Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

ساموید یکی از مشهورترین سگ های جهان است، لبخند ملیح و زیبا، موهای سفید وپشمی، صورتی زیبا و چشم های نافذ این سگ را به یکی از محبوب ترین سگ های جهان تبدیل کرده است. ساموید هیکل بسیار عضلانی دارد که نماد قدرت و سرعت و استقامت است. این نژاد یک سگ سورتمه ای بسیار قدرتمند است که برای کارهایی مانند کشیدن سورتمه در سردترین مناطق جهان پرورش یافته است.

در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک شما را بیشتر با تاریخچه، خصوصیات ظاهری، خصوصیات اخلاقی، شرایط نگهداری، بیماری ها، قیمت خرید و فروش این نژاد از سگ ها آشنا می کنیم.در مقالات دیگر این نشریه شما می توانید با سایر نژادهای محبوب سگ ها از جمله، پودل، باکسر، کانگل، چاوچاو، دالمیشن، سنت برنارد، داشهوند، فرنچ بولداگ، ولش کورگی، بولداگ، آلاسکن مالاموت، گلدن رتریور، بیچون فرایز و جک راسل تریر آشنا شوید.

سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش
سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

تاریخچه سگ نژاد ساموید

کلمه ساموید برگرفته از قوم نیمه عشایری با همین نام از آسیا هست که تقریبا هزار سال پیش به سیبری مهاجرت کرده اند، این افراد برای انجام کارهای سخت در سردترین منطقه جهان دست به پرورش سگ هایی زدند که همان ساموید های امروزی هستند. در شهر اویمیاکن در منطقه سیبری که دمای هوا منفی ۶۰ درجه هست مردم در درون چادرها زندگی می کردند آنها برای گرم نگه داشتن خود از سگ ها استفاده می کردند واین زندگی هم زیستی انسانی- سگسانی برای زنده ماندن باعث ایجاد پیوند عمیقی بین انسان ها با سامویید ها شد و همچنین این سگ ها  برای کشیدن بارهای سنگین با سورتمه مورد استفاده قرار می گرفتن.

آن زمان ها زندگی قوم سامویید وابسته به شکار گوزن ها بود وآنها برای این کار از سگ های خود استفاده می کردند با گذشت زمان این رویه تغییر کرد و آنها به جای شکار گوزن ها تصمیم به نگهداری از آنها کردند پس نقش سگ های شکاری نیز دستخوش تغییر شد و این سگ های سفید پشمی تبدیل به سگ های محافظ و نگهبان گله شدن. در اواخر قرن ۱۸ پای این سگ ها توسط کاوشگران قطب شمال به انگلیس باز شد و ملکه الکساندر برای پر آوازه شدن این سگ ها بسیار تلاش کرد در سال ۱۹۰۶ در آمریکا این نژاد از سگ به وسیله َAKC به ثبت رسید. نام اولین سگ از این نژاد سفید پشمی و روشن موستان آوآرجنتو بود ساموییدها  در آن زمان ، در کشف سرزمین های یخی با کشیدن سورتمه های کاشفان نقش مهمی داشتند.

سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش
سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

خصوصیات ظاهری سگ نژاد ساموید

ساموید گوش های ضخیم و پر از پشمی دارد که متمایل شده به سمت بالا و به شکل مثلث می باشند و نوک گوش های این نژاد  گرد، برافراشته و تیره تر است. از ویژگی هایی که ساموید ها را از دیگر نژاد سگ ها متمایز می کند دم آنها هست که به حالت پیچ خورده به سمت پشتش خوابیده که در زمانی که اتفاقی بیفتد آن را به سمت بالا می برد و در زمان استراحت به حالت صاف نگه می دارد.

این نژاد از سگ ها دارای پوشش دو لایه بسیار ضخیمی هستند که لایه پایینی موهای کوتاه و پراکنده دارد که باعث گرم نگه داشتن آنها می شود و لایه بیرونی موهای بلند، سفید، پشمی و پف دار دارد، بدن این نژاد از سگ ها قدرتمند و بسیار عضلانی است و رنگ چشم های ساموید بیشتر قهوه ای دیده می شود و یکی از ویژگی های بارز آن دهان همیشه خندانشان است.

قد و وزن سگ نژاد ساموید

قد گونه نر این سگ ها بین ۵۳ تا ۶۰ سانتیمتر و قد گونه ماده آنها ۴۸ تا ۵۳ سانتیمتر است.وزن سگ نر در حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلو گرم و وزن ماده این سگ ها در حدود ۱۶ تا ۲۰ کیلو گرم است.

طول عمر سگ نژاد ساموید

این نژاد از سگ ها، سگ های سالمی هستند و معمولا در حدود ۱۲ تا ۱۴ سال عمر می کنند.

رنگ بندی سگ نژاد ساموید

سگ نژاد ساموید بیشتر به رنگ های سفید و کرم یا به صورت ترکیبی از رنگ سفید با کرم دیده می شود.

سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش
سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

خصوصیات رفتاری و اخلاقی سگ نژاد ساموید

سگ ساموید ترکیبی از زیرکی، شجاعت، سرسختی و زیبایی در شکل یک سگ از نژاد اشپیتز است که کمی بلند تر از سگ اشپیتز است. لبخند این سگ ها خیلی معروف است و به آنها لبخند سامی نیز تلقی می شود به دلیل این که گوشه های دهان این سگ ها کمی به سمت بالا است. ساموید سگی شاد، صمیمی، خوش ذات، مهربان، دوست داشتنی و بهترین همدم و رفیق برای انسان ها است. این سگ عاشق این است که وقتش را با اعضای خانواده اش بگذراند و از اینکه کنار آنها است احساس شادی و رضایت دارد.

این سگ ها اصلا دوست ندارند در خانه تنها بمانند و برای زندگی آپارتمانی مناسب هستند. سگ های این نژاد در داخل خانه بسیار بازیگوش و فعال هستند برای تخلیه انرژی آنها توصیه می شود پیاده روی و ورزش داشته باشند و همانطور که گفته شد ساموید سگ مناطق سردسیر هست بنابرین تحمل هوای گرم برای او خیلی سخت است و زندگی در مناطقی آب و هوای گرم را دوست ندارد. این نژاد رابطه بسیار خوبی با بچه ها دارد و یک سگ خانگی خوب محسوب می شود. به واسطه ویژگی های اخلاقی و جنب و جوشی که این سگ دارد خودش را با بچه ها خوب وقف می دهد و با حیوانات دیگر هم رابطه خوبی می تواند برقرار کند.

سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش
سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

تغذیه سگ نژاد ساموید

غذای این سگ ها باید از مواد غذایی با کیفیت بالا باشد و غذایی که مورد استفاده این آن ها قرار می گیرد، چه غذای خانگی چه غذای آماده باید مورد تایید دامپزشک باشد. تغذیه باید متناسب با سن این سگ ها باشد. این نژاد از سگ ها مستعد چاقی هستند پس باید حواستان به کالری دریافتی و وزن سگ خود باشد. خوراکی های تشویقی که به سگ می دهید، نقش مهمی در آموزش سگ ها دارد مصرف زیاد این خوراکی ها باعث چاقی و اضافه وزن سگ می شود پس در استفاده از آنها هم باید دقت کنید، آب تمیز و تازه را همیشه در اختیار سگتان قرار دهید.

بهداشت سگ نژاد ساموید

ساموید چون پوست روشن و خیلی جذاب و همچنین موهای سفید و پشمی دارد نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتر دارد و باید وقت و زمان بیشتری را صرف آن کرد. برای اینکه این سگ ها زیبایی و جذابیت خود را از دست ندهند باید خوب نگهداری شوند و اجازه ندهید پوستشان کثیف شود. موهای این سگ ها سعی شود در هفته ۱ الی ۲ بار شانه شود. این نژاد از سگ ها ریزش موی فصلی و ثابت دارند شانه زدن مرتب باعث جدایی موهای زائد و مرده از پوست می شود، برای همین شانه زدن مرتب فراموش نشود و بهتر است از شانه های استیلی استفاده شود. یک نکته قابل توجه این است که موی این نژاد از سگ ها آلرژی زا هستند و برای افرادی که به موی سگ حساسیت دارند اصلا مناسب نیست.

ناخن های سگ ساموید را دوبار در ماه باید کوتاه کرد جنس ناخن آن ها بسیار قوی است وسرعت رشد بالایی دارند. باید به صورت منظم آن ها را برای پیشگیری از بیماری ها و همچنین آسیب به سگ حتما کوتاه کنید و در هنگام این کار مراقب باشید برای نتیجه بهتر، کوتاهی ناخن ها بعد از حمام انجام شود. مسواک زدن یک یا دو بار در هفته برای مراقبت از دندان ضروری و لازم است و بهتر است این کار با خمیر دندان مخصوص سگ انجام شود تا نتیجه بهتری حاصل شود. برای جلوگیری از پوسیدگی و همچنین تشکیل جرم بر روی دندان رعایت بهداشت دهان ضروری است و به خوش بو شدن تنفس سگ نیز کمک می کند. مراجعه سالانه به دامپزشک برای بررسی سلامت دندان حتما انجام شود.

سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش
سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

بیماری های سگ نژاد ساموید

مثل انواع نژادهای دیگر، برخی بیماری ها بین ساموید ها رایج تر است که با اطلاع درباره آنها می توان از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری کرد یا اطلاعاتی در مورد بیماری ها کسب کرد.

بیماری های شایع در سگ نژاد ساموید

کری مادر زادی

دیسپلازی مفصل ران

سندروم کوشینگ

آتروفی پیش رونده شبکیه چشم

هچاتیت مزمن

گلومروپاتی و نارسایی کلیه

سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش
سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

چگونگی آموزش سگ نژاد ساموید

این سگ ها امروزه برای نگهبانی و دیده بانی خانه ها تربیت می شود، اولین و مهم ترین نکته که در باره ساموید ها باید بدانید این است که آن ها را به موقع و به روش درست آموزش بدهید و آموزش را از سنین پایین آغاز کنید تا از تربیت خوب آنها مطمئن شوید. ساموید ها بسیار باهوش هستند و واکنش خوبی به آموزش می دهند، از آموزش های مهم، آموزش رهبر یا آلفا است در غیر این صورت حرف گوش کن نمی شود و از شما به عنوان رهبر اطاعت نمی کند اگر سگ شما در خانه بماند بی حوصله و بی قرار می شود.

برای همین حتما یک فعالیتی برایش در روز در نظر بگیرید به عنوان مثال کشیدن یک سبد یا سورتمه و… این کارها باعث تخلیه انرژی آنها می شوند، همچنین از رفتارهایی مانند خراب کردن وسایل اطرافش جلوگیری می کند. واگذاری مسئولیت به آنها و انجام آن باعث افزایش اعتماد به نفس این سگ ها می شود.

این سگ ها از این که  مورد توجه صاحب خود قرار بگیرند، خیلی خوشحال می شوند و خیلی زود واکنش نشان می دهند. سگ های ساموید به آب و هوای سرد و همچنین برفی خو گرفته اند و هوای گرم را اصلا دوست ندارد در روز های گرم تابستان به آنها اجازه فعالیت ندهید و در زیر کولر نگهشان دارید. از آنجایی که این سگ ها سرشار از انرژی هستند فضای بسیار باز برای شیطنت و بازی آنها مناسب است. از زمان تولگی برای تربیتش زمان بیشتری صرف کنید تا سگ اجتماعی به بار بیاید، همانطور که گفتیم این سگ ها تنهایی را دوست ندارند و نباید تنها بگذارمیشان پس اگر شاغل هستید این سگ ها اصلا گزینه مناسبی برای نگهداری نیستند.

سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش
سگ نژاد ساموید چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید و فروش

قیمت خرید و فروش سگ نژاد ساموید

ساموید جزو نژاد های بسیار کمیاب محسوب می شود و متقاضی برای خرید این نژاد از سگ ها بالاست. قیمت سگ ساموید اصیل سفید بین ۵ تا ۲۵ میلیون تومان متغیر است که البته به سن سگ ها بستگی دارد برای خرید بهتر است از سایت های معتبر و پت شاپ ها کمک بگیرید و یک نکته قبل از خرید سگ حتما از سلامت آن مطمئن شوید و با دامپزشک مشورت داشته باشید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا