Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

استفاده از قرص برای رشد سریع مو چگونه است؟

ریزش مو بسیار رایج است و محصولات رشد مو متعددی وجود دارد که افراد می توانند آن ها را در نظر بگیرند. افراد باید در مورد ریزش مو با پزشک مشورت کنند تا بهترین گزینه های درمانی را در رابطه با سلامت مو مصرف کنند. مواد تشکیل دهنده محصول و آلرژی هر دو ملاحظات مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. ریزش مو بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. فرد ممکن است متوجه شود که متوجه عقب رفتن خط مو، لکه‌های طاس یا ناحیه‌ای از موهای نازک شده است.

بر اساس یک مطالعه ۲۰۲۰، ۴۰ درصد از زنان ریزش موی الگوی زنانه FPHL را تا سن ۵۰ سالگی تجربه می کنند. به طور مشابه، ۵۰ درصد از مردان بالای ۵۰ سال ممکن است دچار ریزش مو با الگوی مردانه MPHL  شوند. زمانی که فردی علت ریزش مو خود را مشخص کرد، به احتمال زیاد قادر به یافتن محصولات موثر برای رشد مو خواهد بود. طبق آکادمی پوست آمریکا برخی از محصولات رشد مو موثر هستند. ممکن است تعجب کنید که آیا کاری وجود دارد که می توانید برای رشد سریع موهای خود انجام دهید. آیا هیچ محصولی کمک می کند؟ آیا تغییرات رژیم غذایی می تواند رشد را تسریع کند؟ و در مورد داروها یا درمان ها چطور؟

نشریه جهان شیمی فیزیک از ماسک آبرسان مو، ماسک نشاسته، ماسک خاک رس مطالب خوبی منتشر کرده است. در این مطلب شما را با رشد مو و ریزش مو و همچنین قرص ها و ترکیبات موثر در رشد مو آشنا میکنیم.

مو چگونه رشد می کند

در اینجا یک واقعیت شگفت‌انگیز وجود دارد: طبق گفته آکادمی پوست آمریکا AAD شما با تمام فولیکول‌های مویی به دنیا می‌آیید که تا به حال داشته‌اید – دقیقا حدود ۵ میلیون.

حدود ۱۰۰۰۰۰ فولیکول روی پوست سر شما وجود دارد. وقتی صحبت از ریزش مو می شود، AAD می گوید ریزش حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز کاملا طبیعی است.

مو از ریشه ای در انتهای فولیکول زیر پوست شما رشد می کند. خون موجود در پوست سر به سمت فولیکول می رود و اکسیژن و مواد مغذی را به ریشه مو می رساند که به رشد موهای شما کمک می کند.

همانطور که موهای شما رشد می کند، از پوست شما عبور می کند و از یک غده چربی عبور می کند. به گفته AAD، این روغن از این غده است که موهای شما را براق و نرم می کند.

استفاده از قرص برای رشد سریع مو چگونه است؟
استفاده از قرص برای رشد سریع مو چگونه است؟

چه عواملی می تواند روی رشد مو تاثیر بگذارد

چند عامل وجود دارد که می تواند روی رشد مو تاثیر بگذارد، از جمله:

  • ژنتیک یا سابقه خانوادگی ریزش مو
  • تغییرات هورمونی
  • کمبود تغذیه
  • داروها
  • فشار
  • ضربه ای که به فولیکول ها آسیب می رساند
  • سایر بیماری ها یا شرایط

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که اگر ریزش موی غیرقابل توضیح و شدید را تجربه می کنید، باید با پزشک خود معاینه شوید. زیرا برخی بیماری ها و شرایط سلامتی می توانند باعث ریزش مو شوند.

انواع ریزش مو

افراد انواع مختلفی از ریزش مو را تجربه می کنند، از جمله:

آلوپسی آندروژنتیک: همچنین به عنوان MPHL یا FPHL شناخته می شود، شایع ترین نوع ریزش مو است. استفاده از ماینوکسیدیل روی پوست سر ممکن است کمک کند.

تلوژن افلوویوم: دومین علت شایع ریزش مو است. تلوژن افلوویوم زمانی ایجاد می‌شود که تعداد فولیکول‌های موی فرد کاهش می‌یابد و باعث ریزش مو می‌شود. گاهی اوقات، یک حادثه محرک مانند یک بیماری شدید رخ می دهد. استفاده از شامپوهای ملایم و روغن های مو، همراه با مکمل های غذایی خاص، ممکن است به این بیماری کمک کند.

مراقبت سخت از مو: درمان مو با مواد شیمیایی قوی و رنگ‌های قوی یا مدل موی سفت می‌تواند باعث ریزش مو شود. تغییر این شیوه ها ممکن است به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک کند.

عدم تعادل تغذیه ای و هورمونی: رشد مو به سطوح سالم پروتئین، روی، بیوتین و آهن در بدن نیاز دارد که افراد می توانند با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مصرف مکمل های مربوطه به آن دست یابند.

درمان رشد مجدد مو برای موهای نازک

این محصول برای استفاده دو بار در روز طراحی شده است و فرد مستقیما آن را روی پوست سر قرار می دهد. ماده فعال ماینوکسیدیل است که یک درمان تایید شده توسط سازمان غذا و دارو برای ریزش مو است. این محصول همچنین ممکن است عوارض جانبی از جمله تحریک پوست سر و رشد موهای صورت در زنان ایجاد کند.

استفاده از قرص برای رشد سریع مو چگونه است؟
استفاده از قرص برای رشد سریع مو چگونه است؟

موها چقدر سریع رشد می کنند

ما با تعداد کل فولیکول های مو که در طول زندگی خود خواهیم داشت به دنیا می آییم. ممکن است حدود ۵ میلیون در بدن ما وجود داشته باشد. اما سر ما حدود ۱۰۰۰۰۰ فولیکول دارد. با افزایش سن، برخی از فولیکول‌ها تولید مو را متوقف می‌کنند. به همین دلیل طاسی یا نازک شدن مو رخ می‌دهد. مو به طور متوسط ​​حدود ۱/۲ اینچ در ماه رشد می کند. این مقدار کل حدود ۶ اینچ در سال برای موهای سر شما است.

سرعت رشد مو به موارد زیر وابسته است:

  • سن
  • نوع موی خاص
  • سلامت کلی
  • سایر شرایط سلامتی

مراحل رشد مو

مو در سه مرحله رشد می کند. این سه مرحله عبارتند از:

  • آناژن: فاز رشد فعال مو که ۲ تا ۸ سال طول می کشد
  • کاتاژن: مرحله انتقال که در آن رشد مو متوقف می شود، ۴-۶ هفته طول می کشد
  • تلوژن: مرحله استراحت که در آن موها می ریزند، ۲ تا ۳ ماه طول می کشد

پوست سر متوسط ​​دارای ۹۰ تا ۹۵ درصد منبع مطمئن فولیکول های مو در فاز آناژن است. این به این معنی است که حدود ۵ تا ۱۰ درصد در فاز تلوژن هستند که هر روز ۱۰۰ تا ۱۵۰ مو را تشکیل می دهد.

آیا می توان فاز آناژن را افزایش داد

اینکه فاز آناژن چقدر طول می کشد بستگی به طول موهای شما دارد و اینکه آیا سلول های پایه فولیکول شما به تکثیر ادامه می دهند و به سلول های مو تبدیل می شوند. مو رشد می کند زیرا سلول های ماتریکس با رسیدن به فولیکول فوقانی، بخشی از ساختار خود را می ریزند. ساختار ریخته شده با کراتین ترکیب می شود تا رشته های مو را تشکیل دهد که از سطح پوست شما خارج می شود.

محققان هنوز به دنبال این هستند که چه چیزی بدن ما را تحریک می کند تا مراحل آناژن را روشن کند. اما مراحلی وجود دارد که می توانید برای ارتقای موهای سالم در مرحله آناژن انجام دهید.

چگونه موهای خود را تقویت کنیم

مو از کراتین و سلول های مرده پوست تشکیل شده است. در حالی که هیچ روش مستقیمی برای رشد سریع موهای شما در طول شب وجود ندارد. اقداماتی وجود دارد که می توانید برای حفظ سلامت و بلندی موهای خود انجام دهید. قبل از مصرف مکمل هایی مانند بیوتین و کراتین یا سایر مکمل های غذایی با پزشک خود صحبت کنید.

 مصرف ویتامین ها و مواد مغذی

بسیاری از شرکت‌ها ویتامین‌ها یا مکمل‌ها برای رشد مو تولید می‌کنند. بدن برای رشد موهای شما به انرژی زیادی نیاز دارد. از دست دادن وعده های غذایی متعادل و مواد مغذی می تواند بر رشد مو تاثیر بگذارد.

ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب خاص به ویژه برای سلامت کلی شما مهم هستند و همچنین نقش کلیدی در تامین انرژی مورد نیاز بدن برای رشد مو دارند. این شامل:

مصرف مکمل های امگا ۳ و امگا ۶ به مدت ۶ ماه ممکن است به محافظت در برابر ریزش مو کمک کند.

که سطوح پایین روی ممکن است نقش کلیدی در ریزش مو داشته باشد. در حالی که تحقیقات نشان‌دهنده اثربخشی بیوتین محدود است. بهبود بالینی را در سلامت مو و ناخن پس از مصرف مکمل بیوتین نشان داد.

LesLabs Hair Health حاوی تمام مواد مغذی برای رشد مو است. این مکمل غذایی حاوی ویتامین A، ویتامین E، تیامین، بیوتین، اسید پانتوتنیک، روی، روی، عصاره دانه کدو تنبل، MSM و عصاره ساقه بامبو است.

Sugarbear Hair Vitamins یک مکمل صمغی گیاهی است که حاوی ویتامین های A، C، D، E، ویتامین های B-6 و B-12، فولات، روی، بیوتین، اسید پانتوتنیک و غیره است.

استفاده از قرص برای رشد سریع مو چگونه است؟
استفاده از قرص برای رشد سریع مو چگونه است؟

روغن های ضروری

چند قطره از آن را در شامپو خود بریزید یا آن را با روغن جوجوبا رقیق کنید. تخم کدو تنبل تعداد مو را برای مردانی که ریزش مو دارند تا ۴۰ درصد افزایش می دهد.

از مالیدن روغن های ضروری به طور مستقیم روی پوست خود اجتناب کنید. می توانید روغن را با چند قطره اسانس در هر اونس روغن حامل رقیق کنید. دو روغن دیگر که ممکن است به شما کمک کند عبارتند از رزماری منبع مطمئن و روغن نعناع فلفلی. در حالی که آزمایشات روی حیوانات انجام شده است، نتایج نشان می دهد که این روغن ها ممکن است برای رشد مو مفید باشند.

همچنین می‌توانید این روغن‌های ضروری را با روغن‌های حامل دیگری که از آسیب موی منبع مطمئن جلوگیری می‌کنند، مانند:

  • نارگیل
  • گل آفتابگردان
  • معدنی
  • کرچک

 پمادهای موضعی

پمادهای موضعی به رشد مو کمک میکنند. محصولات زیر در درمان آلوپسی یا ریزش مو و تقویت رشد مو موثر هستند:

  • ملاتونین موضعی ریزش مو را کاهش می دهد و تراکم مو را افزایش می دهد
  • ماینوکسیدیل موضعی ۵ درصد ریزش مو را کاهش می دهد
  • پروپشیا
  • شامپو کتوکونازول

مکمل های کراتین

مطالعات زیادی در مورد اثرات پروتئین، کراتین و ویتامین ها بر سلامت مو وجود ندارد. یک مطالعه محصولی را بررسی کرد که دارای ۵۰۰ میلی گرم کراتین و سایر ویتامین ها و مواد معدنی بود. گروهی که مکمل مصرف کردند نشان دادند:

کاهش ۱۲.۵ درصدی ریزش مو

۵.۹ درصد در استحکام مو بهبود یافته است

درخشندگی و درخشندگی مو را بهبود بخشید

مصرف پروتئین

پروتئین به رشد موهای شما کمک می کند و از آن در برابر آسیب های شیمیایی و محیطی محافظت می کند. اگر مرتبا موهایتان را حالت می دهید یا حرارت می دهی.، استفاده از درمان پروتئینی می تواند از موهای شما محافظت کند. می توانید این روغن ها را خریداری کنید یا از روغن نارگیل در خانه استفاده کنید. روغن نارگیل به کاهش پروتئین منبع مطمئن از دست رفته قبل و بعد از شستن مو کمک می کند.

پروتئین بیش از حد می تواند بر کلیه های شما تاثیر بگذارد. همچنین ممکن است باعث شکننده شدن موهای شما شود، اگرچه این اتفاق نادر است. بهتر است پروتئین را از رژیم غذایی خود دریافت کنید نه از مکمل ها. شما می توانید پروتئین را از سبزیجات، آجیل، ماست و سایر غذاها دریافت کنید.

مصرف کافئین

یک مطالعه سلولی نشان داد کافئین ممکن است اثرات محرک رشد مو داشته باشد. استفاده از محصولات مو با کافئین، مانند این شامپوی AB Crew ممکن است کمک کند.

استفاده از قرص برای رشد سریع مو چگونه است؟
استفاده از قرص برای رشد سریع مو چگونه است؟

ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر می تواند به تقویت آرامش و کاهش استرس کمک کند. ممکن است به تقویت سلامت موهای شما نیز کمک کند.

این مطالعه اثربخشی ماساژ روزانه ۴ دقیقه ای پوست سر را بررسی کرد. پس از ۲۴ هفته، محققان دریافتند که ۹ مردی که در این مطالعه شرکت کردند موهای ضخیم تری نسبت به ابتدا داشتند.

در حالی که این مطالعه تفاوت قابل توجهی را در رشد مو نشان نداد، تصور می‌شود که ماساژ پوست سر ممکن است به گشاد شدن رگ‌های خونی زیر پوست کمک کند. این به نوبه خود ممکن است به موهای ضخیم تر و قوی تر منجر شود که احتمال شکستن یا آسیب کمتری دارد. یک ماساژ حرفه‌ای پوست سر انجام دهید.

درمان پلاسمای غنی از پلاکت

استفاده از روش درمانی پی آر پی در بیمارانی که ریزش مو دارند، نویدبخش بوده است. در حالی که مطالعات کنترل شده بیشتری مورد نیاز است.PRP ممکن است به عنوان یک گزینه درمانی موثر در برابر ریزش مو عمل کند.

پی آر پی یک روش درمانی نوآورانه است که از تزریق غلظت پلاکت های خود بیمار برای ترمیم و تسریع رشد مو استفاده می کند. پالپ می‌گوید: پلاکت‌ها پروتئینی هستند که از جریان خون و DNA خود فرد به دست می‌آیند که وقتی دوباره به بدن بازگردانده می‌شوند می‌توانند مانند یک سلول بنیادی عمل کنند.

تزریق پی آر پی به پوست سر می تواند فولیکول های خفته مو را بیدار کند و در نتیجه باعث رشد بیشتر موها شود. درمان ها یک بار در ماه، به مدت ۳ ماه و پس از آن هر ۶ ماه برای نگهداری انجام می شود.

رشد مو در دوران بارداری

زنان باردار ممکن است احساس کنند که موهایشان در واقع سریعتر رشد می کند. زنانی که به تازگی بچه دار شده اند ممکن است احساس کنند که موهای خود را با سرعت بیشتری نسبت به حالت عادی از دست می دهند. این به این دلیل است که در دوران بارداری، هورمون استروژن در واقع باعث می‌شود که زن نسبت فولیکول‌های موی بیشتری در مرحله رشد داشته باشد. پس از تولد نوزاد، فولیکول‌های مو به فاز «استراحت» باز می‌گردند و به نظر می‌رسند که در حال ریزش مو هستند.

خط پایین

بسیاری از عواملی که رشد مو را کنترل می کنند، خارج از کنترل روزانه ما هستند. بهترین اقدامی که می توانید انجام دهید جلوگیری از ریزش و نازک شدن مو به دلیل تغذیه نامناسب است. حتما یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و هیدراته بمانید. اگر احساس می کنید که ریزش موی قابل توجهی دارید با پزشک خود مشورت کنید.

در حالی که ژنتیک در رشد مو نقش دارد، چندین عامل دیگر نیز نقش دارند. هیچ فرمول جادویی برای رشد فوری مو وجود ندارد. اما می توانید از قرص ها و مکمل ها برای تقویت سلامت و رشد موهای خود استفاده کنید.

خوردن یک رژیم غذایی سالم که شامل مواد مغذی کلیدی و همچنین پروتئین کافی باشد، مهم است. استفاده از محصولات و درمان های خاص ممکن است رشد مو را تقویت کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا