Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص و کپسول والراید چیست؟ موارد مصرف، کاربرد و عوارض آن

قرص و کپسول والراید را از گل ساعتی که یکی از گیاهان بومی آمریکای شمالی است می سازند، وقتی این گیاه را با گیاهان دارویی دیگر میکس کنیم، خاصیت آرامبخشی آن افزایش می یابد به همین دلیل هم از این گیاه و ترکیبات آن به عنوان قرص آرامبخش استفاده می کنند. علاوه بر آرامبخشی ترکیب این گیاهان باعث شد شدگی عضلات می شود و در کسانی که مشکل خواب دارند، باعث آرامش و خوابیدنشان می شود. این گیاه از طریق افزایش گابا در مغز باعث کاهش اضطراب های حاصل از بی خوابی می شود.

گیاه سنبل الطیب که جزو گروه خانواده سنبل کوهی است، باعث افزایش کیفیت خواب می شود و زمان به خواب رفتن را در افرادی که مشکل خواب دارند، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کاهش می دهد. مقاله ای که در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مطالعه می کنید، درباره ترکیبات، عوارض، کاربرد و موارد مصرف قرص و کپسول والراید توضیح می دهد. مقالات دیگر این نشریه نیز درباره دارو های مختلفی از جمله قرص و کپسول لینازپام، قرص زاناکس، قرص لیور پاور، پودر واریوکلد، شربت برونکلدین، قرص مکیدنی لیکوفار، قرص آدومدز، پودر گلوکومان، قرص و کپسول پرولیو، قرص واناتونین، کپسول بوستر لیور، قطره خوراکی سیلیمارین، قرص ایموستیم و قرص دوپاویت نیز توضیح می دهد.

ترکیبات قرص و کپسول والراید

در این قرص حدود ۱۷۰ میلی گرم گیاه سنبل الطیب (Valeriana officinalis) و ۳۰۰ میلی گرم گل ساعتی یا(Passiflora incarnate) وجود دارد.

قرص و کپسول والراید چیست؟ موارد مصرف، کاربرد و عوارض آن
قرص و کپسول والراید چیست؟ موارد مصرف، کاربرد و عوارض آن

گیاه گل ساعتی

این گیاه که بومی آفریقا و آمریکا است، ساقه های بالا رونده و بلندی دارد که سرعت رشدشان قابل توجه است. گیاه زینتی گل ساعتی برگ هایش به شکل بیضی است و بوته بلندی دارد. رنگ گل های این گیاه می تواند آبی، بنفش، قرمز یا ارغوانی باشد و میوه ای به رنگ زرد یا سبز دارد. گل ساعتی خواص دارویی در زمینه کاهش اضطراب و آرامش بخشی دارد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شد این گیاه به دلیل این که مکانیسم متفاوتی با دارو های بنزودیازپین مثل فلومازنیل دارد، از ظهور اثر بنزودیازپین ها جلوگیری نمی کند ولی از نظر اثر آرام بخشی و ضد اضطرابی مانند آن ها است.

گیاه سنبل الطیب

این گیاه که نام دیگرش علف گربه است بومی بخش هایی از آسیا و اروپا است، ارتفاع بوته آن بین ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی متر بوده و ریشه کوتاهی دارد. در طب سنتی از سنبل الطیب استفاده می کنند چرا که اثرات هضم کنندگی غذا، ضد دلپیچه، خواب آور، آرام بخش و ضد تشنج دارد. ماده ای به نام آکتیندین در این گیاه وجود دارد که شبیه فرومون های بدن گربه است و اثر روان گردان دارد.بوی مطبوع سنبل الطیب باعث می شود که گربه بتواند بوی آن را از فاصله بسیار دور هم تشخیص بدهد. رنگ این گیاه صورتی یا سفید است و به شکل خوشه ای است. عطر سنبل الطیب بعد از این که آن را خشک می کنیم بیشتر می شود، به رنگ قهوه ای در می آید، تلخ می شود و بو و عطر آن با گذشت زمان بهتر و قوی تر می شود. جنگل های کم درخت، گودال ها و حاشیه جویبار ها محل رشد انواع وحشی این گیاه هستند.

این گیاه علاوه بر اثر آرام بخشی که دارد باعث درمان سفیدی مو، رفع اختلالات و درد عادت ماهیانه و یائسگی، تب بری، رفع مرض قند و درد سیاتیک دارد. دقت کنید که از آن جایی که این ماده برای کلیه مضر است باید آن را با کتیرا بخورید. اگر این دارو را بیشتر از هشت هفته مصرف کنید می تواند عوارضی از جمله خارش پوشت، سرگیجه یا ناراحتی های گوارشی از جمله درد معده شود و مصرف آن باعث وابستگی یا اعتیاد نمی شود.

قرص و کپسول والراید چیست؟ موارد مصرف، کاربرد و عوارض آن
قرص و کپسول والراید چیست؟ موارد مصرف، کاربرد و عوارض آن

موارد مصرف قرص و کپسول والراید

این قرص آرامش بخش و گیاهی باعث کمک به بهبود کم خوابی در طول شب، کاهش ساعت به خواب رفتن، جلوگیری از کسالت در طول روز و بعد از مصرف، بهبود کیفیت خواب و سریعتر به خواب رفتن و تنظیم ریتم شبانه روزی و ساعت خواب می شود.

روش مصرف قرص و کپسول والراید

در صورتی که مصرف قرص را در یک نوبت فراموش کردید، در نوبت بعدی دارو را دوبرابر مصرف نکنید. حدود ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت قبل از خواب این کپسول را مصرف کنید و معمولا توصیه می کنند روزانه یک عدد از کپسول والراید را با غذا بخورید.

شرایط نگهداری قرص و کپسول والراید

این دارو را بهتر است در دمای حدود ۳۰ درجه سانتی گراد و به دور از دسترس کودکان نگه دارید. همچنین باید این قرص را دور از نور خورشید و گرما نگهداری کنید.

موارد مصرف و اثر بخشی قرص و کپسول والراید

گیاه سنبل الطیب می تواند باعث افزایش کیفیت خواب شود، ترکیبش با گیاهان دیگر اثر قابل توجهی در بهبود بی خوابی داشته باشد و مدت زمان به خواب رفتن را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کاهش دهد. گل ساعتی نیز اگر آن را با گیاهان دیگر ترکیب کنیم یا به صورت یک دمنوش بخوریم می تواند عضلاتتلان را شل کند، اضطراب را کاهش دهد و اثر آرامش بخشی داشته باشد.

قرص و کپسول والراید چیست؟ موارد مصرف، کاربرد و عوارض آن
قرص و کپسول والراید چیست؟ موارد مصرف، کاربرد و عوارض آن

عوارض قرص و کپسول والراید

از آنجایی که این قرص گیاهی است معمولا اگر به دوز تعیین شده مصرف شود، احتمال خیلی کمی وجود دارد که باعث ایجاد عارضه شود. بعضی از افراد ممکن است نسبت به گیاه سنبل الطیب یا گل ساعتی که در ترکیب این قرص وجود دارد، حساسیت داشته باشند که در این صورت در آن ها واکنش های آلرژیک ایجاد می شود، کهیر می زنند یا درماتیت در آن ها ایجاد می شود. اضطراب، مشکلات گوارشی یا آلرژی خستگی به طور نادر ممکن است در اثر مصرف این دارو به وجود بیاید.

هشدار مصرف قرص و کپسول والراید

افرادی که مشکلات گوارشی دارند، باید زیر نظر پزشکان و با احتیاط این دارو را مصرف کنند.

بدون نسخه پزشک و خودسرانه به صورت طولانی مدت این دارو را مصرف نکنید و در صورت مصرف آن را آهسته قطع کنید.

کودکان زیر ۱۱ سال، افراد باردار و کسانی که در دوران شیردهی هستند نباید از این دارو استفاده کنند.

اگر عمل جراحی دارید، حدود دو هفته قبل مصرفش را قطع کنید.

در صورتی که این دارو را به مدت طولانی و خودسرانه مصرف کنید ممکن است باعث ایجاد آسیب های کبدی شود.

اگر قصد انجام رانندگی یا کار هایی که به تمرکز و هوشیاری بالایی نیاز دارند را دارید، بهتر است این دارو را مصرف نکنید.

قرص و کپسول والراید چیست؟ موارد مصرف، کاربرد و عوارض آن
قرص و کپسول والراید چیست؟ موارد مصرف، کاربرد و عوارض آن

تداخلات دارویی قرص و کپسول والراید

این قرص با پروپوفول، فنتانیل، مورفیت، اتانول، فنوباربیتال، فنتانیل و پنتوباربیتال تداخل دارد. والراید با بنزودیازپین هایی از جمله میدازولام، کلونازپام، آلپرازولام، دیازپام و لورازپام تداخل دارویی دارد و بهتر است با آن ها مصرف نشود.

دوره پیشنهادی برای مصرف قرص و کپسول والراید

در وهله اول که بهتر است این کپسول را با جویز پزشک و تحت نظر آن مصرف کنید و پزشکان توصیه می کنند والراید را بیشتر از ۱ ماه مصرف نکنید چرا که مصرف زیاد آن می تواند باعث نارسایی کلیه، نارسایی و مشکلات کبدی، کهیر، خارش پوستی یا مشکلات گوارشی شود.

قیمت خرید قرص و کپسول والراید

بهای خرید این قرص ها را که با نرخ روز تعیین می شود از داروخانه ها یا سایت های معتبر به صورت آنلاین استعلام کنید. از فواید دیگر قرص والراید این است که گیاهی است و عوارضی را که ممکن است در پی مصرف قرص های شیمیایی برایتان به وجود بیاید را در پی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا