Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

معرفی ۶ ماسک آبرسان طبیعی پوست و مو برای افزایش سلامت و زیبایی

حفظ سلامت پوست و مو همواره مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد. داشتن پوست و مو سالم تاثیر مستقیمی بر زیبایی دارد. از این رو بسیاری از افراد در پی استفاده از انواع ماسک آبرسان طبیعی برای پوست و موهایشان هستند. استفاده از ماسک آبرسان طبیعی می‌تواند موجب تقویت و بهبود سلامت پوست و مو گردد. با کاربرد ماسک آبرسان طبیعی به جای استفاده از ماسک‌های آبرسان شیمیایی می توان زیبایی و سلامت پوست و مو را تضمین نمود.

ما در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به معرفی کاربرد و نحوه مصرف انواع ماسک آبرسان طبیعی صورت و مو می پردازیم. با ما همراه باشید. قیمت ماسک آبرسان طبیعی به نوع مواد موجود در آن وابسته است. جهت بهبود و اثرگذاری عملکرد ماسک آبرسان طبیعی پوست و مو باید از مواد اولیه با کیفیت استفاده نمود. برای اطلاع از نحوه ساخت و مصرف ماسک آبرسان طبیعی پوست و مو با ما همراه باشید.

ماسک آبرسان طبیعی چیست

پوست و مو همانند دیگر اعضای بدن نیازمند مراقبت و رسیدگی هستند. یکی از راه‌های مراقبت از پوست و مو تغذیه مناسب و آبرسانی صحیح آن‌هاست. انواع آبرسان طبیعی پوست و مو خانگی و شیمیایی وجود داشته که قابل استفاده‌اند. با کاربرد آبرسان طبیعی پوست و مو می توان موجب سلامت و شادابی آن‌ها شد.

انواع ماسک، ژل و کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده پوست و مو را می‌توان در خانه نیز تهیه کرد. این ماسک‌ها را می‌توان برای مراقبت و تغذیه پوست و مو و دور چشم مورد استفاده قرار داد. ماسک آبرسان مو همانند ماسک صورت طرفداران زیادی دارد. برای مقابله با اثرات محیطی مانند آلودگی هوا، استرس، بیماری و…می توان از انواع این ماسک ها استفاده نمود. در این میان ماسک آبرسان طبیعی خانگی علاوه بر طبیعی بودن مقرون‌ به‌صرفه نیز بوده و این می‌تواند نظر بسیاری از افراد را جلب نماید.

در ادامه این مقاله به معرفی کاربرد و فواید مصرف آب‌رسان پوست خانگی برای پوست و مو و طرز ساخت آن‌ها می‌پردازیم. این ماسک‌ها را می‌توان با روش‌ها و مواد خانگی ارزان و کم هزینه تهیه و مصرف نمود. با ما همراه باشید تا بیشتر با این محصولات آشنا شوید.

معرفی بهترین ماسک آبرسان طبیعی پوست و مو در سلامت و زیبایی
معرفی بهترین ماسک آبرسان طبیعی پوست و مو در سلامت و زیبایی

فواید ماسک آبرسان طبیعی پوست و مو

محصولات آبرسان و مراقبت از پوست خانگی به دلیل طبیعی بودن مواد، سالم تر بوده و حتی ممکن است تاثیر بیشتری هم بر پوست و مو داشته باشند. محصولات زیبایی غیرطبیعی گاهی دارای مواد سرطان زا و تحریک کننده پوستی هستند. وجود محصولات تقلبی نیز از دیگر معایب این محصولات محسوب می شوند. این محصولات می توانند منجر به آسیب های زیادی در پوست و مو شده و موجب حساسیت و تحریکات پوستی شوند. بنابراین استفاده از ماسک آبرسان مراقبتی نسبت به محصولات شیمیایی مراقبتی می تواند بصرفه تر و تاثیر گذار باشد. البته فواید ماسک آبرسان طبیعی پوست و مو زمانی بروز می کند که از مواد اولیه سالم و ارگانیک در تهیه آن‌ها استفاده شود. استفاده از این ماسک ها موجب جوانسازی پوست و مو نیز خواهد شد.

ماسک آبرسان طبیعی پوست چرب

آکنه از شایع ‌ترین مشکلات پوستی بخصوص در صورت محسوب می شود. جوش های صورت اغلب به دلیل وجود باکتری‌ ها، سلول‌ های مرده، آلودگی ‌ها و چربی و بسته شدن منافذ پوستی ایجاد می شوند. سفیده تخم مرغ را می توان بهترین ماسک آبرسان صورت برای آکنه معرفی نمود. سفیده تخم‌مرغ با از بین بردن باکتری ‌ها موجب کاهش التهابات پوستی می شود. همان‌طور که گفته شد آکنه به دلیل انسداد منافذ چربی توسط تجمع سلول های مرده پوست و رشد باکتری‌ها در این منافذ ایجاد می‌شود. انواع جوش های سرسیاه، جوش های سر سفید، ندول ها و کیست ها انواعی از آکنه محسوب می شوند. استفاده موضعی از پروتئین موجود در سفیده تخم‌مرغ می‌تواند با از بین بردن باکتری‌های پوست به کاهش و رفع آکنه کمک کند.

در مورد ماسک‌های تمیز کننده پوست چرب و مختلط بهتر است ابتدا دوش گرفته و سپس از ماسک استفاده شود. با این روش منافذ پوست به‌وسیله آب گرم و بخار باز شده و پوست به خوبی تمیز خواهد شد.

ماسک آبرسان و شاداب کننده و لکه‌ بر طبیعی

افزایش سن، تابش اشعه های مضر آفتاب، آکنه‌ و سایر عوامل محیطی موجب ایجاد لکه‌ های تیره‌ای روی پوست خواهند شد. با استفاده از ماسک ‌های آبرسان طبیعی خانگی می‌توان این لکه‌ها را تا حدودی بهبود بخشید. بهترین ماسک‌ آبرسان طبیعی صورت برای درمان لکه ‌های صورت و ایجاد پوستی شاداب، ماسک حاوی زرد چوبه است.

مزایا مصرف ماسک آبرسان طبیعی پوست

داشتن پوست شفاف و بی نقص نیازمند یک روتین مراقبتی متناسب با نوع پوست است. پاکسازی، لایه برداری و مرطوب سازی پوست از روتین های اصلی و مهم پوست محسوب می‌شوند. استفاده از ماسک های صورت می توانند با مراقبت از پوست به حفظ طراوت و شادابی پوست کمک کنند. استفاده از این ماسک ها در حفظ طراوت و شادابی پوست نقش موثری خواهند داشت. بعلاوه به‌راحتی می توان آن ها را در خانه نیز تهیه نمود. آووکادو، عسل، بلغور جو دوسر، زرد چوبه و موز از موادی هستند که می توان از آن ها ماسک های مفیدی تهیه نمود. البته بسیاری از شرکت های آرایشی و بهداشتی نیز اقدام به تولید ماسک آبرسان از مواد طبیعی نموده اند. در ادامه به مزایا مصرف این ماسک های آبرسان طبیعی اشاره شده است.

  • تا حد قابل قبولی پوست را رطوبت رسانی می کند.
  • دارای مواد مغذی و ویتامین است.
  • منافذ پوست را به طور عمقی تمیز می کند.
  • لایه خارجی و سلول های مرده پوست را از بین می برد.
  • کاربرد ماسک های آبرسان صورت پوست را تمیز، سفت، لایه برداری و روشن می‌کنند.

نحوه مصرف ماسک آبرسان طبیعی

نحوه مصرف ماسک آبرسان به نوع پوست بستگی دارد. اغلب ماسک های ضد چروک چند بار در هفته استفاده می شوند. اما ماسک‌های پوست چرب دو تا سه بار در هفته مورد استفاده قرار می گیرند. ماسک های آبرسان نیز ممکن است چند بار در هفته به کار روند. البته ممکن است در پوست های حساس استفاده از ماسک آبرسان طبیعی به هفته ای یک بار محدود گردد. نحوه مصرف این ماسک ها اغلب به صورت زیر است:

ابتدا باید پوست را با پاک کننده مناسب به خوبی شستشو داد. سپس باید ماسک را به صورت لایه ای نازک و یکنواخت در کل صورت پخش نمود. نواحی اطراف چشم و لب نباید به ماسک آغشته شوند. برخی از ماسک ها باید چند ثانیه بر روی پوست ماساژ داده شوند. این به نوع ماسک و ترکیبات آن وابسته است.

بسته به دستور العمل و نوع مواد موجود در ماسک باید ۵ تا ۲۰ دقیقه صبر نمود. ماسک های خشک کننده اغلب برای پوست های چرب برای مدت زمان کمتری باید روی پوست قرار گیرند. اما ماسک‌های آبرسان طبیعی و ضد چروک مدت طولانی تری باید روی پوست باقی بمانند تا اثرگذاری مطلوبی داشته باشند.

در نهایت برای پاک کردن ماسک از صورت، کافی است تا صورت خود را با آب گرم شسته و خشک نمایید. سپس از تونر، سرم، مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب پوست خود را به کار برید.

بهترین ماسک طبیعی آبرسان مو

کراتین و چربی های طبیعی مو در اثر استفاده مداوم از مواد شیمیایی، رنگ کردن مو و شامپوهای نامناسب از بین خواهند رفت. درنتیجه شکستگی و ریزش مو بروز خواهد یافت. استفاده مداوم از ماسک‌های آبرسان خانگی می تواند رطوبت و شادابی را به موها باز گرداند. این ماسک ها سرشار از مواد مغذی مختلف برای پوست و مو هستند.

موی آسیب دیده نیاز شدیدی به آب دارد. مو طی فرآیند رنگ شدن، آب از دست می دهد. نوشیدن آب کافی، شستشوی کمتر موها و استفاده کمتر از سشوار و اتو مو موجب آسیب کمتر به موها خواهد شد. استفاده از انواع ماسک آبرسان خانگی نیز می تواند برای مرطوب کردن موها استفاده شود.

البته توجه شود که هر ماسک آبرسان مو برای یک نوع مو مناسب است. موهای صاف و درخشان، موهای فر و مجعد، موهای چرب یا خشک نیاز به انواع مختلفی از ماسک ها دارند. ماسک‌های آبرسان خانگی برای ترمیم و درمان آسیب‌های مو بسیار مطلوب عمل می کنند. از خواص این ماسک‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترمیم آسیب ‌هایی که بر اثر رنگ‌ کردن مو ایجاد شده است.
  • ترمیم آسیب های که شامپوهای نامناسب ایجاد نموده اند.
  • برطرف کردن آسیب هایی که در اثر نگهداری اشتباه از مو ایجادشده‌اند.

با توجه به مواد لازم در دسترس و جنس و نیاز موها می توان ماسک‌های آبرسان مو را در خانه ساخت و مورد استفاده قرار داد.

ماسک آبرسان طبیعی مو با آلوئه ورا (آلوورا)

آلوئه ورا حاوی آنزیم پروتئولیتیک است. این آنزیم سلول های مرده روی پوست سر را بازسازی کرده و عملکردی شبیه نرم کننده دارد. بنابراین باعث براقیت و نرمی موها خواهد شد. این آنزیم خارش پوست سر و شوره را کنترل می کند.

معرفی بهترین ماسک آبرسان طبیعی پوست و مو در سلامت و زیبایی
معرفی بهترین ماسک آبرسان طبیعی پوست و مو در سلامت و زیبایی

برای استفاده از فواید ماسک آبرسان مو آلوئه ورا کافیست پنج قاشق از مغز گیاه آلوئه ورا را با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون و یک زرده تخم مرغ مخلوط شود. سپس مخلوط را می توان روی موها قرار داد. این ماسک باید به مدت ۳۰ دقیقه روی مو باقی بماند. سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک آبرسان مو خانگی طبیعی

روغن نارگیل یک منبع غنی از اسیدهای چرب و ویتامین E است. اسید های چربی که در روغن نارگیل وجود دارند، به‌راحتی جذب مو گشته و موجب کاهش خشکی مو خواهند شد.

ویتامین E موجود در این روغن نیز فولیکول مو را تغذیه کرده و بنابراین موجب افزایش رشد مو خواهد شد. بعلاوه روغن نارگیل یک فیلتر UV قوی در برابر نور خورشید است. درنهایت روغن نارگیل با آبرسانی به موهای خشک و اثر محافظتی نقش بسیار موثری در ترمیم و تقویت طبیعی موها داراست.

نحوه استفاده از ماسک آبرسان مو روغن نارگیل

یک عدد نارگیل، مقداری آب، یک صافی مناسب و ظرف فلزی برای ساخت این ماسک آبرسان طبیعی نیاز است. ابتدا باید قسمت سخت نارگیل را جدا کرده و قسمت سفید را رنده نمود. ۱ تا ۳ لیوان آب به ‌ازای هر نارگیل اضافه می شود. این مخلوط باید به مدت یک ساعت بماند و سپس از صافی رد شود. شیر نارگیل  را درون ظرف ریخته و حرارت داده می شود تا گرم شود. پس از سرد شدن، لایه‌ای از چربی روی آن را قرار خواهد گرفت. لایه چربی  باید از شیر نارگیل جدا شود.

ماسک آبرسان مو خانگی و طبیعی شیر و عسل برای تقویت مو

عسل از منابع غنی کراتین بوده و خاصیت ضد التهابی دارد. عسل موهای آسیب دیده و نازک را تقویت کرده و می تواند سلول های پوست سر را ترمیم کند و موجب کاهش خارش پوست سر گردد. شیر هم ماده ای بسیار مغذی بوده و از انواع پروتئین، ویتامین B12، زینک و آهن سرشار است. شیر قادر است رشد مو را افزایش داده و بعلاوه موجب استحکام ریشه مو گردد. درنهایت ترکیب شیر و عسل یک ترکیبی جادویی خواهد بود که هم مو ها را صاف کرده و هم احیا می کند. این ترکیبات با تقویت ریشه و ساقه مو موجب بهبود سلامت موی سر خواهند شد.

ماسک آبرسان طبیعی قوی

ماسک عسل و موز یکی از آب‌رسان‌های قوی و طبیعی برای موها بشمار می آید. کاربرد ماسک آبرسان طبیعی عسل و موز برای مو یکی از بهترین ماسک‌ها جهت بهبود آسیب دیدگی بشمار می آید. عسل ریشه مو را قوی تر کرده و به رشد موها نیز کمک می‌ کند. موز حاوی مواد مغذی همچون پتاسیم، ویتامین‌های مختلف، کربوهیدرات و  چربی‌های طبیعی مفید است. این مواد مغذی به نرم شدن موها کمک کرده و در مقابل خشکی و شکستگی از مو محافظت می‌ کنند.

برای ساخت این ماسک ابتدا یک موز رسیده را له کرده و با یک قاشق عسل مخلوط نمایید. مخلوط را بر روی موها قرار داده و پس از ۳۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. با استفاده از ماسک آبرسان طبیعی مو عسل و موز به صورت هفتگی از داشتن موهایی شاداب و سالم لذت ببرید.

قیمت خرید و فروش آبرسان طبیعی پوست و مو

امروزه به دلیل پرطرفدار بودن محصولات طبیعی بسیاری از شرکت ها اقدام به تولید ماسک‌های آبرسان از مواد طبیعی نموده اند. استفاده از این ماسک‌های آبرسان موجب نرمی و لطافت پوست و مو و تقویت آن ها خواهد شد. قیمت ماسک‌های آبرسان به عواملی همچون کیفیت مواد اولیه و شرکت سازنده محصول وابسته است.

معرفی بهترین ماسک آبرسان طبیعی پوست و مو در سلامت و زیبایی
معرفی بهترین ماسک آبرسان طبیعی پوست و مو در سلامت و زیبایی

سخن آخر

سلامت پوست و مو بیشترین تاثیر را در زیبایی دارد. بنابراین بسیاری از افراد در پی استفاده از ماسک‌های آبرسان طبیعی هستند تا زیبایی پوست و موی خود را حفظ کنند. ما در این مقاله به معرفی بهترین ماسک‌های آبرسان طبیعی پوست و مو و فواید مصرف آن ها پرداختیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا