Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

خواص ملون Melon چیست و چه فوایدی برای زیبایی پوست و مو دارد؟

ملون میوه ای گرد یا بیضی با پوست ضخیم و خشن است که با گرم شدن هوا به بازار می آید. رنگ پوست نشان دهنده وضعیت رسیده بودن ملون است. با بالغ شدن میوه رنگ آن از سبز تیره تا سبز روشن یا زرد متغیر است. ملون در زیر پوست دارای یک پالپ خوراکی زرد، کرم یا سفید با بافتی صاف است. در مرکز میوه، ملون دارای فضایی با دانه های چسبنده فراوان است.

ملون (Cucumis melo) متعلق به خانواده Cucurbitaceae است، خانواده بزرگی که در آن گیاهان خوراکی دیگری مانند کدو، کدو سبز و خیار یافت می شوند.

ملون ارزش غذایی بالایی دارد. از خواص ملون  Melonمی توان به محتوای ویتامین A، ویتامین C و ویتامین B9 آن اشاره کرد که برای سلامتی بسیار مفید است. ملون سرشار از آنتی ‌اکسیدان‌ها، ویتامین ‌ها و مواد معدنی است که همگی دارای تعدادی فواید مهم برای سلامتی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خواص ملون در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

میوه ملون چیست

گیاهان ملون دارای ساقه هایی هستند که در صورت حمایت مناسب می توانند بالا روند. ساقه ها در کشت، روی زمین خزیده و در نهایت به پیچک ها ختم می شوند. طول ساقه ملون به ۴ متر می رسد. برگ ها مخالف و لوبدار است. گل‌ها نر یا ماده (تک پایه)، تکی و زرد رنگ هستند.

میوه های این گیاهان به رنگ سبز تیره یا سبز روشن با نوارهای تیره تر هستند. پوست ملون ضخیم است و در داخل آن پالپ سبز تا سفید یا زرد وجود دارد. در داخل گوشت دانه های زیادی به رنگ سیاه، زرد یا قرمز وجود دارد. آنها با یک ماده چسبنده پوشیده شده اند.

این میوه به خصوص در فصل تابستان بسیار شیرین و با طراوت است. محتوای آب بالایی دارد و می توان از آن برای تهیه آب میوه های خوشمزه و مغذی استفاده کرد. گفته می‌ شود که ملون جدا از طبیعت با طراوت، میوه‌ای با خواص درمانی و بسیار مغذی است.

ملون برای سلامت چشم و پوست بسیار مفید است و می تواند به هیدراته و سالم نگه داشتن آن کمک کند. ملون دارای خواص مفید زیادی است که می تواند به درمان بیماری ها کمک کند.

تاریخچه ملون

در ابتدا ملون ها بسیار متفاوت تر از چیزی بودند که ما اکنون آنها را می شناسیم. اندازه آنها که از گونه های وحشی مشتق شده بودند که از اندازه پرتقال تجاوز نمی کرد. با گذشت زمان انواع بزرگ تر تا به امروز ظاهر شد.

منشاء ملون در جنوب آسیا است که در طبیعت وحشی یافت می شود. به نظر می رسد که دقیقا از ایران باشد و از آنجا به مصر انتقال یافته است.

منابع این میوه در ۲۴۰۰ سال قبل از میلاد در مصر ظاهر می شود. فرهنگ یونانی و رومی آن را در سرتاسر مدیترانه محبوب کرد. دریانوردان قرن شانزدهم و هفدهم کشت آن را در آمریکا گسترش دادند، جایی که مکان های زیادی با آب و هوای مناسب برای کشت یافتند.

انواع ملون
انواع ملون

انواع ملون

گونه های اصلی ملون را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

ملون تابستانی

  • Toad skin melon: دارای نوارهای سبز تیره در زمینه روشن تر است. این میوه بیشترین مصرف را در اروپا دارد.
  • Category melon: مانند Toad skin melon ، ملون متوسط بالای نیم کیلو تا یک کیلو و نیم است.
  • Cantaloupe melon (طالبی): اصالتا ارمنستانی است، اما نام خود را از منطقه ای که برای اولین بار در جنوب اروپا در آن کشت شد، شهری نزدیک روم به نام Cantalupo گرفته است. با پوستی با خطوط توری و پالپ سفید مایل به زرد مشخص می شود. پوست آن خشن است.
  • Hogen melon: ملون اسرائیلی هوگن نام خود را از مکانی که در آن نامگذاری شده است، گرفته است. آنها کوچکتر از بقیه هستند و گوشت آن نارنجی روشن است.
  • The Gaul melon: این ملون با پوست زرد و پالپ سفید آن بین ۸۰۰ گرم تا ۲ کیلوگرم وزن دارد و بسیار کروی است.
  • Charentais melon or Cavaillon melon: یکی از شناخته شده ترین و صادراتی ترین ملون است. پوست آن سبز روشن با خطوط سبز تیره تراست و گوشتی زرد رنگ شیرین و معطر دارد.
  • Rock melon (ملون سنگی): ملون تخم مرغی شکل است. همراه با ملون Early Sweet یک نوع moscato است.
  • Early Sweet melon (ملون زودرس): همانطور که از نامش پیداست خیلی زود می رسد و به بازار می آید و بسیار شیرین است.

ملون زمستانی

ملون زمستانی پوست ضخیم تری نسبت به انواع تابستانی دارند. مهمترین آنها عبارتند از:

  • Tendral یا ملون زمستانی: معروف ترین ملون زمستانی است. این گونه در اسپانیا رشد می کند. وزن یکی از این ملون ها به راحتی ۳ کیلوگرم است. با پوسته سبز بسیار تیره و گوشت بسیار سفید مشخص می شود.
  • Honeydew melon: داخل و خارج این میوه زرد است. وزن قابل توجهی بین ۲ تا ۳ کیلوگرم دارد.

خواص ملون و ارزش غذایی آن

به عنوان یک منبع انرژی، ۱۰۰ گرم ملون ۳۵ کیلو کالری را تامین می کند.

  • بیش از ۸۹ درصد آب است
  • ۸۸ درصد چربی
  • نزدیک به ۰.۳ درصد پروتئین
  • بیش از ۸ درصد کربوهیدرات
  • ۸ درصد فیبر

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ملون

  • مواد معدنی ملون: ملون سرشار از پتاسیم، فسفر، منیزیم و کلسیم است، اما حاوی سدیم، آهن، روی، سلنیوم، منگنز و مس نیز هست.
  • ویتامین های ملون: حاوی مقدار زیادی ویتامین A، ویتامین C و ویتامین B9 هستند. آنها همچنین حاوی سایر ویتامین های B و ویتامین E هستند.

فواید مصرف ملون

  • محتوای آب بالایی دارد که از کم آبی بدن جلوگیری می کند و خاصیت خنک کننده دارد.
  • در طول روز به ما انرژی می دهد.
  • میوه کم کالری و منبع ضعیفی از چربی و پروتئین است.
  • دارای محتوای کربوهیدرات و به ویژه قند متوسط است.
  • محتوای فیبر بسیار کمی دارد.
  • یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است که ترکیبات قدرتمندی هستند که می توانند با خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر از آسیب اکسیداتیو به سلول ها جلوگیری کنند.
  • حاوی پلی فنول است.
  • ملون به حذف سموم از بدن ما کمک می کند، زیرا حاوی پتاسیم است.
  • کلسیم همراه با فسفر، به تشکیل استخوان های قوی کمک می کند.
  • به حفظ عملکرد صحیح مغز کمک می کند زیرا حاوی فسفر و ویتامین های B است.
  • به دلیل محتوای ویتامین B9، برای رشد مطلوب حائز اهمیت است.
  • منیزیم به شل شدن عضلات کمک می کند.
  • از پوست ما محافظت می کند و به ما کمک می کند آن را سالم نگه داریم، زیرا حاوی ویتامین A است.
  • مملو از ویتامین A و ویتامین C است که هر دو نقش مهمی در عملکرد و تقویت سیستم ایمنی دارند.
  • از ما در برابر سرماخوردگی محافظت می کند و به بهبود زخم ها کمک می کند، زیرا ویتامین C زیادی دارد.
  • از ما در برابر سموم و پیری محافظت می کند، زیرا حاوی ویتامین A، C و E و مواد معدنی سلنیوم و روی است.
میوه ملون چیست
میوه ملون چیست

خواص ملون Melon برای سلامتی

ملون سرشار از ویتامین A به شکل بتاکاروتن است. پس از مصرف، بدن آن را به ویتامین A، یکی از بهترین آنتی اکسیدان ها، تبدیل می کند. مصرف این ویتامین می تواند به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و طولانی شدن عمر کمک کند و پیری را به تاخیر بیندازد. ملون دارای پالپ نارنجی دارای مقدار بیشتری از این ویتامین، به ویژه در گونه طالبی است. بتاکاروتن ها به این گونه ها رنگ نارنجی می دهد. سایر گونه های سبز یا زرد ویتامین A زیادی ندارند.

یکی دیگر از ویتامین های بسیار مهم با خواص آنتی اکسیدانی موجود در ملون ویتامین C است. از خواص این ویتامین کمک به کلاژن سازی است که آن را برای التیام زخم های ناشی از ضربه، بریدگی، سوختگی و جراحی ایده آل می کند. همچنین برای تشکیل بافت جدید در مشکلات شکستگی استخوان، رگ به رگ شدن، پارگی رباط و غیره مناسب خواهد بود.

ملون علاوه بر ویتامین A دارای مقادیر بسیار بالایی از ویتامین های گروه B است که در میان آنها به ویژه پیریدوکسین (ویتامین B6) که وظیفه آن در بدن تنظیم سیستم عصبی و متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها است. کمبود این ویتامین در کنار سایر علائم می تواند باعث عصبی شدن، مشکلات خواب، مشکلات یادگیری، ضعف عضلانی و غیره شود.

همچنین حاوی ویتامین B3 (نیاسین) است تا سلول های بدن قادر به تولید انرژی باشند. این ویتامین به پایین نگه داشتن سطح کلسترول کمک می کند، فشار خون را کاهش می دهد، از سیستم گوارش محافظت می کند و به ما اجازه می دهد پوست خوبی داشته باشیم.

خواص ملون در زیبایی پوست و مو

سود بردن از ثروت ویتامینی ملون، راه خوبی برای جذب این ویتامین ها به روش طبیعی است، بدون اینکه نیازی به استفاده از مکمل های ویتامینی باشید که می تواند باعث مشکلات مصرف بیش از حد شود. خوردن ملون در ماه های تابستان، تشنگی را رفع می کند و بدن را آبرسانی می کند. علاوه بر اینکه از شیرینی آن لذت خواهیم برد بدن را در برابر محصولات آلاینده خارجی یا سموم بدن خودمان تقویت خواهیم کرد.

همچنین نباید فراموش کنیم که پوست ما در فصل تابستان متحمل تابش بیش از حد خورشید، فضای خشک ساحل یا کمبود رطوبت می شود. ملون کمک می کند تا پوست را در وضعیت خوبی نگه داریم و به داشتن موهای درخشان و زیبا کمک می کند، در حالی که آنها از ما در برابر نور خورشید محافظت می کنند و باعث می شود ظاهری برنزه و جذاب تری داشته باشیم.

محتوای مواد معدنی بسیار غنی دارد

ما نباید ثروت ملون در مواد معدنی، به ویژه آهن و منگنز را فراموش کنیم. اولین مورد برای جلوگیری از کم خونی ضروری است. دومی برای تشکیل استخوان ها، سیستم عصبی و استفاده از پروتئین ها لازم است. اعتقاد بر این است که کمبود منگنز منجر به بی علاقگی به رابطه جنسی می شود. از این حیث، این میوه به عنوان یک داروی مقوی جنسی خوب در نظر گرفته می شود.

ملون سرشار از پتاسیم است که سدیم را خنثی می ‌کند، ادرار را افزایش می ‌دهد و به بدن اجازه می ‌دهد آب اضافی را دفع کند.

خواص درمانی ملون

ملون دارای خواص درمانی متعددی است. این میوه می تواند به درمان برخی از بیماری ها و حفظ سلامت بدن کمک کند. همچنین می توان آن را یک میوه تقویت کننده سیستم ایمنی در نظر گرفت.

ملون علاوه بر غنی بودن از ویتامین ها و مواد معدنی، دارای تعدادی ترکیباتی است که می تواند به درمان برخی از مشکلات سلامتی کمک کند. اصلی ترین آنها به شرح زیر است:

عفونت مجاری ادراری

مشکل عفونت های دستگاه ادراری (UTI) بسیار شایع است. به ویژه در زنان و دختران بسیار زیاد است. این می تواند به دلایل مختلفی مانند استفاده از توالت های آلوده ایجاد شود. ملون می تواند به کاهش درد در ادرار کمک کند. همچنین به دلیل ماهیت ادرارآور می تواند سموم را از بدن خارج کند.

دستگاه گردش خون

ملون به دلیل محتوای آدنوزین به جلوگیری از تشکیل لخته های خون کمک می کند. بنابراین برای درمان بیماری هایی که به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می شوند از جمله آنژین صدری، حملات قلبی، سکته مغزی و غیره مفید است.

آترواسکلروز

آترواسکلروز شرایطی است که در اثر تجمع پلاک در شریان ها ایجاد می شود. این باعث مسدود شدن آنها و جریان خون می شود. ملون سرشار از آب است که به دفع سمومی که باعث ایجاد پلاک می شوند، کمک می کند. از این رو، ملون می تواند تصلب شرایین را درمان کند.

مقابله با سرطان

با توجه به محتوای بتا کاروتن، ملون از بروز سرطان جلوگیری می کند. جمعیت هایی که این میوه را مصرف می کنند، میزان سرطان کمتری دارند.

کرم‌های حلقوی

خوردن دانه‌ های ملون خرد شده، به صورت خام به از بین بردن کرم ‌های روده کمک می‌ کند.

روماتیسم

خاصیت ادرارآور آن در بیماری هایی که دفع مایعات بدن با مشکل مواجه است مانند روماتیسم یا نقرس بسیار مفید است.

یبوست

ملون می تواند به کنترل یبوست کمک کند. یبوست ناشی از یک سبک زندگی ناسالم است. ملون حاوی فیبر سلولزی است که برای تسهیل حرکت روده و جلوگیری از یبوست بسیار مفید است.

خواص ملون Melon برای سلامتی
خواص ملون Melon برای سلامتی

لکه های پوستی

از خواص پاک کنندگی ملون برای پاکسازی بدن و جلوگیری از پیدایش لکه هایی بر روی پوست استفاده می شود که در بسیاری از موارد ناشی از سمومی است که در پوست تجمع می یابد. ملون دارای توانایی های درمانی است که می تواند هایپرپیگمانتاسیون را درمان کند. پوست سوخته را خنک می کند و تغییر رنگ ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

مقابله با چین و چروک

چین و چروک های مرتبط با افزایش سن را می توان با استفاده از ملون درمان کرد. ملون پوست را هیدراته نگه می دارد و به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند.

کمک به کاهش وزن

ملون باعث می ‌شود فرد احساس سیری کند. این منجر به از دست دادن اشتها می شود و به افراد کمک می کند تا رژیم غذایی و مصرف غذا را کنترل کنند. از این رو، ملون می تواند به کنترل وزن کمک کند.

منوراژی

منوراژی وضعیتی است که باعث خونریزی طولانی مدت قاعدگی در زنان می شود. این امر باعث از دست دادن خون اضافی در طول دوره قاعدگی می شود. منوراژی را می توان با مصرف ملون کنترل کرد.

استئاتوز کبد

استئاتوز کبد عارضه ای است که در اثر تجمع چربی در کبد ایجاد می شود. این وضعیت می تواند به شدت به کبد آسیب برساند. ملون میوه ای سرشار از آب است که می تواند به دفع سموم و چربی ها از بدن کمک کند. این منجر به کاهش خطر ابتلا به استئاتوز کبدی می شود.

رژیم درمانی با استفاده از خواص ملون

رژیم درمانی ملون برای اهداف زیر استفاده می شود:

  • پاکسازی بدن، از بین بردن ناخالصی ها و تامین ویتامین ها و مواد معدنی.
  • با جلوگیری از ظاهر شدن جوش، آکنه یا لکه، سلامت پوست را ارتقا دهید.
  • جلوگیری از یبوست.
  • بدن را آرام کنید. کاهش استرس و میل به غذا.

روش انجام رژیم درمانی ملون Melon

در این رژیم ملون را فقط ۲۴ ساعت می توانید به مقدار دلخواه بخورید. همچنین با خوردن ملون فقط در وعده صبحانه قابل انجام است. به مدت یک هفته فقط برای صبحانه ملون می خورید. بعد به مدت ۵ روز از خوردن ملون خودداری می کنید. این چرخه را می توان به تعداد دفعات برای رسیدن به هدف مورد نظر خود تکرار کنید.

چه کسانی نباید این رژیم درمانی را انجام دهند

  • این یک رژیم غذایی برای افراد سالم است. مصرف آن در کودکان، زنان باردار و زنان شیرده توصیه نمی شود.
  • این رژیم غذایی برای کسانی که سنگ و مشکلات کیسه صفرا یا بیماری های کبدی دارند مناسب نیست.
  • افراد مبتلا به دیابت نباید این رژیم ها را امتحان کنند.
  • همچنین برای افراد مبتلا به اختلالات خوردن (چاقی، پرخوری عصبی، بی اشتهایی) یا افرادی که استرس یا اضطراب زیادی دارند مناسب نیست.
  • برای افرادی که مشکلات معده دارند نیز توصیه نمی شود.
  • اگرچه ملون حاوی کالری کمی است، اما این نوع رژیم ها برای کاهش وزن در طولانی مدت موثر نیستند.

خواص ملون Melon برای زیبایی و مراقبت از پوست

ملون پوست را نرم و لطیف می کند، بنابراین می توان از آن به صورت خارجی به عنوان ماسک صورت با خواص زیر استفاده کرد:

  • پوست خشک: ماسکی که از پالپ ملون تهیه می شود به مرطوب شدن پوست و جلوگیری از خشکی و چین و چروک پوست کمک می کند (سه قاشق غذاخوری ملون را با چنگال له کنید و به صورت ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید).
  • افتادگی یا شل شدگی پوست: ملون به پوست رنگ می دهد و می تواند برای درمان یا جلوگیری از افتادگی پوست بسیار مفید باشد.
  • برای رفع چین و چروک: کسانی که چین و چروک‌ هایی در صورت، گردن، بازوها، پاها و غیره دارند، ممکن است با استفاده از گاز آغشته به آب ملون و مرطوب کردن پوست به کاهش چین و چروک پوستی کمک کنند.

هندوانه یا ملون، کدام چاق کننده ترند

ملون ها با وجود شیرینی، بسیار سبک هستند. آنها فقط بین ۲۰ تا ۳۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم بسته به نوع انتخاب شما دارند. آنها را می توان به طور آزادانه و بدون خطر افزایش وزن مصرف کرد، بنابراین می توان آنها را در رژیم های غذایی کم چرب گنجاند.

معمولا اعتقاد بر این است که هندوانه کالری بسیار کمتری نسبت به ملون دارد و بنابراین کمتر چاق کننده است. ولی تفاوت آنها بسیار اندک است. ۱۰۰ گرم ملون ۳۵ کالری دارد، در حالی که ۱۰۰ گرم هندوانه ۳۲ کالری دارد که نشان می دهد از نظر کالری تقریبا یکسان هستند.

اگر این را در نظر بگیریم که محتوای پتاسیم هندوانه تقریبا نصف ملون است، احتمالا به این نتیجه می رسید که ملون می تواند بهتر از هندوانه به رژیم غذایی کاهش وزن کمک کند.

ملون در مقایسه با سایر غذاهای شیرین مانند کلوچه یا شکلات به عنوان «میان وعده شیرین کم کالری» ارزشمند ارزیابی می شود. مصرف یک تکه ملون تازه به عنوان میان وعده برای کودکان راه خوبی برای تقویت آنها و در عین حال جلوگیری از هوس خوردن شیرینی است.

مصرف ملون همچنین می تواند سطح قند خون را ثابت نگه دارد که گرسنگی را کاهش می دهد و از طریق کاهش اشتها میل به غذا را کاهش می دهد.

ملون میوه است یا سبزی

بر سر میوه یا سبزی بودن این غذا بحث و جدل بزرگی وجود دارد. با توجه به بافت، اندازه و غنی بودن از قندهای طبیعی می توان آن را در گروه میوه ها قرار داد. با توجه به نوع گیاهی که از آن می روید، دیگران آن را سبزی می دانند.

صرف نظر از اینکه چگونه می خواهیم آن را در نظر بگیریم، واقعیت این است که ملون ماده غذایی محبوبی است که در آشپزی در سراسر جهان استفاده می شود و دارای خواص خوراکی و دارویی بسیار خوبی است.

روش های مصرف ملون
روش های مصرف ملون

روش های مصرف ملون

راه های زیادی برای خوردن ملون وجود دارد. ساده ترین راه این است که آن را به صورت میوه استفاده کنید، آن را به قطعات کوچک یا برش های دراز هلالی شکل برش دهید. ملون به خوبی با سبزیجات دیگر ترکیب می شود و می توان از آنها برای شیرین کردن سالاد استفاده کرد.

یکی از راه های مفید این است که گلوله های کوچکی از میوه را با اسکوپ برش دهید و روی سالاد قرار دهید. همچنین می ‌توان آن‌ها را با میوه‌های دیگر سرو کرد تا سالادهای فوق ‌العاده‌ای تهیه شود که می ‌توان آن‌ها را به صورت سرد سرو کرد. دستور العمل سالاد زیر در سراسر جهان شناخته شده است که برای سرو آن از پوست ملون به عنوان بشقاب استفاده می شود:

مواد لازم:

  • ملون متوسط
  • میوه های متنوع: سیب، گلابی، گیلاس، انبه و غیره
  • آجیل: گردو، فندق
  • شکر

آماده سازی

  • ملون را از طول به دو نیم تقسیم کنید. دانه ها را جدا کرده و با کمک اسکوپ تمام پالپ آن را از پوست جدا کنید تا به شکل کاسه باقی بماند.
  • میوه ها را پوست بگیرید و به همان وزن، میوه های متنوع را به پالپ ملون اضافه کنید.
  • چند عدد گردو یا فندق اضافه کنید.
  • یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.
  • خوب به هم بزنید.
  • مخلوط را درون هر دو نیمه پوست ملون خالی قرار دهید.
  • چند ساعت در یخچال بگذارید.

ملون به عنوان پیش غذا در کشورهایی مانند فرانسه استفاده می شود. نقش آن برای همراهی با غذاهای دیگر که حاوی پروتئین بیشتر (گوشت بدون چربی، پنیر سبک وزن، سوسیس و غیره) کاملا شناخته شده است. توانایی آن در هضم غذا امکان استفاده از پروتئین ها را فراهم می کند، علاوه بر این حس طراوت و عجیبی به غذاها می دهد.

ملون دارای ارزش تغذیه ای بالایی است زیرا می تواند هورمون های خاصی را تحریک کند که باعث می شود غذاهای دیگر بهتر هضم شوند. در این رابطه غذایی که با یک برش نازک ژامبون روی نان با کمی روغن و یک قاچ ملون درست می شود، معروف است. برش ملون بافت ژامبون را نرم می کند و نمک را خنثی می کند.

موارد منع مصرف ملون

با وجود این که یک غذای بسیار سازگار است، باید در نظر داشته باشیم که ملون با برخی از غذاها مانند خوراکی های نشاسته ای و غلات، تخم مرغ، شیر، کره یا پنیر بسیار چرب، گوشت یا روغن پرچرب به خوبی ترکیب نمی شود. خوردن آنها به صورت رسیده توصیه می شود در غیر این صورت هضم آنها سخت می شود.

مضرات میوه ملون

ملون طبع گرمی دارد و بسیار شیرین است به همین دلیل برای افراد مبتلا به قند خون، دیابت بارداری و افراد دارای اضافه وزن مضر است و باید در مصرف آن احتیاط کنند.

ملون برای کرونا

ملون سرشار از ریزمغذی هایی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند. سیستم ایمنی قوی از شما در برابر انواع بیماری ها و تهاجم میکروارگانیسم های بیماریزا محافظت می کند. بنابراین برای مقابله با ویروس کرونا هم می توان از مزایای ملون استفاده کرد.

تولید ملون در سراسر جهان

ملون تقریبا در همه جای دنیا به شرط داشتن آب و هوای گرم و بارانی کشت می شود. از جمله کشورهای عمده تولید کننده می توان به چین، ترکیه، آمریکا، اسپانیا و ایران با تولید بیش از ۶۰ درصد میوه در سراسر جهان اشاره کرد.

سایر کشورهای تولید کننده عمده در جهان عبارتند از برزیل، مکزیک، کاستاریکا، هندوراس، جمهوری دومینیکن، ونزوئلا، اکوادور و گواتمالا در آمریکا، فرانسه، رومانی و ایتالیا در اروپا و مراکش، مصر و آفریقای جنوبی در آفریقا.

ملون یکی از پرمصرف ترین میوه هاست که بعد از پرتقال، موز و انگور در بین میوه های مصرفی در سراسر جهان رتبه چهارم را دارد.

قیمت ملون

ملون بسته به نوع و کیفیت آن با قیمت های متفاوتی در بازار موجود است. شما می توانید در فصل تابستان آن را به راحتی از فروشگاه های میوه و تره بار خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا