ وزن بسیار مفید است. در این مورد محققین توصیه می کنند کسانی که رژیم کاهش وزن دارند این میوه فوق ‌العاده را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند تا نتیجه بهتری بگیرند.

هلو از سرطان جلوگیری می کند

هلو به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی خود به خوبی شناخته شده است بنابراین به ما کمک می کند تا با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کنیم و از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کند. رادیکال‌ های آزاد عامل اصلی انواع سرطان‌ ها مانند سرطان ریه، سرطان روده بزرگ، سرطان دهان و غیره هستند. علاوه بر این هلو حاوی اسیدهای فنولیک است که در مبارزه با سرطان سینه بسیار مفید است. مطالعات نشان می دهد کسانی که هر روز هلو می خورند، کمتر به سرطان مبتلا می شوند.

هلو کلسترول بالا را کنترل می کند

وجود ترکیب فنلی در هلو برای کنترل سطح کلسترول بسیار مفید است. این ترکیب به کاهش کلسترول بد به ما کمک می کند که به آن کلسترول LDL نیز می گویند. همچنین به افزایش کلسترول خوب در بدن ما که همان کلسترول HDL است کمک می کند. خوبی هلو این است که بدون کلسترول است، بنابراین خوردن هلو سطح کلسترول شما را افزایش نمی دهد. مطالعات نشان می دهد کسانی که از سطح کلسترول بالا رنج می برند باید هلو را در رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند تا سطح کلسترول بدن خود را کاهش دهند.

خواص هلو برای دوران بارداری
خواص هلو برای دوران بارداری

هلو سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

وجود ترکیب فعال زیستی در هلو برای پیشگیری از سندرم متابولیک که عامل اصلی فشار خون بالا، کلسترول غیرطبیعی، سطح قند خون بالا است که با هم اتفاق می ‌افتد و احتمال حمله قلبی، سکته قلبی و دیابت را افزایش می‌ دهد، بسیار مفید است.

علاوه بر این، وجود برخی مواد مغذی مهم دیگر نیز در هلو برای کاهش سطح کلسترول و بهبود جریان خون و در نتیجه بهبود سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. هلو همچنین حاوی آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از رادیکال های آزاد کمک می کند تا به سلول های قلبی عروقی آسیب اکسیداتیو وارد نکنند.در نتیجه سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد. برای حفظ سلامت قلب و عروق خود باید به طور منظم هلو بخوریم.

هلو از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند

به دلیل محتوای فیبر بالا در هلو، هضم آن آسان است و همچنین برای سلامت دستگاه گوارش ما بسیار مفید است. فیبر به معده ما حجم می دهد، که به حرکت صحیح روده و دفع مواد زائد از بدن به موقع کمک می کند. بنابراین از یبوست و سایر مشکلات گوارشی جلوگیری می کند. همچنین به پاکسازی سموم از کلیه، معده، روده بزرگ و کبد کمک می کند. محتوای پتاسیم موجود در هلو نیز برای سلامت دستگاه گوارش ما بسیار مفید است زیرا به جلوگیری از زخم معده کمک می کند.

هلو از کم خونی محافظت می کند

هلو سرشار از آهن است که برای مبارزه با بیماری کم خونی بسیار مفید است. به طور کلی کم خونی یک بیماری ناشی از کمبود آهن در بدن ما است. به دلیل داشتن آهن فراوان در هلو، مصرف این میوه می تواند خطر کم خونی را کاهش دهد. به غیر از این هلو ویتامین C نیز دارد که به جذب آهن در خون ما نیز کمک می کند.

استخوان ها و دندان ها را قوی تر می کند

خوردن هلو به طور منظم به قوی تر شدن استخوان ها و سلامت دندان ها کمک می کند. این مزیت هلو عمدتا به دلیل وجود فسفر در آن است. فسفر یک ماده معدنی حیاتی است که نقش مهمی در استحکام استخوان ها و دندان های ما دارد و همچنین به حفظ و ترمیم بافت های بدن کمک می کند.

مشخص شده است که مصرف مواد غذایی غنی از فسفر باعث بازسازی مجدد استخوان ها و بهبود سفتی آن ها می شود. علاوه بر کلسیم، ویتامین C موجود در هلو نیز نقش مهمی در بهبود سلامت استخوان های ما دارد و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

عامل سم زدایی شگفت انگیز

هلو برای سم زدایی نیز مفید است. خوردن هلو به طور منظم به دفع سموم از کبد و کلیه ها کمک می کند و آنها را سالم نگه می دارد. طبق یک مطالعه، مشخص شد که عصاره هلو دارای عناصر محافظ کبدی است و در درمان شرایط ناشی از درمان طولانی مدت برای بیماری‌های مختلف مانند میگرن، سل و دیابت مفید است. در فرهنگ باستانی نیز از هلو برای سم زدایی استفاده شده است.

نحوه استفاده از هلو
نحوه استفاده از هلو

نحوه استفاده از هلو

هلو در فصل تابستان به راحتی پیدا می شود. در این مدت، آنها بیشترین بازدهی و تازه بودن را دارند. بهتر است هلوهای زرد متمایل به قرمز با پوست کشیده و خشک و کمی سفت را انتخاب کنید.

هلو را می توان به روش های مختلفی خورد و از آن در رژیم غذایی استفاده کرد. آنها را می توان به سالاد اضافه کرد یا به صورت خام، پخته، کبابی، برشته یا آب پز مصرف کرد. هلو را همچنین می توان به راحتی به غذاهای گرم یا سرد اضافه کرد.

  • به غیر از روش های معمول، روش های دیگری نیز وجود دارد که می توان طعم هلو را نیز تغییر داد. راه های خوردن هلو عبارتند از:
  • هلو را می توان خرد کرد و با بستنی مخلوط کرد و به عنوان میان وعده مصرف کرد.
  • می توانید هلو تازه را با شیر در همزن مخلوط کرده و میل نمایید.
  • برای یک میان وعده خوشمزه، هلو را برش بزنید و روی حرارت بگذارید و مقداری دارچین به آن اضافه کنید.
  • هلو را می توان با ماست یونانی مخلوط کرد یا به آرامی له کرد و آب اضافی آن را به ماست اضافه نمود.

نحوه انتخاب و ذخیره سازی هلو

اگرچه منجمد سازی هلو غیر معمول نیست، اما مهم است که بدانید در هنگام انجام این کار، خطر از دست دادن برخی از مواد مغذی هلو را تهدید می کنید. در حالی که آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی ثابت می مانند، محتوای ویتامین C هنگامی که در دمای پایین ذخیره می شود کاهش می یابد. اگر می خواهید هلوهای خود را منجمد کنید، ایده خوبی است که از یک قاشق چای خوری آب لیمو روی آنها استفاده کنید تا از قهوه ای شدن آنها در حین نگهداری جلوگیری شود.

روند رسیدن هلو پس از چیدن نیز ادامه می یابد. بسیاری از پرورش دهندگان تجاری، هلو را قبل از رسیدن آنها می چینند تا قبل از رسیدن آنها را به شهرهای دیگر ارسال کنند. در صورت امکان، باید هلو را از باغ یک کشاورز محلی خریداری کنید تا از تازه ترین محصول ها استفاده کنید. اگر هلو نارس بخرید، می ‌توانید با خیال راحت آن‌ها را با قرار دادن روی پیشخوان آشپزخانه خود به مدت یک تا سه روز نگهداری کنید.

در دمای اتاق می توان انتظار داشت که هلو حدود یک هفته پس از رسیدن باقی بماند. بسته به نوع غذایی که می خواهید درست کنید، ممکن است بخواهید از هلوهای رسیده کمتری استفاده کنید. به عنوان مثال، هلوهای نارس و ترد برای سالاد مناسب هستند در حالی که هلوهای بیش از حد رسیده برای محصولات پخته شده عالی هستند.

کنسرو کردن هلو روش دیگری است که مردم اغلب از آن لذت می برند. با این حال خطر از دست دادن ارزش غذایی در این روش نیز وجود دارد. هلوهای کنسرو شده حدود ۲۱ درصد از بار آنتی اکسیدانی خود را از دست می دهند.

دانه های هلو حاوی مقادیر کمی مولکول سیانید هستند، اما در غلظت های بسیار کمی، به خصوص در مقایسه با سایر دانه های میوه مانند سیب. دانه ها همچنین حاوی یک ماده مغذی جالب به نام لاتریل، ویتامین B17 و آمیگدالین هستند. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه لاتریل ممکن است به مبارزه یا پیشگیری از سرطان های خاص کمک کند و ایمنی را تقویت کند، اگرچه میزان مصرف توصیه شده ای وجود ندارد و احتمالا نباید به طور مداوم در مقادیر زیاد مصرف شود. تحقیقات بیشتری در این مورد مورد نیاز است، زیرا مزایای آن به شدت مورد بحث است.

دانه هلو شکلی شبیه بادام دارد و در داخل پوسته ای سخت قرار دارد. این دانه ها طعمی شبیه بادام دارند و رایحه آن کمی تلخ تر است. برخی تحقیقات نشان می دهد که دانه های هلو به طور خاص فواید سلامتی نسبتا چشمگیری دارند، اما باز هم تحقیقات بیشتری لازم است.

خواص هلو برای پوست صورت

استفاده از هلو می تواند روند پیری پوست را کندتر کند. بر اساس تحقیقات، هلو مملو از آنتی اکسیدان است – ترکیبات گیاهی مفیدی که به عنوان عوامل ضد پیری عمل می کنند. این میوه می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند و سرعت روند طبیعی آن را کاهش دهد.

وجود مقدار کافی ویتامین C، هلو به حفظ سلامت پوست کمک می کند. با رادیکال های آزاد مضر و عفونت ها مبارزه می کند. گوشت هلو یا عصاره هایی که مستقیما روی پوست قرار می گیرند نیز از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند.

هلو حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فعال زیستی به نام زآگزانتین و لوتئین است که در حفظ رطوبت پوست و کاهش التهاب پوست مفید هستند – بنابراین از هلو برای بهبود بافت پوست استفاده می شود. هلو همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است که می تواند از پوست در برابر عفونت محافظت کند.

یکی دیگر از مزایای مهم هلو توانایی آن در محافظت در برابر اشعه های مضر UV خورشید است. این مزیت هلو عمدتا به دلیل وجود بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، بتاکاروتن، پتاسیم و غیره موجود در آن است.

هلو با محافظت از سلول‌ های پوست در برابر آسیب اکسیداتیو، نه تنها خطر پیری زودرس مانند خطوط ریز، چین و چروک، لکه ‌های پیری، لکه ‌های تیره و غیره را کاهش می ‌دهد، بلکه محافظت در برابر انواع مختلف سرطان‌ های پوست را نیز فراهم می ‌کنند.

هلو را می توان برای درمان آفتاب سوختگی نیز استفاده کرد. برای استفاده از هلو برای آفتاب سوختگی یک هلو آب پز را له کرده و روی صورت خود بمالید. بعد از مدتی با آب بشویید. علاوه بر پالپ، از پوست هلو نیز می توان برای پاکسازی پوست استفاده کرد.

خواص هلو برای پوست صورت
خواص هلو برای پوست صورت

خواص هلو برای موها

هلو به دلیل تعداد مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، فیتونوترینت ها و غیره برای موهای ما مفید است. مالیدن پالپ هلو روی موها آنها را نرم، براق و سالم می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در هلو با رادیکال های آزاد بدن ما مبارزه می کند، آنها را تثبیت می کند و از آسیب اکسیداتیو به فولیکول های مو و پوست سر جلوگیری می کند. در نتیجه موهای ما را قوی نگه می دارد و به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

هلو نه تنها برای موهای ما، بلکه برای پوست سر نیز مفید است. اغلب در ماسک مو برای درمان مشکلات مختلف پوست سر استفاده می شود. استفاده از پالپ هلو بر روی پوست سر به پاکسازی آن کمک می کند و همچنین تغذیه مناسبی برای مو و پوست سر ما ایجاد می کند.

خواص هلو برای دوران بارداری

هلو در دوران بارداری به دلیل وجود تعدادی ویتامین و مواد معدنی ضروری در آن بسیار مفید است. ویتامین C موجود در هلو نقش مهمی در حفظ رشد سالم استخوان ها، دندان ها، پوست، ماهیچه ها و رگ های خونی کودک دارد. همچنین به جذب آهن که در مرحله بارداری بسیار مهم است کمک می کند.

پتاسیم موجود در هلو به تسکین خستگی عمومی و گرفتگی عضلات که در مرحله بارداری رایج است، کمک می کند. هلو همچنین سرشار از اسید فولیک است که از نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا محافظت می کند. آنها همچنین سرشار از فیبرهای غذایی هستند که سیستم گوارش ما را سالم نگه می دارد و یبوست را تسکین می دهد.

مضرات هلو

هلو سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین A و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فیتونوترینت ها، فلاونوئیدها و غیره است. این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن ما مبارزه می کنند و در نتیجه از آسیب اکسیداتیو به سلول های بدن جلوگیری می کنند.

اگرچه آنتی اکسیدان ها فواید زیادی را ارائه می دهند اما سطح بالای آنتی اکسیدان در بدن ما می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی مختلف را افزایش دهد و همچنین خطر سکته مغزی هموراژیک را افزایش می دهد.

علاوه بر این، دوز بالای آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C، ویتامین A نیز می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان ها را افزایش دهد و حتی ممکن است آن را بدتر کند.

خوردن هلو به طور منظم برای افراد مبتلا به فشار خون یا فشار خون بالا بسیار مفید است. این مزیت هلو عمدتا به دلیل وجود مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم در آن است. پتاسیم یک گشاد کننده عروق است که رگ های خونی ما را شل می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و در نتیجه خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد.

علاوه بر این، هلو همچنین سدیم کمی دارد و این به کنترل فشار خون نیز کمک می کند. فشار خون بالا عامل اصلی بسیاری از مشکلات قلبی -عروقی مانند سکته قلبی، سکته قلبی، ضربان قلب نامنظم و غیره است. بنابراین با تنظیم فشار خون، خطر ابتلا به مشکلات مختلف قلبی عروقی را کاهش می دهد.

توجه داشته باشید که استفاده از هلو خشک به دلیل وجود برخی آلرژن ها ممکن است باعث آلرژی غذایی شوند. در هلو خشک ممکن است از سولفیت به عنوان نگهدارنده استفاده شده باشد. مصرف این ترکیب شیمیایی می تواند منجر به واکنش های آلرژیک از جمله بدتر شدن علائم آسم، کهیر، انقباض برونش ها و آنافیلاکسی شود.

مضرات هلو
مضرات هلو

خواص هلو برای ریه

هلو خواص فراوانی برای سلامتی دارد که یکی از آنها نرم کردن ریه ها و جلوگیری از سرفه ها است. البته توجه داشته باشید حساسیت نسبت به هلو ممکن است باعث حساسیت ریوی و سرفه شود.

خواص هلو برای کرونا

از آنجاییکه هلو سرشار از ویتامین C و فیتونوترینت هاست به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و از ابتلا به بیماری های فصلی و ویروسی از جمله کرونا جلوگیری می کند.

خواص آب هلو

آب هلو بسیار کم کالری و در عین حال خوشمزه است. آب هلو منبع غنی از روی، گوگرد و آهن و سایر مینرال هایی است که تاثیر مثبتی بر جنبه های مختلف سلامتی دارند. مصرف روزانه آب هلو می تواند به کوتاه تر شدن دوره نقاهت در بیماران کمک کرده و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

خواص هلو در طب سنتی

هلو را می توان برای احیای روده ها، تقویت گردش خون و تغذیه پوست استفاده کرد. خوردن منظم هلو ممکن است به برونشیت مزمن و سرفه مزمن کمک کند. هلو می تواند به کاهش علائمی مانند سرفه خشک، تب مزمن و تعریق شبانه کمک کند.

فقط یک هلو متوسط ۱۳.۲ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را دارد. این ماده مغذی به بدن شما کمک می کند تا زخم ها را التیام بخشد و سیستم ایمنی شما را قوی نگه می دارد. همچنین به خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد کمک می کند – مواد شیمیایی که با سرطان مرتبط هستند زیرا می توانند به سلول های شما آسیب برسانند.

خواص هلو برای چاقی

میوه هایی مانند هلو، شلیل، آلو، گیلاس و زردآلو و بطورکلی میوه های هسته دار دارای GI پایین، کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C و A هستند که آنها را برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، عالی می کند. بنابراین اگر سعی در افزایش وزن خود دارید باید آنها را همراه با غذاهای پرکاری مصرف کنید.

سخن پایانی

هلو سرشار از آنتی اکسیدان ها، ترکیبات گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. هلو از هر نظر از جمله هضم بهتر، تقویت سیستم ایمنی، کاهش سطح قند خون، سلامت قلب و پوست سالم برای بدن مفید است. با این حال، برای بهره مندی از فواید هلو، مانند سایر غذاها، باید آن را در حد اعتدال مصرف کرد. زیرا خوردن زیاد هلو می تواند بر سلامت، مو و پوست تاثیر منفی بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا