Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص اکتی وومن چیست؟ عوارض، موارد مصرف و کاربرد آن

قرص اکتی وومن یکی از مکمل هایی است که می تواند نیاز خانم ها به ویتامین ها و مواد مختلف را تامین کند. این قرص که در رده یکی از بهترین مولتی ویتامین های دنیا قرار می گیرد، بعد از مصرف حس سرزندگی و نشاط ایجاد می کند، باعث رفع خستگی می شود و توانایی های فیزیکی فرد را افزایش می دهد.

اکتی وومن حاوی ویتامین های مختلف از جمله گروه های B، C، A، E و سایر مواد معدنی است که به سلامت پوست و مو شما کمک می کند و باعث می شود همواره زیبا و شاداب به نظر برسید. از دیگر ترکیباتی که در این قرص به کار رفته چای سبز است که یک ضد التهاب قوی است، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. چای سبز در کنار ویتامین C و کوآنزیم کیو۱۰ موجود در اکتی وومن موجب رفع تیرگی، ترمیم سلول های آسیب دیده پوست و تولید الاستین و کلاژن می شوند که در نهایت نقش مهمی در حفظ زیبایی پوست دارند.

در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک می توانید درباره عوارض، کاربرد و موارد مصرف قرص اکتی وومن اطلاعات کسب کنید. موضوعات کاربردی و متنوع دیگری از جمله توضیحاتی درباره سایر قرص ها مثل قرص ایموستیم، قرص دوپاویت، پودر واریوکلد، قرص زاناکس، قرص لیور پاور، پودر واریوکلد، شربت برونکلدین، قرص مکیدنی لیکوفار، قرص آدومدز، پودر گلوکومان، قرص اپتی وومن گلدن لایف، کپسول گابا فانتوم نوتریشن، کپسول بوستر لیور و قطره خوراکی سیلیمارین نیز در این نشریه وجود دارد که می توانید به آن ها مراجعه کنید.

قرص اکتی وومن چیست؟ عوارض، موارد مصرف و کاربرد آن
قرص اکتی وومن چیست؟ عوارض، موارد مصرف و کاربرد آن

ترکیبات قرص اکتی وومن

اکتی وومن حاوی مواد مختلفی از جمله ید، ویتامین های گروه B، کیوکیوتن، آهن، چای سبز، زینک یا روی، ویتامین C، بتاکاروتن، لوتئین، لیکوپن، اسید آمینه ال لیزین، منیزیم، کروم، PABA، همه ویتامین های محلول در چربی و … است که در ادامه به توضیح برخی از این ترکیبات کاربردی می پردازیم.

کو کیو۱۰

یکی از آنتی اکسیدان های طبیعی که در بدن ما وجود دارد، کو کیوتن است. این ماده باعث تولید انرژی، کاهش چین و چروک پوست، سفتی و افزایش قدرت عضلات و محافظت از سلول ها می شود.

آهن

خانم ها در دوران قاعدگی خون زیادی از دست می دهند که باعث بروز کمبود آهن و کم خونی در آن ها می شود. کمبود آهن موجب کاهش حجم هموگلوبین ها و کوچک شدن آن ها می شود که در نهایت منجر به کم خونی می شود. به همین دلیل هم بهتر است خانم ها از مولتی ویتامین ها و مکمل هایی استفاده کنند تا این کمبود آهن جبران شود.

جنسینگ

این گیاه خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و در زنان و مردان خواص زیادی از جمله در کاهش سرعت روند پیری، کاهش وزن، افزایش توانایی جنسی، کاهش استرس و بهبود علائم دوران قائدگی دارد.

زینک یا روی

روی ماده ای است که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و باعث حفظ سیستم ایمنی بدن و حفظ پوست می شود. این ماده در افزایش ایمنی بدن، کاهش ریزش مو و تسهیل فرآیند هضم نقش مهمی دارد و برای زنانی که در دوران بارداری هستند بیشتر از حد معمول مورد نیاز است.

PABA

در ترکیبات این قرص حدود ۲۰ میلی گرم پارا آمینوبنزوئیک اسید است که طول عمر رنگدانه مو را افزایش می دهد و باعث حفظ خون سازی و جوانی می شود.

چای سبز

در ترکیبات این قرص حدود ۳۰ میلی گرم عصاره چای سبز به کار رفته است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به کاهش وزن، بهبود عملکرد قلب و عروق، کاهش ابتلا به سرطان و افزایش متابولیسم بدن می شود.

منگنز

این ماده سلامت استخوان ها را تامین می کند و باعث حفظ عملکرد طبیعی سلول های مغز و دستگاه عصبی می شود.

منیزیم

از دیگر ترکیبات این قرص مولتی ویتامین می توانیم به منیزیم اشاره کنیم که باعث حفظ تراکم استخوان، بهبود عملکرد عضلات، کاهش استرس ها و علائم سندرم پیش از قاعدگی و تولید انرژی مفید برای بدن می شود.

ویتامین C

این ویتامین که نام دیگرش آسکوربیک اسید است در مکمل ها و مواد غذایی وجود دارد و بسیار ناپایدار است به طوری که در اثر گرما از بین می رود. آسکوربیک اسید باعث کلاژن سازی و افزایش ایمنی بدن می شود و علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی یک ضد التهاب است. این ویتامین باعث جذب بهتر کلسیم می شود و در روند بهبودی بیماری هایی از جمله نقرس و التهاب مفصلی موثر است. از آنجایی که آسکوربیک اسید باعث بهبود جذب آهن در بدن می شود، برای بانوان اهمیت بالایی دارد که باعث بهبود استرس، افسردگی، درد و اسپاسم عضلانی ناشی از سندرم پیش قاعدگی می شود و از کم خونی جلوگیری می کند. قرص ها اکتی وومن حاوی حدود ۱۰۰ میلی گرم آسکوربیک اسید هستند.

ویتامین های گروه B

این ویتامین ها در متابولیسم چربی، پروتئین، رساندن انرژی و سوخت و ساز بدن نقش مهمی دارند. از جمله دیگر فواید ویتامین های گروه B می توانیم به تقویت بینایی و عملکرد کبد، سلامت پوست، سلامت و رشد موها و زیبایی اشاره کنیم. علاوه بر این، این ویتامین ها باعث کاهش علائم قاعدگی مثل استفراغ، تهوع و علائم گوارشی که از تغییرات هورمونی ناشی می شوند، می شود. اسید فولیک باعث بهبود علائم بیماری تخمدان پلی کیستیک، بهبود و جلوگیری از بروز کم خونی و خون سازی می شود.

از آنجایی که خانم های مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مقاومتی نسبت به انسولین از خودشان نشان می دهند و ویتامین B12 باعث کاهش مقاومت بدن نسبت به انسولین می شود، مصرفش به خانم های مبتلا به این بیماری توصیه می شود. اکتی وومن حاوی ۲۰ میکروگرم بی ۱۲، ۸۵.۳ میلی گرم بی ۱، ۱۴ میلی گرم بی ۲، ۱۱ میلی گرم بی ۳، ۱۵۰ میلی گرم بیوتین یا بی ۹ و ۶۰۰ میکروگرم بی ۶ است.

ویتامین D3

این قرص ها حاوی حدود ۸۰۰ IU از این ویتامین هستند که وجودش در حفظ سلامت مفاصل و استخوان ها، کاهش علائم یائسگی و سندرم پیش از قاعدگی و کاهش مقاومت نسبت به انسولین تاثیر دارد و باعث درمان بیماری تخمدان پلی کیستیک می شود.

لیکوپن

یکی از مواد مغذی گیاهی که در این قرص وجود دارد لیکوپن است که DNA سلول را در برابر آسیب ها در امان نگه می دارد و از این طریق از بروز بیماری های ساختاری مثل سرطان جلوگیری می کند. از طرفی این ماده از ابتلا به بیماری HPV جلوگیری می کند و از طریق افزایش HDL و کاهش LDL جلوی بروز بسیاری از بیماری ها را می گیرد. از فواید دیگر لیکوپن می توانیم به کاهش استرس اکسیداتیوی که از رادیکال های آزاد منشا می گیرد و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان به ویژه در دوران یائسگی می شود. حدود ۶۰۰ میکروگرم از این ماده در ترکیبات اکتی وومن وجود دارد.

کاربرد و موارد مصرف قرص اکتی وومن

موارد زیر کاربرد های اکتی وومن هستند که توضیح مختصری درباره برخی از آن ها می دهیم.

بهبود عملکرد و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

حفظ سلامت پوست، ناخن و موها

کمک به تناسب اندام و افزایش متابولیسم چربی ها

کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر و بهبود عملکرد سلول های مغزی

رفع خستگی، افزایش شادابی، سلامت بدن و توان فیزیکی

کاهش عوارض ناشی از دوران یائسگی و قاعدگی

کمک به حفظ زیبایی

این مکمل غذایی که حاوی ویتامین های مختلف است باعث می شود پوست، مو و ناخن های سالمی داشته باشید و مصرف آن باعث زیبایی و جوانی می شود. ویتامین C، کو آنزیم کیو۱۰ و چای سبز موجود در ترکیب این قرص  در حفظ زیبایی تاثیر دارند.

تناسب اندام و افزایش متابولیسم چربی

عصاره چای سبزی که در این قرص وجود دارد، از جمله ترکیبات گیاهی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و برگش دارای کافئین است مه باعث افزایش سرعت فرآیند چربی سوزی می شود و باعث بهبود عملکرد شما در هنگام ورزش می شود. علاوه بر این ها، این گیاه روی بعضی از هورمون هایی که روی فرآیند چربی سوزی تاثیر دارند، اثر می گذارد و سرعت این فرآیند را افزایش می دهد.

رفع خستگی و افزایش سطح انرژی

ویتامین های موجود در این قرص و سایر ترکیبات باعث افزایش سطح انرژی بدن می شوند و فرد حس شادابی، سرحالی و نشاط دارد.

قرص اکتی وومن چیست؟ عوارض، موارد مصرف و کاربرد آن
قرص اکتی وومن چیست؟ عوارض، موارد مصرف و کاربرد آن

روش مصرف قرص اکتی وومن

این قرص را همراه یکی از وعده های غذاییتان روزانه یک عدد و با یک لیوان آب مصرف کنید.

شرایط نگهداری قرص اکتی وومن

اکتی وومن را در جایی خشک دور از نور و گرما با دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

عوارض قرص اکتی وومن

در موارد نادر و در برخی از افراد مصرف اکتی وومن می تواند باعث بروز تهوع، استفراغ، سردرد یا اسهال شود.

تداخلات دارویی قرص اکتی وومن

مصرف هم زمان این قرص با دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی مثل دیکلوفناک و دارو های ضد انعقاد خون مثل وارفارین با یکدیگر تداخل دارند.

قرص اکتی وومن چیست؟ عوارض، موارد مصرف و کاربرد آن
قرص اکتی وومن چیست؟ عوارض، موارد مصرف و کاربرد آن

هشدار مصرف قرص اکتی وومن

در صورتی که به یکی از ترکیبات این قرص حساسیت دارید یا در کل حساسیت غذایی دارید، حتما قبل از مصرص اکتی وومن با پزشک، داروساز یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

این دارو یک مکمل غذایی است و برای درمان پیشگیری یا تشخیص بیماری ها نمی توانیم از آن استفاده کنیم.

مصرف این قرص در دوران بارداری یا شیردهی باید تحت نظر و با مشورت پزشک انجام شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا