Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت آسماویت چیست؟ معرفی، موارد کاربرد و قیمت آن

سیستم ایمنی بدن یک سد دفاعی برای محافظت از بدن در برابر عوامل بیماری زا مانند باکتری، ویروس، قارچ و … است. همیشه باید سعی کنیم تا سیستم ایمنی را تقویت نماییم. مصرف بعضی از مکمل ها می تواند در تقویت سیستم ایمنی و سلامت بدن کارساز باشد. شربت آسماویت (Asmavit Suspension) با دارا بودن انواع ویتامین ها نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری هایی مانند سر ماخوردگی و آنفلوانزا خواهد داشت.

در نشریه جهان شیمی فیزیک، مقالاتی متعددی در مورد داروها و مکمل های تقویت سیستم ایمنی ارائه شده است. از جمله این مقالات می توان به شربت ایموفورتیس، تقویت سیستم ایمنی با قرص اسپیروویت، تقویت سیستم ایمنی کودکان با شربت فیتوکاف، قرص اکتی وومن، قرص اکتی من، قرص اپتی وومن گلدن لایف، قرص نوروبیو سان دی و قرص ایموستیم اشاره کرد.

در این بخش از نشریه، قصد داریم شما را با مکملی دیگر به نام شربت آسماویت و موارد مصرف آن آشنا کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

شربت آسماویت برای چیست

سیستم ایمنی بدن توانایی تفکیک یاخته ها از سایر یاخته های مهاجم (میکروب ها) را داراست. شربت آسماویت نیز یک مکمل فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. این شربت تحت نظارت فنی شرکت ویتابیوتیکس انگلستان در کشور در ما تولید می شود. این مکمل نیز مانند سایر مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی، حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات گیاهی است.

هر چند مصرف این شربت باعث ایجاد اثرات مفید در افراد می گردد، اما داشتن سبک زندگی سالم و سلامت محور بسیار مهم است. در واقع خوردن غذای سالم، خواب کافی، مصرف میوه ها و سبزیجات، تحرک بدنی یا ورزش کارایی بهتر سیستم ایمنی را به همراه خواهند داشت.

آسماویت چیست؟ معرفی، موارد کاربرد و قیمت آن
آسماویت چیست؟ معرفی، موارد کاربرد و قیمت آن

شربت آسماویت برای کودکان

انجمن متخصصان امریکا به مادران توصیه می کند که از انواع مکمل های مولتی ویتامین برای تامین ویتامین های کودک خود استفاده کنند. تحقیقات بسیاری نیز به نقش ویتامین ها و مواد معدنی در رشد مناسب کودکان اشاره دارند.

مادرانی که از حساسیت های غذایی رنج می برند یا گیاه خوار هستند بیشتر از دیگران باید به فکر کودک خود باشند. در این کودکان استفاده از مکمل های مناسب برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن آنها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

مقدار مصرف این شربت در کودکان زیر ۴ سال، روزانه دو بار و هر بار یک قاشق مربا خوری است. در کودکان بالای ۴ سال روزانه سه بار و هر بار یک قاشق مربا خوری استفاده شود. هر قاشق مربا خوری معادل ۵ میلی لیتر است.

شربت آسماویت برای بزرگسالان

این شربت برای هر دو گروه سنی بزرگسالان و کودکان قابل مصرف است. البته در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا در دوران بارداری یا شیر دهی قرار دارید، حتما قبل از مصرف با پزشک معالج مشورت کنید. برای دریافت نتیجه مناسب از مصرف شربت آسماویت روزانه سه بار و هر بار یک قاشق غذا خوری ( ۲ قاشق مربا خوری) استفاده شود. هر قاشق غذا خوری معادل ۱۰ میلی لیتر است.

زمان مصرف شربت آسماویت

این شربت ۲۰۰ میلی لیتر حجم دارد و شامل انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. به دلیل مولتی ویتامین بودن این شربت بهتر است آن را همراه با غذا یا بعد از آن میل کنید.

این شربت حاوی ویتامین C است و مصرف آن سب ها قبل از خواب توصیه نمی شود.

آسماویت چیست؟ معرفی، موارد کاربرد و قیمت آن
آسماویت چیست؟ معرفی، موارد کاربرد و قیمت آن

ترکیبات شربت آسماویت

این شربت از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و بیوفلاونوئید تشکیل می شود که به بررسی هر کدام از آنها می پردازیم.

ویتامین C (اسید آسکوربیک)

به طور کلی این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از ابتلا به انواع سرماخوردگی ها کاربرد دارد. ویژگی هایی که در ادامه اشاره می کنیم این ویتامین را به یک مکمل شگفت انگیز برای مقابله با سرما خوردگی تبدیل می کند.

ویتامین C توانایی تقویت سیستم ایمنی ذاتی و اکتسابی را خواهد داشت. این ویتامین باعث جلوگیری از ورود عوامل بیماری زا به بدن با تقویت لایه های پوست، از بین بردن رادیکال های آزاد و افزایش توانایی سلول های ایمنی بدن می شود.

وجود ویتامین C در این شربت، تاثیر مثبتی در عملکرد گلبول های سفید و پیشگیری از آسیب به آنها در برابر استرس دارد. مصرف این ویتامین می تواند به تولید گلبول های سفید خون کمک و از ابتلا به عفونت ها جلوگیری کند.

ویتامین D

در مطالعات زیادی اثرات عالی ویتامین دی در کاهش خطر ابتلا به آنفلوانرا مورد تایید قرار گرفته است. این ویتامین از طریق افزایش عملکرد گلبول های سفید و کاهش التهاب می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. ویتامین D سبب افزایش غلظت موادی می شود که سرعت تکثیر ویروس را کمتر می کنند. ویتامین D پاسخ به درمان های بیماری هپاتیت C و HIV را تقویت می کند. این ویتامین می تواند سایتوکاین پیش التهابی را کاهش دهد و باعث کاهش التهاب در بدن شود.

ویتامین A

این ویتامین نیز مانند ویتامین دی یک ویتامین محلول در چربی است. در دیر باز می دانیم که وجود این ویتامین برای تقویت رشد، بینایی و محافظت از پوست اهمیت فراوانی دارد. علاوه بر این موارد ویتامین A دارای خواص آنتی اکسیدانی برای کاهش رادیکال های آزاد در بدن است. این ویتامین در تشکیل مخاط بینی، چشم و ریه نقش داشته و از این طریق در تقویت سیستم ایمنی موثر خواهد بود.

ویتامین E

این ویتامین نیز مانند ویتامین D و A یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است. ویتامین E با تقویت عملکرد گلبول های سفید و سلول های کشنده T از بدن در مقابل بیماری های عفونی محافظت می کند.

ویتامین B12

وجود این ویتامین باعث افزایش سول های کشنده طبیعی و عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن می شود. نام دیگر این ویتامین سیانو کوبالامین است.

اسید فولیک

همان ویتامین B9 است که در سلامتی نقش ضروری دارد. این ویتامین به ساخت و ترمیم DNA، تقسیم یاخته، ساختن سیستم عصبی و … کمک می کند. کمبود این ویتامین می تواند با تاثیر بر نوکلئیک اسید و سنتز پروتئین، پاسخ ایمنی را کاهش دهد.

ویتامین B1

این ویتامین که بیشتر از راه مصرف مواد غذایی دریافت می شود محلول در آب است. ویتامین B1 در تقویت سیستم عصبی و سیستم ایمنی نقش اساسی دارد. به طور کلی ویتامین های گروه B ضد استرس بوده و توانایی بدن در مقابله با شرایط استرس زا را بهبود می بخشند. این ویتامین می تواند از تغییر اسید نوکلئیک که منجر به سرطان خواهد شد جلوگیری کند.

بیوفلاونوئید

این مواد همراه با ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. بیوفلاونوئید ها نقش آنتی اکسیدانی دارند و در از بین بردن رادیکال های آزاد موثر هستند. این ترکیبات می توانند حساسیت و التهاب ناشی از آسم را نیز تا میزان قابل توجهی کاهش دهند.

منگنز

ماده معدنی منگنز نقش آنتی اکسیدانی دارد. این ماده با تبدیل رادیکال های آزاد (مانند سوپر اکسید دیسموتاز) به مولکول های کوچکتر، اثر رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. هم چنین منگنز می تواند در افزایش سلول های ایمنی تاثیر گذار باشد.

روی (زینک)

کمبود روی (Zinc) سبب کاهش توانایی سیستم ایمنی در برابر عوامل بیماری زا و بروز بیماری می شود. بنابراین وجود روی برای تکامل سلول های ایمنی ضروری است. به دلیل اینکه بدن ما توانایی تولید روی را ندارد، بایستی این ماده را از غذا یا مکمل ها به دست بیاوریم.

وجود روی (زینک) در شربت آسماویت می تواند به تحریک سیستم ایمنی و کاهش استرس اکسیداتیو کمک فراوانی کند. زینک از راه کاهش اتصال ویروس به مخاط حلق، در کاهش ابتلا به سرما خوردگی نقش موثری دارد.

آهن و منیزیم

وجود آهن در بلوغ سلول های ایمنی و تکثیر آنها به خصوص لنفوسیت ها ضروری است. منیزیم نیز به تقویت ماهیچه ها و استخوان ها و عملکرد قلبی کمک می کند. هر دوی این مواد معدنی در پاسخ سیستم ایمنی به عفونت ها نقش دارند.

لیزین

ال لیزین هیدروکلراید همراه با ویتامین C و بیوفلاونوئید های موجود در این شربت، می تواند از بازگشت ویورس ها جلوگیری کند. لیزین به عنوان یک آمینواسید احساس خستگی را کاهش می دهد و به افزایش قدرت تحمل اضطراب کمک می کند.

از دیگر ترکیبات موجود در شربت آسماویت، ریبوفلاوین، دی پانتنول، نیکوتین آمید، سلنیوم و پیرودوکسین هستند.

آسماویت چیست؟ معرفی، موارد کاربرد و قیمت آن
آسماویت چیست؟ معرفی، موارد کاربرد و قیمت آن

شربت آسماویت برای کرونا

این شربت از جمله مکمل های غذایی دارای انواع بیوفلاونید های مرکبات است. وجود این ترکیبات اثرات آنتی اکسیدانی قوی ایجاد می کند و به بهبود عفونت های سیتم تنفسی و سایر بیماری های مشابه کمک شایانی می کند.

استفاده از شربت آسماویت به کاهش علایم و روند بیماری کرونا کمک خواهد کرد. مصرف این شربت علاوه بر تامین ویتامین ها، در انواع آلرژی و حساسیت های فصلی، سرماخوردگی، آنفلوانزا، برونشیت و بیماری ذات الریه کاربرد خواهد داشت.

از شروع همه گیری کرونا مشخص شد که سطح ویتامین D در بدن به کمترین مقدار خود می رسد. به همین دلیل وجود ویتامین D در این شربت می تواند در کاهش ریستک ابتلا به کرونا موثر باشد.

شربت آسماویت برای اشتها

به طور کلی مصرف شربت آسماویت برای بهبود سلامت بدن مورد استفاده قرار می گیرد. از موارد مصرف این شربت می توان به مواقعی که سیستم تنفسی دچار عفونت می شود اشاره کرد. همچنین زمانی که فرد دچار آلرژی شده باشد یا وقتی که فرد در معرض آلاینده ها و دود غلیظ قرار بگیرد، از این شربت استفاده کرد. در نهایت برای جلوگیری از کمبود انواع ویتامین های مورد نیاز بدن می توانید از شربت آسماویت استفاده کنید.

این شربت در صورتی باعث افزایش اشتها و وزن خواهد شد که در اثر کمبود ویتامین ها و مواد مغذی اشتهای فرد کاهش پیدا کرده باشد. در این حالت با مصرف این محصول، کمبود ریز مغذی ها جبران می شود و اشتهای فرد به حالت طبیعی خود بر میگردد.

عوارض شربت آسماویت

با توجه به اینکه این محصول فاقد هر گونه رنگ مصنوعی و مواد طعم دهنده و آلرژی زا است، عوارض جانبی خاصی ندارد. با این وجود در صورتی که به هریک از ترکیبات موجود در این شربت حساسیت دارید، از مصرف آن خودداری کنید. بهتر است در این موارد با پزشک خود مشورت و سپس افدام به مصرف نمائید.

قیمت شربت آسماویت خارجی

همان طور که می دانید قیمت دارو ها و مکمل های خارجی متاثر از نرخ ارز هستند. در مورد شربت آسماویت نیز این مسئله صادق است. بناراین با توجه به وارداتی بودن و قیمت ارز می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد.

طی چند سال گذشته این شربت تحت نظارت شرکت ویتابیوتیکس انگلستان در داخل کشور ساخته و به شکل سوسپانسیون ۲۰۰ میلی لیتری بسته بندی می شود. شما می توانید این شربت را از داروخانه های سطح کشور به قیمت ۶۰۰۰۰ تومان تا ۸۱۰۰۰ تومان تهیه کنید.

شرایط نگهداری شربت آسماویت

قبل از خرید محصولاتی که سلامت محور هستند، اعم از دارو و مکمل حتما به تاریخ انقضای روی محصول دقت کنید تا در نگهداری آنها دچار مشکل نشوید.

این سوسپانسیون بایستی دور از گرما، رطوبت، دسترس کودکان و در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد (دمای اتاق) نگهداری شود.

شربت را بعد از باز شدن درب حتما در یخچال نگهداری کنید. شرایط یخچال طوری باشد که از یخ زدگی شربت جلوگیری گردد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا