Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت تخمدان

عرق گیاهی برای  تقویت تخمدان ها از روش های طبیعی و پربازده است. اگر دچار کمبود اسپرم یا تخمک هستید می توانید با استفاده از داروهای گیاهی باعث بهبود عملکرد تخمدان، تقویت تخمک و افزایش میل جنسی شوید.

در طب سنتی گیاهان دارویی مفیدی را برای فعال شدن تخمدان ها شناسایی کرده اند که به درمان و تقویت تخمدان ها کمک می کند. استفاده از گیاهان دارویی در مقایسه با داروهای شیمیایی مقرون به صرفه ، در دسترس و بدون عوارض است. ما دراین مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک انواع دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت تخمدان به شما معرفی می کنیم. درادامه همراه ما باشید.

بیماری های مربوط به تخمدان

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت تخمدان
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت تخمدان

اغلب مشکلات مربوط به تخمدان ها کیست ها هستند. همه خانم ها در طول عمر خود یک بار این مشکل را تجربه کرده اند. در اکثر مواقع کیست ها بدون درد و علائم هستند، که زنان متوجه وجود این کیست ها نمی شوند. سرطان تخمدان، تخمدان پلی کیستیک، تنبلی تخمدان از شایع ترین بیماری های مربوط به این غدد هستند. در ادامه این مقاله بیماری های مربوط به تخمدان را معرفی می کنیم و سپس داروهای گیاهی مفیدی را برای تقویت تخمدان معرفی می کنیم تا از بروز بیماری ها جلوگیری شود.

تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک بیماری است که روی ۶ تا ۱۵ درصد از زنان که در سن باروری هستند، تاثیر می گذارد. تنبلی تخمدان به دلیل عدم تعادل در هورمون زنانه است و مشخصه اصلی آن تولید بیش از حد هورمون های مردانه آندروژن است. این سندروم باعث پیدایش موهای زائد و جوش های بدن می شوند و یا اینکه موجب تشکیل کیست هایی در تخمدان شود و در چرخه قاعدگی  اختلال ایجاد کند.

سرطان تخمدان

کیست ها گاهی اوقات باعث بیماری سرطان تخمدان می شوند. براساس گزارش ها در بین هر ۷۵ خانم که مبتلا به کیست تخمدان است، یک نفر به سرطان تخمدان مبتلا می شود.

عرق گیاهی برای تقویت تخمدان

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت تخمدان
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت تخمدان

عرق گزنه

اگر به دنبال یک درمان گیاهی موثر برای تقویت و افزایش تخمک گذاری هستید،بهتر است که از عرق گزنه استفاده کنید. این عرق دارای خواص بینظیری است و برای زنانی که قدرت بارداری کمی دارند یا از ناباروری ترس دارند، می توانند از عرق گزنه برای تقویت بارداری استفاده کنند.

عرق مریم گلی

بانوانی که طبع سردی دارند و تمایل زیادی به مسائل جنسی ندارند، مصرف عرق مریم گلی را پیشنهاد می کنند. از ویژگی های گیاه گل مریمی این است که اگر قبل از دوران بارداری مصرف شود، می تواند تخمدان ها و تخمک ها را تقویت کند.

عرق نعنا

اگر تخمدان شما پلی کیستیک است به شما پیشنهاد می کنم که دمنوش و عرق نعنا را امتحان کنید. مصرف نعنا در بلند مدت تاثیر بسیار زیادی روی کیست ها می گذارد.

عرق سیر

سیر دارای ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز برای سلانتی تخمدان ها است. یکی از مهمترین خواص عرق سیر کمک به سلامتی بانوان است. این گیاه ازبین برنده عفونت های واژن است.

سیر از گیاهانی است که دارای تاریخچه طولانی در علم پزشکی است. سیر در اغلب مناطق ایران کشت می شود. این گیاه خواص درمانی زیادی دارد و از آن به عنوان یک گیاه دارویی و طعم دهنده غذا از زمان های گذشته استفاده می کردند.

عرق شنبلیله

مصرف عرق شنبلیله برای مدت زیادی به عنوان درمان طبیعی برای تقویت تخمدان استفاده می شود. طرفداران شنبلیله اعتقاد دارندکه استفاده از مکمل های این گیاه نیز می تواند تخمدان و تخمک را تقویت کنند.

دمنوش گیاهی برای تقویت تخمدان

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت تخمدان
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت تخمدان

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل و عرق زنجبیل دارای خواص با ارزشی برای تقویت جنسی است، بطوریکه در طب سنتی چینی زنجبیل را یک شفابخش برای تقویت اسپرم و تخمک دانسته اند و از آن برای تقویت باروری استفاده می کنند. از این رو این گیاه را از نسخه های اصلی درمان و درصدر گیاهان دارویی برای تقویت جنسی خانم ها و آقایان در نظر گرفته اند.

دمنوش شیرین بیان

از بهترین گیاهان دارویی برای زود باردار شدن، شیرین بیان است. دمنوش شیرین بیان قدرت باروری در دو برابر می کند. همانطور که می دانید افزایش تستوسترون و کاهش استروژن از دلایل ایجاد کیست در تخمدان است. این اختلال باعث عوامل ناباروری در زنان می شود. مصرف دمنوش شیرین بیان دربلند مدت تاثیر چشمگیری دردرمان مشکلات تخمدان دارد. شیرین بیان همچنین قادر است قاعدگی خانم‌هایی که دچار بی نظمی قاعدگی اند، تنظیم کند. خواص دیگر این گیاه دارویی سم زدایی و ترمیم کبد، حمایت از سیستم غدد درون ریز و کمک به سیستم ایمنی بدن است.

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین فواید درمانی بسیاری دارد که روی باروری اثر گذاشته و آن را تقویت می کند. دارچین برروی مقاومت انسولین تاثیر دارد و آن را کاهش می دهد. درحقیقت مقاومت انسولین را یکی از دلایل بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک می دانند. این اختلال را علت اصلی عدم باروری در بانوان می دانندو از هر ۱۰ خانم یک نفر به آن مبتلا می شود.از دیگر خواص دارچین جلوگیری از خونریزی شدید در قاعدگی است و تخمدان ها را فعال می کند.

غذاهای مضر برای تخمدان

اگر به دنبال افزایش تخمک گذاری هستید بهتر است از غذاهایی که طبع سردی دارند مانند بادمجان، روغن‌های صنعتی، مصرف قند و شکر،قارچ و برخی سبزیجات مانند گشنیز، لبنیات مانند ماست، ماهی پرهیز کنید که باعث تنبلی تخمدان می شود.

برای تقویت تخمدان چه بخوریم

مشکلات تخمک گذاری یکی از دلایل شایع ناباروری است. سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) اغلب بخشی از دلیل مشکل تخمک گذاری است. در واقع، ۱۰ تا ۱۵ درصد از زنانی که به متخصصان باروری مراجعه می کنند، PCOS دارند. غذاهایی که می خورید می توانند به کنترل PCOS کمک کنند و منجر به بهبود تخمک گذاری می شود.

زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک اغلب با مشکلات وزن دست و پنجه نرم می کنند که دلیل آن مشکل متابولیسم کربوهیدرات ها ناشی از مقاومت به انسولین و در نتیجه میل به کربوهیدرات است. وقتی سلول‌های آن‌ها در برابر انسولین مقاومت می‌ کنند، پانکراس انسولین بیشتری تولید می ‌کند تا این کار را انجام دهد و سطح بالای انسولین می‌تواند شما را گرسنه کند. اگر اضافه وزن دارید، از دست دادن ۵ تا ۱۰ درصد وزن می تواند تخمک گذاری را بهبود ببخشد. BMI 20-24  برای افزایش قدرت باروری بسیار مطلوب است.

برای تقویت تخمدان بر پروتئین ها، سبزیجات و چربی های سالم تمرکز کنید. کربوهیدرات ‌های دیرجذب مانند سبزیجات و لوبیاها را بیشتر و کربوهیدرات‌ های کمتر فرآوری ‌شده را انتخاب کنید که به سرعت قند و انسولین خون را افزایش نمی ‌دهند. سطوح بالای انسولین علیه باروری عمل می کند.

کربوهیدرات های دیرجذب وارد جریان خون می شوند و سطح انسولین را کنترل می کنند. سطح نرمال انسولین به شما کمک می کند تا چرخه های هورمونی را که تخمک گذاری را هدایت می کنند، بهبود ببخشید. رژیم غذایی مطلوب می تواند به شما در کنترل PCOS و افزایش شانس باردار شدن کمک کند. بهترین رژیم غذایی شامل موارد زیر است.

خوردن میوه ها و سبزیجات ارگانیک همراه با غلات کامل بهتر از همتای آسیاب شده آنها است.

گنجاندن فیبر بالا در هر وعده غذایی یک انتخاب سالم است.

سبزیجات با برگ تیره که حاوی مقدار زیادی آهن و اسید فولیک هستند.

تخم مرغ، مغزها و دانه ها سرشار از ویتامین D و E هستند.

نتیجه گیری

با توجه به پیشرفت جوامع بشری بیماری ها نیز پیشرفت زیادی کرده اند. از راه های رهایی و نجات از بیماری های مختلف شناخت طبیعت و گیاهان دارویی است. استفاده از گیاهان دارویی برای بهبود انواع بیماری ها  همواره مفید بوده است.

 

همچنین بخوانید:

دمنوش و عرق گیاهی برای جوش صورت

دمنوش و عرق گیاهی برای افزایش قد

دمنوش و عرق گیاهی تقویت معده

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت اسپرم

دمنوش و گیاهی تقویت سیستم ایمنی بدن

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت حافظه

دمنوش و عرق گیاهی تقویت اعصاب

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا