Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آشنایی با فواید و خواص انواع دمنوش مناسب فصل پاییز

دمنوش مناسب فصل پاییز از انواع گیاهان دارویی تهیه می شوند که خواص آنها برای سلامتی ثابت شده است.  کدو تنبل ، نسیم خنک ، ژاکت و دمنوش های مورد علاقه می توانند زیبایی فصل پاییز را برای ما بیشتر کنند. دمنوش های متعددی وجود دارد که ایمنی بدن را تقویت می کند ، چیزی که باید با سردتر شدن هوا و نزدیک شدن فصل سرما و آنفولانزا در نظر گرفت.

از مزایای دمنوش های گیاهی این است که فاقد کافئین هستند. چای های گیاهی فوق العاده خوشمزه ، خلاقانه و از جهات مختلف مفید هستند. این دمنوش ها یکی از روش های عالی برای از بین بردن خستگی ناشی از یک روز طولانی هستند. اگر معده درد دارید ، چای زنجبیل بهترین گزینه برای هضم و خلاص شدن از شر هرگونه درد شکمی است و دمنوش به لیمو نیز می تواند به خواب بهتر شما بعد از یک روز شلوغ کمک کند.

شما برای نوشیدن دمنوش نیازی به خرید چای کیسه ای  ندارید زیرا می توانید انواع آنها را در خانه خودتان درست کنید. برای درست کردن دمنوش مناسب فصل پاییز گزینه های زیادی وجود دارد که در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک برخی از مفید ترین آنها را خدمت شما معرفی خواهیم کرد لطفا با ما همراه باشید.

انواع دمنوش مناسب فصل پاییز

نوشیدن یک فنجان دمنوش پاییزی با طعم و عطر خاص می تواند آرامش بخش و همچنین سالم باشد. در فصل پاییز می توانید دمنوش های ترکیبی را امتحان کنید. دارچین ، هل و ادویه جات دیگر ، سیب ، کدو تنبل ، قره قاط و افرا برخی از این ترکیبات هستند.  این دمنوش های پاییزی مزایای فوق العاده ای برای سلامتی دارند.

چای سبز

چای سبز یک دمنوش عالی برای همه فصل ها است. این دمنوش از برگ های خشک و خوشمزه ای که طعم گیاهی و شبیه گل می دهد، تهیه می شود. شما می توانید به این چای چوب دارچین و لیمو اضافه کنید تا علاوه بر لذت برد از طعم خاص از مزایای آنها برای سلامتی نیز بهره مند شوید.

آشنایی با فواید و خواص انواع دمنوش مناسب فصل پاییز
آشنایی با فواید و خواص انواع دمنوش مناسب فصل پاییز

چای سیاه

این چای محبوب که با برگ های تخمیر شده چای تهیه می شود ، نه تنها بیشترین مقدار کافئین را دارد (بنابراین به عنوان چای صبحگاهی مناسب است!)  بلکه همچنین بسیار متنوع است. شما می توانید مستقیماً آن را بنوشید یا به آن شیر ، شکر و عسل اضافه کنید گزینه ها بی پایان هستند.

چای سفید

چای سفید یک چای بدون تیمار و تخمیر نشده است. طعم و مزه این چای بسیار منحصر به فرد است و سرشار از آنتی اکسیدان و ریزمغذی های مفید برای سلامتی است. دمنوش چای سفید یکی از انواع دمنوش مناسب فصل پاییز است که به تقویت سیستم ایمنی فرد کمک می کند.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل یک گیاه چند ساله و علفی  و خویشاوند زردچوبه و هل است که بیش از ۲۰۰۰ سال است برای اهداف دارویی بی شمار مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل حاوی جینجرول است که اثراتی شبیه به کپسایسین (ترکیب فعال موجود در فلفل چیلی) دارد که به طور طبیعی از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند ، در درجه اول از طریق پتانسیل جلوگیری از تهوع و استفراغ.

همچنین اعتقاد بر این است که زنجبیل یکی از دمنوش های  برتر برای تقویت سیستم ایمنی و رفع خارش و درد گلو است. علاوه بر این ، وقتی احساس بی حالی یا بی انگیزگی می کنید ، زنجبیل می تواند به شما کمک کند – یک شکایت رایج در مواجهه با روزهای کوتاه فصل سردتر!

دمنوش گل ختمی

گل ختمی رتبه ۴ را در فهرست USDA در بین غذاهای کم ارزش به خود اختصاص داده است اما نام خود را به عنوان یکی از گیاهان دارویی موجود مفید ثبت کرده اند. این دمنوش برای مزایای سلامتی بالقوه خود هزاران سال است که استفاده می شود. این دمنوش بافت داخلی تحریک شده یا التهاب را تسکین داده و از آن محافظت می کند.

یک فنجان دمنوش گل ختمی ممکن است گلو درد را تسکین داده ، سرفه را آرام کرده و علائم سرماخوردگی را از بین ببرد – همه این موارد نیز در فصل پاییز رایج است. در واقع عصاره گل ختمی اغلب در قرص های گلو و شربت های سرفه وجود دارد. علاوه بر این دمنوش گل ختمی ممکن است برای سلامت مثانه مفید باشد.

برای یک دمنوش مخصوص بسیار قوی کافی است گل ختمی خشک و خرد شده را به فنجان آب جوش اضافه کنید ، بگذارید ده دقیقه دم بکشد و پس از صاف کردن از آن لذت ببرید.

آشنایی با فواید و خواص انواع دمنوش مناسب فصل پاییز
آشنایی با فواید و خواص انواع دمنوش مناسب فصل پاییز

دمنوش ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان به عنوان یک گیاه آداپتوژن در طب سنتی چینی – و یک گیاه جوان کننده در طب آیورودا  و به عنوان وسیله ای برای حمایت طبیعی از سوزش سر دل و تقویت ارگانیک سلامت آدرنال استفاده می شود.

این گیاه وحشی  که در سراسر اروپا و بخش هایی از آسیا رشد می کند ، به عنوان یک خلط آور عمل می کند  و می تواند برای کاهش بلغم و سایر علائم تنفسی فوقانی … مانند گلودرد و سرفه استفاده شود. کسانی که به دنبال کاهش چند کیلوگرم وزن قبل از تعطیلات هستند ممکن است خوشحال شوند که بدانند این گیاه با طعم خاص می تواند چربی بدن را نیز کاهش دهد. اما مراقب باشید ، اگر فشار خون دارید از این گیاه استفاده نکنید.

برای تهیه دمنوش شیرین بیان  یک قاشق غذاخوری ریشه شیرین بیان را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید و بگذارید سه تا پنج دقیقه دم بکشد. شما می توانید چای کیسه ای آماده آن را نیز خریداری کنید.

دمنوش قاصدک

دمنوش تهیه شده از ریشه یا برگ قاصدک قرنها در طب سنتی چینی و بومیان آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است که به دلیل ارزش آن به عنوان یک مدر طبیعی است که به نوبه خود ، ممکن است به سم زدایی بدن شما کمک کند

دمنوش ریشه قاصدک به عنوان چای دارویی در سال ۹۰۰ قبل از میلاد استفاده می شد و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه بتاکاروتن است که همچنین می تواند از هضم سالم ، جریان صفراوی و از بین بردن آن پشتیبانی کند. قاصدک یک دمنوش جادویی برای احساس فوق العاده در تمام فصول است.

برای تهیه این دمنوش ریشه های قاصدک تازه یا خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و از این شگفتی استفاده کنید. ریشه قاصدک را درشت خرد کنید و یک قاشق چای خوری را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید ، بگذارید تقریباً یک دقیقه بجوشد و پس از صاف کردن میل کنید.

دمنوش رویبوس

برگ ها و ریشه های این بوته آفریقای جنوبی مزایای بالقوه ای برای سلامتی دارد و یکی از دمنوش های مناسب فصل پاییز است. سطح بالای آنتی اکسیدان ها یکی از مزایای فوق العاده این دمنوش گیاهی است. شواهد فزاینده ای نشان می دهد که مزایای رویبوس ممکن است بسیار گسترده باشد برخی شواهد نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در چای ممکن است به حمایت از سلامت قلب و ارائه اثرات ضد پیری کمک کند.

حتی رویبوس به عنوان یک ماده آرایشی برای تسکین ، محافظت و ترمیم پوست عمل می کند. نکته مهم این است که یکی از آنتی اکسیدان ها ترکیبی به نام کوئرستین – فلاونوئیدی است که طبق گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، به طور طبیعی از سلامت قلب و سطح مطلوب کلسترول و فشار خون پشتیبانی می کند. همچنین ممکن است رادیکال های آزاد را خنثی کند. علاوه بر این برخی از مطالعات نشان داد که رویبوس ممکن است از چاقی جلوگیری کند.

چای رویبوس با لیمو بسیار طعم خاصی دارد. برای تهیه این دمنوش یک قاشق چایخوری از برگ های خشک شده را در آب داغ ریخته و بگذارید برای مدت طولانی خوب دم بکشد – تحقیقات نشان می دهد که هر چه بیشتر دم بکشد آنتی اکسیدان بیشتری در آن آزاد می شود.

آشنایی با فواید و خواص انواع دمنوش مناسب فصل پاییز
آشنایی با فواید و خواص انواع دمنوش مناسب فصل پاییز

دمنوش گیاهی سیب ادویه دار

طعم این چای بسیار شبیه به سیب است ولی کمی ادویه به آن اضافه شده است. از این چای گیاهی می توانید در هر زمان از روز لذت ببرید. با استشمام عطر این دمنوش احساس می کنید وسط یک باغ سیب هستید.

دمنوش کدو تنبل

کدو تنبل عنصر اصلی پاییز است طعم کدو تنبل ظریف است اما می توانید آن را اویه های مختلف طعم دار کنید بنابراین برای تقویت صبحگاهی بسیار مناسب است! این دمنوش به تنهایی شیرین است ، بنابراین شما حتی نیازی ندارید چیزی به آن اضافه کنید. معمولاً برای شیرینی بیشتر می توانید کمی استویا به آن اضافه کنید.

دمنوش بابونه

بابونه دوستی با مزایای بزرگ و طعم شیرین و خاکی است. این چای خوشمزه می تواند اضطراب را کاهش دهد و شما را به خواب بکشد – به حدی که معمولاً به عنوان آرامش دهنده ملایم تصور می شود. اثر آرامش بخش  احتمالاً به لطف آنتی اکسیدان فوق العاده ای به نام apigenin است که بابونه سرشار از آن است.

در نهایت برای سلامتی بدن در فصل پاییز می توانید از دمنوش های گیاهی فوق استفاده کنید. توجه داشته باشید که در حد اعتدال از آنها استفاده کنید و در صورت بارداری و شیردهی فقط با مشورت پزشک از آنها استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا