Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

راهنمای خرید تقویت کننده مژه و ابرو

درست مانند چرخه رشد مو، مژه ها و ابروها نیز چرخه رشد دارند که باعث می شود هر روز تعدادی از مژه و ابروهای خود را از دست بدهیم. به طور متوسط، از دست دادن حدود یک تا چهار مژه و ابرو در روز کاملا طبیعی است، اما این تعداد بستگی به این دارد که شما چگونه از مژه و ابروهای خود مراقبت می کنید. بدن ما دائما در حال تولید موهای جدید است بنابراین اکثر مردم متوجه ریزش و رشد مجدد آن نمی شوند.

البته داشتن مژه های کوتاه و نازک و ابروهای کم پشت ممکن است ارثی باشد، اما دلایل متعددی وجود دارد که باعث ریزش یا نازک شدن آنها می شود مانند استرس، عدم تعادل هورمونی، خشکی پلک ها و افزایش سن که می توانند به راحتی بر سلامت مژه و ابرو تاثیر بگذارند.

ریزش مژه و ابرو می تواند ناشی از مصرف محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته یا بی کیفیت، مالیدن یا پاک کردن مداوم محصولات آرایشی یا رژیم غذایی نامناسب، نتیجه عدم رعایت بهداشت، مشکلات پزشکی و غیره باشد. درمان‌های خانگی و یا داروهای پزشکی و یا تقویت کننده های موجود در بازار در این زمینه می توانند به شما کمک کنند برای آگاهی از این روش های در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

عواملی که باعث نازک شدن و ریزش مژه و ابروها می شود

مژه ها و ابروها ممکن است به دلایل مختلفی دچار ریزش شوند که مهمترین آنها در ادامه ذکر شده است:

افزایش سن

این عامل شایع ترین علت ریزش مژه و ابرو است که با افزایش سن، هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

یائسگی

همانطور که می دانید هورمون های زنانه نقش مهمی در تولید کلاژن و حفظ سلامت پوست دارد بنابراین کاهش سطح این هورمون ها در دوران یائسگی می تواند منجر به نازک شدن مژه ها و ابروها شود.

عدم تعادل هورمونی

عدم تعادل هورمون هایی مانند تیروئید می تواند باعث آسیب به پوست و ریزش موها شود.

برخورد خشن با مژه ها و ابرو ها

هنگام پاک کردن آرایش چشم و ابرو بهتر است به آرامی این کار را انجام دهید زیرا زمانی که به شدت ابرو و مژه های خود را مالش می دهید، ابرو و مژه هایتان دچار ریزش می شوند.

واکنش آلرژیک

حساسیت به محصولات آرایش چشم و محصولات مخصوص آرایش ابرو می تواند باعث ایجاد حساسیت شود که در نتیجه ریزش مژه و ابرو را در پی خواهد داشت.

استفاده از اکستنشن مژه و یا انواع صابون های ابرو

چسب های مورد استفاده برای چسباندن مژه مصنوعی و یا صابون های ابرو حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است تحریک کننده یا مضر باشند. این مواد شیمیایی ممکن است باعث قرمزی، سوزش یا التهاب پلک و ریزش مژه و ابرو شود.

راه های تقویت رشد مژه و ابرو
راه های تقویت رشد مژه و ابرو

راه های تقویت رشد مژه و ابرو

بطور کلی چرخه رشد ابروها و مژه ها حدود چهار ماه است. البته مدت زمانی که طول می کشد تا ابروها و مژه های شما به (نوعی) به شکل قبلی خود بازگردند که در هر فرد متفاوت است. در برخی از افراد خوش شانس ابروها و مژه ها در عرض چند هفته رشد می کنند و برخی دیگر باید ماه ها منتظر بمانند به هرحال باید به مراقبت های خود ادامه دهید.

  • استفاده از درمان های خانگی
  • تغذیه مناسب
  • استفاده از سرم های تقویت کننده رشد مژه و ابرو

درمان های خانگی برای رشد مژه و ابرو

اگر می‌ خواهید به طور طبیعی مژه‌های بلند و ابروهای پرپشت داشته باشید، برخی درمان‌های خانگی با پشتوانه علمی وجود دارد که می تواند برای شما مفید باشد این راه های طبیعی برای رشد مژه و ابرو می تواند به شما کمک کند که با استفاده از آنها زیبایی را به مژه و ابرویتان بازگردانید. در اینجا ۹ درمان خانگی برای کمک به تقویت مژه و ابرو آورده شده است:

روغن کرچک

روغن کرچک با دنیای زیبایی غریبه نیست. از درمان آفتاب سوختگی و چین و چروک گرفته تا جلوگیری از سفید شدن زودرس و شوره سر، این اکسیر زیبایی یکی از بهترین مواد مراقبت از پوست و مو بوده است. یکی از فواید بی شمار روغن کرچک کار شگفت انگیزی است که در تقویت رشد مو انجام می دهد.

استفاده از این روغن سریع ترین راه حل برای بهبود رشد مژه و ابرو است و می تواند پنج برابر زودتر از هر ماده دیگری شما را به نتیجه دلخواهتان برساند. استفاده روزانه از روغن کرچک باعث رشد مژه های ضخیم تر می شود و همچنین از ریزش آن ها جلوگیری می کند.

روش استفاده: چند قطره روغن کرچک را با روغن نارگیل مخلوط کرده و با استفاده از نوک انگشتان به آرامی روی مژه ها و روی ابروهایتان بمالید، این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید و صبح آن را بشویید.

چای سبز

چای سبز به دلیل فواید فراوانی که برای سلامتی و زیبایی دارد در اکثر محصولات مراقبت از مو و پوست استفاده می شود. ثابت شده است که مصرف و استفاده از چای سبز راهی موثر برای تحریک رشد مو و حفظ سلامت مو است. فلاونوئیدها و پلی فنول به نام اپی گالوکاتچین-۳-گالات (EGCG) موجود در چای سبز طول و حجم مژه و ابروهای شما را تقویت می کند. نوشیدن چای سبز به طور منظم یا استفاده از آن بر روی مژه ها و ابروها هر دو به طور قابل توجهی موثر است.

روش استفاده: یک کیسه چای سبز را روی پلک ‌ها بگذارید تا مژه‌ها تقویت شوند یا اینکه می توانید فقط یک پنبه‌ را به چای سبز آغشته کنید و هر روز آن را روی مژه‌ها و ابروهایتان بکشید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی دیگر از راه حل های بسیار موثر برای داشتن مژه ها و ابروهای پرپشت است. این روغن مملو از اسیدهای چرب ضروری است که برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مژه ها و ابروها موثر است. روغن زیتون حاوی اولئوروپئین، یک ترکیب فنلی است که به رشد مجدد مژه و ابروی شما کمک می کند.این روغن همچنین با کمک به ضخیم شدن ابرو و مژه های شما از ریزش آنها نیز جلوگیری کند.

روش استفاده: یک پنبه را به روغن زیتون خالص آغشته کرده و به آرامی بر روی مژه ها و ابروهایتان بمالید. این کار برای چندین هفته تکرار کنید استفاده از روغن زیتون مژه و ابرو را هیدراته نگه می دارد، فولیکول های مو را تقویت می کند و مژه های شما بلندتر و پرپشت تر از همیشه خواهند شد.

وازلین

استفاده از وازلین خطوط مژه و ابرو را مرطوب می کند و به رشد سریع موهای مژه و ابرو کمک می کند. همچنین، استفاده از وازلین باعث هیدراته شدن فولیکول های مو می شود که به سلامت کلی مژه و ابروها کمک می کند.

روش استفاده: یک برس ریمل تمیز بردارید و مقداری وازلین روی آن بمالید و آن را در امتداد مژه های بالا و پایین بکشید و همینطور ابروهای خود را به سمت بالا شانه بزنید، این کار را هرشب قبل از خواب انجام دهید. می‌توانید قبل از زدن ریمل و صابون ابرو از وازلین استفاده کنید تا از خشکی و شکننده شدن مژه‌ها و ابروها نیز جلوگیری کنید .

درمان های خانگی برای رشد مژه و ابرو
درمان های خانگی برای رشد مژه و ابرو

روغن بادام

این روغن حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که به تغذیه و تقویت مو کمک می کند. به همین دلیل می تواند با تقویت ریشه های مو به رشد ابروها و مژه ها نیز کمک کند و آنها را ضخیم تر کند.

روش استفاده: ابتدا روغن بادام را مقداری گرم کنید و به آرامی بر روی ابروهای خود ماساژ دهید و همچنین به آرامی ریشه مژه های خود را به این روغن آغشته کنید و اجازه بدهید این روغن یک شب بر روی موهای شما بماند.

شی باتر

یکی از بهترین منابع طبیعی هیدراتاسیون شی باتر است که مانند یک جادو عمل می کند و به بلندی و استحکام مژه و ابروهای شما کمک می کند. علاوه بر این، این ماده حاوی ویتامین C است که یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در محیط و همچنین افزایش تولید کلاژن نیز کمک می کند. همه این فواید برای افزایش استحکام و ضخامت مژه‌ها و ابروهای شما در کنار هم قرار می ‌گیرند و شما با استفاده منظم از این ماده می توانید در کوتاه مدت به نتیجه دلخواه خود برسید.

روغن نارگیل

یکی دیگر از داروهای طبیعی عالی برای مژه های کم پشت و ضعیف روغن نارگیل است. این روغن طبیعی بسیار ملایم است و استفاده از آن را در اطراف ناحیه ظریف چشم بدون هیچ گونه ناراحتی کاملا ایمن است. خواص مرطوب کنندگی روغن نارگیل به جذب پروتئین در موهای شما کمک می کند و از ریزش رشته های ضعیف تر مژه ها جلوگیری خواهد کرد. برای استفاده از روغن نارگیل، کافی است یک برس ریمل تمیز را به مقداری روغن نارگیل خالص آغشته کنید و آن را روی مژه های خود بمالید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا فولیکول های مسدود شده مژه و ابروی شما را تغذیه می کند که در نتیجه می تواند باعث رشد سریع تر ابروها و مژه های شما شود.

روش استفاده: چند قطره روغن جوجوبا را روی ریشه ابروها و مژه های خود ماساژ دهید،آن را یک شب نگه دارید و صبح صورت خود را با آب ولرم بشویید. حداقل یک ماه بطور منظم برای گرفتن بهترین نتیجه از این روغن استفاده کنید.

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا حاوی ترکیبی به نام آلوئنین است که باعث رشد مو می شود بنابراین می تواند به پرپشت شدن ابروها و مژه های شما نیز کمک کند.

طریقه استفاده: برگ خارجی آلوئه ورا را جدا کرده و ژل داخل آن را خارج کنید. سپس مقداری از ژل را درون ظرفی ریخته و با یک وسیله آن را له کنید و بعد ژل را روی ابروها و به آرامی بر روی ریشه مژه های خود ماساژ دهید تا جذب شود. اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. این کار را یک شب در میان به مدت یک ماه انجام دهید. شما می توانید بقیه ژل را درون یخچال نگه داری کنید.

توجه: بهتر است قبل از استفاده از تمامی موارد بالا تست حساسیت را انجام دهید.

تاثیر رژیم غذایی مناسب بر رشد مژه و ابرو

یکی از مهم‌ ترین چیزهایی که باید به خاطر بسپارید، حفظ سلامت کلی بدنتان است و برای داشتن این سلامتی شما نیاز به یک تغذیه سالم برای زندگی روزمره دارید و همانطور که می دانید تغذیه مناسب تاثیر بسیار مهمی در سلامت مو و پوست شما دارد.

بنابراین برای اطمینان از رشد مناسب موهای ابرو و مژهبهتر است تا جایی که برایتان امکان دارد تغذیه سالم داشته باشید و ازغذاهای غنی از مواد مغذی که باعث رشد مو می شوند مانند اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین A، ویتامین B5، آهن و بتاکاروتن استفاده کنید. مطالعات نشان داده است که غذاهایی مانند سیر، ماهی و سبزیجات برگ سبز باعث تحریک رشد مژه و ابروها می شوند.

شما می توانید در کنار تغذیه سالم از دو ویتامین به عنوان مکمل استفاده کنید که تحقیقات نشان داده است که تاثیر مثبتی بر رشد و سلامت مژه و ابروها دارد:

ویتامین E

استفاده از کپسول های حاوی روغن این ویتامین هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی برای تقویت رشد مژه و ابرو بسیار موثر بوده است و بسیای از افراد از این ماده تقویت کننده برای پرپشت کردن ابروها و بلند کردن مژه های خود استفاده می کنند. این ویتامین نه تنها رشد مو را افزایش می دهد بلکه مژه ها و ابروها را تقویت کرده و از ریزش آنها جلوگیری می کند.

روش استفاده: با استفاده از یک سوزن کپسول ویتامین را سوراخ کرده و مقداری از روغن را برروی انگشت خود ریخته و ریشه مژه و ابروها را به آرامی ماساژ دهید. هرشب این کار را انجام دهید و یااینکه روزانه در کنار ناهار خود یک عدد ویتامین E میل کنید.

استفاده از سرم تقویت مژه و ابرو
استفاده از سرم تقویت مژه و ابرو

مکمل های بیوتین

اگر علیرغم تلاش و استفاده از روش های خانگی هنوز به نتیجه دلخواه خود نرسیده اید بهتر است در کنار تغذیه سالم برای افزایش رشد مژه و ابروهایتان پس از صحبت با پزشک مصرف مکمل های بیوتین را شروع کنید.

دلیل آن این است که کمبود بیوتین یکی از دلایل ریزش مو است که شامل ریزش موهای ابرو و مژه نیز می شود. مصرف روزانه این مکمل ها به پرپشت شدن مژه ها و ابروهای شما در طول زمان کمک می کند و باعث می شود که مژه ها و ابروهای شما بلند و قوی به نظر برسند.

ماساژ

همانطور که برای جلوگیری از ریزش مو، تقویت ریشه و رشد سالم موها باید پوست سر خود را مرتب ماساژ دهید، همین امر در مورد مژه و ابروهای شما نیز می تواند موثر باشد. ماساژ اطراف چشم برای حدود یک یا دو دقیقه دو بار در روز در حین استفاده از کرم دور چشم فواید زیادی دارد. این کار به بهبود گردش خون در اطراف ابروها و مژه های شما کمک می کند.

استفاده از سرم تقویت مژه و ابرو

استفاده از سرم تقویت کننده مژه و ابرو در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است که البته این محبوبیت به دلیل تاثیر مثبت این سرم ها در تقویت و رشد مجدد موهای مژه و ابرو است زیرا درست مانند سرم های صورت، سرم مژه و ابرو نیز حاوی تعدادی مواد فعال است که برای محافظت از مژه و ابروهای شما و تقویت موهای ضخیم و سالم بسیار موثر عمل می کند. ترکیبی خوب از روغن ها، ویتامین ها و مواد مغذی و بافت سبک سرم برای جذب شدن در فولیکول های مو بدون ایجاد هیچ گونه تحریکی بسیارعالی است.

به علاوه سرم‌ های تقویت کننده مژه و ابرو شامل مواد تقویت‌ کننده هایی هستند که راه ‌حلی بی ‌خطر و یک درمان اولیه برای تقویت رشد مژه‌ و ابروهای ضعیف، نازک و کم ‌پشت ارائه می‌دهند. بنابراین اگر با مژه و ابروهای کم پشت خود مشکل دارید، به شما توصیه می کنیم که برای داشتن مژه و ابروی بلندتر، قوی تر و پرپشت تر حتما از یک سرم مخصوص و با کیفیت استفاده کنید.

آیا استفاده از سرم های رشد مژه و ابرو بی خطر است

اگر تصمیم گرفتید که از سرم های تقویت کننده مژه و ابرو استفاده کنید بهتر است علاوه بر انتخاب برند مناسب و معتبر مراقب نحوه استفاده از این سرم ها نیز باشید. در اکثر دستورالعمل‌ های این سرم گفته شده است که محصول را نزدیک به ریشه مو بمالید. اما باید بسیار مراقب باشید، زیرا ممکن است این محصول داخل چشم شما برود و منافذ غدد روی پلک‌ ها که وظیفه تولید اشک را بر عهده دارند توسط مواد این سرم مسدود شوند در نتیجه باعث ناراحتی، گل‌ مژه و عفونت چشم خواهد شد.

بنابراین ساده ترین راه برای استفاده از این سرم ها استفاده از اپلیکاتور موجود در بسته بندی است که از گوشه داخلی شروع می شود و به سمت بیرون می رود. برای ابروهایتان بهتر است در هنگام استفاده از این سرم مقداری سر خود را به عقب خم کنید. البته همیشه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما ایده آل است. پزشک به شما کمک می کند بهترین سرم رشد مژه و ابرو را برای خود تهیه کنید.

معرفی سرم های با کیفیت رشد مژه و ابرو

  • سرم احیای ابرو و رشد مو سریتا
  • کرم تقویت کننده ابرو و ژل تقویت کننده مژه گلدن رز
  • ژل تقویت کننده مژه و ابروی کالیستا
  • سرم های برند خارجی
  • سرم تقویت کننده مژه RapidLash
  • سرم بالینی تقویت کننده مژه و ابرو الیزابت PRevage
  • تونیک تقویت کننده Luna Nectar برای مژه ها و ابروها
سرم های با کیفیت رشد مژه و ابرو
سرم های با کیفیت رشد مژه و ابرو

نکته های مفید برای مراقبت از مژه و ابرو

مالش ابرو و مژه ممنوع

هنگام پاک کردن آرایش در اطراف مژه ها و روی ابروهایتان بسیار ملایم این کار را انجام دهید ، به‌جای مالیدن پاک‌ کننده های آرایش برروی چشم ها و ابروهایتان بهتر است مقداری از این مواد پاک کننده را بر روی دستمال مرطوب یا پنبه بریزید و سپس به آرامی بر روی مژه و ابرویتان ضربه بزنید و با انگشت خود آن را بکشید تا آرایش پاک شود. مالش شدید چشم و ابرو دلیل اصلی ریزش مژه ها و ابروهای شماست.

هرگز با آرایش چشم و ابرو نخوابید

حتی چرت زدن با آرایش نیز می تواند بیش از آنچه که فکر می کنید به مژه و ابروی شما آسیب برساند، خوابیدن با آرایش علاوه بر ایجاد حلقه های تیره، آکنه و سایر مشکلات پوستی، می تواند مژه و ابروی شما را ضعیف و شکننده کند.

از محصولات آرایش چشم و ابروی مناسب استفاده کنید

وقتی صحبت از محصولات زیبایی می شود، هرگز نباید با خرید محصولات بی کیفیت سلامت خود را به خطر بیندازید. همیشه از ریمل های مژه و صابون ابرو و مداد های مخصوص آرایش از برندهای معتبر استفاده کنید و تا زمانی که سالم است از آن استفاده کنید. استفاده از محصولات تاریخ مصرف گذشته بر سلامت مژه ها و ابروی شما تأثیر می گذارد و آنها را مستعد ریزش می کند.

مراقب ابزارهای زیبایی مژه و ابرو باشید

هنگام استفاده از ابزارهای تقویت کننده مژه و ابرو مانند فر مژه و لیفت کننده ابرو بسیار مراقب باشید. پس از ریمل زدن از فر مژه استفاده نکنید زیرا احتمال ریزش مژه های شما بیشتر می شود همچنین بعد از لیفت کردن ابروهایتان به وسیله فرچه صابون ابرو از کشیدن مداد و یا فشار دادن ابروهایتان با دست خودداری کنید.

اکستنشن مژه و طراحی ابرو (هاشور)

اگر همه راه ها را امتحان کرده اید و نتوانستید به نتیجه دلخواهتان برسید ناامید نشوید،هنوز امیدی وجود دارد. اکستنشن مژه جایگزینی برای مژه مصنوعی و یک روش فوق العاده آسان برای روشن تر و واضح تر نشان دادن چشمان شما است.

اکستنشن مژه‌ها، مژه‌هایی هستند که برای ایجاد حجم و بلندی به مژه‌های شما متصل می‌ شوند. چسب آن مضر نیست و در نهایت از بین می رود. این روش نسبت به مژه مصنوعی خطر کمتری دارد زیرا هر روز از آن استفاده نمی کنید. تعداد مژه هایی که برای استفاده انتخاب می کنید نیز می تواند متناسب با ظاهر دلخواه شما باشد.

هاشور ابرو نیز می تواند راه حل راحتی برای داشتن ابروی مورد علاقه شما باشد در این روش شما با توجه به فرم چشمانتان می توانید از آرایشگر خود بخواهید که ابروی مناسب را برای شما طراحی کند این روش ماندگاری بالایی دارد و گاهی تا دو سال نیز شما نیازی به ترمیم آن نخواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا