Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

مزایای فوق العاده کپسول ماسل هرب برای عضله سازی و تقویت بدن

کپسول ماسل هرب یک محصول ایرانی ساخت شرکت بهتا دارو است که حاوی عصاره خشک میوه گیاه خارخاسک یا تریبولوس است. استفاده از این محصول در ورزشکاران موجب افزایش قدرت، توان بدنی و حجم عضلات می شود. کپسول ماسل هرب همچنین باعث افزایش هورمون ‌های مردانه می شود که اثرات بالقوه ای در عملکرد و رفع اختلالات جنسی دارد.

خارخاسک یا تریبولوس برای قرن ها در یونان باستان، هند و آفریقا برای افزایش سرزندگی و قدرت بدنی استفاده می شده است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که این گیاه می تواند از سیستم های دفاعی بدن پشتیبانی کند. این کپسول ۱۰۰ درصد گیاهی و حاوی حاوی ۲۰۰۰ میلی گرم عصاره خشک گیاه تریبولوس یا خارخسک است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با فواید کپسول ماسل هرب و مزایای مصرف آن ارائه می گردد.

ماسل هرب چیست

ماسل هرب یک مکمل غذایی به شکل کپسول و حاوی عصاره تریبولوس است. این عصاره عمدتا از طریق محتوای پروتودیوسین، تأثیرات شگفت انگیزی بر بسیاری از سیستم های بدن دارد. با این حال، یکی از جذاب ترین اثرات آن توانایی افزایش تولید دی هیدروتستوسترون (DHT) است.

DHT یکی از قوی ترین آندروژن ها است که پتانسیل آندروژنی بسیار بیشتری نسبت به تستوسترون از خود نشان می دهد. DHT همچنین از تستوسترون، از طریق آنزیم ۵-آلفا ردوکتاز (۵-AR) تولید می شود. به نظر می رسد که تریبولوس از طریق محتوای پروتودیوسین خود، فعالیت ۵-AR را افزایش می دهد، که به نوبه خود منجر به تبدیل تستوسترون بیشتر به DHT می شود.

این امر احتمالا زمینه ساز اثرات افزایش اعتماد به نفس بیشتر در انجام فعالیت های بدنی و تمرینات بدنسازی است. مطالعات همچنین به افزایش قابل توجه در تعداد و تحرک اسپرم اشاره دارند، به این معنی که عصاره تریبولوس می‌تواند اثرات باروری مفیدی در آقایان داشته باشد.

به نظر می رسد که اثرات انرژی زایی نیز به دلیل محتوای بتا کربولین در تریبولوس باشد. این به بدان معنی است که یک اثر خفیف مهار کننده مونوآمین اکسیداز (MAO-I) خواهد داشت که انرژی، تمرکز و خلق و خو را افزایش می دهد. در واقع ترکیبی از اثرات DHT و افکت‌ های MAO-I می ‌تواند اثرات نوتروپیک عالی ایجاد کند و این باعث شده است که عصاره تریبولوس در بسیاری از مکمل ها مورد استفاده قرار بگیرد.

این ترکیب احتمالا از طریق اثرات افزایش دهنده DHT، تأثیرات عمده ای نیز بر میل جنسی دارد. این با اثرات ارتقاء اعتماد به نفس همراه است. به نظر می رسد که تریبولوس جریان خون را افزایش می دهد، بنابراین وقتی صحبت از اثرات تقویت کننده میل جنسی به میان می آید، این یک امتیاز اضافی است، زیرا همه می دانیم که جریان خون در قسمت های تناسلی برای مردان و زنان مهم است.

ماسل هرب چیست
ماسل هرب چیست

خواص قرص ماسل هرب

مطالعات اولیه نشان می دهد که خارخسک ممکن است به ارتقاء عملکرد غدد درون ریز سالم و سلامت باروری مردان کمک کند. پروتودیوسین یک عامل فیتوشیمیایی مشتق شده از این گیاه است که از نظر بالینی ثابت شده است میل جنسی را بهبود می بخشد و نعوظ را از طریق تبدیل پروتودیوسین به DHEA افزایش می دهد. سایر خواص ماسل هرب در ادامه ذکر شده است.

به رفع اختلال نعوظ و الیگواسپرمی کمک می کند

قرص ماسل هرب به واسطه داشتن عصاره خارخسک یا تریبلوس یک ماده مقوی بسیار خوب است و به افزایش عملکرد جنسی و باروری در مردان کمک می کند. این ترکیب یک درمان فوق العاده مفید برای اختلال نعوظ، اولیگواسپرمی (تعداد و تحرک کم اسپرم) است. در عین حال میل جنسی را افزایش می دهد و به اصلاح ناتوانی جنسی مردان کمک می کند.

حجم عضلات و ایمنی را افزایش می دهد

ماسل هرب اشتها را افزایش می دهد و هضم و جذب را بهبود می بخشد. بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که این گیاه سطح تستوسترون را افزایش می دهد. این به افزایش وزن بدن و تقویت ایمنی بدن کمک می کند. از این رو این گیاه در درمان آیورودا برای افزایش وزن و همچنین به عنوان تقویت کننده ایمنی استفاده می شود.

تستوسترون مسئول رشد شخصیت های جنسی مردانه مانند قدرت بدنی، توده عضلانی، فرم بدن، موهای بدن، صدای عمیق، عملکرد جنسی و غیره است. اختلال نعوظ زمانی رخ می دهد که سطح تستوسترون کاهش یابد. تستوسترون برای تشکیل و حفظ آن ضروری است.

این گیاه همچنین به بهبود ساختار استخوان و تراکم استخوان کمک کرده و به عنوان تقویت کننده حافظه و تمرکز عمل می کند. این ترکیب به فعالیت مغز مانند مهارت های یادگیری، قدرت حافظه و غیره کمک می کند و همچنین برای حفظ سطح انرژی عمومی بدن بسیار ضروری است. ماسل هرب در میان بدنسازان بسیار محبوب است.

به رفع تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان کمک می کند

این گیاه برای خانم هایی که از PCOS ( سندرم تخمدان پلی کیستیک) رنج می برند بسیار مفید است. این ترکیب به مبارزه با احتباس آب کمک می کند (از آنجایی که یک ادرارآور است)، وزن بدن را کاهش می دهد، میل جنسی زنان را افزایش می دهد و سطح گلوکز خون را بهبود می بخشد. ماسل هرب می تواند به عنوان بهترین داروی آیورودا برای PCOS یا PCOD ( تنبلی تخمدان) استفاده شود.

برای سنگ کلیه، سیستیت و عفونت ادراری مفید است

مطالعات نشان داده است که این گیاه دارای خواص ادرارآور است. همچنین برای تسکین درد شکم، تسکین مشکل در دفع ادرار، به عنوان پاک کننده مجاری ادراری و تسکین درد مثانه عمل کرده و سنگ کلیه را برطرف می کند. با تمام خواص ذکر شده تریبولوس یک داروی انتخابی برای سنگ کلیه، سیستیت و UTI است.

به مدیریت وزن و دیابت کمک می کند

این گیاه به کاهش وزن کمک می کند، زیرا دارای خواص ادرارآور و تقویت کننده عضلات است. ماهیچه های مخطط و استقامت را بهبود می بخشند و منجر به کاهش وزن می شود. درمان آیورودا برای چاقی شامل استفاده از این گیاه به عنوان دارو است. کاهش وزن به نوبه خود به کنترل سطح قند خون کمک می کند.

تحقیقات نشان داده است که این گیاه کلسترول را کاهش می دهد و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. همچنین به کنترل فشار خون بالا کمک می کند. کاهش وزن و خواص ضد دیابتی این گیاه به مردانی که از اختلال نعوظ ناشی از چاقی و همچنین اختلال نعوظ ناشی از دیابت رنج می برند، کمک می کند.

فواید و عوارض خارخسک یا تریبلوس چیست
فواید و عوارض خارخسک یا تریبلوس چیست

روش مصرف کپسول ماسل هرب

مردان بالغ می توانند روزانه ۲ کپسول ماسل هرب را مصرف کنند. بدین ترتیب که در روزهای تمرین ۲ عدد کپسول نیم ساعت قبل از شروع ورزش مصرف شود. در روزهایی که باشگاه نمی روند باید ۲ عدد کپسول قبل از خواب با آب کافی میل کنند.

ساپونین های فوروستانول جزء مفید اصلی موجود در خارخاسک هستند. اعتقاد بر این است که ساپونین های فوروستانول سطح هورمون های لوتئینی (LH) را در بدن شما افزایش می دهند. LH در فرآیندهای تولید مثل شرکت می کند و بیضه های مرد و تخمدان های زن را تحریک می کند. با مصرف مکمل ماسل هرب می توان به ارگانیسم کمک کرد تا سطح هورمون های جنسی را سالم نگه دارد.

دلایل دیگری محبوبیت تریبولوس در بین ورزشکاران بهبود استقامت، عضله سازی و عملکرد ورزشی است. ورزشکاران ریکاوری بهتر عضلات را نیز با مصرف این مکمل گزارش کرده اند. ساپونین های فوروستانول موجود در این گیاه به حفظ جریان یکنواخت خون در ماهیچه ها کمک می کند. به این ترتیب، تمام مواد مغذی به درستی توسط عضله استفاده می شوند، که به عضله سازی بیشتر و بدنسازی کلی کمک می کند.

عوارض کپسول ماسل هرب

کپسول ماسل هرب در صورت مصرفی صحیح هیچ ‌گونه عوارض جانبی برای فرد ندارد. ولی در صورت حساسیت نسبت به این گیاه باید از مصرف آن خودداری کنید.

همچنین این کپسول با داروهای افزایش دهنده یا کاهنده هورمون ‌های آندروژنیک از جمله فیناستراید، تستوسترون، ناندرلون و همچنین داروهای کنترل قند خون نظیر انسولین، گلی بن کلامید، متفورمین تداخل دارد. بنابراین از مصرف همزمان آنها باید خودداری کرد. این قرص همچنین دارای خواص دیورتیک است.

فواید و عوارض خارخسک یا تریبلوس چیست

عصاره خارخسک یا تریبولوس معمولا به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می شود. رایج ترین مزایای تریبولوس شامل افزایش میل جنسی و کاهش علائم اختلال نعوظ است، اگرچه هنوز به طور قطعی ثابت نشده است. همچنین گاهی اوقات به عنوان یک داروی جایگزین برای فشار خون بالا استفاده می شود.

تریبولوس که به طور رسمی با نام Tribulus terrestris شناخته می شود و یک گیاهی علفی است. بیشتر در مناطق گرم اروپا، آسیا، استرالیا و آفریقا یافت می شود. در بسیاری از نقاط جهان، از جمله برخی از مناطق ایالات متحده، به عنوان یک علف هرز ناخواسته در نظر گرفته می شود.

مزایای تریبولوس درمان مشکلاتی مانند اختلال نعوظ و میل جنسی پایین است که اغلب با این گیاه درمان می شوند. مطالعه ای که در دهه ۱۹۷۰ منتشر شد ادعا می کرد مصرف تریبولوس باعث افزایش سطح تستوسترون فرد مصرف کننده می شود. با این حال، از آن زمان تاکنون، داده های کمی برای پشتیبانی از این ادعا پیدا شده است.

یکی دیگر از چندین مزیت بالقوه تریبولوس، توانایی کمک به ورزشکار در ساخت عضله است. این امر به دلیل توانایی آن در افزایش سطح تستوسترون در بدن است. به همین دلیل، تعدادی مکمل عضله ساز وجود دارد که شامل تریبولوس می شود و ادعا می کند که می تواند به بهبود عملکرد بدن در عضله سازی کمک کند.

چندین مطالعه کنترل شده در مورد مزایای تریبولوس وجود دارد. هیچ یک از اینها نتوانسته اند افزایش سطح تستوسترون را نشان دهند. مطالعات کنترل شده نیز نتوانسته است نشان دهد که مصرف این ماده باعث افزایش قدرت ورزشکار می شود. با این حال، تعدادی از بدنسازان و سایر ورزشکاران به استفاده از این مکمل ادامه می دهند و این اثرات را گزارش کرده اند.

از تریبولوس در طب سنتی چینی نیز استفاده می شود. این دارو برای تعدادی از شکایات مختلف، از جمله مواردی که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد، استفاده می شود. باز هم، اگرچه برخی از مطالعات انجام شده است که ادعا می‌ کند در درمان این مشکلات مؤثر است، گزارش ‌های متناقض دیگری نیز وجود داشته است. از آنجایی که فواید بالقوه تریبولوس معمولا بیشتر از عوارض جانبی آن است بسیاری از افراد و شرکت ها به اسکال مختلف از این گیاه استفاده می کنند و به خصوص در مکمل های ورزشی گنجانده می شود.

برخی از اثرات منفی نیز در رابطه با تریبولوس وجود دارد، اگرچه این عوارض معمولا غیر معمول بوده و جدی نیستند. به عنوان مثال، اسهال یا سوء هاضمه گاهی اوقات می تواند توسط عصاره تریبولوس ایجاد شود، اگر این ترکیب با معده خالی غذا مصرف شود. گاهی اوقات ژنیکوماستی، ایجاد سینه های بزرگ غیرعادی در مردان، به عنوان عارضه جانبی مصرف این ماده گزارش شده است.

عوارض کپسول ماسل هرب
عوارض کپسول ماسل هرب

ماسل هرب نظرات

نظرات افراد در مورد این مکمل در برخی از سایت های گفتگوی اینترنتی منتشر می شود. با بررسی این سایت ها می توانید نظرات در مورد ماسل هرب را بخوانید. بیشتر نظرات در رابطه با این قرص خصوصا از طرف ورزشکاران مثبت است. آنها معتقدند با استفاده از این مکمل قدرت بدنی آنها افزایش یافته و نیروی جوانی خود را باز یافته اند. شما هم می توانید برای استفاده از مزایای این ترکیب، مکمل های آن را از مراکز معتبر تهیه کرده و مورد مصرف قرار دهید.

هشدار مصرف ماسل هرب

مصرف این مکمل در افراد زیر ۱۸ سال، در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است. کپسول ماسل هرب به دلیل افزایش میزان هورمون های اندروژنیک، در افراد مبتلا به هایپرتروفی خوش خیم پروستات (BPH) منع مصرف دارد.

همچنین به دلیل کاهش قند خون، افراد دیابتی فقط تحت نظر پزشک می توانند از این مکمل استفاده کنند. توجه داشته باشید که مصرف این قرص به دلیل ایجاد تغییرات در میزان قند خون باید حداقل ۲ هفته قبل از اعمال جراحی قطع گردد.

قیمت کپسول عضله ساز ماسل هرب

کپسول عضله ساز ماسل هرب در ورزشکاران باعث افزایش قدرت بدنی و حجم عضلات می شود. این کپسول به عنوان دارو نیز در برخی موارد خصوصا در اختلالات جنسی آقایان تجویز می گردد. برای آگاهی از قیمت کپسول عضله ساز ماسل هرب می توانید به سایت های فروش مکمل های بدنسازی یا داروخانه ها مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا