Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

معرفی بهترین کرم و پماد های درمان جوش صورت | نحوه استفاده و عوارض

جوش صورت یکی از مشکلات شایع پوستی است که روش های بسیاری برای درمان آن وجود دارد. استفاده از پماد های مناسب یکی از روش های موثر و پرکاربرد است. برای استفاده از این روش درمانی لازم است که نوع پوست و نوع جوش هایی که روی صورت ایجاد می شود به خوبی شناسایی شود.

پماد های مختلفی برای درمان انواع جوش ها وجود دارد که متناسب با نوع پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی به معرفی و بررسی بهترین پماد ها برای جوش صورت می پردازیم.

شناسایی انواع جوش صورت

برای درمان جوش های صورت ابتدا باید نوع جوش ها را شناخت. زیرا، هر یک از آن ها ویژگی های خاصی داشته و با پمادهای مخصوص به خود برطرف می شوند.

جوش سر سفید چیست

جوش های سرسفید از شایع ترین جوش هایی هستند که اغلب افراد به آن دچار می شوند. این نوع جوش ها بسیار خفیف بوده و با مراقبت های پوستی درمان می شوند. این جوش معمولا به صورت یک مرکز سفید رنگ گرد که هاله قرمزی دور آن را فرا گرفته است دیده می شود.

جوش سرسیاه چیست

یکی دیگر از جوش های صورت است که در صورت افراد، بسیار دیده می شود. جوش های سرسیاه دردناک نبوده و به راحتی از روی پوست خارج می شود. به کمک روش های پاکسازی پوست در خانه می توان آن ها را از بین برد.

جوش چرکی چیست

باکتری ها در منافذ باز پوست رشد می کند. سیستم ایمنی بدن توانایی مبارزه با این عفونت ها را ندارد. به همین دلیل، ناحیه اطراف جوش ملتهب و قرمز شده و در برخی مواقع دردناک می شوند. جوش چرکی تفاوت بسیاری با جوش های سرسیاه و سرسفید دارد.

جوش ندولار و جوش کیستیک چیست

"<yoastmark

از آن جایی که شدت به وجود آمدن این نوع جوش روی صورت نسبت به جوش های دیگر شدیدتر است امکان دارد موجب عوارض پوستی نظیر زخم های دائم و یا دردناک در پوست شوند.

این جوش ها نسب به جوش های دیگر دردناک تر بوده و زیر پوست رشد می کنند. به همین دلیل، توده های سفتی در درون آن ها قرار دارد. جوش ندولار و جوش کیستیک بسیار حساس هستند و اگر لمس شوند همراه با درد خواهد بود.

جوش پاپول چیست

این نوع جوش زیر پوست رشد کرده و نسبت به جوش های دیگر بسیار حساس تر است. رنگ آن ها صورتی بوده و پوست اطراف این جوش ها قرمز و متورم است.

یکی از مهم ترین ویژگی های پاپول این است که هیچ مرکزی برای دیده شدن آن ها وجود ندارد. برخلاف جوش های دیگری که روی پوست ایجاد می شود در منافذ باز پوست رشد می کنند.

روش های اصلی درمان جوش صورت

به طور کلی دو روش برای درمان جوش های صورت وجود دارد که عبارتند از روش های خانگی و روش های مدرن. در ادامه به بررسی اجمالی این روش ها می پردازیم.

روش های خانگی درمان جوش صورت

یکی از روش های درمان جوش های روی صورت، روش های خانگی و سنتی است. در این روش ها می توان جوش ها را به وسیله آبلیمو، عسل، آب خیار، بخور دادن، استفاده از یخ و … از بین برد. افراد بر اساس نوع پوست و جوش، یکی از این روش ها را انتخاب و امتحان کنند.

روش های مدرن درمان جوش صورت

بسیاری از افرادی که با روش های خانگی و سنتی جوش های صورتشان درمان نمی شود و یا تمایلی به استفاده از این روش ها ندارند می توانند از روش های امروزی تر استفاده کنند.

روش های مدرن درمان جوش صورت
روش های مدرن درمان جوش صورت

در روش های مدرن با استفاده از کرم ها و پمادها می توان به خوبی جوش ها را درمان و یا این که آن ها را ترمیم کرد. از آن جایی که ماده اصلی تشکیل دهنده پمادها آنتی بیوتیک ها هستند، به خوبی می توانند جوش ها را درمان کنند.

به همین دلیل، پمادها بهترین انتخاب برای افرادی هستند که جوش های چرکی زیادی روی پوست خود دارند. علاوه بر پماد ها و کرم ها، روش های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

پماد، کرم و یا ژل ضد جوش

استفاده از پماد، کرم و ژل های متنوع و ضد جوش تاثیر بسیاری در درمان جوش های صورت دارد. تاثیراتی که پمادها، کرم ها و ژل های ضد جوش دارند با یکدیگر بسیار متفاوت است. هر یک از آن ها به نحوی جوش های صورت را از بین می برند. از این رو، بر اساس نوع پوست باید یکی از آن ها را انتخاب و مورد استفاده قرار داد.

داروهای موضعی

یکی دیگر از روش های پرطرفدار برای درمان جوش های روی صورت استفاده از داروهای موضعی است. هر یک از این داروها برای جوش های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. افراد باید برای استفاده از این دارو ها، از پزشک متخصص راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها تاثیر زیادی در از بین بردن جوش های صورت ندارند. در صورتی که جوش ها چرکی باشند، احتمال دارد که پزشک آنتی بیوتیک های خاصی را تجویز کنند.

در صورت تجویز این آنتی بیوتیک ها باید به نسخه پزشک عمل کرد. زیرا درصد باکتری ها و میکروب های جوش های روی صورت با مصرف آنتی بیوتیک ها از بین می روند.

لیزر یا تزریق

لیزر یا تزریق
لیزر یا تزریق

یکی دیگر از روش های درمان جوش های صورت استفاده از لیزر و یا تزریق کردن است. برای این منظور باید به پزشک مراجعه کرد. زیرا اگر جوش های صورت چرکی و درصد میکروب های آن زیاد باشد تنها با تزریق و یا لیزر از بین می رود.

معرفی بهترین پماد برای درمان جوش صورت

استفاده از پمادهای متنوع تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن جوش های صورت دارد. با شناخت نوع پوست و جوش های صورت می توان پماد مناسب را انتخاب و به این ترتیب آن را درمان کرد. در ادامه به معرفی بهترین پماد ها برای درمان جوش صورت می پردازیم.

پماد رزورسینول

بهترین پماد برای درمان جوش صورت است. بسیاری از افرادی که جوش های چرکی دارند می توانند از این پماد استفاده کنند. جوش های صورت هر اندازه ای که باشد، می توان این پماد را روی آن ها مالید تا به خوبی درمان شوند.

نکات مربوط به پماد رزورسینول

این پماد یکی از پمادهایی است که آن را به عنوان یک محرک ملایم می شناسند. البته در برخی از موارد امکان دارد که این پماد منجر به حساسیت پوستی شده و پوست را دچار التهاب سازد.

از این رو، اگر می خواهید دچار عوارض جانبی این پماد نشوید باید در مورد مصرف آن با پزشک مشورت کنید. پزشک بر اساس نوع جوشی که روی پوست شما وجود دارد این پماد را به شما توصیه می کند.

یکی دیگر از نکاتی که در مورد مصرف این پماد اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن توجه داشت این است که کودکان به هیچ عنوان نباید از آن استفاده کنند.

از ویژگی های مهمی که این پماد دارد، این است که برای درمان جوش های سرسیاه و سرسفید هم مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیار زیادی در درمان این جوش ها دارد.

بنزوئیل پروکساید

بنزوئیل پروکساید
بنزوئیل پروکساید

به کمک این پماد تمامی سلول های مرده ای که در پوست وجود دارد از بین می رود. البته بیشترین قدرتی که این پماد دارد از بین بردن باکتری ها است. میزان مصرف این پماد بستگی به نظر پزشک دارد. چرا که با توجه به شدت آکنه این پماد برای شما تجویز می شود.

پماد بنزوئیل پروکساید به عنوان یکی از بهترین پمادهایی شناخته می شود که آکنه های روی پوست را از بین می برد. به بسیاری از کسانی که می خواهند آکنه های خود را درمان کنند توصیه می شود از این پماد استفاده کنند.

نکات مربوط به بنزوئیل پروکساید

زمانی که از این پماد برای درمان جوش های خود استفاده می کنید، بعد از سه هفته آن ها درمان شده و اثری از آن روی پوست نمی ماند. اگر پزشک این دارو را تجویز کند، ۸ الی ۱۲ هفته می توان از آن استفاده کرد.

جالب است بدانید که پزشک این پماد را برای کسانی تجویز می کند که جوش های چرکی داشته و درمان آن ها در مدت زمان طولانی انجام می شود. برخی از جوش ها مانند جوش های سرسیاه و سرسفید سریعا و به راحتی از بین نمی روند، بلکه با این پمادهای که خاصیت آنتی بیوتیکی دارند درمان می شوند.

پماد سولفور

این پماد در واقع همان پماد گوگرد است. از آن جایی که گوگرد خاصیت بسیار زیادی دارد، در درمان جوش های صورت نیز بسیار موثر است. ترکیباتی که در تولید این پماد مورد استفاده قرار می گیرند بسیار قوی هستند. به همین دلیل، برای جوش هایی که چرکی بوده و باکتری های زیادی دارند استفاده از این پماد توصیه می شود.

نکات مربوط به پماد سولفور

از آنجایی که این پماد خاصیت ضد انگلی، ضد قارچی، ضد میکروبی و … دارد، به خوبی جوش های چرکی روی صورت را از بین می برد. یکی از ویژگی های مهم این پماد این است که حاوی کراتولیتیک بوده و بر این اساس انواع جوش ها را درمان می کند.

معرفی بهترین پماد ها برای درمان جوش صورت
معرفی بهترین پماد ها برای درمان جوش صورت

این پماد به صورت صابون هم وجود دارد. از این رو، می توان از صابون آن هم برای از بین بردن جوش های خود استفاده کرد. با فرمولاسیون خاصی که در این پماد به کار رفته است، ضد آکنه بوده و با عفونت های قارچی مبارزه می کند.

پماد رتین آ

آسیب ناشی از آکنه های روی صورت یکی از مواردی است که بسیاری از افراد را آزار می دهد. از این رو، افراد به دنبال بهترین پماد برای جوش صورت هستند تا ضایعاتی که روی پوست آن ها وجود دارد را به خوبی از بین ببرد.

پماد رتین آ یکی از بهترین پمادهایی محسوب می شود که ضایعات روی پوست را به خوبی از بین می برد. اگر از این پماد به صورت مداوم استفاده کنید، از وجود ضایعات جدید در پوست جلوگیری می شود.

نکات مربوط به پماد رتین آ

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در این پماد وجود دارد و باید از آن مطلع بود این است که برای هر پوستی مناسب نیست. باید بر اساس حساسیت هایی که در پوست وجود دارد با دقت این پماد را برای از بین بردن جوش ها مورد استفاده قرار داد.

نکته

اگر از این پماد استفاده می کنید نباید برای مدت زمان طولانی در معرض نور خورشید باشید. زیرا، نسبت به نور خورشید واکنش نشان داده و موجب قرمزی پوست می شود. بر این اساس توصیه می شود این کرم را شب ها مورد استفاده قرار داده و بعد از آن به رختخواب بروید.

یکی از مواردی که در استفاده از این پماد حائز اهمیت است و باید به آن توجه داشت این است که ابتدا از آن با غلظت کم استفاده کرده و بعد از چند روز غلظت آن را افزایش دهید.

پماد ترتینوئین

این پماد بیشتر برای درمان جوش های غیر التهابی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مهمترین ویژگی هایی که این پماد دارد این است که جوش های سرسفید و سرسیاه را به خوبی درمان می کند.

یکی از نکاتی که در استفاده از این پماد بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشت این است که به هیچ عنوان در طول روز مورد استفاده قرار نگیرد. زیرا، به پوست آسیب می زند. از این رو، باید آن را شب ها روی جوش خود زده و مانع از پخش شدن آن شوید. در این صورت عملکرد مناسبی نداشته و جوش های سرسیاه و یا سرسفید را از بین نمی برد.

نکات مربوط به پماد ترتینوئین

یکی از مهمترین نکاتی که در استفاده از این کرم اهمیت دارد و باید به آن توجه داشت این است که، در اوایل غلظت کمتری از آن استفاده شود. این پماد در ابتدا شاید برای شما سوزناک و یا دردناک باشد. یا این که محل مورد نظر را قرمز و یا ملتهب کند.

به همین دلیل، باید در ابتدا از آن با غلظت کمی استفاده شود. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از این پماد روز ها و زیر نور خورشید استفاده نشود.

سالیسیلیک اسید

یکی دیگر از پمادهایی است که برای درمان آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، یکی از قوی ترین سلاح های مبارزه با جوش ها محسوب می شود. یکی از مهمترین ویژگی هایی که این پماد دارد، این است که سلول های مرده پوست را به خوبی از بین می برد.

به همین دلیل، از آن به عنوان یک لایه بردار عالی هم نام برده می شود. جالب است بدانید یکی دیگر از ویژگی هایی که این پماد دارد این است که منافذ بسته پوست را باز کرده و از جوش زدن جلوگیری می کند.

نکات مربوط به سالیسیلیک اسید

برای درمان انواع جوش هایی که روی صورت خود مشاهده می کنید، این پماد بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. این پماد در موارد دیگری هم کاربرد دارد. از این ماده در کرم های دیگری که خاصیت درمانی دارند هم استفاده می شود. از این رو، اگر می خواهید پوستی صاف و درخشان داشته باشید بهتر است از این پماد برای از بین جوش ها روی صورت خود استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا