Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

فواید و مزایای بی نظیر مصرف شربت زینک پلاس استارول

شربت زینک پلاس استارول یک مکمل تامین کننده زینک، برخی ویتامین ‌های گروه ب و ویتامین ث است که برای تقویت سیستم ایمنی و سلامت پوست، مو و ناخن حائز اهمیت است. زینک یک عنصر کمیاب ضروری برای رشد و تقویت بدن ما محسوب می شود. این مینرال یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب ضروری است.

کمبود زینک با اختلالات ایمنی، ریزش مو و ضایعات پوستی همراه است. شربت زینک پلاس استارول نه تنها این مینرال ضروری را تامین می کند بلکه ویتامین ‌های گروه ب و ویتامین ث را نیز فراهم می کند. این ترکیبات با اثرات هم افزایی می توانند از پوست و مو و ایمنی بدن بزرگسالان و کودکان محافظت کنند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با این مکمل ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

مزایای مصرف شربت زینک پلاس استارول

شربت زینک پلاس استارول یکی از محصولات پوست و موی مفید و تقویت کننده ایمنی بدن است. زینک یک عنصر کمیاب ضروری برای پوست و مو و همچنین سلامت عمومی است. این مینرال به ویژه در لوازم آرایشی و بهداشتی به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و محافظتی خود مورد استفاده قرار می گیرد.

زینک یک عنصر ضروری در مبارزه با باکتری ها و التهاب است. این مینرال یک دارایی گرانبها برای پوست های حساس است و اغلب در موارد مشکلات پوستی استفاده می شود. همانطور که می دانید اکسید روی یک ماده معدنی طبیعی در کرم های ضد آفتاب و پمادها است. این ماده معدنی می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب، کاهش التهاب و تسریع بهبود زخم کمک کند.

ویتامین C

ویتامین C همچنین به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می شود، یک ویتامین ضروری است که می توانید آن را در بسیاری از میوه های تازه (به ویژه انواع مرکبات) و سبزیجات پیدا کنید. بدن ما نمی تواند آن را بسازد یا ذخیره کند، بنابراین باید مطمئن شوید که به اندازه کافی در رژیم غذایی یا از طریق مکمل آن را دریافت می کنید.

همانطور که متوجه خواهید شد، این ویتامین برای انواع عملکردهای بدن بسیار مهم است، از حمایت از سیستم ایمنی گرفته تا کمک به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک پوست.

بدن ما به ویتامین C نیاز دارد تا بتواند غذاها و نوشیدنی هایی را که مصرف می کنیم را به انرژی تبدیل کند. همچنین به ما کمک می‌ کند تا ویتامین ‌ها، مواد معدنی و ریزمغذی‌ های دیگر را جذب کنیم تا سلامت عمومی بدن به خوبی حفظ شود.

وقتی بدن شما از نظر ویتامین C کمبود دارد، در معرض خطر ابتلا به اسکوربوت هستید. تغییرات شخصیتی و بی‌ حالی و عمومی برخی از علائم اسکوربوت هستند که نشان می دهد ویتامین C برای سلامت روان حیاتی است.

این ویتامین به سلول‌ های بدن ما کمک می ‌کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به سنتز هورمون ‌ها (نورآدرنالین و آدرنالین) کمک می ‌کند. این هورمون ها به تنظیم خلق و خو و توانایی تمرکز شما کمک می کنند. آنها همچنین با هورمون های دیگر کار می کنند تا به بدن کمک کنند به ورزش و استرس واکنش بهتری نشان دهد.

مزایای مصرف شربت زینک پلاس استارول
مزایای مصرف شربت زینک پلاس استارول

ویتامین B

فواید ویتامین B برای مراقبت از پوست شامل آبرسانی پوست و کاهش التهاب تا تنظیم تولید سبوم و روشن کردن پوست است. نیاسینامید که به عنوان ویتامین B3 شناخته می شود، یک ماده ضد التهاب قوی است که التهاب و قرمزی را به حداقل می رساند و در عین حال از دست دادن رطوبت را نیز کاهش می دهد. این ویتامین یک انتخاب عالی برای پوست های کم آب است. نیاسینامید همچنین تولید کلاژن را افزایش می دهد که پوست را سالم و هیدراته نگه می دارد.

ویتامین B به متعادل کردن و رفع چربی بیش از حد پوست های چرب، آبرسانی و تغذیه پوست های خشک، روشن کردن پوست کدر یا رفع حساسیت پوستی کمک می کند. این ویتامین ها به ایجاد ظاهری شاداب و سالم کمک می کند. ویتامین ‌های B به پوست انرژی می‌ دهند و لایه ‌برداری ملایم انجام می دهند، منافذ مسدود شده را رفع می ‌کنند و جوش ها را از بین می ‌برند. پلی پپتیدهای ویتامین همچنین به تعادل مجدد پوست های چرب کمک می کنند و در عین حال سطح هیدراتاسیون پوست را افزایش می دهند.

فواید مصرف زینک موجود در شربت زینک پلاس استارول برای کودکان

یکی از نقش های اصلی زینک حمایت از عملکرد سیستم ایمنی است. این مینرال یک آنتی اکسیدان است که به کاهش تولید رادیکال های آزاد کمک کرده و از آسیب رساندن به سلول های بدن جلوگیری می کند. زینک به بهبود زخم ها کمک کرده و ایمنی را تقویت می کند. با این حال، سیستم ایمنی کودکان مکانیسم های دفاعی داخلی خود را دارد که به محافظت از آنها در برابر میکروب ها و حشرات کمک می کند.

به رشد شناختی کمک می کند

زینک همراه با حمایت از سیستم ایمنی از رشد مغز و توانایی شناختی کودکان حمایت می کند. مغز حاوی زینک است که به پروتئین ها متصل می شود و در نتیجه به ساختار و عملکرد آن کمک می کند. کمبود زینک ممکن است منجر به کمبود توجه، کندی رشد حرکتی، کاهش فعالیت و تغییر در خلق و خو و رفتار شود.

رشد را تحریک می کند

هضم و جذب کودک شما به طور مستقیم با رشد او مرتبط است. زینک با انجام عملکردهای مختلفی از جمله تولید DNA، متابولیسم پروتئین، روند بهبودی و حفظ سیستم ایمنی سالم، رشد را در کودکان تحریک می کند. در زمان رشد سریع به مقدار کافی روی نیاز است. بارداری، کودکی و نوجوانی برخی از این مراحل رشد سریع هستند. مقادیر ناکافی این مینرال می تواند منجر به توقف رشد شود.

نیاز روزانه به زینک ممکن است بسته به سن کودک شما متفاوت باشد. محدوده متوسط برای هر کودک بین ۲ تا ۱۱ میلی گرم در روز است. شما می توانید با کمک غذا زینک کودک خود را به میزان کافی تامین کنید. مکمل ها در صورت کمبود می توانند مفید باشند. زینک پلاس استارول یکی از مکمل هایی است که می توانید از آن استفاده کنید.

روش مصرف شربت زینک پلاس استارول

روش مصرف زینک پلاس استارول به شکل زیر است:

  • کودکان ۲ تا ۷ سال: روزانه یک قاشق مرباخوری شربت زینک پلاس
  •  کودکان ۷ تا ۱۳ سال: یک قاشق مرباخوری یا ۵ میلی لیتر شربت دو بار در روز
  • افراد ۱۳ سال به بالا سه بار در روز و هر بار یک قاشق مرباخوری
روش مصرف شربت زینک پلاس استارول
روش مصرف شربت زینک پلاس استارول

ترکیبات موجود در شربت زینک پلاس استارول

ویتامین C

ویتامین C با تولید کلاژن سلامت پوست و مو را افزایش می دهد. این ویتامین می تواند به کاهش چین و چروک و خطوط ظریف و همچنین بهبود خاصیت ارتجاعی کمک کند. در واقع، مطالعه منتشر شده در مجله Cosmetic Dermatology نشان داد که ویتامین C به اندازه رتینول در کاهش چین و چروک و هایپرپیگمانتاسیون موثر است.

ویتامین C فعالیت تیروزیناز، آنزیمی که در سنتز ملانین نقش دارد را افزایش می دهد. ملانین موجود در پوست مسئول تولید رنگدانه است. این بدان معنی است که به محو شدن لکه های تیره ناشی از آسیب آفتاب یا اسکار آکنه کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که ترکیب ویتامین C با نیاسینامید در واقع کارایی هر دو ماده را بهبود می بخشد.

لکه های تیره روی صورت در اثر آسیب نور خورشید در طول زمان ایجاد می شوند. با مصرف روزانه ویتامین C می توان از آن جلوگیری کرد. با این حال، اگر لکه های تیره ناشی از آسیب خورشید دارید. ممکن است خلاص شدن از شر آنها بدون درمان پزشکی دشوار باشد.

اولین مزیت ویتامین C این است که از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند. این یکی از مهمترین فواید ویتامین C برای پوست شماست. همه ما می دانیم که اشعه ماوراء بنفش چقدر می تواند برای سلامتی ما مضر باشد. ویتامین C با خواص آنتی اکسیدانی به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد ناشی از اشعه UV کمک می کند.

زینک

بدن انسان برای عملکرد مطلوب به کربوهیدرات، چربی و پروتئین و همچنین مقدار کافی آب نیاز دارد. پروتئین ها و کربوهیدرات ها برای ساختن مواد ساختاری و متابولیکی متعددی استفاده می شوند در حالی که کربوهیدرات ها و چربی ها عمدتا به عنوان سوخت عمل می کنند.

برای انجام واکنش‌ های متابولیک طبیعی، بدن همچنین به ریزمغذی ‌ها، ویتامین ‌ها و مواد معدنی برای تنظیم و تعدیل این فرآیندها نیاز دارد. زینک دومین ماده معدنی فراوان در بدن است و اولین آن آهن است.

علیرغم اینکه زینک یک ماده معدنی کمیاب است، برای فعالیت کاتالیزوری صدها آنزیم ضروری است. همچنین در فرآیندهای بیان ژن و سنتز پروتئین نقش دارد. زینک نقش مهمی در مکانیسم های فیزیولوژیکی زیر ایفا می کند.

  • عملکرد بهینه سیستم ایمنی
  • تقسیم و رشد سلولی
  • متابولیسم کربوهیدرات ها
  • روند بهبود زخم
  • عملکرد انسولین را تقویت می کند
  • حس بویایی (بویایی) و چشایی (چشایی) طبیعی
  • کوفاکتور عملکرد ویتامین D
  • کمک به انتقال ویتامین A

کمبود اکتسابی روی زمانی به وجود می آید که یک فرد زینک کافی را از طریق رژیم غذایی خود مصرف نمی کند، قادر به جذب آن نیست، در معرض از دست دادن بیش از حد زینک قرار می گیرد، یا زینک در رژیم غذایی نیاز متابولیکی افزایش یافته را برآورده نمی کند.

ویتامین B

ویتامین های B به عنوان یک ترکیب دخیل در متابولیسم منبع غذایی هستند آنها مواد مغذی را از غذا به بدن و فولیکول های مو می رسانند. بنابراین، این ویتامین ها برای رشد مو و همچنین سلامت عمومی موهای شما بسیار مهم است. مطالعات از مزایای استفاده از ویتامین های B خاص در درمان ریزش مو حمایت کرده اند.

ویتامین های B2، B3 و B5 به طور ضمنی و صریح با تاثیر بر فولیکول های مو به سلامت مو کمک می کنند. یعنی سطح پایدار آنها برای جلوگیری از ریزش مو به دلیل کمبودها ضروری است. به عبارت دیگر، زمانی که بدن شما کمبود این ویتامین ها را تجربه می کند، احتمال ریزش مو بیشتر می شود.

خوشبختانه، یافتن ویتامین های B در غذاهایی مانند سبزیجات، غلات و انواع خاصی از گوشت آسان است. به طور قابل توجهی، برای اطمینان از حفظ مقدار آنها در غذا، سطح حرارت و روش های پخت مورد استفاده را باید در نظر گرفت. در برخی موارد می توانید مکمل ها را با مشورت پزشک مصرف کنید.

روش مصرف شربت زینک پلاس استارول
روش مصرف شربت زینک پلاس استارول

شربت زینک پلاس برای کودک

زینک پلاس یک مکمل غذایی ساخته شده از ویتامین های ضروری، مواد معدنی و زینک است. این شربت برای حمایت از رشد و تکامل کودکان و برای درمان کمبود روی یا سایر ویتامین ها و مواد معدنی در بزرگسالان و کودکان استفاده می شود.

شربت زینک پلاس اغلب برای تقویت سیستم ایمنی و کمک به محافظت در برابر بیماری های رایج مانند سرماخوردگی، عفونت گوش و سایر مشکلات تنفسی استفاده می شود. همچنین می تواند به جذب مناسب سایر ویتامین ها و مواد معدنی از غذا کمک کند.

علاوه بر این، ممکن است برای کمک به بهبود اشتها، بهبود رشد، بهبود عملکرد مغز و بهبود رشد عاطفی و فیزیکی در کودکان استفاده شود. بهتر است قبل از استفاده از این مکمل با پزشک مشورت کنید، زیرا دوز و میزان مصرف آن به عوامل مختلفی مانند سن، وزن و وضعیت سلامتی بستگی دارد.

شربت زینک پلاس مکملی است که برای کمک به پیشگیری و درمان کمبود روی استفاده می شود. این مکمل عمدتا برای بهبود ایمنی، کاهش علائم سرماخوردگی، بهبود سلامت پوست، کنترل دیابت و برای سلامت جنسی استفاده می شود.

زینک یک ماده مغذی ضروری برای رشد، نمو و سلامت کلی است و مصرف شربت زینک پلاس راهی مناسب برای دریافت آن است. کمبود زینک می تواند باعث کندی بهبود زخم، از دست دادن اشتها، اختلال در بینایی، تاخیر در بلوغ جنسی و رشد ضعیف در کودکان شود. شربت زینک پلاس می تواند با ترکیب زینک و سایر مواد مغذی مانند تیامین، ریبوفلاوین و نیکوتین آمید به رفع این علائم کمک کند.

عوارض شربت زینک پلاس استار ویت

شربت زینک پلاس استار ویت می تواند به رفع کمبود زینک کمک کند، به خصوص که مغز در حال رشد کودکان به سرعت از ریزمغذی ها و انرژی استفاده می کند. شربت زینک پلاس استار ویت یک راه ساده برای اطمینان از این است که کودک نوپای شما مقدار این ماده معدنی ضروری را برای رشد و سلامت کلی خود دریافت می کند. این مکمل در صورت مصرف طبق دستورالعمل هیچ عوارضی برای شما ندارد.

شربت اشتها آور زینک پلاس

زینک بطور کلی اشتها را افزایش می دهد. زینک برای تولید پروتئین‌ هایی لازم است که به تجزیه مواد غذایی به مولکول‌ های کوچک کمک می‌ کند تا وارد جریان خون شوند. اشتها و هضم غذا در صورت کمبود روی ضعیف می شود. برای هضم و جذب بهتر، مطمئن شوید که کودکتان زینک کافی دریافت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا