Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
علوم پایهمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید دستگاه های آزمایشگاهی | کاربرد دستگاه های آزمایشگاهی چیست؟

علوم پایه

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره کاربرد دستگاه های آزمايشگاهی و موارد مصرف گوناگون آن ها است. همچنین اگر تصمیم به خرید دستگاه های آزمايشگاهی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش دستگاه های آزمايشگاهی در بازار این دستگاه ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان دستگاه های آزمايشگاهی در انتهای مقاله استفاده نمایید. نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت دستگاه های آزمايشگاهی هستند. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش دستگاه های آزمايشگاهی به روزرسانی می‌شود.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش دستگاه های آزمايشگاهی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان دستگاه های آزمايشگاهی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده دستگاه های آزمايشگاهی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید دستگاه های آزمايشگاهی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش دستگاه های آزمايشگاهی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

دستگاه های آزمایشگاهی به دستگاه هایی گفته می شود که در یک آزمایشگاه جهت بررسی و اندازه گیری نمونه های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات انواع مختلفی داشته و هر کدام از آنها دارای کاربرد های متفاوتی نیز می باشند. در مقالات پیشین نشریه جهان شیمی فیزیک، با برخی از ابزار، لوازم و وسايل معمول در آزمايشگاه های شيمی آشنا شده اید.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک
در این مقاله، به معرفی اجمالی پرکاربرد ترین دستگاه های آزمایشگاهی که در صنعت شیمی بکار می روند پرداخته می شود. لطفا با ما همراه باشید.

دستگاه های آزمایشگاهی
دستگاه های آزمایشگاهی

 

آشنایی با تصاویر و کاربرد دستگاه های آزمایشگاهی

همانطور که می دانید بخش زیادی از فعالیت ها در یک آزمایشگاه شیمی به کمک نیروی انسانی و به وسیله لوازم، وسایل و ابزار ساده آزمایشگاهی انجام می شوند. از طرفی دیگر در سایر آزمایشات آزمایشگاهی به دلیل خطرناک بودن مواد شیمیایی و یا نیاز داشتن به داده های دقیق تر استفاده از دستگاه های آزمایشگاهی عمومی و یا حتی تخصصی ضروری می باشد. از میان تمام دستگاه های آزمایشگاهی تعدادی از آنها بیشترین کاربرد را دارند، بنابراین در اکثر آزمایشگاه ها پیدا می شوند. در ادامه لیستی از موارد پر کاربرد دستگاه های آزمایشگاهی در آزمایشگاه شیمی را بررسی می کنیم.

قیمت خرید دستگاه های آزمايشگاهی – ترازوی آزمایشگاهی 

از ترازوی آزمایشگاهی براي وزن كردن انواع مواد شيميايی موجود در آزمايشگاه استفاده می کنند. لازم به ذکر است که انواع مختلف ترازو های آزمایشگاهی طراحی و به بازار ارایه شده اند، که می توان به مدل های زیر اشاره کرد.

  • ترازو های تحلیلی
  • ترازو های الکترونیکی
  • ترازو های کالیبراسیون
  • ترازو های مکانیکی
  • ترازو های قرار دادی
  • ترازو های فنری
  • ترازو های مکانیکی
  • ترازو های رطوبتی

امروزه دو گروه بزرگ از ترازوی آزمایشگاهی در آزمایشگاه های شیمی کاربرد دارند که عبارتند از : ترازو های مکانیکی یا معمولی و ترازو های الکترونیکی.

ترازوی آزمایشگاهی
ترازوی آزمایشگاهی

 

قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی –  هود آزمایشگاهی

از هود آزمایشگاهی برای کنترل کردن و خارج کردن ذرات موجود در هوا استفاده می کنند. گزارشات و بررسی ها نشان می دهد که فعالیت هایی مانند تهیه اسید، انجام آزمایش هایی که بخارات اسیدی و یا بخارات شیمیایی تولید می کنند و یا عملیات سانترفیوژ سبب ایجاد بخار یا ذرات معلق در هوا می شوند.

بنابراین جهت محافظت از سلامت و ایمنی کارکنان آزمایشگاه در مقابل خطرات کاری که می تواند موجب بیماری پرسنل شود از هود شیمیایی استفاده می شود. انواع مختلف این دستگاه مانند هود شیمیایی، هود بازویی، هود کانوپی، هود میکروبی و …. ساخته شده است.

هود آزمایشگاهی
هود آزمایشگاهی

 

قیمت خریددستگاه های آزمايشگاهی –  کوره آزمایشگاهی

در میان دستگاه های آزمایشگاهی موارد استفاده از کوره آزمایشگاهی بسیار زیاد می باشد. از کوره معمولا برای حرارت دادن، خشک کردن، ذوب کردن و یا حتی استریل کردن نمونه ها با دمای بالا استفاده می کنند.

به طور معمول، شکل هندسی در کوره آزمایشگاهی و یا مکانیسم دریچه آن وابسته به نوع محصولی که باید به وسیله آن گرما داده شود، تعیین می شود. انواع مختلف این دستگاه تولید و به بازار ارایه شده است که عبارتند از : کوره الکتریکی، کوره خاکستر ساز، کوره دما بالا، کوره مایکروویو، کوره لوله ای، کوره بی صدا و کوره ذوب.

کوره آزمایشگاهی
کوره آزمایشگاهی

 

قیمت فروش و خرید دستگاه های آزمايشگاهی – اتوکلاو آزمایشگاهی

دستگاه اتوکلاو یکی از انواع دستگاه های آزمایشگاهی است که در محفظه ای کاملا ایزوله و با استفاده از حرارت بخار آب تحت فشار برای استریل کردن لوازم آزمایشگاهی، محلول ها، پسماند های آلوده، مواد خشک و محیط کشت استفاده می شود. این دستگاه آزمایشگاهی را می توان در خانواده دستگاه بن ماری قرار دارد که در واقع وظیفه گرمایشی را به انواع متفاوت انجام می دهند.

اتوکلاو آزمایشگاهی
اتوکلاو آزمایشگاهی

 

قیمت فروش و خریددستگاه های آزمايشگاهی – آون آزمایشگاهی

دستگاه فور یا آون آزمایشگاهی برای خشک کردن و یا استریل کردن (به روش حرارت خشک) وسایل آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

آون آزمایشگاهی
آون آزمایشگاهی

 

لیست قیمت دستگاه های آزمايشگاهی – انکوباتور آزمایشگاهی

یکی از دستگاه های آزمایشگاهی که در حرارت های خاص و برای انجام تست های آزمایشگاهی، نگه داشتن محلول ها، برای رشد و کشت نمونه های سلولی در شرایط مناسب مانند تنظیم رطوبت، دما، اکسیژن و … مورد استفاده قرار می گیرد. انکوباتور ها به سه دسته انکوباتور ۲۰ درجه سانتی گراد، انکوباتور ۳۰ درجه سانتی گراد و انکوباتور ۳۵ ± ۲ درجه سانتی گراد تقسیم می شوند.

انکوباتور آزمایشگاهی
انکوباتور آزمایشگاهی

 

لیست قیمت خرید دستگاه های آزمايشگاهی – حمام آزمایشگاهی

حمام آزمایشگاهی یا بن ماری یکی از دستگاه های آزمایشگاهی شیمی است که برای گرم و یا ذوب نمودن مواد شیمیایی کاربرد دارد. این وسیله در حقیقت از محفظه ای دارای آب تشکیل شده است که به وسیله آن می توان به گرم كردن ملايم و يكنواخت ظروف حاوی مواد شيميايی دست یافت. از دستگاه بن ماری می توان برای تامین حرارت تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد استفاده نمود.

حمام آزمایشگاهی
حمام آزمایشگاهی

 

لیست قیمت خریددستگاه های آزمايشگاهی – حمام اولتراسونیک آزمایشگاهی

حمام التراسونیک که به دستگاه تمیز کننده اولتراسونیک نیز مشهور است، در واقع یک مخزن فلزی با جنس فولاد ضد زنگ می باشد. در این دستگاه و طی فرآیندی که انجام می شود از امواج فرا صوت که اغلب از ۲۰ تا ۴۰ کیلو هرتز می باشند برای تحریک یک مایع استفاده می‌ کنند.

در حقیقت از حباب‌ های کاویتاسیون ناشی از امواج فرکانس بالا بهره می برند. با این کار تمام آثار آلودگی چسبنده یا جا سازی شده روی سطوح جامد پاک می شوند. این دستگاه در اندازه ها و ابعاد مختلف ساخته شده است.

حمام التراسونیک آزمایشگاهی
حمام التراسونیک آزمایشگاهی

 

لیست قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی – شیکر آزمایشگاهی

یکی از دستگاه های پر کاربرد در آزمایشگاه های تشخیص، اندازه گیری، کنترل کمی، کنترل کیفی و تحقیقاتی شیکر آزمایشگاهی می باشد. از شیکر های آزمایشگاهی برای هم زدن، مخلوط کردن، ترکیب کردن محلول ها و یا مایعات استفاده می گردد. در حقیقت این دستگاه را می توان یک سرعت دهنده و یا کاتالیزور در تحریک واکنش ها در سطوح مولکولی مواد دانست.

انواع مختلف این دستگاه تولید و به بازار ارایه شده است که عبارتند از : اوربیتال شیکر آزمایشگاهی، میکرو پلیت شیکر آزمایشگاهی، شیکر لوله روتاری، شیکر آزمایشگاهی غلتان و شیکر آزمایشگاهی الاکلنگی. شیکر های آزمایشگاهی را می توان به طور کلی به دو دسته شیکر لوله (شیکر ورتکس) و شیکر ارلن بالن (روتاتور) تقسیم کرد.

شیکر آزمایشگاهی
شیکر آزمایشگاهی

 

فروش و خرید دستگاه های آزمايشگاهی – سانتریفیوژ آزمایشگاهی

سانتریفیوژ یکی دیگر از دستگاه های آزمایشگاهی است که با استفاده از نیروی گریز از مرکز برای جدا کردن چگالی های مختلف یک محلول استفاده می شود.

سانتریفیوژ آزمایشگاهی
سانتریفیوژ آزمایشگاهی

 

فروش و خریددستگاه های آزمايشگاهی – میکرو سانتریفیوژ آزمایشگاهی

میکرو سانتریفیوژ یا میکروفیوژ دستگاهی است که برای چرخاندن نمونه های بسیار کم مایع در سرعت های بالا بکار می رود.

میکرو سانتریفیوژ آزمایشگاهی
میکرو سانتریفیوژ آزمایشگاهی

 

خرید و فروش دستگاه های آزمايشگاهی – همزن مغناطیسی آزمایشگاهی

یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های آزمایشگاهی همزن مغناطیسی یا همان مگنت استیرر می باشد. این وسیله در بیشتر آزمایشگاه های کمی، کیفی و تحقیقاتی جزء مهمترین تجهیزات اصلی رومیزی آزمایشگاه به شمار می رود. همزن مغناطیسی معمولا از جنس چینی، آکریلی یا آلومینیومی ساخته شده است.

همزن مغناطیسی جهت هم زدن، مخلوط کردن و یا حرارت دادن و گرم کردن (در مدل هات پلیت) مایعات و محلول ها کاربرد دارد. این وسیله در واقع دارای یک مگنت (یا آهنربا) قرصی شکل یا بیضی شکل با روکشی خنثی در برابر مواد شیمیایی می باشد. یک موتور مغناطیسی و همچنین یک صفحه هات پلیت درون دستگاه قرار دارد که وقتی آهنربای درون موتور شروع به چرخیدن می کند، به طور همزمان مگنت درون ظرف محلول نیز حرکت آهنربا را تکرار می کند. در این صورت دما و سرعت چرخش مگنت به راحتی قابل تنظیم و کنترل خواهد بود.

مگنت مغناطیسی انواع مختلفی دارد که پرکاربرد ترین شان عبارتند از : مگنت مغناطیسی استوانه ای، مگنت مغناطیسی تخم مرغی شکل، مگنت مغناطیسی با نک برینگ، مگنت مغناطیسی با برایکوویت، مگنت مغناطیسی برای بطری کشت و مگنت سفارشی برای راکتور لبه دار.

همزن مغناطیسی آزمایشگاهی
همزن مغناطیسی آزمایشگاهی

 

خریدو فروش دستگاه های آزمايشگاهی – هیتر آزمایشگاهی

هات پلیت آزمایشگاهی یا همان هیتر آزمایشگاهی (گرمكن الكتريكی) یکی از تجهیزات آزمایشگاهی پرکاربرد در آزمایشگاه شیمی می باشد. از این وسیله معمولا برای گرم کردن و حرارت دادن تدریجی و يكنواخت به مایعات و سایر مواد آزمایشگاهی استفاده می شود.

اغلب هات پلیت در ترکیب با همزن مغناطیسی ساخته می شوند که هات پلیت با همزن مغناطیسی یا هات پلیت مگنت نامیده می شوند. این وسیله می تواند عمل همزدن خودكار و حرارت دهی يكنواخت به محلول ها و مواد آزمایشگاهی داخل ظروف آزمايشگاهي را به شکل هم زمان انجام دهد.

هیتر آزمایشگاهی
هیتر آزمایشگاهی

 

خرید وفروش دستگاه های آزمايشگاهی – PH متر آزمایشگاهی

دستگاه  PH متر (پی اچ متر یا پ هاش متر) یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های آزمایشگاهی در آزمایشگاه شیمی می باشد. این دستگاه از دو بخش اصلی یعنی یک میله کاوشگر (probe) و اندازه گیر (meter) تشکیل شده است. میله کاوشگر در حقیقت PH محلول (همان غلظت اسیدی و بازی) را تبدیل به یک سیگنال الکتریکی می کند، بنابراین به وسیله اندازه گیر تحلیل و در نهایت میزان PH را نمایش می دهد.

پی اچ متر ها را می توان به دو گروه قلمی و رو میزی تقسیم بندی کرد. نوع اول ارزان، سبک و کوچک اما با دقت کمتری نسبت به نوع دوم می باشند. پی اچ متر های رومیزی بزرگتر و در عین حال گرانتر اند. این مدل در محل ثابتی نصب شده و دارای دقت بسیار بالا تری نسبت به مدل قلمی می باشند.

PH متر آزمایشگاهی
PH متر آزمایشگاهی

 

قیمت خریدو فروش دستگاه های آزمايشگاهی – ویسکوزیمتر آزمایشگاهی

ویسکوزیمتر (ویسکومتر) وسیله ای آزمایشگاهی برای اندازه گیری ویسکوزیته یک مایع است. روش کار به این صورت است که یا یک مایع ثابت است و یک جسم از میان آن عبور می کند و یا برعکس آن، جسم ساکن می ماند و مایع از آن می گذرد. ویسکوزیمتر انواع مختلفی دارد که پرکاربرد ترین شان عبارتند از : ویسکومتر U شکل و ویسکومتر آبلهود.

ویسکوزیمتر آزمایشگاهی
ویسکوزیمتر آزمایشگاهی

 

قیمت خرید و فروش دستگاه های آزمايشگاهی – تبخیر روتاری آزمایشگاهی

دستگاه تبخیر روتاری یا روتاری اواپراتور (تقطیر در خلا) در آزمایشگاه شیمی برای حذف موثر و آرام حلال ها از نمونه های مورد نظر به وسیله عمل تبخیر بکار می رود. علاوه بر آن از این وسیلع در پخت مولکولی جهت آماده سازی مقطر ها و یا عصاره ها استفاده می شود.

تبخیر روتاری آزمایشگاهی
تبخیر روتاری آزمایشگاهی

 

قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی – آب مقطر گیری آزمایشگاهی

آب مقطر گیری یا آب مقطر ساز آزمایشگاهی یکی از دستگاه های آزمایشگاهی پرکاربرد در یک آزمایشگاه می باشد. این وسیله برای تولید آب مقطر یا آب فوق خالص مورد نیاز آزمایشگاه استفاده می شود. آب مقطر به عنوان حلال، نمونه شاهد، استاندارهای کالیبراسیون، استرلیزه کردن و یا پاک کردن ظروف و لوازم شیشه ای آزمایشگاه کاربرد دارد. از انواع مختلف آب مقطر ساز می توان به آب مقطر گیری یک بار تقطیر، آب مقطرگیری دو بار تقطیر و یا آب مقطر گیری خارجی اشاره کرد.

آب مقطر گیری آزمایشگاهی
آب مقطر گیری آزمایشگاهی

 

قیمت خرید دستگاه های آزمايشگاهی – رفراکتومتر آزمایشگاهی

رفراکتومتر یا رفرکتومتر برای اندازه گیری و تعیین شوری و چگالی ویژه آب مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن، این وسیله برای اندازه گیری میعان خنک کننده و یا میزان PH روغن های خنک کننده نیز کاربرد دارد. از انواع آن می توان به گروه های دستی، چشمی، دیجیتالی، رومیزی و پرتابل اشاره کرد.

رفراکتومتر آزمایشگاهی
رفراکتومتر آزمایشگاهی

 

بازار فروش دستگاه های آزمايشگاهی – دستگاه الكتروليز آزمایشگاهی

از دستگاه الكتروليز برای جدا سازی يون ها در یک محلول قطبی استفاده می کنند. از طرفی دیگر به وسیله این دستگاه، آب به عناصر سازنده خود یعنی اکسیژن و هیدروژن تجزيه می شود. بنابراین می توان از این دستگاه برای توليد گازهايی نظير هيدروژن، اكسيژن، كلر و … بهره برد. لازم به ذکر است که در این دستگاه از یک جریان الکتریکی مستقیم و دو الکترود استفاده می شود.

دستگاه الكتروليز آزمایشگاهی
دستگاه الكتروليز آزمایشگاهی

 

بازار خرید دستگاه های آزمايشگاهی – منبع تغذيه الكتريكی

منبع تغذيه الكتريكی یکی دیگر از انواع دستگاه های آزمایشگاهی است که جهت تامين نيروی الكتريكی مورد نياز سایر دستگاه ها مانند دستگاه الكتروليز و … کاربرد دارد. در واقع با تنظيم درجه دستگاه می توان از ولتاژ های مختلف بهره برد.

منبع تغذيه الكتريكي آزمایشگاهی
منبع تغذيه الكتريكي آزمایشگاهی

 

بازار خریددستگاه های آزمايشگاهی – دستگاه کارل فیشر آزمایشگاهی

دستگاه کارل فیشر یا تیتراتور کارل فیشر یکی از دستگاه های آزمایشگاهی است که روش کلاسیک تیتراسیون در شیمی تجزیه را بکار می برد. در واقع از تیتراسیون حجم سنجی یا تیتراسیون رنگ سنجی جهت تعیین میزان آب در یک نمونه بهره می برد.

دستگاه کارل فیشر آزمایشگاهی
دستگاه کارل فیشر آزمایشگاهی

 

بازارخریددستگاه های آزمايشگاهی – آسیاب آزمایشگاهی

جهت آماده سازی نمونه ها قبل از آنالیز از دستگاه آسیاب آزمایشگاهی استفاده می کنند. در این صورت ذرات ریز را خرد نموده و همچنین مواد با خواص مختلف از جمله مرطوب یا خشک، نرم یا سخت، ارتجاعی یا شکننده را همگون می کند.

انواع مختلف از آسیاب آزمایشگاهی به بازار عرضه شده است که عبارتند از : آسیاب هایی به شکل های صفحه ای، هاونی، چکشی، گلوله ای سیاره و برشی. در این صورت می توان ذراتی با اندازه های مختلف از ریز، متوسط، درشت گرفته تا حتی اندازه ای برابر با نانو ایجاد کرد.

آسیاب آزمایشگاهی
آسیاب آزمایشگاهی

 

بازارخرید دستگاه های آزمايشگاهی – چگالی سنج آزمایشگاهی

یکی از دستگاه های آزمایشگاهی کاربردی در آزمایشگاه دانسیتومتر یا چگالی سنج می باشد که همانطور که از نامش پیداست برای اندازه گیری دانسیته اپتیکال (نوری) بکار می رود. انواع مختلف آن عبارتند از : لاکتو متر، الکلو متر (الکل سنج)، ساکارو متر و ترمو هیدرو متر.

چگالی سنج آزمایشگاهی
چگالی سنج آزمایشگاهی

 

هدایت سنجی آزمایشگاهی + قیمت دستگاه های آزمايشگاهی

با استفاده از دستگاه هدایت سنجی یا کنداکتومتر برای بررسی پیشرفت یک واکنش شیمیایی به اندازه گیری هدایت الکترولیتی می پردازند. علاوه بر آن، این وسیله جهت تیتراسیون هدایت سنجی که یک تکنیک استاندارد و معمول به ویژه در تیتراسیون اسید و باز می باشد بکار گرفته می شود.

هدایت سنجی آزمایشگاهی
هدایت سنجی آزمایشگاهی

 

تعیین نقطه ذوب آزمایشگاهی + قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی

به وسیله دستگاه تعیین نقطه ذوب یا ملت پوینت می توان نقطه ذوب یک ماده شیمیایی را اندازه گیری کرد. توجه داشته باشید که به دمایی که در آن دما، حالت ماده از جامد به مایع تغییر کند نقطه ذوب گفته می شود. انواع مختلفی از دستگاه ملت پوینت در بازار موجود است که می توان به مدل های لوله تیل، دستگاه فیشر-جانز، دستگاه نقطه ذوب خودکار و دستگاه نقطه ذوب گالنکامپ (الکترونیکی) اشاره کرد.

دستگاه تعیین نقطه ذوب آزمایشگاهی
دستگاه تعیین نقطه ذوب آزمایشگاهی

 

پتانسیومتر آزمایشگاهی + قیمت خرید دستگاه های آزمايشگاهی

همانطور که از نام دستگاه مشخص است این وسیله برای اندازه گیری پتانسیل استفاده می شود. علاوه بر آن، این وسیله جهت تیتراسیون پتانسیومتری نیز کاربرد دارد. مدل های مختلف ساخته شده دستگاه عبارتند از : پتانسومتر ریز یا کوچک، پتانسیومتر ولومی، پتانسیومتر دیجیتال، پتانسومتر های دوبل و پتانسومتر ۵ پایه.

پتانسیومتر آزمایشگاهی
پتانسیومتر آزمایشگاهی

 

کالری متر آزمایشگاهی + خرید دستگاه های آزمايشگاهی

کالریمتر دستگاهی است که در واقع برای اندازه‌گیری دمای واکنش های شیمیایی، گرما سنجی، تغییرات فیزیکی و یا ظرفیت گرمایی ویژه از آن استفاده می‌ کنند. انواع مختلفی از این دستگاه ساخته و به بازار عرضه شده است. از انواع مختلف آن می توان از کالریمتر آدیاباتیک، کالری متر واکنشی و کالری متر بمبی نام برد.

کالری متر آزمایشگاهی
کالری متر آزمایشگاهی

 

دستگاه جذب اتمی آزمایشگاهی + فروش دستگاه های آزمايشگاهی

دستگاه جذب اتمی یا اسپکتروفوتومتر جذب اتمی یکی از انواع دستگاه های آزمایشگاهی است که برای اندازه گیری کمی عناصر شیمیایی به کمک جذب اشعه نوری (نور) به وسیله اتم در حالت گازی بکار برده می شود. از این دستگاه برای آنالیز مستقیم جامداتی مانند سنگ معدن‌ و یا فلزات، آنالیز آب، آنالیز نمونه ‌های آماده شده در تماس مستقیم با هوا و همچنین آنالیز ناخالصی‌ های آلیاژ ها و یا معرف ‌های مورد استفاده در پروسه تولید استفاده می شود.

دستگاه جذب اتمی
دستگاه جذب اتمی

 

کروماتوگرافی – لیست قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی

کروماتوگرافی به روشی گفته می شود که در آن، مخلوط مواد به اجزای سازنده خود بر اساس ساختار و ترکیب مولکولی جدا می شود. در این روش، نمونه مورد نظر در یک فاز متحرک (گاز، مایع یا یک سیال ابر بحرانی) حل می شود. فاز متحرک از درون یک فاز ساکن با فشار عبور می کند. انتخاب دو فاز به گونه ای است که اجزای نمونه با درجات مختلف بین دو فاز توزیع شوند. حال هرچه نمونه با فاز ساکن تعامل بیشتری داشته باشد، بنابراین با سرعت کمتری از طول مسیر عبور خواهد کرد و دیرتر از ستون خارج می شود.

لازم به ذکر است که کروماتوگرافی برای تجزیه های کیفی و کمی کاربرد دارد. سه نوع مختلف دستگاه کروماتوگرافی وجود دارد که عبارتند از :

 

دستگاه کروماتوگرافی گازی – لیست قیمت خرید دستگاه های آزمايشگاهی

در دستگاه کروماتوگرافی گازی، نمونه ابتدا تبخیر شده و سپس به سر ستون کروماتوگرافی تزریق می شود. در این دستگاه، فاز متحرک با مولکول های نمونه هیچ بر هم کنشی ندارد و فقط به عنوان عاملی برای گذار نمونه از ستون عمل می کند. به طور کلی می توان گفت که دو نوع کروماتوگرافی گازی وجود دارد که عبارتند از : کروماتوگرافی گاز – جامد (GSC) و کروماتوگرافی گاز مایع (GLC).

دستگاه کروماتوگرافی گازی
دستگاه کروماتوگرافی گازی

 

دستگاه کروماتوگرافی مایع – لیست قیمت خریددستگاه های آزمايشگاهی

دستگاه کروماتوگرافی مایع یکی از دستگاه های آزمایشگاهی تخصصی جهت آنالیز مواد می باشد. در واقع جهت جداسازی ترکیبات آلی و غیر آلی از کروماتوگرافی استفاده می کنند. به کمک این روش امکان آنالیز، مطالعه و یا بررسی بر روی این ترکیبات وجود دارد.

برای این کار، مخلوط نمونه مورد نظر را که بایستی جدا سازی و آنالیز شود در حجم کم (اغلب میکرو لیتر) داخل جریان فاز متحرکی که در میان ستون حرکت می کند، تزریق می کنند.

ترکیبات نمونه مورد نظر از بین ستون (فاز ساکن) با سرعت های متفاوت حرکت می کنند (شتاب سرعت هر ذره وابسته به ذات شیمیایی، طبیعت فاز ساکن و ترکیب فاز متحرک دارد). مدت زمانی که یک آنالیت خاص از ستون بیرون می آید را زمان بازداری آن نمونه می گویند. در حقیقت زمان بازداری یک شاخص شناسایی کننده برای آنالیت محسوب می شود.

دستگاه کروماتوگرافی مایع
دستگاه کروماتوگرافی مایع

 

کروماتوگرافی سیال فوق بحرانی – بازار خریددستگاه های آزمايشگاهی

اصول کار در این روش کروماتوگرافی مشابه با کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) می باشد. در واقع دستگاه کروماتوگرافی سیال فوق بحرانی شبیه دستگاه HPLC می باشد با این تفاوت که در این دستگاه، سیال فوق بحرانی (مثلا دی اکسید کربن) به عنوان فاز متحرک به کار می رود.

 

دستگاه های اسپکتروسکوپی – بازار خرید دستگاه های آزمایشگاهی

روش های اسپکتروسکوپی یا طیف سنجی بر اساس طیف بینی اتمی و یا مولکولی بنا شده اند. در طیف بینی در واقع با بر هم کنش های انواع مختلف تابش با ماده سرو کار دارید. روش های طیف بینی بر اساس شش پدیده جذب، نشر، فلوئورسانس، فسفرسانس، پراکندگی و نورتابی شیمیایی استوار می باشند.

سه نوع مختلف دستگاه اسپکتروسکوپی برای تعیین غلظت و شناسایی عناصر موجود در نمونه هایی از ماده وجود دارد که عبارتند از :

 

دستگاه اسپکترو فتو متر آزمایشگاهی – بازارخرید دستگاه های آزمايشگاهی

یکی از دستگاه های آزمایشگاهی که بر اساس نور عبور یافته از محلول، غلظت ماده جاذب نور در محلول را تعیین می کند فوتومتر و یا دستگاه اسپکتروفتومتر نامیده می شود. در واقع در این دستگاه عناصر موجود در یک نمونه آزمایشگاهی در فرآیند اتم سازی، به یون های بنیادی یا اتم های گازی تبدیل می شوند. سپس با کمک جذب فرابنفش – مرئی، نشر، یا لوئورسانس گونه ها در بخار مشخص می شوند. این دستگاه در مدل های اسپکتروفتومتر UV، اسپکتروفتومتر IR، اسپکتروفتومتر UV-visible تک پرتویی و اسپکتروفتومتر UV-visible دو پرتویی (دو شعاعی) موجود می باشد.

دستگاه اسپكتروفتوومتر
دستگاه اسپكتروفتوومتر

 

دستگاه طیف سنج جرمی – خرید دستگاه های آزمايشگاهی

در این دستگاه بمباران ماده (گاز ها، مایعات و یا جامدات) با الکترون‌ های پر انرژی انجام می‌ گردد. در حقیقت با برخورد تعداد زیادی از الکترون ‌های پر انرژی به اتم‌ های ماده مورد نظر، اتم ‌ها یونیزه شده و وارد یک آشکار ساز یونی می‌ شوند. در نهایت با اعمال میدان الکتریکی و مغناطیسی، یون ‌های تشکیل شده بر اساس نسبت جرم به بار از یکدیگر جدا شده و تعداد یون‌ ها اندازه‌ گرفته می شود.

دستگاه طیف سنج جرمی
دستگاه طیف سنج جرمی

 

قیمت خریددستگاه های آزمايشگاهی – دستگاه طیف سنج پرتو ایکس

در این دستگاه نیازی به اتم سازی نمی باشد. در واقع با تاباندن پرتو ایکس و اندازه گیری تعداد الکترون های آزاد شده و در نهایت محاسبه انرژی جنبشی این الکترون ها طیف هایی ایجاد می شوند. با توجه به طیف های رسم شده می توان به برخی ویژگی های ماده دست یافت. به بیان دیگر، اندازه گیری براساس اندازه گیری مستقیم طیف جذبی، طیف نشری و یا طیف فلوئورسانی نمونه می باشد.

دستگاه طیف سنج پرتو ایکس
دستگاه طیف سنج پرتو ایکس

 

راکتور آزمایشگاهی + قیمت خرید دستگاه های آزمايشگاهی

راکتور آزمایشگاهی دستگاه یا محفظه ای است که باعث می شود پرسنل آزمایشگاه روی یک واکنش شیمیایی کنترل داشته باشد (با کنترل کردن دمای محتویات ظرف، اندازه گیری پارامتر هایی مانند pH یا فشار و … ). هدف از واکنش های شیمیایی (ترکیب، تبدیل و یا تجزیه) که در راکتور آزمایشگاهی انجام می شود تولید ماده مورد نظر می باشد.

انواع راکتورهای آزمایشگاهی را از لحاظ عملکرد می توان به دسته های زیر تقسیم نمود :

  • راکتورهای یکپارچه
  • راکتورهای پیوسته همزن دار
  • راکتورهای ناپیوسته
  • راکتورهای نیمه پیوسته
  • راکتور مستقیم از طریق انتقال
  • راکتورهای لوله ای
  • راکتور انتقالی گردش مجدد
  • راکتور فشار بالا
  • راکتورهای صنعتی مخلوط شونده
  • راکتورهای بستر سیال
  • مینی راکتور
راکتور آزمایشگاهی
راکتور آزمایشگاهی

 

هموژنایزر آزمایشگاهی و قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی

هموژنایزر یکی از تجهیزات آزمایشگاهی است که دو مایع غیر قابل مخلوط شدن (مایعاتی که در یکدیگر حل نمی شوند) را به یک امولسیون تبدیل می کند. در واقع این دستگاه سبب همگن شدن محلول می‌ گردد. این وسیله کاربرد های متنوعی دارد که از جمله آن می ‌توان به دیسپرس کردن نانو ذرات در مایعات، شکستن مولکول‌ های پلیمری سنگین، تولید یک امولسیون و یا سوسپانسیون پایدار، فرآوری پروتئین، عصاره‌ گیری و … اشاره کرد.

هموژنایزر آزمایشگاهی
هموژنایزر آزمایشگاهی

 

تیتراتور آزمایشگاهی و خرید دستگاه های آزمايشگاهی

تیتراتور دستگاهی است که عملیات تعیین غلظت مجهول یک محلول را بر پایه غلظت معلوم یک محلول دیگر (همان تیتراسیون) را به صورت خودکار انجام می دهد.

تیتراتور آزمایشگاهی
تیتراتور آزمایشگاهی

 

دستگاه رزونانس مغناطیس هسته ای و خریددستگاه های آزمايشگاهی

به کمک دستگاه رزونانس مغناطیس هسته ای (NMR) و با بررسی پیک های طیف رزونانس مغناطیس هسته ای بوجود آمده، می توان ساختار ترکیب های مختلف را تعیین کرد.

رزونانس مغناطیس هسته ای
رزونانس مغناطیس هسته ای

 

اسمومتر آزمایشگاهی و فروش دستگاه های آزمايشگاهی

اسمومتر یکی از دستگاه های آزمایشگاهی است که برای اندازه گیری فشار اسمزی در یک محلول، ترکیب یا کلوئید استفاده می شود.

اسمومتر آزمایشگاهی
اسمومتر آزمایشگاهی

 

لیست قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی مانومتر آزمایشگاهی

به آن دسته از دستگاه های آزمایشگاهی که قادر به اندازه گیری فشار باشد مانومتر می گویند.

مانومتر آزمایشگاهی
مانومتر آزمایشگاهی

 

لیست قیمت خرید دستگاه های آزمايشگاهی پمپ خلاء آزمایشگاهی

پمپ خلا دستگاهی است که در برخی آزمایشات شیمی که در آنها نیاز به عدم وجود اکسیژن و یا سایر گازها می باشد کاربرد دارد. این دستگاه در واقع باعث ایجاد خلاء در محفظه مورد نظر می شود.

پمپ خلاء آزمایشگاهی
پمپ خلاء آزمایشگاهی

 

لیست قیمت خریددستگاه های آزمايشگاهی روتامتر آزمایشگاهی 

روتامتر به وسیله ای گفته می شود که به وسیله آن می توان سرعت جریان یک مایع یا گاز را در یک لوله بسته اندازه گیری کرد.

پمپ خلاء آزمایشگاهی
پمپ خلاء آزمایشگاهی

 

بازارخریددستگاه های آزمايشگاهی رنگ‌سنج آزمایشگاهی 

رنگ سنج یا کالر متر ابزاری است که غلظت یک محلول را از طریق سنجش میزان جذب یک طول موج خاص از نور اندازه گیری می کند. لازم به ذکر است که قبل از کار با دستگاه، باید آنرا به وسیله محلول استاندارد کالیبره کنید.

 

رنگ‌سنج آزمایشگاهی
رنگ‌سنج آزمایشگاهی

 

بازارخرید دستگاه های آزمايشگاهی کدورت سنج آزمایشگاهی

یکی از شاخص های ضروری کیفیت آب، میزان ذرات معلق در آن می باشد. به وسیله دستگاه کدورت سنج یا توربیدومتر می توان میزان شفافیت نسبی آب و یا سایر مایعات اندازه گیری می شود. همانطور که می دانید ذرات جامد معلق و همچنین اجزای معلق مانع انتقال نور از میان مایعات می شوند.

کدورت سنج آزمایشگاهی
کدورت سنج آزمایشگاهی

 

ذره شمار آزمایشگاهی + قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی

به وسیله ای که برای کشف و شمارش ذرات استفاده می شود پارتیکل کانتر، ذره شمار یا غبار سنج گفته می شود.

ذره شمار آزمایشگاهی
ذره شمار آزمایشگاهی

 

اکسیژن متر آزمایشگاهی + قیمت خرید و فروش دستگاه های آزمايشگاهی

اکسیژن متر یک دستگاه آزمایشگاهی الکترونیکی است که نسبت اکسیژن را در گاز یا مایعی که مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است، اندازه گیری می کند.

اکسیژن متر آزمایشگاهی
اکسیژن متر آزمایشگاهی

 

میکسر آزمایشگاهی + قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی

یکی دیگر از دستگاه های ساده آزمایشگاهی که به شکل متداولی در آزمایشگاه های شیمی استفاده می شود، مخلوط کن آزمایشگاهی گردابی یا میکسر آزمایشگاهی (همزن مکانیکی آزمایشگاهی) می باشد. از این دستگاه برای مخلوط کردن مقادیر کمی از مایعات، یکنواخت نگاه داشتن آنها در طی فرآیند هم زدن، افزایش فرآیند انتـــقال دما (که می تواند گرم کردن یا خنک کردن باشد) و همچنین افزایش سرعت واکنش میان مواد استفاده می شود.

میکسر آزمایشگاهی
میکسر آزمایشگاهی

 

یخچال و فریزر آزمایشگاهی + فروش دستگاه های آزمايشگاهی

از این یخچال و فریزر آزمایشگاهی برای نگهداری نمونه ها در سرمای ۲-۸ درجه سانتی گراد استفاده می شود.

یخچال و فریزر آزمایشگاهی
یخچال و فریزر آزمایشگاهی

روش کار و کاربرد دستگاه های آزمایشگاهی

بیشتر آزمایشگاه ها از دستگاه و ابزارهای مختلفی برای دست ‌یابی به نتایج دقیق و انجام آزمایش‌ های موفق استفاده می کند. دستگاه های آزمایشگاهی انواع مختلفی دارند و بسته به کاربرد یک دستگاه یا ابزار می تواند ساده یا خیلی پیشرفته باشد. برخی از مهمترین دستگاه های موجود در هر آزمایشگاهی عبارتند از:

خریددستگاه های آزمايشگاهی میکروسکوپ

میکروسکوپ از تجهیزات بسیار ابتدایی و ضروری آزمایشگاه زیست شناسی است. میکروسکوپ نوری ساده، میکروسکوپ ساده ای است که بیشتر در مدارس و دانشگاه ها استفاده می شود و از نور طبیعی و یک سری عدسی های ذره بین برای مشاهده یک نمونه کوچک استفاده می کند. روش کار با میکروسکوپ بسیار ساده است و شما با قرار دادن نمونه زیر میکروسکوپ می توانید جزئیات آن را مشاهده کنید.

خرید دستگاه های آزمايشگاهی لوله های آزمایش

ابزارهای بسیار رایج بعدی در هر آزمایشگاهی لوله های آزمایش هستند. آنها معمولا لوله ‌های استوانه‌ ای شکل هستند که از شیشه ساخته شده اند. این لوله ها در اندازه های مختلف وجود دارند اما رایج ترین اندازه آن ۱۸ * ۱۵۰ میلی متر است. لوله های آزمایش یکی از مهم ترین ابزارهای آزمایشگاهی هستند، زیرا از ذخیره تا اختلاط معرف ها در هر واکنش شیمیایی یا بیولوژیکی کارایی دارند.

قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی بشر

بشر یکی از ظروف استوانه ای شکل در آزمایشگاه است که از شیشه ساخته شده است. این وسیله پرکاربرد در آزمایشگاه، کف صاف و دهانه بزرگی دارد. بشرها اندازه های مختلفی دارند و برای نگهداری، گرم کردن یا مخلوط کردن مواد با اندازه مناسب استفاده می شوند.

قیمت خرید دستگاه های آزمايشگاهی ذره بین

همانطور که از نام آن پیداست، برای مشاهده تصاویر به صورت بزرگ شده یا خواندن کالیبراسیون های کوچک در بسیاری از تجهیزات استفاده می شود. این وسیله دارای یک عدسی محدب برای بزرگ نشان دادن اجسام است و معمولا دارای یک دسته چوبی یا پلاستیکی برای نگه داشتن آن است.

قیمت خریددستگاه های آزمايشگاهی فلاسک حجمی یا بالن

بالن یکی دیگر از مهمترین تجهیزات آزمایشگاهی است. این وسیله از شیشه ساخته شده است و برای نگهداری حجم دقیق مایعات استفاده می شود. این وسیله در اندازه های مختلفی موجود است، که هر کدام برای اندازه گیری دقیق مایعات و محلول ها کالیبره شده اند. در آزمایشگاه های شیمی از بالن ها بیشتر در تهیه محلول های استاندارد استفاده می شود.

قیمت دستگاه های آزمايشگاهی شعله Bunsen

این دستگاه شعله تولید می کند و برای اهداف گرمایش و استریل کردن در آزمایش های مختلف استفاده می شود.

قطره چکان + دستگاه های آزمايشگاهی

قطره چکان به نام پیپت پاستور نیز شناخته می شود. این وسیله یک دستگاه کوچک معمولی است که معمولا از استوانه پلاستیکی یا شیشه ای ساخته شده است که یک نازل کوچک در یک طرف و یک نگهدارنده لاستیکی در طرف دیگر دارد. از آن برای قرار دادن مایعات یا محلول ها در هر محیطی به صورت قطره ای استفاده می شود.

دماسنج + فروش دستگاه های آزمايشگاهی

یکی از وسایل مورد نیاز هر آزمایشگاهی دماسنج است. واکنش‌های شیمیایی یا بیولوژیکی خاص فقط در محدوده دمایی خاص انجام می شوند. بنابراین برای انجام آزمایش، اندازه‌ گیری دمای محلول بسیار ضروری است.

انبر + خریددستگاه های آزمايشگاهی

انبرها اگرچه کاربرد چندانی ندارند اما دستگاهی معمول و اساسی در هر آزمایشگاه هستند. آنها برای گرفتن و بلند کردن وسایل داغ و مواد مضر در طول هر نوع واکنشی که در آزمایشگاه انجام می شود، استفاده می شود.

برس ها + خرید دستگاه های آزمايشگاهی

برس ها به عنوان وسیله پاک کننده لوله های آزمایش عمل می کنند. برس ها تنها وسایلی هستند که می توانند در لوله های آزمایش دهان باریک و سایر اشیاء استوانه ای و باریک وارد شوند و آنها را تمیز کنند.

دستگاه های توزین + فروش دستگاه های آزمايشگاهی

برای انجام بسیاری از آزمایش ها، با مقادیر بسیار کمی از معرف ها معمولا در واحدهای میکرو یا میلی گرم سروکار داریم. به دست آوردن مقادیر مورد نظر و دقیق معرف ها بسیار دشوار است. بنابراین دستگاه های توزین برای این کار استفاده می شوند. این دستگاه ها به اندازه گیری واحدهای بسیار کوچک مواد از نظر وزن کمک می کنند.

بطری های شستشو + بازار خریددستگاه های آزمايشگاهی

بطری های شستشو  یا پیست تجهیزات آزمایشگاهی هستند که برای اهداف پاکسازی و استریل کردن مورد استفاده قرار می گیرند. این بطری ها از پلاستیک ساخته شده اند و دارای یک نازل بلند هستند. این بطری ها بیشتر حاوی آب مقطر، اتانول یا آب دیونیزه هستند.

قیمت خریددستگاه های آزمايشگاهی – بورت

از این وسیله بیشتر در واکنش های تیتراسیون استفاده می شود. از بورت برای رساندن حجم مشخصی از هر ماده به تجهیزات دیگر استفاده می شود. این دستگاه یک لوله مدرج بلند است که در انتهای پایین آن یک میله توقف وجود دارد. بورت معمولا در اندازه های ۱۰ میلی لیتری، ۲۵ میلی لیتری یا ۵۰ میلی لیتری عرضه می شود.

خرید دستگاه های آزمايشگاهی – شیشه ساعت

این وسیله بیشتر در آزمایشگاه های شیمی یافت می شود و از یک تکه شیشه مقعر تشکیل شده است. از این وسیله معمولا برای نگهداری جامدات، تبخیر مایعات و حرارت دادن مقادیر کمی از مواد مختلف بر اساس نیاز آزمایش استفاده می شود.

بازارخریددستگاه های آزمايشگاهی – قیف

قیف ها تجهیزات ضروری برای ریختن مواد و محلول ها در لوله های آزمایش دهان باریک و فلاسک های مخروطی در هر آزمایشگاهی هستند. انواع مختلفی از قیف ها وجود دارد. رایج ترین آنها فیلتردار و قیف قطره ای است.

بازار خرید دستگاه های آزمایشگاهی – آمپرمتر

آمپرمتر وسیله آزمایشگاهی مهمی است که برای اندازه گیری مقدار جریان الکتریکی استفاده می شود. این دستگاه یکی از تجهیزات بسیار محبوب در آزمایشگاه های فیزیک است. همچنین ممکن است از این دستگاه در طول واکنش های الکترولیز نیز استفاده شود.

لیست قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی – بوته چینی

بوته ها از چینی ساخته شده اند و برای ذخیره و گرم کردن مواد در صورت نیاز به حرارت دادن در دماهای بالا استفاده می شوند. ظروف شیشه ای همیشه برای حرارت دادن زیاد، مناسب نیستند. بنابراین از بوته چینی در آزمایشگاه استفاده می شود.

دستگاه های آزمايشگاهی کاغذهای تورنسل و فیلتر

این دو را نمی توان به درستی دستگاه نامید، بلکه به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین مواردی است که در هر نوع آزمایشگاهی مورد نیاز خواهد بود. کاغذ تورنسل برای شناسایی pH هر محلولی با تغییر رنگ کار می کند، در حالی که کاغذ صافی یا فیلتر در فرآیند فیلتراسیون کاربرد گسترده دارد.

خرید دستگاه های آزمایشگاهی

شما می توانید برای خرید دستگاه های آزمایشگاهی از طریق وبسایت های اینترنتی، اقدام به خرید دستگاه مدنظر خود کنید. انواع مختلفی از این وبسایت ها وجود دارد، اما بهتر است از وبسایت های معروف، دستگاه های مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین می توانید به صورت حضوری، به فروشگاه های لوازم آزمایشگاهی مراجعه و اقدام به خرید دستگاه مورد نظر کنید.

فروش دستگاه های آزمایشگاهی شیمی

در آزمایشگاه های شیمی دستگاه و تجهیزات بسیار زیاد و متنوعی ممکن است وجود داشته باشد. برخی از این تجهیزات لازمه هر آزمایشگاه شیمی است. مهمترین این دستگاه ها عبارتند از:

  • لوله آزمایشگاهی
  • بالن
  • بشر
  • پلیت
  • پیپت و بورت آزمایشگاهی
  • دوش آزمایشگاهی
  • هودهای آزمایشگاهی
  • اتوکلاو آزمایشگاهی
  • انکوباتور آزمایشگاهی
  • Ph متر آزمایشگاهی

اسم لوله های آزمایشگاهی + قیمت خرید و فروش

لوله یکی از رایج ترین تجهیزات موجود در هر آزمایشگاهی است. در آزمایشگاه ها از لوله ها برای ذخیره موادی که برای اهداف آزمایشی و تحقیقاتی کاربرد دارند، استفاده می شود. لوله ها همچنین برای گرم کردن، خنک کردن و مخلوط کردن مواد شیمیایی استفاده می شوند. انواع مختلفی از لوله های آزمایشگاهی برای اهداف خاص وجود دارند که عبارتند از:

قیمت دستگاه های آزمايشگاهی لوله جوش (Boiling Tube)

این لوله یک استوانه ضخیم است که برای جوشاندن مواد شیمیایی استفاده می شود. لوله جوش ضخیم تر و در حدود ۵۰٪ بزرگتر از بقیه لوله های مورد استفاده در آزمایشگاه است. این لوله از شیشه بوروسیلیکات ساخته شده است که در برابر شوک های حرارتی می تواند مقاومت کند. این لوله حتی زمانی که در معرض گرمای شدید قرار می گیرد شکسته یا ذوب نمی شود. لوله های جوش پهن تر از لوله های آزمایش هستند، بنابراین هر ماده ای می تواند به شدت در داخل آنها به جوش آید.

قیمت خریددستگاه های آزمايشگاهی لوله سانتریفیوژ (Centrifuge Tube)

از این لوله ها در سانتریفیوژهای آزمایشگاهی استفاده می شود که برای جداسازی مواد شیمیایی جامد و مایع استفاده می شوند. این دستگاه برای رسیدن به این هدف، نمونه را به سرعت می چرخاند. لوله های سانتریفیوژ شبیه لوله های آزمایش مینیاتوری هستند و نوک های مخروطی دارند. این لوله ها از شیشه و پلاستیک ساخته می شوند. لوله سانتریفیوژ دارای طرح های مخروطی مختلفی است که بستگی به نوع جامداتی دارد که باید از محلول شیمیایی جدا شود. لوله های سانتریفیوژ در داخل دستگاه سانتریفیوژ قرار می گیرند و سپس برای مدت زمان مشخصی با سرعت مشخصی می چرخند.

قیمت خرید دستگاه های آزمايشگاهی لوله NMR(NMR Tube)

NMR مخفف رزونانس مغناطیسی هسته ای است. این لوله ها برای طیف سنجی NMR که نوعی تصویربرداری روی مولکول ها در حالت جامد است، استفاده می شود. لوله های NMR دارای دیواره های شیشه ای بسیار نازک با قطر ۳ میلی متر، ۵ میلی متر و ۱۰ میلی متر و طول هفت تا هشت اینچ هستند. برای اطمینان از چرخش با سرعت منظم، لوله باید به طور یکنواخت ضخیم باشد. مانند لوله های جوش، لوله های NMR نیز از شیشه بوروسیلیکات ساخته شده اند. پلی اتیلن رایج ترین کلاهک در لوله های NMR هستند.

قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی لوله آزمایش (Test Tube)

لوله آزمایش بیشتر برای ذخیره یک ترکیب مایع استفاده می شود. این لوله رایج ترین نوع لوله با دیواره های نازک و شکل استوانه ای شکل است که در آزمایشگاه استفاده می شود. این لوله ها معمولا به اندازه و شکل یک انگشت انسان هستند. دانشمندان همچنین مواد شیمیایی را در لوله های آزمایش مخلوط کرده و حرارت می دهند. ته این لوله ها گرد است، بنابراین نمی تواند به تنهایی بایستد. معمولا از پایه لوله آزمایش برای صاف نگه داشتن آنها استفاده می شود. این لوله ها را در آزمایشگاه های شیمی، علوم زیستی و پزشکی بالینی خواهید یافت.

خرید دستگاه های آزمايشگاهی لوله Thiele

این لوله ها شبیه به شکل مثلث ساخته شده و برای نگهداری و گرم کردن حمام روغن استفاده می شود. نام این لوله از نام مخترع آن، یوهانس تیله گرفته شده است. از این لوله ها برای تعیین نقطه ذوب مواد شیمیایی یا مواد دیگر استفاده می شود.

خریددستگاه های آزمايشگاهی لوله Thistle

این لوله شامل یک لوله شفت مانند است که با یک مخزن و قیف در بالا متصل شده است. معمولا از این لوله برای افزودن مایع در دستگاه دیگری استفاده می شود. این لوله به شما این امکان را می دهد که فقط مقدار مورد نیاز مایع را در یک موقعیت خاص اضافه کنید.

خرید دستگاه های آزمایش خون

قیمت خرید دستگاه آزمایشگاهی کوآگلومتر

دستگاه کوآگلومتر یکی از دستگاه های موجود آزمایشگاه هماتولوژی است که  برای اندازه گیری فاکتورهای انعقادی خون و تست های PT، PTT، FDP، فیبرینوژنوژن و فاکتور ۵ لیدن به ‌صورت نیمه‌ اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه را می توان برای انجام تست‌های مختلف برنامه ‌ریزی کرد.

فروش دستگاه آزمایشگاهی سل ‌کانتر

دستگاه سل ‌کانتر یا سلول شمار یکی از مهمترین دستگاه ها در بخش هماتولوژی است که آزمایش کامل خون را می توان با آن انجام داد. سایر دستگاه ها معمولا به صورت مشترک در آزمایشگاه های دیگر موجود است.

خرید دستگاه پتانسیومتر آزمایشگاهی

دستگاه پتانسیومتر آزمایشگاهی یک ابزار الکتریکی است که برای اندازه گیری EMF (نیروی حرکتی الکتریکی) یک سلول معین و مقاومت داخلی یک سلول استفاده می شود. از پتانسیومتر همچنین برای مقایسه نیروی حرکتی الکتریکی سلول های مختلف استفاده می شود. از این دستگاه همچنین می توان به عنوان یک مقاومت متغیر در اکثر کاربرد ها استفاده کرد. مهمترین کاربرد پتانسیومترها کنترل صدا در رادیوها و سایر تجهیزات الکترونیکی است.

قیمت دستگاه های آزمایشگاه میکروبیولوژی

دستگاه های آزمایشگاه میکروبیولوژی مجموعه ای از انواع مختلف ابزارهای مورد نیاز برای آزمایش های مختلف هستند. برخی از دستگاه های مورد استفاده در آزمایشگاه میکروبیولوژی عبارتند از:

خریددستگاه های آزمايشگاهی ترازوی آنالیتیکال

ترازوی آنالیتیکال نوعی ترازو است که معمولا برای اندازه گیری جرم در محدوده زیر میلی گرمی استفاده می شود. این نوع ترازوها با یک ظرف اندازه گیری محصور در یک پوشش شفاف ساخته می شوند که از جمع شدن ذرات کوچک یا جریان هوا بر روی تابه جلوگیری می کند.

ترازوی تحلیلی الکتریکی به جای اندازه ‌گیری خود جرم، از نیروی لازم برای مقابله با جرم استفاده می ‌کند. یک آهنربای الکتریکی برای ایجاد نیروی مورد نیاز برای رسیدن به تعادل با جرم ماده استفاده می شود و نیروی حاصل نمایش داده می شود.

فروش دستگاه های آزمايشگاهی اتوکلاو

اتوکلاو یک محفظه تحت فشار است که برای فرآیند استریل کردن و ضد عفونی کردن با ترکیب سه عامل زمان، فشار و بخار استفاده می شود. اتوکلاوها از بخار به عنوان عامل ضد عفونی کننده خود استفاده می کنند. اصل اساسی اتوکلاو این است که تمام اقلام داخل اتوکلاو بدون در نظر گرفتن ماهیت مواد، مستقیما با بخار برای یک دوره خاص در تماس باشند. مقدار زمان و دما به نوع ماده استریل شده بستگی دارد و افزایش دمای چرخه امکان دوره های کوتاه تری را فراهم می کند. از این دستگاه ها معمولا برای تهیه محیط کشت استفاده می شوند.

بازارخرید دستگاه های آزمايشگاهی شعله بونسن

شعله بونسن یک ابزار استاندارد مورد استفاده در آزمایشگاه های مختلف است که به نام رابرت بونسن نامگذاری شده است. این دستگاه یک شعله با سوخت گاز است. این شعله از یک لوله فلزی بر روی یک پایه صاف با ورودی گاز در پایین لوله ساخته شده است، که ممکن است دارای یک شیر قابل تنظیم نیز باشد.

بازارخریددستگاه های آزمايشگاهی سانتریفیوژ

سانتریفیوژ وسیله ای است که امکان چرخش یک جسم حول یک محور را فراهم می کند، جایی که یک نیروی بیرونی به صورت عمود بر محور اعمال می شود. سانتریفیوژ آزمایشگاهی مبتنی بر یک موتور است و اجازه چرخش نمونه مایع را می دهد که منجر به جداسازی اجزای مخلوط می شود.

سانتریفیوژ بر اساس اصل ته نشینی کار می کند، جایی که سرعت بالای چرخش باعث می شود ذرات متراکم تر از مرکز دور شوند در حالی که ذرات کوچک تر و چگال کمتر به سمت مرکز حرکت می کنند. بنابراین، ذرات متراکم تر در پایین ته نشین می شوند در حالی که ذرات سبک تر در بالا جمع می شوند.

بازارفروش دستگاه های آزمايشگاهی شمارنده کلنی

شمارشگر کلنی برای تخمین چگالی کشت مایع با شمارش تعداد CFU (واحدهای تشکیل دهنده کلنی) روی آگار یا صفحات کشت استفاده می شود. این ابزار می‌ تواند اندازه‌ های مختلفی از صفحات را در خود جای دهد که با نور UV، نور سفید و یا نور فلورسنت اسکن می‌ شوند. می توان شمارش را به صورت دستی با فشار لمسی یا با یک شمارنده دیجیتال انجام داد.

بازار خرید دستگاه های آزمایشگاهی فریزر

فریزرهای آزمایشگاهی بر این اصل بنا شده اند که در دمای بسیار پایین برای حداقل رشد میکروبی امکان محافظت و نگهداری از مواد مختلف را فراهم کنند. بر اساس این اصل، حتی می‌ توانیم محیط های کشت را در مدت طولانی بدون تغییر در غلظت میکروارگانیسم‌ ها حفظ کنیم. از فریزرها در آزمایشگاه برای نگهداری تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، نمونه های خون، داروها و غیره برای مدت زمان طولانی تری استفاده می شوند.

بازار خریددستگاه های آزمايشگاهی همگن کننده

همگن کننده یا هموژنایزر دستگاهی است که در آزمایشگاه میکروبیولوژی برای مخلوط کردن مواد مختلف استفاده می شود. این ابزار بر این اصل استوار است که وقتی گلبول ‌های بزرگ در امولسیون درشت تحت فشار بالا از یک روزنه باریک عبور می‌ کنند، به ذرات کوچک ‌تر تجزیه می ‌شوند و مخلوط یکنواخت‌ تر و پایدارتر می ‌شوند. یک هموژنایزر در درجه اول برای ایجاد اختلال در سلول ها برای به دست آوردن اندامک های سلولی برای فرآیندهای میکروبیولوژیکی مختلف استفاده می شود.

بازار فروش دستگاه های آزمايشگاهی صفحه داغ

از این دستگاه در آزمایشگاه های میکروبیولوژی به عنوان سیستم گرمایش استفاده می شود. در گذشته برای تولید گرما از آتش استفاده می کردند، اما این دستگاه با جریان الکتریسیته گرما تولید می‌ کند. در یک صفحه داغ، الکتریسیته از طریق سیم پیچ هایی که مقاومت الکتریکی بالایی دارند، عبور می کند. مقاومت موجود در سیم پیچ ها انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کند که باعث می شود سیم پیچ ها گرما را آزاد کنند.

دستگاه جوجه کشی یا انکوباتور

در آزمایشگاه میکروبیولوژی، برای رشد و نگهداری میکروارگانیسم ها از دستگاه انکوباتور استفاده می شود. انکوباتور بر اساس اصل حفظ فضای مناسب برای رشد میکروارگانیسم ها کار می کند. این دستگاه دما، فشار، رطوبت و سایر موارد مورد نیاز برای رشد میکروارگانیسم ها را به خوبی فراهم می کند.

لیست قیمت دستگاه های آزمايشگاهی همزن مغناطیسی

همزن مغناطیسی دستگاهی است که از یک میدان مغناطیسی یا یک آهنربای الکتریکی دوار تشکیل شده است. این دستگاه به دلیل داشتن یک میدان مغناطیسی، به نوار همزن (یک قطعه فلز سنگین) اجازه می دهد تا در ظرف حرکت کند. معمولا از این دستگاه در آزمایشگاه های میکروبیولوژی به منظور مخلوط کردن مایعات استفاده می شود.

لیست قیمت خریددستگاه های آزمايشگاهی میکروسکوپ

میکروسکوپ ها وسایلی هستند که به ناظر اجازه می دهند تا ذرات ریز را بسیار نزدیک ببینند. انواع مختلفی از میکروسکوپ ها وجود دارد که هر کدام بر اساس اصول مربوط به خود کار می کنند. با این حال، اشتراکاتی در آنها وجود دارد. اصل اساسی در میکروسکوپ بزرگنمایی است.

لیست قیمت خرید دستگاه های آزمايشگاهی PH متر

PH متر دستگاهی است که در آزمایشگاه های میکروبیولوژی برای اندازه گیری غلظت یون H در محلول های مبتنی بر آب برای تعیین اسیدیته یا قلیایی بودن محلول استفاده می شود. یک pH متر اغلب به عنوان «PH متر پتانسیومتری» نیز نامیده می شود، زیرا تفاوت پتانسیل الکتریکی بین الکترود مرجع و pH را اندازه می گیرد.

لیست قیمت فروش دستگاه های آزمايشگاهی اسپکتروفتومتر

اسپکتروفتومتر یک ابزار نوری برای اندازه گیری شدت نور نسبت به طول موج است. بر اساس میزان نور جذب شده توسط محلول رنگی، می توان آنالیز کمی محلول را انجام داد. اسپکتروفتومتری بر اساس قانون بیر-لامبرت است که بیان می کند جذب نور توسط یک محلول (با طول موج خاص) به طور مستقیم با غلظت ماده متناسب است.

طول موج های مختلفی از نورها از یک محلول عبور می کنند، زیرا مواد مختلف در طول موج های مختلف جذب بهتری دارند. بر اساس جذب یک طول موج خاص، تجزیه و تحلیل کمی یک محلول را می توان انجام داد. در یک آزمایشگاه میکروبیولوژی، یک اسپکتروفتومتر برای اندازه گیری غلظت ماده پروتئین، اسیدهای نوکلئیک، رشد باکتری ها و واکنش های آنزیمی استفاده می شود.

 

پرسش و پاسخ دستگاه های آزمايشگاهی

چرا فروشندگان دستگاه های آزمايشگاهی در سایت جهان شیمی مورد اعتماد هستند؟
خریداران دستگاه های آزمايشگاهی می ‌دانند که پیدا کردن شرکت‌های بازرگانی خوشنام و باتجربه دستگاه های آزمايشگاهی، کار راحتی نیست. به همین دلیل کارشناسان جهان شیمی با بررسی پیوسته شرکت ‌های متقاضی، فروشندگانی معتبر، مورد اعتماد و باسابقه را به خریداران دستگاه های آزمايشگاهی معرفی می ‌کنند.
 

 

مقالات مرتبط

هود آزمایشگاهی

کوره آزمایشگاهی

آون آزمایشگاهی

انکوباتور آزمایشگاهی

حمام آزمایشگاهی

حمام اولتراسونیک آزمایشگاهی

شیکر آزمایشگاهی

سانتریفیوژ آزمایشگاهی

همزن مغناطیسی 

هیتر آزمایشگاهی

PH متر آزمایشگاهی

ویسکوزیمتر آزمایشگاهی

تبخیر روتاری 

 آب مقطر گیری 

رفراکتومتر 

دستگاه کارل فیشر آزمایشگاهی

قیمت دستگاه های آزمایشگاهی

قیمت خرید و فروش دستگاه های آزمایشگاهی برحسب نوع آن ها در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید دستگاه های آزمایشگاهی مورد نظرتان نمایید. به طور کلی برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت دستگاه های آزمایشگاهی است.

فروش ‌دستگاه های آزمایشگاهی

شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش دستگاه های آزمایشگاهی از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان دستگاه های آزمایشگاهی در بازار تجهیزات و مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید دستگاه های آزمایشگاهی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید دستگاه های آزمایشگاهی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید دستگاه های آزمایشگاهی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان دستگاه های آزمایشگاهی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید دستگاه های آزمایشگاهی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی جمالی (سهند شیمی)

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

 




نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر!
    من از افغانستان به شما ایمیل فرستاده ام، امکان اش که لیست قیمت های تجهیزات آزمایشگاهی را بمن بفرستید، چون میخواهیم یک آزمایشگاه شیمی بسازیم، من استاد دانشگاه هستم.
    ممنون.

  2. شرکت های دانش بنیان اقدام به تولید دستگاه های آزمایشگاه خون هم کرده‌اند؟

    اصلا نمونه داخلی این دستگاه ها وجود دارد یا تماما وارداتی است؟
    این دستگاه ها از چه کشورهایی بیشتر وارد می شود؟

  3. کتاب یا ویدیوی آموزشی وجود داره, که روش کار با دستگاه های آزمایشگاهی از مبتدی تا پیشرفته در اون شرح داده باشه؟ خودتون دست به کار شید و یک محتوای آموزشی غنی در تمام سطوح تهیه کنید. هم مخاطب داره، هم برای شما درآمد داره.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا