Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

فواید باورنکردنی مصرف پودر فیبر فایبرسل برای سلامتی

پودر فایبر فایبرسل مکملی برای تامین فیبر روزانه مورد نیاز بدن است. استفاده از فیبر به بهبود عملکرد سیستم گوارش و جلوگیری از یبوست کمک کرده و با القاء احساس سیری برای مدت زمان طولانی به کنترل و کاهش وزن بدن کمک می کند. پودر فیبر فایبرسل یک مکمل گیاهی فاقد گلوتن، پروبیوتیک و فاقد قند است بنابراین همه افراد با خیال راحت می توانند از آن استفاده کنند.

پودر فایبر فایبرسل با تاثیر بر روی میکروبیوم روده به بهبود سیستم ایمنی کمک کرده و برای تنظیم قند خون و کاهش کلسترول نیز مفید است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در مورد فواید مصرف فیبر برای حفظ و ارتقاء سلامتی ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

پودر فیبر فایبرسل چیست

در دنیای امروز مواد غذایی ما کیفیت پایینی دارند، ما حجم بالایی از سموم را در بدن و مغز خود تجربه می کنیم و علاوه بر آن، باید استرس های زندگی روزمره خود را مدیریت کنیم. این وضعیت به نوبه خود اغلب ما را ملزم به مصرف روزانه مکمل ها می کند.

البته نوع مکمل هایی که باید مصرف شوند، بسته به سلامت فعلی و سبک زندگی در افراد مختلف متفاوت است. مکمل های کمی وجود دارد که تقریبا همه می توانند از مصرف آنها سود ببرند. یکی از آنها فیبر است.

فیبر نوعی کربوهیدرات است، اگرچه بدن نمی تواند آن را به مولکول های قند تجزیه کند. فیبر برای مدیریت وزن، تنظیم قند خون، حفظ کلسترول، هضم و جذب و منظم بودن حرکات روده مهم است.

فیبر بخش غیر قابل هضم غذاهای گیاهی (از جمله سبزیجات، میوه ها، غلات، لوبیا و حبوبات) است که با عبور از سیستم گوارش و جذب آب در طول مسیر، حرکات روده را آسان می کند. پودر فیبر فایبرسل یکی از مکمل هایی است که می توانید برای حفظ سلامتی از آن استفاده نمایید.

مزایای پودر فیبر فایبرسل

مصرف فیبر دارای مزایای زیادی از بهبود طیف گسترده ای از شرایط پزشکی و همچنین سلامت عمومی است. در اینجا به چند مورد از این مزایا اشاره می کنیم:

  • سرعت خروج غذا از بدن ما را افزایش می دهد
  • نشان داده شده است که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا یک سوم کاهش می دهد
  • فیبر می تواند کلسترول را کاهش دهد
  • خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد
  • درمان طبیعی بی نظمی و یبوست
  • به جلوگیری از افزایش وزن و چاقی کمک می کند
  • به تعادل سطح هورمون کمک می کند
  • به حذف استروژن اضافی کمک می کند
  • منع غذایی برای سلول های روده بزرگ فراهم می کند
فواید باورنکردنی مصرف پودر فیبر فایبرسل برای سلامتی
فواید باورنکردنی مصرف پودر فیبر فایبرسل برای سلامتی

روش مصرف پودر فیبر فایبرسل

مقدار مصرف روزانه فایبرسل برای افراد بزرگسال ۱۵ تا ۳۰ گرم در روز و برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله، ۵ گرم در طول روز است. شما می توانید پودر فایبرسل را در آب، آبمیوه، قهوه و چای حل کنید یا آن را به سالاد، سوپ، دسر و ماست اضافه نمایید. اگر از این پودر برای کاهش اشتها و کاهش وزن استفاده می کنید مقدار توصیه شده را نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید.

عوارض پودر فیبر فایبرسل

در حالی که هیچ سطح قابل تحمل بالایی برای فیبر وجود ندارد (حداکثر مقدار روزانه ای که می توان با خیال راحت مصرف کرد)، اگر آن را خیلی سریع یا بدون مایعات کافی اضافه کنید، دوزهای غلیظ می تواند باعث یبوست، گاز یا نفخ شود.

مکمل های فیبر به مایعات کافی نیاز دارند. اکثر مکمل های فیبر ۸ اونس آب با دوز استاندارد را توصیه می کنند، اگرچه دستورالعمل های محصول ممکن است متفاوت باشد. مصرف ناکافی مایعات می تواند باعث متورم شدن مکمل و منجر به خفگی، انسداد، یا نهفتگی مدفوع و همچنین گاز، نفخ، درد شکم و یبوست شود.

انواع فیبر

دو نوع مختلف فیبر وجود دارد، محلول و نامحلول و هر دو باید در رژیم غذایی شما گنجانده شوند. فیبر محلول می تواند در آب حل شود بنابراین توسط سیستم شما هضم می شود. هنگامی که آب را به فیبر محلول اضافه می کنید، به بافتی ژل مانند تبدیل می شود و اندازه آن افزایش می یابد. این بدان معنی است که می تواند باعث شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. نمونه هایی از فیبر محلول عبارتند از جو، آجیل، دانه ها، میوه ها و سبزیجات.

فیبر نامحلول برعکس در آب حل نمی شود و بنابراین هضم نمی شود. این فیبر تقریبا به حالت اولیه از بدن شما عبور می کند. سبوس و غلات کامل نمونه هایی از فیبر نامحلول هستند. فیبر نامحلول در حالی که هضم نمی شود، می تواند با حجم دادن به مدفوع به حفظ حرکت منظم روده ها کمک کند.

فواید باورنکردنی مصرف پودر فیبر فایبرسل برای سلامتی
فواید باورنکردنی مصرف پودر فیبر فایبرسل برای سلامتی

پودر فیبر برای یبوست

یبوست یکی از شایع ترین مشکلات بهداشتی گزارش شده است که طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، حدود ۱۶ درصد از بزرگسالان ایالات متحده و یک نفر از هر سه بزرگسال بالای ۶۰ سال را تحت تأثیر قرار می دهد.

در حالی که تعدادی از داروهای بدون نسخه برای درمان سریع این بیماری در دسترس هستند، همه آنها بی خطر در نظر گرفته نمی شوند. در عوض، ملین ‌های طبیعی نیز وجود دارند که می ‌توانند به همان اندازه برای برخی افراد مؤثر باشند.

ملین های طبیعی، به شکل غذاها، نوشیدنی ها و گیاهان خاص، بیش از ۲۰۰۰ سال است که برای کاهش یبوست استفاده می شود. مردم همیشه می دانستند که حرکات منظم روده برای سلامتی لازم است، اما در جامعه پر سرعت امروزی، رژیم غذایی نامناسب، استرس یا مسافرت های مکرر می تواند مانع حرکت منظم روده ها شود.

درک این نکته مهم است که اگرچه ملین های OTC یا نسخه ای ممکن است در کوتاه مدت به رفع علائم یبوست کمک کنند، اما در نهایت هیچ مشکل اساسی گوارشی را برطرف نمی کنند. در واقع، آنها می توانند مشکل را حتی بدتر کنند. آنها ممکن است عوارض جانبی ناخواسته و خطرناکی ایجاد کنند و حتی اعتیادآور شوند زیرا بدن به مرور زمان برای عملکرد صحیح به آنها تکیه می کند.

بدن ما توانایی طبیعی شگفت انگیزی برای پاکسازی و سم زدایی به تنهایی دارد. ما فقط باید مواد مغذی و مایعات آبرسان مناسب را تامین کنیم. افزایش مصرف غذاهای پر فیبر به تنهایی ممکن است تمام موارد یبوست را حل نکند ولی قطعا یکی از اولین قدم هایی است که باید برداشته شود.

علاوه بر این مکمل های فیبر روزانه از جمله پودر فیبر فایبرسل باکتری های خوبی که به طور طبیعی در روده شما وجود دارد را تغذیه می کند تا به حفظ سلامت گوارش کمک کنند. پودر فیبر فایبرسل پری بیوتیک و فاقد قند، گلوتن یا طعم دهنده های مصنوعی است.

مکمل فیبر

خوردن فیبر کافی برای دستیابی به سلامت طولانی مدت ضروری است. شما برای تقویت روده به این ماده مغذی نیاز دارید، به خصوص اگر مقابله با حرکات روده برای شما چالش برانگیز باشد. البته، همه افراد غذاهای غنی از فیبر را دوست ندارند، بنابراین مکمل ها بسیار مفید هستند.

افراد می توانند از مکمل های فیبر برای تجربه مزایای سلامتی مشابه استفاده کنند. فیبر می تواند سطح قند خون و احتمال یبوست را کاهش دهد و حتی هوس گرسنگی فرد را از بین ببرد.

دریافت فیبر بیشتر در رژیم غذایی فقط برای دستگاه گوارش مفید نیست. فیبر محلول که در میوه‌ها و غلات یافت می ‌شود، مزایای دیگری نیز دارد که باعث بهبود سلامتی می‌ شود. به عنوان مثال، یک ماده ژل مانند در روده شما تشکیل می دهد که سطح گلوکز خون و فشار خون را کاهش می دهد.

اگر می پرسید بهترین زمان مصرف فیبر چه زمانی است، باید بگوییم زمان درستی وجود ندارد. اما همیشه باید دوز توصیه شده را رعایت کنید. مردان باید ۳۰ تا ۳۸ گرم در روز و زنان ۲۱ تا ۲۵ گرم بسته به سن، رژیم غذایی و میزان فعالیت بدنی خود مصرف کنند.

شما می توانید یک مکمل فیبر را در سه بازه زمانی جداگانه مثلا صبح، بعد از ظهر و عصر مصرف کنید. در این حالت سیستم گوارشی شما به طور مداوم فیبر غذایی دارد، به این معنی که حرکات روده را کند نمی کند یا باعث یبوست جدی نمی شود.

همچنین سعی کنید فیبر محلول و نامحلول را در وعده های غذایی خود بگنجانید. مکمل ها خوب هستند، اما برای کاهش وزن یا بهبود دستگاه گوارش به غذاهای غنی از فیبر نیاز دارید. غذاهای گیاهی مانند لوبیا سیاه، عدس، بلغور جو دوسر، آووکادو و تمشک همگی دارای فیبر بالایی هستند.

پودر کاهش اشتها

مصرف پودر کاهش اشتها که مملو از فیبر است قبل از صبحانه یا شام می تواند به کاهش وزن کمک کند. معمولا هنگامی که غذا خوردید احساس سیری خواهید کرد و فورا هر هوسی را مسدود می کند. البته، هر چه بیشتر در طول روز میان ‌وعده بخورید، احتمال یبوست و افزایش وزن بیشتر می‌ شود.

برای اطمینان از اینکه روده شما کل محتوای فیبر را جذب می کند پودر کاهش اشتها را قبل از وعده های غذایی حجیم مصرف کنید. این کار فرآیند هضم شما را در حالی که شروع به غذا خوردن می کنید آماده می کند. فراموش نکنید که دریافت فیبر از غذا بسیار مهم است، بنابراین مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید.

دریافت فیبر نامحلول روزانه بیشتر می تواند از مدیریت وزن حمایت کند. فیبر نامحلول بدون افزودن کالری اضافی به رژیم غذایی، به یک عامل حجیم کننده در روده شما تبدیل می شود. بنابراین، مصرف این نوع فیبر می تواند هضم غذا را تقویت کند و در عین حال بدن را به سوزاندن چربی تشویق کند.

همچنین مصرف پودر کاهش اشتهای فیبردار خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. فیبر می تواند کلسترول بد را کاهش دهد، پروفایل چربی خون را بهبود ببخشد و فشار خون را در سطح نرمال حفظ کند.

فواید باورنکردنی مصرف پودر فیبر فایبرسل برای سلامتی
فواید باورنکردنی مصرف پودر فیبر فایبرسل برای سلامتی

قرص فیبر برای لاغری

مصرف فیبر کافی هم برای سلامت دستگاه گوارش و هم برای سلامت کلی مهم است. مصرف بیشتر فیبر غذایی با کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع دوم، بیماری‌های قلبی و انواع خاصی از سرطان‌ ها مرتبط است. در حالی که بهتر است فیبر را از منابع غذایی مصرف کنید، مکمل‌ های فیبر به صورت قرص و پودر می ‌توانند برای رسیدن به اهداف روزانه شما مفید باشند. قرص فیبر با کاهش اشتها و هوس های غذایی در طول روز میل شما به مصرف مواد غذایی را کاهش می دهد. در نتیجه باعث کاهش کالری دریافتی روزانه می شود و به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

عوارض پودر اسلیم لست

اگرچه پودر لاغری اسلیم لست حاوی فیبرهای غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی است که با کاهش اشتها به به لاغری کمک می کند اما در صورت مصرف بیش از حد فرد ممکن است دچار مشکلات کبدی، افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون، خشکی دهان و پایین آمدن آستانه تحمل شود. بنابراین این محصول را فقط با مشورت پزشک مصرف کنید. همراه با آن آب فراوان بنوشید و در صورت تجربه هرگونه عوارض جانبی فورا با پزشک تماس بگیرید.

کوئیک فایبر پلاس

کوئیک فایبر پلاس یکی از مکمل های کاهش اشتها برای کمک به لاغری و کاهش وزن است. در این مکمل منابع غذایی فیبر وجود دارد که می تواند فیبر مصرفی روزانه شما را تامین کند. فیبرها را می توان به غذاها اضافه کرد یا در اسموتی ها مخلوط کرد.

کوئیک فایبر پلاس منبع کاملی از فیبر نامحلول و محلول است که با کاهش اشتها به لاغری، تنظیم حرکات روده و کاهش یبوست کمک کند. الیاف فیبر قابل تخمیر موجود در این مکمل می تواند به رشد میکروبیوم روده سالم کمک کنند. مصرف صحیح کوئیک فایبر پلاس علاوه بر کمک به کاهش وزن از ابتلا به بیماری های متابولیک حاصل از چاقی پیشگیری می کند.

قرص ضد اشتها

فیبر برای عملکرد صحیح سیستم گوارش ما ضروری است. از طرفی با جذب آب و تبدیل شدن به ژل در دستگاه گوارش می تواند از اشتهای کاذب جلوگیری کند. قرص ضد اشتها یکی از مکمل های غذایی است که بر اساس فیبرهای محلول و نامحلول برای کنترل مصرف کالری طراحی و تولید می شود. مصرف این قرص با افزودن فیبر به رژیم غذایی می تواند حجم معده را پر کند و مصرف مواد غذایی را کاهش دهد. در نتیجه باعث کاهش مصرف مواد غذایی و میان وعده ها شده و وزن را کاهش می دهد.

نیچر فیت

نیچر فیت یک مکمل کاهش وزن مبتنی بر فیبر است. این کپسول حاوی فیبر محلول سبوس جو دو سر است که علاوه بر کاهش اشتها به کاهش کلسترول بد و پیشگیری از اختلالات گوارشی و سرطان کولون کمک می کند. با استفاده از این کپسول میل شما به مواد غذایی کاهش یافته و در نتیجه کاهش دریافت کالری به تناسب اندام خواهید رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا