Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از مهم ترین دغدغه های ما انسان ها است. در صورتی که سیستم ایمنی سالم و قوی داشته باشیم، هرگز بیمار نخواهیم شد یا طول درمان هر بیماری کمتر خواهد شد. امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با یک داروی بسیار مناسب برای تقویت سیستم ایمنی آشنا کنیم. شربت ایمون اکتیو، دارویی بسیار کارآمد برای تقویت سیستم ایمنی شناخته می شود.

آن طور که محققان می گویند، این شربت هم برای رده ی سنی بزرگسال و هم برای رده ی سنی کودکان مناسب است. اگر شما هم برایتان مهم است تا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شما در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و موثری در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

در صورتی که نیاز به استفاده از داروهای مکمل دارید مطالعه مطالب مربوط به اسکای من و اسکای وومن خالی از لطف نیست. پیش از آن که بخواهیم در رابطه با شربت ایمون اکتیو اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است تا کمی در رابطه با لزوم تقویت سیستم ایمنی در بدن کودکان و بزرگسالان بدانیم.

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

لزوم تقویت سیستم ایمنی بدن

شاید برایتان جالب باشد بدانید که سیستم ایمنی بدن، یکی از پیچیده ترین سیستم ها است. این سیستم پیچیده بسیار حساس نیز هست تا حدی که کوچک ترین عامل بیگانه و ناشناخته ای را به عنوان یک عامل مهاجم شناسایی کرده و به مبارزه با آن بر می خیزد. همچنین جالب است بدانید که قدرت سیستم ایمنی بدن افراد یکسان نیست.

این قدرت به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این موارد می توان به استرس، اضطراب و بیماری اشاره کرد. از همین رو، بسیار مهم است که برای شناخت نوع سیستم ایمنی بدن خود ابتدا به پزشک مراجعه کرده و سپس زیر نظر او اقدام به استفاده از داروهای مکمل کنیم.

سیستم ایمنی کودکان

سیستم ایمنی بدن کودک، همچون بزرگسالان وظیفه ی محافظت از بدن در برابر عفونت‌ ها و میکروب ‌ها را بر عهده دارد. برای آن که سیستم ایمنی بدن کودک عملکرد قدرتمندی داشته باشد باید رژیم غذایی کودک سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و ترکیبات با خاصیت آنتی اکسیدانی باشد.

از آن جایی که کودکان سیستم ایمنی در حال تکاملی دارند، آن طور که باید در برابر عوامل محیطی خارجی مقاوم نیست. در حقیقت آن ها بیشتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به بیماری های مختلف هستند. از همین رو، تقویت سیستم ایمنی کودکان برای والدین بسیار حائز اهمیت است.

جالب است بدانید که مصرف داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی در کودکان سبب می شود تا دفعات و شدت بیماری کاهش یابد. از جمله مشکلاتی که کودکان در زمان ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن خود به آن دچار می شوند می توان به تب و لرز، مشکلات تنفسی و … اشاره کرد.

اما در این زمینه چه کاری می توان انجام داد؟ آیا همیشه دارو چاره ی کار است؟ با این که داروهای مختلفی در زمینه ی تقویت سیستم ایمنی کودکان وجود دارد، با چند روش طبیعی می توان به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک کرد. در ادامه به این چند روش اشاره کرده ایم. در صورتی که شما تمامی این موارد را برای کودک خود رعایت کنید، می توانید تا حد زیادی کودک خود را از شر بیماری های مختلف در امان نگه دارید.

راه های تقویت سیستم ایمنی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا ۵ روش ساده و کاربردی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بدون دارو به شما معرفی کنیم. این روش ها را از دو منظر برای شما شرح داده ایم: ۱) روش های مناسب کودکان ۲) روش های مناسب بزرگسالان. پس با ما همراه باشید.

خواب کافی

همان طور که وسایلی چون تلویزیون، لپ تاپ و کولر نیاز به استراحت داشته و بعد از مدتی کار کردن باید حتما خاموش شوند، بدن انسان نیاز به استراحت نیاز دارد! شاید این طنزآمیزترین مقایسه باشد، اما حقیقت این است که ما انسان ها گاهی به دلیل مشغله ی کاری و درگیری با مشکلات زندگی، چندان به سلامت خود توجه نمی کنیم و استراحت کافی نداریم. اما باید بدانید که همین استراحت نکردن می تواند صدمات جبران ناپذیری به بدن شما وارد کند.

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

بزرگسالان

همان طور که همه ی ما می دانیم، مناسب ترین خواب، خوابی میان ۷ الی ۹ ساعت در شبانه روز است. با این حال میزان نیاز افراد به خواب با توجه به شرایط سنی و بدنی آن ها متفاوت خواهد بود. طبق تحقیقات انجام شده، افراد بالغی که بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن دارند، در صورتی که دچار بیماری خاصی نباشند، نیاز به ۷ الی ۹ ساعت خواب خواهند داشت.

همچنین محققان می گویند افراد مسن از ۶۰ سال به بالا که توانایی حرکت فیزیکی دارند، بهتر است بین ۷ الی ۸ ساعت در شبانه روز بخوابند. این افراد برای جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات، نیاز به فعالیت بیشتر دارند.

برای این که ساعت خواب خود را تنظیم نمایید، بهتر است در طول روز خود را با فعالیت های سالم و مختلف سرگرم کنید. خستگی بدن در پایان روز، می تواند به خواب آرام شما کمک کند.

تا حد امکان از داروهای خواب آور استفاده نکنید. چرا که این داروها وابستگی شدید روانی داشته و می توانند چرخه ی خواب شما را مختل نمایند. با این حال مکمل های تقویتی ای وجود دارند که بدون ایجاد وابستگی می توانند به خواب شبانه ی شما کمک کنند. از جمله این داروها می توان به والتونین نوتراکس اشاره کرد. در صورتی که قصد دارید از این دارو استفاده کنید، بهتر است با یک پزشک یا داروساز مشورت نمایید تا ببینید آیا این دارو برای شما مناسب است یا خیر.

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

کودکان

کودکان با توجه به رده ی سنی خود نیاز متفاوتی به خواب خواهند داشت. در ادامه به میزان خواب مورد نیاز کودکان با توجه به رده بندی سنی آن ها اشاره کرده ایم:

نوزادان: ۱۴ الی ۱۷ ساعت

شیرخواران: ۱۲ الی ۱۵ ساعت

نوپایان: ۱۱ الی ۱۴ ساعت

کودکان پیش دبستانی: ۱۰ الی ۱۳ ساعت

کودکان در سن مدرسه: ۹ الی ۱۱ ساعت

نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال: ۸ الی ۱۰ ساعت

بهتر است برای کودک خود یک ساعت خواب ثابت تعیین کنید. می دانید که بدن با انجام یک فعالیت به صورت منظم به آن عادت خواهد کرد. اگر شما الگوی خواب کودک خود را تصحیح کنید، این عادت برای بزرگسالی او نیز مفید خواهد بود.

به گفته ی دانشمندان، در طول خواب، بدن ترمیم می شود. تحقیقات نشان می دهند که در طول خواب، بدن با تولید گلبول های سفید، عفونت ها و میکروب های بدن را نابود خواهد کرد. طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۰۷ انجام شد، خواب ناکافی و بی کیفیت سبب افت سطح گلبول های سفید در بدن می شود. همین موضوع سبب می شود تا بدن به راحتی در معرض بیماری ها قرار گیرد.

یکی از راه هایی که می تواند سبب شود تا کودک شما به موقع به خواب رود، انجام فعالیت های مفید در طول روز است. اگر کودک به اندازه کافی فعالیت مفید انجام دهد، شب خواب راحت و با کیفیتی را تجربه خواهد کرد.

رعایت بهداشت

تقویت سیستم ایمنی به شدت تحت تاثیر رعایت بهداشت از سوی افراد است. در صورتی که فرد به بهداشت فردی خود توجه نکند، راه را برای ورود هر گونه آلودگی و میکروب به بدن خود باز کرده است. یک مثال واضح از این جریان، همین درگیری جهان با بیماری کرونا است. در شرایطی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد، مهم ترین نکاتی که هر فرد باید به آن توجه می کرد، شستن دست ها، استفاده از الکل و مواد ضدعفونی کننده و زدن ماسک بود. در شرایطی که فردی این موارد را رعایت نمی کرد، دچار کرونا شده و منجر به مرگ او می شد.

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

بزرگسالان

یادتان باشد رعایت بهداشت برای کودکان مدرسه ای نیست! مسواک زدن، شستن دست ها پیش از غذا خوردن، شستن دست ها بلافاصله بعد از به خانه رسیدن، حمام کردن دو الی سه روز در هفته، لباس های تمیز پوشیدن، عوض کردن ملحفه ی رختخواب ها هر دو هفته یک بار و … همگی می توانند در تقویت سیستم ایمنی بدن شما موثر باشند.

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

کودکان

در رابطه با کودکان والدین مسئول رعایت بهداشت هستند. حتما توجه کنید لوازمی که کودک دائم با آن ها در حال بازی است همیشه تمیز باشند. اسباب بازی های او را هر چند وقت یک بار بشویید چرا که ممکن است آن ها را به دهان خود ببرد. محیط اتاق کودک را همیشه تمیز نگه دارید و سعی کنید تهویه ی مناسبی برای آن تعبیه کنید.

پیش از غذا خوردن دست های او را بشویید و او را به این کار عادت دهید. در رابطه با کودکان بزرگ تر، حتما پیش از صرف غذا از او بپرسید که آیا دست های خود را شسته است یا خیر. عادت دادن کودکان به مسواک زدن نیز بسیار مهم است. می توانید به صورت خانوادگی با هم مسواک بزنید تا علاوه بر جنبه ی سرگرمی برای کودک، دیدن مسواک زدن پدر و مادر یک امر عادی شود.

رژیم غذایی غنی از ویتامین

بسیار مهم است که همه ی ما اعم از کودک و بزرگسال، یک رژیم غذایی غنی از ویتامین و مواد معدنی داشته باشیم. سبک زندگی ماشینی و پر سرعتی که ما انسان ها در پیش گرفته ایم، عملا سبب شده تا توجه کمتری به خورد و خوراک و تغذیه ی خود داشته باشیم.

بزرگسالان

در چنین شرایطی بهتر است به یک پزشک مراجعه کرده و در رابطه با مکمل های تقویتی از او پرس و جو کنیم. بسیاری از مولتی ویتامین ها برای جبران کمبود ویتامین بدن بسیار مناسب هستند. حتی لازم است بدانید که آقایان مولتی ویتامین های مخصوص به خود را دارند که از جمله ی آن ها می توان به قرص اسکای من اشاره کرد. کمی بالاتر در همین مقاله لینک مطلب اسکای من را برای شما قرار داده ایم.

کودکان

مولتی ویتامین های مخصوص به کودکان نیز در بازار زیاد است. برای این که ببینید کدام یک از این داروها برای کودک شما مناسب است، حتما از یک پزشک کمک بگیرید. در سایت جهان شیمی نیز ما چند داروی مناسب برای کودکان به شما معرفی کرده ایم که از جمله آن ها می توان به قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر، قرص جویدنی دیفنس کیندر، شربت ایمیونس و شربت رویال ژلی اشاره کرد.

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

کاهش استرس

یکی از اصلی ترین دلایل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، استرس و اضطراب بیش از حد است. با توجه به مشکلاتی که انسان در طول زندگی در عصر حاضر با آن ها دست و پنجه نرم می کند، نمی توان انتظار داشت که بتواند بدون استرس به زندگی خود ادامه دهد.

اما به هر حال برای رهایی از این بیماری روحی روانی، راه کارهایی هست که می توان از آن ها یاری جست.

بزرگسالان

اگر استرس و اضطراب شما در زندگی زیاد است، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. روانشاسان با ریشه یابی دلیل استرس و اضطراب شما، راه کارهایی برای رهایی از آن به شما پیشنهاد می کنند که بسیار مفید هستند. مقالات بسیاری نیز در زمینه ی استرس منتشر شده است که شما می توانید با مطالعه ی آن ها کمی به حذف استرس از زندگی خود کمک کنید.

جالب است بدانید که برخی گیاهان دارویی برای کاهش استرس شما بسیار مفید هستند. از جمله آن ها می توان به گیاه بوزیدان اشاره کرد که در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک در رابطه با آن برای شما مطلبی مناسب منتشر کرده ایم.

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

کودکان

دلایل استرس کودکان معمولا به بزرگسالان مرتبط است. گاهی اوقات دعوای میان والدین، رفتار بد والدین با کودکان، اهمیت بیش از حد به نمرات او در مدرسه، مقایسه ی او با کودکان دیگر و از این دست رفتارها می توانند سبب بروز علائم استرس در کودکان شوند. لذا به سلامت روان کودکان خود بیشتر توجه کنید. او را در معرض شنیدن اخبار بد قرار ندهید، نیازی نیست تا کودک در جریان مشکلات خانواده قرار گیرد. از بحث و مشاجره جلوی کودکان بپرهیزید.

بازی های کامپیوتری پر خشونت برای آن ها تهیه نکنید. در صورتی که استرس کودکتان بیش از حد انتظار شد، حتما با یک روانشناس کودک مشورت کنید.

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

ورزش کردن

یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی بدن، ورزش کردن است. فعالیت بدنی به ترشح هورمون های مفید در بدن کمک کرده و می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

بزرگسالان

شاید به دلیل شرایط کاری و مشغله ی فراوان، امکان مراجعه به باشگاه های ورزشی برای شما فراهم نباشد. خوب است بدانید که این روزها، بسیاری از مربیان ورزشی، کلاس های خود را به صورت آنلاین نیز برگزار می کنند. به این صورت شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز، بنا به ساعت کاری خود از بسته های آنلاین کلاس های ورزشی استفاده کنید.

اگر این امکان باز هم برای شما فراهم نیست، بهتر است به ورزش هایی چون پیاده روی فکر کنید. این ورزش یکی از بهترین تفریحات روزهای تعطیل است. همچنین اگر با ماشین شخصی خود به سرکار می روید، می توانید ماشین را کمی دورتر از محل کار پارک کنید تا کمی پیاده روی داشته باشید.

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

کودکان

بازی های گروهی برای کودکان مانند ورزش است. اجازه دهید کودک ساعاتی را به بازی با هم سن و سالان خود مشغول باشد. اگر این امکان فراهم نیست، آن ها را به کلاس های ورزشی بفرستید. گاهی در روزهای تعطیل زمان گذاشته و کودکان را به پارک های بازی ببرید.

شربت ایمون اکتیو چیست

حالا که با ضرورت تقویت سیستم ایمنی بدن و راه هایی برای تقویت آن آشنا شدیم، بهتر است تا داروی مورد نظر که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را به شما معرفی کنیم. شربت ایمون اکتیو، یک شربت مخصوص تقویت سیستم ایمنی بدن برای کودکان و بزرگسالان است. این شربت توسط شرکت اکوفارم تولید شده و در دسته ی مکمل ها قرار می گیرد.

از این شربت به عنوان راه حلی برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا یاد می کنند. از آن جایی که شربت ایمون اکتیو قابل استفاده برای کودکان نیز هست، شرکت سازنده آن را با طعم پرتقال تولید کرده تا میل کردن آن لذت بخش باشد. این شربت حاوی عصاره ی طبیعی گیاه سیستوس و سرشار از ویتامین C و ۴۴ ویتامین و عنصر حیاتی دیگر مانند ویتامین‌ های ب ۱۲، ب ۲، ب ۱، آ، ای، د۳، بیوتین، فولیک اسید و املاح روی، منگنز و سلنیم است.

ویژگی های شربت ایمون اکتیو

در بخش قبلی به شرح ویژگی های این شربت پرداختیم، اما برای این که تصمیم گیری را برای شما راحت تر کرده باشیم، در این بخش ویژگی های آن را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم:

تامین ویتامین و املاح معدنی مورد نیاز بدن

جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

تقویت سیستم ایمنی بدن

با طعم پرتقال

مناسب برای کودکان و بزرگسالان

قیمت عالی در مقایسه با داروهای مشابه

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

ترکیبات شربت ایمون اکتیو چیست

همان طور که گفتیم این شربت از مواد معدنی و ویتامین های بسیاری بر پایه ی عصاره ی یک گیاه تولید شده است. در این بخش از مقاله هر یک موارد سازنده را به شما معرفی کرده و از فواید آن گفته ایم:

عصاره ی گیاه سیستوس

از عصاره ی گیاه سیستوس برای تقویت سیستم ایمنی بدن در این شربت استفاده شده است. سیستوس یک گیاه بومی در منطقه ی قفقاز است. این گیاه بیشتر در نواحی مدیترانه رشد می‌ کند. عصاره ی گیاه سیستوس به عنوان یک داروی طبیعی و اثر بخش برای درمان بیماری ‌های عفونی به رسمیت شناخته شده است.

بتاکاروتن

بتاکاروتن از خانواده ی کاروتنوئیدها است. این ماده در حقیقت پیش ‌ساز ویتامین A است. بتاکاروتن در میوه ها و سبزیجات دارای رنگ روشن دیده می شود. استفاده از این ماده در مقادیر بالا هیچ خطری برای انسان ندارد؛ چرا که به راحتی از بدن دفع خواهد شد. از جمله وظایف این ماده می توان به کمک به تقویت پوست، تقویت بینایی، کاهش بیماری‌ های قلبی، پیشگیری از سرطان، تقویت مغز، پیشگیری از دیابت و کاهش لک و آکنه اشاره کرد.

حضور بتاکاروتن سبب افزایش تولید گروهی از گلبول‌ های سفید خواهد شد، لذا از این طریق در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد. این ماده در حفظ سلامت پوست و غشا موکوسی که به عنوان اولین سد دفاعی بدن شناخته می شود، بسیار موثر است.

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

سلنیوم

سلنیوم نیز یک ماده ضروری برای بسیاری از فرایندهای سلولی شناخته می شود. این ماده در جلوگیری از پیری زودرس، پیشگیری از سرطان، بهبود عملکرد تیروئید، کاهش التهاب و افزایش سلامت پوست و مو نقشی مهم بر عهده دارد. یکی از مهم ‌ترین وظایف سلنیوم در بدن، تقویت سیستم ایمنی است.

همان طور که می دانید، آنتی بادی‌ ها از عناصر مهم سیستم ایمنی بدن هستند. طبق پژوهش ‌های انجام شده، سلنیوم در تحریک آنتی‌ بادی‌ ها نقش دارد. از همین رو، سبب تقویت سیستم ایمنی خواهد شد.

روی

روی یا زینک بعد از آهن پر تعداد ترین ماده ی معدنی موجود در بدن است. این ماده ی معدنی بسیار هم کمیاب است و نیاز به مصرف یک مکمل روی در اکثر افراد دیده می شود. روی در ترشح و فعال شدن بیش از ۱۰۰ آنزیم و هورمون در بدن نقش دارد. یکی از مهم ترین وظایف این ماده ی معدنی، تقویت سیستم ایمنی بدن است.

روی به تولید گلبول‌ های سفید خون کمک می کند. از این طریق توان سیستم ایمنی بدن افزایش خواهد یافت. گلبول‌ های سفید خون برای مبارزه با میکروب‌ ها و عوامل بیماری ‌زا نقش سربازهای دفاعی بدن را بازی می کنند.

افرادی که به طور مکرر به بیماری‌ های ویروسی و عفونی نظیر سرماخوردگی مبتلا می‌ شوند، معمولا دچار کمبود روی در بدن خود هستند.

ویتامین  D3

ویتامین D3 یکی از ترکیبات موجود در شربت ایمون اکتیو است. این ویتامین یکی از ضروری ‌ترین ویتامین‌ ها در بدن به شمار می رود. به دلیل سبک زندگی و کمتر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، پوکی استخوان یکی از مشکلاتی است که امروزه بسیاری از زنان و مردان و حتی کودکان با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند. این بیماری حاصل از کمبود ویتامین مذکور است. شربت ایمون اکتیو اکوفارم مقدار بالایی ویتامین D3 در خود دارد و به شما در داشتن بدنی سالم ‌تر و شاداب ‌تر کمک می ‌کند.

نحوه ی مصرف شربت ایمون اکتیو

شربت ایمون اکتیو برای بزرگسالان و کودکان ۷ سال به بالا، روزانه نصف پیمانه معادل ۱۰ میلی لیتر یا ۲ قاشق مرباخوری مصرف شود.

در هنگام بیماری جهت تقویت سیستم ایمنی برای همین گروه سنی، روزانه یک پیمانه معادل ۲۰ میلی لیتر یا ۴ قاشق مرباخوری مصرف شود.

برای کودکان ۲ تا ۷ سال، روزانه ۵ میلی لیتر معادل یک قاشق مرباخوری مصرف شود.

در هنگام بیماری جهت تقویت سیستم ایمنی برای همین گروه سنی، ۱۰ میلی لیتر یا ۲ قاشق مرباخوری مصرف شود.

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

بهترین زمان مصرف شربت ایمون اکتیو

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف شربت ایمون اکتیو چه زمانی است؟ از آن جایی که این مکمل دارای ویتامین های محلول در چربی است، بهتر است تا همراه با وعده ی غذایی مصرف شود. در حقیقت بهترین زمان مصرف این شربت می تواند بعد از وعده ی ناهار باشد.

با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

نکات مهم برای شربت ایمون اکتیو

شربت ایمون اکتیو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این شربت را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با شربت ایمون اکتیو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

عوارض جانبی شربت ایمون اکتیو

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی بوده و پایه ی گیاهی دارد هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید.

همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

تداخل دارویی شربت ایمون اکتیو

اختلال دارویی خاصی برای شربت ایمون اکتیو گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

در صورتی که تداخل دارویی میان شربت ایمون اکتیو و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد، نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

حتما توجه کنید که مصرف چند مکمل ویتامینی با هم می تواند سبب بروز اوردوز ویتامینی شود. پیش از مصرف شربت ایمون اکتیو حتما لیستی از مکمل های مصرفی خود را به پزشک یا داروساز ارائه دهید.

شربت ایمون اکتیو در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

شربت ایمون اکتیو در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف شربت ایمون اکتیو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

گروه هدف شربت ایمون اکتیو

همان طور که گفتیم شربت ایمون اکتیو هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مفید است. برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما یا کودکان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایمون اکتیو چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

مزایای استفاده از شربت ایمون اکتیو

قیمت مناسب شربت ایمون اکتیو از مزایای خرید و مصرف آن است. جالب است بدانید به طور کلی شربت‌ ها زودتر از قرص‌ ها به بدن جذب می‌ شوند. پس با توجه به این جمله می توان گفت که شربت بودن این محصول از مزایای آن محسوب می شود. این موضوع سبب می شود تا شما زودتر به هدف نهایی خود برسید.

از آن جایی که این محصول هم برای کودکان و بزرگسالان مناسب است، با خرید یک محصول کل افراد خانواده می ‌توانند از آن بهره ببرند. این شربت فاقد مخمر، نمک، لاکتوز و رنگ مصنوعی است.

قیمت شربت ایمون اکتیو

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۱، با قیمت ۲۴۵ هزار تومان قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

تفاوت شربت ایمون اکتیو با دیگر مکمل ها

هر مکملی به منظور خاصی تولید می شود. برای این که ببینید کدام نوع مکمل برای مشکل شما مناسب است، باید با پزشک، داروساز و یا مشاور تغذیه مشورت نمایید. با این حال یکی از بهترین داروهای تقویت سیستم ایمنی بدن همین شربت ایمون اکتیو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا