Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

تفاوت کرم روز و کرم شب چیست؟ | فواید و عوارض آن ها

کرم روز و شب از محصولات پوستی بسیار مفید بشمار می‌آیند. این کرم‌ها از مواد خاصی تشکیل شده اند که استفاده از آن‌ها موجب بهبود کیفیت پوست خواهد شد. اما تفاوت کرم روز و شب در نحوه مصرف و کاربرد آن‌ها وجود دارد. از طرفی تفاوت کرم روز و شب را می‌توان به ترکیبات موجود در آن‌ها نسبت داد. از دیگر تفاوت کرم روز و شب می‌توان به تفاوت در قیمت آن‌ها اشاره کرد. توجه شود که این محصولات در انواع خارجی و ایرانی در بازار موجود بوده که از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوتند. انواع کرم روز و شب با برند های تجاری مختلف تولید و در بازار عرضه می‌گردند.

برای خرید کرم شب و روز در برندهای تجاری مختلف می‌توان به سایت های معتبر فروش یا فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی معتبر مراجعه نمود.

تفاوت استفاده از کرم شب و روز

پوست صورت مانند سایر قسمت های بدن انسان به‌ مرور دچار ضعف و پیری خواهد شد. بهترین راه جهت کند نمودن روند پیری، حذف عوامل مضر محیطی و استفاده مداوم از مراقبت‌ های پوستی است. استفاده از کرم‌ های روز و شب برای کاهش سرعت پیری پوست روشی بسیار مفید بشمار می آید. البته برای بهبود وضعیت پوست باید از این محصولات به‌طور مداوم استفاده نمود تا نتایج استفاده از آن‌ها مشخص گردد. با کاربرد کرم‌ های روز و شب از برندهای تجاری معتبر ایرانی و خارجی می‌توان به بهبود عملکرد پوست و جلوگیری از پیری زودرس کمک نمود.

تفاوت کرم روز و کرم شب چیست؟فواید و عوارض آن ها
تفاوت کرم روز و کرم شب چیست؟فواید و عوارض آن ها

کرم شب چیست

پوست در طول شب به بازسازی و تغذیه می‌پردازد. عدم حضور نور خورشید در طول شب بهترین زمان برای بازسازی پوست را فراهم می‌کند. همین موضوع مهم‌ترین تفاوت کرم روز و شب در ترکیبات و عملکرد را شامل می‌شود. در طول شب پوست وقت کافی دارد تا ویتامین ها و مواد مفید موجود در کرم‌ ها را جذب کرده و به خوبی تغذیه شود. در شب پوست صورت شروع به بازسازی و ترمیم نموده و اثر عوامل آسیب زا را خنثی می نماید.

برخی از کرم های شب حاوی مواد لایه برداری همچون رتینول هستند؛ که در طول شب سلول های مرده پوست را از بین برده و به تنفس بهتر پوست کمک می کنند. همچنین در این کرم ها ترکیباتی وجود دارند که باعث لیفت پوست می‌شوند، اما به زمان طولانی تری برای جذب نیاز دارند. بنابراین شب بهترین زمان برای استفاده از کرم‌های حاوی این ترکیبات است. از طرفی پوست در شب کاملا تمیز و دارای منافذ باز است.

البته کرم های شب نسبت به کرم های روز سنگین تر هستند و این بزرگترین تفاوت کرم روز و شب است. کرم های شب سرشار از چربی های مفید و مواد تغذیه کننده و ترمیم کننده پوستی هستند.

کرم روز چیست

در طول روز پوست صورت در مقابل اشعه های UV قرار دارد. از طرفی آلودگی هوا، استرس‌های محیطی، آرایش و رادیکال های آزاد نیز می توانند موجب بروز آسیب های پوستی شوند. کرم های روز با هدف محافظت و نگهداری ساخته و روانه بازار گشته اند. این کرم ها با داشتن SPF از آفتاب سوختگی و چروک زودرس جلوگیری می کنند. این ترکیبات همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی برای جلوگیری از آسیب رادیکال آزاد خواهند شد. بعلاوه اغلب کرم های روز حاوی ترکیبات سفت کننده پوست همچون کافئین هستند.

کرم‌های روز اغلب به‌عنوان زیر ساز آرایش صورت استفاده می‌شوند. این کرم‌ها دارای چربی کمتری در ساختار خود بوده و در اصطلاح سبک‌تر از کرم‌های شب هستند. کرم‌های روز به‌راحتی جذب پوست شده و موجب تنفس طبیعی آن خواهند شد.

با وجود تفاوت کرم روز و شب در نحوه عملکرد و ترکیبات و خواص، استفاده از آن ها برای پوست بسیار مفید عمل خواهد نمود. اگر پوست در معرض صدمه دیدن و شرایط و عادات زندگی نامناسب قرار داشته باشد، روند آسیب آن تسریع خواهد یافت. از سن ۵۰ سالگی به بعد، ساخت هورمون استروژن متوقف شده و کلاژن سازی پوست تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. برای جلوگیری از روند کاهش کلاژن سازی می توان از انواع کرم های روز و شب استفاده نمود.

تفاوت کرم روز و شب در نحوه مصرف

نحوه مصرف کرم شب

  1. قبل از مصرف کرم شب باید پوست صورت شسته و خشک شود.
  2. از کرم شب باید به‌اندازه کافی روی گونه‌ها، پیشانی و چانه استفاده شود.
  3. کرم شب باید به‌صورت دورانی و به‌ سمت بالا بر روی صورت پخش شود.
  4. جهت جلوگیری از چروک دور چشم، در اطراف چشم از آن استفاده نشود.

روش استفاده از کرم روز

  • این کرم در روز استفاده شده و قبل از استفاده از آن باید پوست صورت را با شوینده مناسب شست.
  • پس از خشک نمودن صورت، کرم روز روی قسمت‌های مختلف پوست مالیده و با حرکت دورانی ماساژ داده می شود. کرم پس از چند لحظه جذب خواهد شد.
  • پس از جذب کرم توسط پوست، می‌توان از سایر کرم های پوستی نظیر ضد آفتاب، کرم پودر و… استفاده نمود.

تفاوت کرم روز و شب در ترکیبات

تفاوت کرم روز و کرم شب چیست؟فواید و عوارض آن ها
تفاوت کرم روز و کرم شب چیست؟فواید و عوارض آن ها

خواص کرم روز

کرم های روز برای استفاده در روز طراحی گشته اند. بنابراین ترکیبات موجود در آن‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشند که در برابر عوامل طبیعی و بیرونی از پوست محافظت کنند. رادیکال‌های آزاد موجود در محیط یکی از عوامل آسیب به پوست هستند. کرم های روز دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان بوده و از پوست در برابر رادیکال آزاد محافظت بعمل می آورند.

پوست در طول روز در معرض نور خورشید قرار دارد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید موجب چروک یا لکه شدن پوست خواهد شد. کرم روز حاوی مقادیری SPF بوده و از پوست در برابر اشعه UV محافظت خواهد نمود. بنابراین از تفاوت کرم روز و شب می توان به این مورد اشاره نمود.

کرم های روز بسیار سبک و زود جذب هستند. این کرم ها خیلی چرب نیستند و با آرایش صورت تداخل ایجاد نمی‌ کنند. درواقع سبک و زود جذب بودن از دیگر تفاوت کرم روز و شب محسوب می شود.

پایه اصلی مراقبت های پوستی آبرسانی صحیح است. محصولی که آبرسان نباشد، درواقع تاثیرات مطلوبی بر پوست نخواهد داشت. کرم روز مقادیر مطلوبی از ترکیبات آبرسان دارد که پوست را مرطوب و درخشان می کند.

خواص کرم شب

در طول شب، پوست نیز مانند سایر بافت ها به استراحت می پردازد. برای اینکه این روند با سرعت و سلامت بیشتری رخ دهد، بدن به مواد مغذی نیازمند است. کرم های شب حاوی موادی چون روی، منیزیم و انواع ویتامین‌ها هستند. این مواد جذب پوست شده و آن را بازسازی می کنند. بنابراین از تفاوت کرم روز و شب می توان به این مورد نیز اشاره کرد.

از دیگر تفاوت کرم روز و کرم شب بافت آن هاست. کرم شب اغلب غلیظ ‌تر است. وجود املاح و مواد مغذی و درصد بیشتر چربی در کرم شب موجب غلظت بیشتر آن می شود. این کرم ها علاوه بر قدرت آبرسانی پوست، آن را تازه و شاداب خواهند نمود.

تفاوت کرم روز و شب در کیفیت

از لحاظ کیفیت در عملکرد نمی‌توان هیچ یک از این دو محصول را بر دیگری ارجحیت داد. برای تکمیل پروسه مراقب از پوست به هر دوی این محصولات نیاز است. به کرم روز برای آبرسانی و محافظت از پوست در برابر نور خورشید نیاز است. به کرم شب نیز برای تغذیه و رطوبت ‌رسانی به پوست نیاز است. بنابراین کرم های روز و شب در نقش مکمل هم عمل خواهند نمود.

تفاوت کرم روز و شب برای انواع پوست

محدودیت خاصی در مصرف این محصولات وجود ندارد. در واقع انواع پوست ها می توانند از این کرم ها استفاده کنند. البته این کرم ها نیز باید با توجه به نوع پوست انتخاب شوند. برای پوست های چرب و دارای آکنه‌، بهتر است از کرم‌های ملایم و فاقد چربی استفاده شود، درست مانند سایر محصولات آرایشی و بهداشتی. پوست‌های خشک باید از کرم‌هایی استفاده کنند که دارای خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی بالایی بوده و موجب حذف چین و چروک خواهند شد. البته کرم‌های مناسب پوست مختلط نیز طراحی شده‌اند که به دلیل حفظ تعادل طبیعی پوست و آبرسانی به آن، عملکرد بسیار مطلوبی دارند.

کرم های روز و شب مخصوص پوست حساس نیز انواعی دیگر از کرم ها هستند که فاقد ترکیبات تحریک کننده پوستی هستند.

تفاوت کرم روز و شب در نحوه کاربرد

از اصلی ترین تفاوت‌ کرم روز و شب می‌توان به نحوه عملکرد و نوع بافتشان اشاره کرد. درواقع نباید کرم شب را در طول روز استفاده نمود. زیرا بافتی روغنی داشته و پوست شما را چرب و براق خواهد نمود. مصرف کرم روز نیز در شب مناسب نیست. درواقع این ترکیبات دارای میزان مرطوب کننده کمتری بوده و مواد مغذی ضد پیری ندارند. یک تفاوت‌ کرم روز و شب، وجود یا عدم وجود SPF است که موجب تفاوت عملکرد و کاربرد آن ها می گردد.

کرم روز با کیفیت و مناسب دارای مقدار کافی از SPF بوده و بعلاوه جذبی سریع دارد. درمقابل کرم های شب فاقد SPF بوده و دارای ترکیبات ترمیم کننده و بازسازی کننده هستند. با توجه به این تفاوت ها کاربرد های مختلفی از این دو کرم دیده می شود.

تفاوت کرم روز و شب لاکچری کوین

کرم روز و شب لاکچری کوین از محبوب ترین کرم های مراقبتی پوست محسوب می شود. این پک قادر است تا در طول ۲۴ ساعت شبانه روز، پوست را تغذیه کرده و موجب بهبود آن گردد. به دلیل تفاوت ماهیت و فرمولاسیون کرم روز و کرم شب لاکچری کوین، کارایی هرکدام نیز متفاوت خواهد بود.

ماهیت کرم شب و روز با هم متفاوت است. زیرا ترکیبات موجود در این دو با هم متفاوت است. استفاده از این کرم ها جهت تغذیه ۲۴ ساعته پوست بسیار مناسب هستند. کرم شب دارای بافت سنگین تری بوده و ترکیبات استفاده شده در آن ها بیشتر به سمت ترکیبات جوانساز گرایش یافته است. کرم روز دارای بافتی سبک بوده و در طول روز استفاده می شود. جلوگیری از آسیب پرتوهای خورشید و حفظ رطوبت پوست از تفاوت کرم روز و شب لاکچری کوین است.

تفاوت کرم شب و روز لازان

کرم های لازان از ویژگی های بسیار مطلوبی برخوردارند. درواقع وجود ترکیبات ویژه و جوان کننده پوست در کرم لازان شب و روز موجب این خواص و ویژگی های مطلوب شده است. این کرم ها ترکیباتی نظیر شی باتر، کافئین، الانتوئین، هیالورونیک اسید و… دارند که چروک های سطح پوست را از بین می برند. بعلاوه استفاده از این کرم ها سبب توقف ایجاد چین و چروک روی پوست صورت می شود.

کرم لازان شب و روز هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. این محصولات آبرسانی و روشن کنندگی پوست را نیز برعهده دارند. حسن یوسف، گلیسیرین، کلرلا و پانتول از ترکیبات کرم لازان شب و روز بوده که به حفظ زیبایی و سلامت پوست کمک می کنند. لایه برداری، جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن و وجود ضد آفتاب در نوع کرم روز، از دیگر مزایای کرم لازان است.

تفاوت کرم روز و شب لازان را نیز می توان مانند سایر کرم های روز و شب به نوع ترکیبات و حضور یا عدم حضور ترکیبات SPF نسبت داد.

تفاوت کرم لازان شب و روز

کرم لازان روز بهتره است یا شب. این سوالی است که در اغلب برند های تجاری تولید کننده مطرح است. اما باید گفت که هر دو این کرم ها دارای خواص آب رسانی و مرطوب کنندگی بوده و هر کدام باید به درستی استفاده شوند. تفاوت کرم روز و شب لازان داشتن SPF کرم روز است. همچنین کرم شب نیز دارای مواد مغذی مختلفی است.

کرم ‌های روز لازان با داشتن ویتامین سی دارای نقش جوان ‌کنندگی پوست بوده و تا حدودی اثرات مضر نور خورشید را نیز دفع می کنند. اما توجه شود که این کرم روز به هیچ وجه جایگزین ضد آفتاب نیست.

مصرف کرم لازان شب بسیار حائز اهمیت است. زیرا جذب ویتامین ها و دارو ها از طریق پوست در هنگام شب بسیار بیشتر رخ داده و پوست در شب ترمیم می شود.

تفاوت کرم روز و کرم شب چیست؟فواید و عوارض آن ها
تفاوت کرم روز و کرم شب چیست؟فواید و عوارض آن ها

تفاوت کرم روز و شب در قیمت

قیمت کرم روز و شب تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. ایرانی یا خارجی بودن از عوامل بسیار مهم بر قیمت این کرم هایت. محصولات خارجی قیمت های بیشتری نسبت به انواع تولید داخل دارند.

خرید و فروش کرم روز و شب ایرانی و خارجی

خرید و فروش این کرم ها بسیار ساده است. برای خرید این محصولات می توان به سایت های معتبر یا فروشگاه های معتبر لوازم ازایشی و بهداشتی مراجعه نمود. خرید از منابع معتبر توصیه می گردد.

سخن آخر

در این مقاله از جهان شیمی فیزیک به بررسی تفاوت خواص و کاربرد کرم روز و شب و همچنین تفاوت نحوه مصرف و خرید و فروش و قیمت آن ها پرداختیم. این کرم ها محصولاتی مفید برای پوست هستند که با استمرار در کاربردشان می توان موجب بهبود وضعیت پوست شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا